intrebari pentru contabili.... help!
Intrebarea mea este urmatoarea:
Prietena mea si-a deschis o firma de impresariat artistic, daca am inteles eu bine incadrata la neplatitoare de tva (plateste impozit de 25 % sau cam asa ceva pe venit) dar de la infiintare si pana in prezent firma nu a avut activitate de nici un fel, deci nu au intrat bani.A inregistrat-o la primarie si au chemat-o pana acum in fiecare luna cu un registru financiar( raport contabil daca nu ma insel).Mai nou insa i s-a spus ca nu mai e nevoie sa vina din luna in luna si ca sa vina la trei luni cu raportul asta, facut la calculator si scos la imprimanta ( ca pana acum ea il facea singura de mana).
Imi poate da cineva o mana de ajutor si sa imi explice in amanunt care este procedura in cazul in care firma este infiintzata dar nu are activitate? Cum se fac rapoartele astea la financiar; lunar sau la trei luni ? De ce trebuie neaparat sa fie la calculator de mana nu se mai pot face? Prietena asta a mea ar vrea sa ii dea drumul la firma anul viitor incepan din ianuarie februarie, care este procedura in cazul asta? Poate merge firma asa pe zero fara activitate pana anul viitor?Ce taxe sau impozite trebuie sa plateasca pentru firma deocamdata?
Precizez ca firma este infiintzata , dar ca deocamdata nu are nici un angajat (decat pe ea ca asociat unic) .
Va rog sa ma scuzati pentru bombardamentul de intrebari da` nu mai inteleg nimic din toate astea.
ana
Raspunsuri
azumi spune:
am uitat sa zic ca-i SRL...daca are vreo importanta.
A...si cat timp poate sa tina firma fara activitate si fara angajati?
ana
anca tanasica spune:
Nu cred ca se ducea la primarie cu registru financiar, ci depunea la directia de finante declaratia de impozit.
De anul acesta declaratia de impozit se depune la 3 luni (trimestrial) si tot de anul acesta se depune pe calculator (nu este suficient sa faci o declaratie scrisa pe calc. ti se da un program de la finante in care introduci datele si programul face printare pe hartie si creeaza o baza de date pe discheta, iar tu tb.sa mergi la finante si cu discheta si cu hartia tiparita-de pe discheta ti se preiau direct datele in calc.lor iar pe hartie ti se da nr.de inregistrare).
Prietena ta cred ca ar trebui sa aiba contabil pentru ca sunt mult mai multe situatii de depus trimestrial si semestrial chiar daca nu ai activitate.
Anca si bebelina Alexandra (10 nov.2003)
==================================
http://www.vectornoise.com/Alex/index.html
==================================
ellaalba spune:
Sa recapitulam:
1. firma fara activitate
2. firma fara nici un angajat ( daca e asociat unic nu are voie sa fie angajata! Are dreptul sa-si faca un contract de asigurare! )
3. firma declarata neplatitoare de TVA( mare atentie ! )
Daca e fara activtate sa aiba grija ca in luna iulie sa depuna la Finante o declaratie de inactivitate! Aceasta declaratie o depun firmele care n-au avut niciodata activitate. Deocamdata intra in aceasta categorie.
Pentru ca nu are nici un angajat nu poate intra in categoria microintreprinderilor si sa plateasca impozit pe venitul microintreprinderilor ( adica 1.5% din veniturile realizate ).
Va depune trimestrial declaratia 100 privind impozitele si taxele. In aceasta declaratie nu declara nimic atat timp cat nu are venit ( care inseamna nu incasarea banilor ci facturarea!!! ) si nu are salariati. Cand se schimba situatia revii cu intrebari!
Bafta!
azumi spune:
Va multumim mult pentru raspunsuri.
Stai sa vad daca am inteles bine ce mi-ati spus:
-declaratia aia se face asa cum i s-a spus pe calculator ( discheta si foaia printata)
-trebuie facuta trimestrial si depusa la directia de finante ( imi cer scuze pentru confuzia cu primaria)
- facuta declaratie de inacyivitate in iulie
Ela... nu e angajata nicaieri fata decat asociat unic la firma ei.De ce trebuie sa fie atenta daca e neplatitoare de tva?Declaratia asta din iulie de inactivitate....este tip? sau cum ce trebuie sa scrie in ea?
Si ea e constienta ca ii trebuie un contabil, dar deocamdata fiindca nu a inceput inca activitatea a zis ca poate se descurca si fara.Sta si putin prost cu banii asa ca.....Chiar nu se poate rezolva si fara contabil pana incepe? Adica nu le poate face ea cumva?Sau ma rog cu ajutorul cuiva ?
Daca nu sunt indiscreta...cam cat i-ar lua un contabil pe luna pentru treaba asta, ea locuind in provincie?
imi cer scuze pemtru unele intrebari care par cam tampe da nu ma precep dilok la asa ceva si inmcerc si eu sa ajut...
ana
ellaalba spune:
Azumi
Declaratia de inactivitate o poate gasi la Finante si o completeaza de mana.
Sa fie atenta daca a declarat sigur ( sa revada inca o data actele de infinatare ) ca e neplatitoare de TVA. Multi isi pun in gand asta dar completeaza hartiile fara sa fie atenti!
Nu e musai sa aiba contabil. Dar macar un contabil cu care sa se sfatuiasca trebuie pentru ca se pare ca e total in necunostinta de cauza. Eu sunt din Iasi, daca e in zona poate o pot ajuta.
Cu bine
azumi spune:
Ela esti o scumpa, multam fain! Dar de ajutat...poate cu sfaturi pe net ca ea sta in Pitesti, oricum iti multumeste pentru bunavointza.Gata am inteles, e sigura ca e neplatitoare de tva ca se mai uita o data pe actul de infiintare.
Mai am o intrebare:
-initial ea vroia sa aiba sediul social in Pitesti la parintii ei acasa, si punct de lucru in Bucuresti(asta fiindca dupa cum am inteles eu in capitala proprietarii fac greu un contract de sediu social cu cineva si deci nu gasise nicaieri pe cineva care sa vrea desi cautase cateva luni).Dupa ce a infiintzat firma in Pitesti, contabilul cu care trebuia sa lucreze in Bucuresti i-a spus ca nu se mai baga fiindca de anul asta ( asta e discutie din nov anu trecut) s-ar da o lege noua p@rin care declaratiile de venit si toate astea nu se mai pot depune la punctul de lucru ci la sediul central ( deci in Pitesti) si ca nu are cum sa ajunga si nici incredere ca ar fi depuse cum se cuvine.
Ma lamuriti si pe mine cum e treaba asta cu depusul actelor la sediul central sau ce e lu legea asta?
ana
GabrielaG spune:
Ca tot veni vorba: poti deveni din platitor de TVA, neplatitor? Eu am intrebat pe aici pe la finante, pe la registul comertului si mi s-a spus ca nu se poate, dar vb cu diferite cunostinte (economisti) unii din ei au afirmat ca se poate, sigur.
Multmumesc,
Gabriela si baietii
ellaalba spune:
Gabriela
trebuie studiat Codul Fiscal. Imi amintesc ca din neplatitor poti deveni platitor. Nu stiu daca invers se poate. Sunt un pic cam ocupata ca m-as fi uitat eu. Dar incearca tu sa cauti.
Succes!