cum organizez un compartiment de contabilitate
Buna,
Am o mare rugaminte.
Sunt in situatia ca dupa doi ani de stat acasa cu BB-ul(deprofesionaluizare totala) sa merg la o alta societate unde eu va trebui sa-mi organizez si sa conduc compartimentul de contabilitate.
Mentionez ca societatea se infiinteaza acum.
Stie cineva o lucrare in care sa gasesc pasii pe care trebuie sa-i fac(capital social, deschidere cont, administratie.....).
Va multumesc,
cristina
Raspunsuri
marius spune:
Sa inteleg ca societatea noua va fi a ta, sau ce rol ai tu, trebuie sa o infiintezi desi nu este a ta, tu doar ocupandu-te de acest aspect? Oricum exista doua variante. Una platita si una free
Cea platita presupune sa apelezi la serviciile unei societati sau persoane care sa se ocupe de aceste demersuri iar cea free presupune sa te ocupi tu sau cineva benevol
Oricum in principiu demersurile sunt:
1. Verificarea si rezervarea denumirii la CCI
2. Redactarea statutului si(sau) a contractului de asociere dupa caz
3. Intocmirea documentatiei tip de la CCI
4. Autentificarea actelor la notariat
5. Clarificarea sediului social (proprietate-chirie sau comodat dupa caz)
6. Depunerea capitalului social
7. Depunerea documentatiei la CCI
8. Deschiderea contului bancar
9. Ridicarea documentatiei de la CCI (termen legal maxim 14 zile)
.......
10. si nu in ultimul rand....BAFTA!
Cat despre organizarea compartimentului financiar contabil-salarizare-resurse umane -management-marketing - analiza financiara sau orice alt aspect de natura economica putem sa discutam daca doresti.
Marius (www.desprecopii.com)
ellaalba spune:
Subscriu la interesul vizavi de aceasta tema! Doar ca ma intereseaza mai mult idei de eficientizare a activitatii acestui departament. Si eficientizarea modului de comunicare cu managerii societatii.
Marius astept cu mare interes parerea ta.
Cu bine
cristina_tudor spune:
Marius,
Multumesc!
Mai am o intrebare: in cazul in care o societate cumpara o masina de la o persoana fizica( o masina la mana a II-a, e din 1998, deci mai veche de cinci ani), cum face cu amortizarea? Cum si cat mai amortizeaza?
Cristina
marius spune:
Are nevoie de un evaluator tehnic deci de o evaluare oficiala. Acesta va evalua pe baza unui raport de evaluare oficial valoare actuala a mijlocului fix in cauza (autovehiculul) precum si norma de timp pe care o apreciaza. Aceasta va fi undeva pana la 4 ani probabil...el va aprecia asta. Atat valoarea cat si norma de timp care reiese din raportul de reevaluare vor deveni repere financiare pt amortizare. Se va inregistra achizitia mijlocului fix pe baza contractului de cumparare vanzare la valoare inscrisa, apoi valoare reevaluata pe baza raportului de reevaluare iar amortismentul se va determina pe baza valorii actualizate prin reevaluare in raport cu timpul de utilizare evaluat care devine timp normat. Ca si metoda aleasa insa financiar si fiscal discutand eu nu as recomanda metoda liniara desi e simpla ci accelerata sau macar degresiva data fiind uzura reala a vehiculului si modificarule fiscale ce permit utilizarea metodei accelerate fara avizul MF.
Si sunt convins ca sunteti interesati in impozite mai mici daca legea permite.
Marius (www.desprecopii.com)
cristina_tudor spune:
Marius as mai avea o singura intrebare (am rezolvat cu cci-ul )...
Unde gasesc o lista completa cu toate autorizatiile necesare de functionare (firma se va ocupa de import export)?
Multumesc din suflet,
Cristina
marius spune:
Autorizarile se fac odata cu emiterea CUI in cadrul Biroului Unic de la CCI.
Marius (www.desprecopii.com)