Dati copilului o inteligenta superioara-cartea.

Raspunsuri - Pagina 10

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns lorelaim spune:

Marimar - chiar daca nu sunt de specialitate am sa-ti dau raspuns cam cum ma gandesc ca ar fii bine sa procedez eu daca copilasul meu ar fii pasionat de "masini de curse si sport: e foarte bun la fotbal, tenis si inot" si nu l-ar trage ata la invatat.
I-as pune la dispozitie Atlase/Enciclopedii (de tipul DK - sau altele) cu explicatii adaptate pe intelesul copilului (in functie de varsta) cu subiecte care-l pasioneaza.
Masini - inseamna motoare - inseamna inginerie inseamna matematica & fizica. Cine a inventat prima masina, de unde i-a venit ideea, cum a evoluat o masina, ce tipuri de masini exista (curse, sport, teren, constructii, pompieri, politie, etc), de ce atatea, care sunt diferentele, ce le face performante, de ce sunt poluante, cum putem evita asta, in ce mod este afectata viata noastra, etc, etc (enciclopediile sunt extraordinar de bine structurate si detaliate pe intelesul celor mici). De la masini se poate trece la alte mijloace de transport: avioane, vapoare si modul in care acestea functioneaza.
Sport - fotbal, inot, tenis - istoric, mari atleti - si drumul lor in cariera (tocmai am vazut un film despre Tony Fingleton/Australia - care a studiat la Harvard/USA, etc), ce i-a ambitionat in viata, ce i-a motivat in momentele grele, apoi intr-un atlas al corpului uman se pot vedea cum functioneaza corpul (muschii, oasele, tendoanele, inima, etc) in anumite situatii - cum se pot ameliora anumite miscari utilizand/antrenand un grup de muschi, etc.
Ideea - din punctul meu de vedere - este sa-i arat bobocului ca toate sunt interconectate - picioarele, mainile, etc nu pot functiona fara ajutorul capului si practic, volens-nolens acesta dirijeaza... deci o dezvoltare armonioasa este mandatorie pt un sportiv bun.

"Daca dragoste nu e... nimic nu e..."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

quote:
Sanzi, Marimar,mi-ati luat ideea din gura...si daca bebe nu vrea ?


Trebuie sa stii sa asculti copilul si atunci cand se simte depasit sa o lasi mai moale.

Sa va povestesc ce mi s-a intamplat mie anul trecut.
Sfarsit de mai se apropiau serbarile de sfarsit de an scolar, copilul avea 5 ani si 5 luni. Cantece la canto, la gradi, repetitii. Educatoarea se plange ca nu vrea sa invete cantecele, oricum s-a dovedit apoi ca le stia cel mai bine, dar probabil ca avea pretentii mai mari de la el. Bun... initiez cu copilul un dialog:
"- Adi, de ce nu vrei sa inveti cantecele de la gradinita, caci domnisoara asteapta mai mult de la tine."
Sta copilul se gandeste si spune:
"- Mami, daca invat cantecele de la canto, cantecele care imi plac mie si apoi sa mai invat si cantecele de la gradinita, mi se strica casetofonul ala din cap".
Mai plastic nici nu se putea, asa ca am lasat copilul sa invete cantecele pe care le doreste si asta a fost.

Marimar, nu te necajii, baietii sunt mai greu de urnit la invatat. Si eu, asa cum spune lorelaim, as incerca sa merg pe ceea ce ii place. Orice informatie este de ajutor si dezvolta creierul, asta este parerea mea, chiar daca aceasta informatie pare scoasa din context.

Flavia, nu te supara, dar toti copii super inteligenti pe care ii cunosc, nu au reusit sa se descurce in viata. Am chiar exemple clare. Un vecin chiar, super inteligent, 10 pe linie, pe vremea lui Ceausescu, intrat la facultatea de matematica, in anul 2 a suferit o cadere psihica si a pierdut 2 ani de facultate. A revenit, dar si-a revizuit atitudinea in fata vietii. Si mai am cateva... oare sa mi se fi parut numai mie?
Eu imi doresc de la Adi sa fie undeva in prima jumatate, nu primul din clasa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

ei, geniile o cam dau in bara uneori...dar noi vorbim aici de copii normali, cel putin eu.

si eu din copiii normali dar inteligenti nu stiu vreunul s-o fi dat in bara.

pt ca inteligenta e multipla si nu are nimic de a face cu tocialarul care nu se descurca deloc in viata sociala.

Toata lumea asociaza inteligenta, notele bune la scoala cu esecul in viata . insa e o mare diferenta intre cei care vad doar invatat si cei care sunt buni la scoala dar sunt si populari si descurcareti.

de cele mai multe ori un IQ peste medie nu il are seful clasei ci zapacitul branza buna in burduf de paine. am eu un vecin(fost) de scara de-o seama cu mine, primul la kefuri si la betii, copil de cadre didactice. de-abia a luat bacul, insa daca se ambitiona putea sa-ti invete un curs in 30 minute. si avea scoala vietii, cultura generala. acum e director regional la Coca Cola si are doar 25 de ani.

note bune la scoala nu presupune doar atat. in unele cazuri. insa din pacate, un lucru ce sperie parintii, inteligenta e asociata cu fata grasa cu ochelari neivitata la baluri dar care are 10 pe linie..

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Filofteia, eu ma refeream la copilul care nu vrea sa isi faca temele la 8 ani...trebuie motivat sa-i placa, nu sa fie constrans sa o faca. asta e ideea mea de libertate de alegere.

eu vad totusi liberatea asta ca pe ceva oarecum ghidat din umbra. pt ca daca e chiar asa, in stil montessori, copilului care nu-i place dintr-un motiv sau altul aritmetica e liber sa nu exerseze, nu???
eu spun ca trebuie cumva motivat sa-i placa, sa-l determini de mic sa-i placa sa cunoasca.

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

quote:
Originally posted by lorelaim

Marimar - chiar daca nu sunt de specialitate am sa-ti dau raspuns cam cum ma gandesc ca ar fii bine sa procedez eu daca copilasul meu ar fii pasionat de "masini de curse si sport: e foarte bun la fotbal, tenis si inot" si nu l-ar trage ata la invatat.
I-as pune la dispozitie Atlase/Enciclopedii (de tipul DK - sau altele) cu explicatii adaptate pe intelesul copilului (in functie de varsta) cu subiecte care-l pasioneaza.
Masini - inseamna motoare - inseamna inginerie inseamna matematica & fizica. Cine a inventat prima masina, de unde i-a venit ideea, cum a evoluat o masina, ce tipuri de masini exista (curse, sport, teren, constructii, pompieri, politie, etc), de ce atatea, care sunt diferentele, ce le face performante, de ce sunt poluante, cum putem evita asta, in ce mod este afectata viata noastra, etc, etc (enciclopediile sunt extraordinar de bine structurate si detaliate pe intelesul celor mici). De la masini se poate trece la alte mijloace de transport: avioane, vapoare si modul in care acestea functioneaza.
Sport - fotbal, inot, tenis - istoric, mari atleti - si drumul lor in cariera (tocmai am vazut un film despre Tony Fingleton/Australia - care a studiat la Harvard/USA, etc), ce i-a ambitionat in viata, ce i-a motivat in momentele grele, apoi intr-un atlas al corpului uman se pot vedea cum functioneaza corpul (muschii, oasele, tendoanele, inima, etc) in anumite situatii - cum se pot ameliora anumite miscari utilizand/antrenand un grup de muschi, etc.
Ideea - din punctul meu de vedere - este sa-i arat bobocului ca toate sunt interconectate - picioarele, mainile, etc nu pot functiona fara ajutorul capului si practic, volens-nolens acesta dirijeaza... deci o dezvoltare armonioasa este mandatorie pt un sportiv bun.

"Daca dragoste nu e... nimic nu e..."




exact asa gandesc si eu. trebuie sa-i dai o motivatie, alta decat recompensa materiala sau de orice alt fel. sa nu-l compari cu altii"hai fa tema, ai ramas in urma colegul tau stie mai multe" ci sa-l determini sa vina de la el placerea.

asta e ideea. sa invete orice, oricum, de la sine, sa fie curios. nu sa o faca sa va multumeasca pe voi sau sa primeasca o ora in plus la fotbal.

Iar ideea data de Lorelaim e excelenta

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

Flaviuta, montessori se bazeaza pe stimularea exacta a materiei pentru care copilul e format natural...
De asta nu se insista pe celelalte...

Uite sa explic un pic...
LA noi se incepe de la 3 ani...
Copiii de 3 ani care vin la noi sunt insetati de cunoastere, absorb informatie si sunt curiosi...
Pe rafturi ei vad "jucarii" care de fapt sunt lectii, si sunt nerabdatori sa lucreze, sa le cunoasca pe toate, si nici un copil nu sta degeaba!!!!
Toti lucreaza...
Chiar daca nu ar fi interesant la un moment dat de o anumita lectie, pentru ca in grupa sunt 34 de copii cu varste mixte intre 3-6 ani, vad intr-o zi la un alt copil o alta lectie...si cum creierul lor este flamand dupa informatie, devine curios, si vrea si el sa faca lectia respectiva...si atunci ii se prezinta, si ii place...vrea sa o faca singur, sa o stapaneasca...

Pana acum, nu am avut si nu am auzit de copii care sa refuze sa lucreze ceva...Toti se modeleaza, unii de la altii, sa lucreze, si intr-o varietate foarte mare...Iar mai tarziu sunt atat de bine croiti ca "trebuie sa cunoasca, sa alfe, sa incerce" incat nu trebuie sa le mai spui nimic...

David este din august aici (de cand a inceput gradi) si deja in decembrie cand am primit o evaluare, facuse (in sensul ca unele ii fusesera prezentate, la altele inca lucreaza, si pe unele le mastereaza si le poate "preda" altor copii) 80% din lectii...ceea ce e enorm...
Noi in clasa avem peste 500 de lectii din diferite materii...(unele din ele se fac in mai multe moduri!!!)

Programul (lui David de ex) este de 5 ore, 1 ora (in 2 reprize) joaca afara, 2 ore de studiu neintrerupt, 1 ora de "line time"(tot in 2 reprize) cand toti copiii stau in cerc si citesc povesti, povestesc, canta, sau au lectii de spaniola, muzica, coordonare fizica...si inca o ora de studiu....



It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation

Sinzi, Radu si David bomba pisaloaga
:
varsta, poze, D-ale lui David


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

quote:
Filofteia, eu ma refeream la copilul care nu vrea sa isi faca temele la 8 ani...trebuie motivat sa-i placa, nu sa fie constrans sa o faca. asta e ideea mea de libertate de alegere

Cam greu sa poti motiva copilului sa-i placa toate materiile. Eu eram foarte buna si-mi placeau materiile exacte, la restul invatam pentru ca mi-era jena de profesori, in nici un caz ca-mi placeau materiile. La un moment dat trebuie si un pic de constrangere. Lejeritatea poate fi lasat pentru activitatile extrascolare.

quote:
Toata lumea asociaza inteligenta, notele bune la scoala cu esecul in viata . insa e o mare diferenta intre cei care vad doar invatat si cei care sunt buni la scoala dar sunt si populari si descurcareti.


Depinde ce intelegi prin note bune. Un copil numai de 10, luati asa cum trebuie, nu prea mai are timp de alte activitati, mai ales dupa clasa a V-a. Ca in zilele de astazi 10 astia se dau prea usor, asta este alceva. Eu prefer ca Adi sa faca si un sport sau muzica, ceea ce ii place lui, in detrimentul notelor de 10.

quote:
de cele mai multe ori un IQ peste medie nu il are seful clasei ci zapacitul branza buna in burduf de paine. am eu un vecin(fost) de scara de-o seama cu mine, primul la kefuri si la betii, copil de cadre didactice. de-abia a luat bacul, insa daca se ambitiona putea sa-ti invete un curs in 30 minute. si avea scoala vietii, cultura generala. acum e director regional la Coca Cola si are doar 25 de ani.


Exact despre asta vorbesc si eu...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

quote:
Originally posted by sinzi_ana

Flaviuta, montessori se bazeaza pe stimularea exacta a materiei pentru care copilul e format natural...
De asta nu se insista pe celelalte...

Uite sa explic un pic...
LA noi se incepe de la 3 ani...
Copiii de 3 ani care vin la noi sunt insetati de cunoastere, absorb informatie si sunt curiosi...
Pe rafturi ei vad "jucarii" care de fapt sunt lectii, si sunt nerabdatori sa lucreze, sa le cunoasca pe toate, si nici un copil nu sta degeaba!!!!
Toti lucreaza...
Chiar daca nu ar fi interesant la un moment dat de o anumita lectie, pentru ca in grupa sunt 34 de copii cu varste mixte intre 3-6 ani, vad intr-o zi la un alt copil o alta lectie...si cum creierul lor este flamand dupa informatie, devine curios, si vrea si el sa faca lectia respectiva...si atunci ii se prezinta, si ii place...vrea sa o faca singur, sa o stapaneasca...

Pana acum, nu am avut si nu am auzit de copii care sa refuze sa lucreze ceva...Toti se modeleaza, unii de la altii, sa lucreze, si intr-o varietate foarte mare...Iar mai tarziu sunt atat de bine croiti ca "trebuie sa cunoasca, sa alfe, sa incerce" incat nu trebuie sa le mai spui nimic...

David este din august aici (de cand a inceput gradi) si deja in decembrie cand am primit o evaluare, facuse (in sensul ca unele ii fusesera prezentate, la altele inca lucreaza, si pe unele le mastereaza si le poate "preda" altor copii) 80% din lectii...ceea ce e enorm...
Noi in clasa avem peste 500 de lectii din diferite materii...(unele din ele se fac in mai multe moduri!!!)

Programul (lui David de ex) este de 5 ore, 1 ora (in 2 reprize) joaca afara, 2 ore de studiu neintrerupt, 1 ora de "line time"(tot in 2 reprize) cand toti copiii stau in cerc si citesc povesti, povestesc, canta, sau au lectii de spaniola, muzica, coordonare fizica...si inca o ora de studiu....



It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation

Sinzi, Radu si David bomba pisaloaga
:
varsta, poze, D-ale lui David







Da, total de acord aici. copiii sunt liberi si se motiveaza prin exemplul celorlalti. jucariile sunt niste lectii in sine. dar tot lectii. numai ca nu e modelul clasic cu educatoarea la catedra. si aici e punctul forte.

am mai citit cateva si sunt intru totul de acord. exceptand un lucru: nu poti tine un copil istet pe loc pt restul clasei. asta nu tine de montessori(nu stiu, poate tine) dar reiese din ce ai spus tu.

Eu sunt convinsa ca baietelul tau ar putea foarte bine sa invete lucruri pe care tu le consideri "peste varsta" ,de fapt ti-a demonstrat asta cu monezile nu? ai putea totusi sa-l inveti ceva ,orice din ce consideri peste varsta lui si ai sa vezi ca o face natural si nu-i stirbeste deloc copilaria.

e pacat sa aiba niste capacitati , sa poata si sa i se refuze pe motiv ca "media copiilor nu poate sa faca asta, deci copilul meu nu e pregatit" .bineinteles, fara sa se intinda coarda, copilul da singur semnale cand nu mai poate sau cand efectiv nu duce informatia

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

Flaviuta, lectiile sunt pt copii de 3-6 ani...ei isi aleg orice lectie in functie de cat de bine pot sa o stapaneasca, si daca le place...
Un copil de 3 ani face lectii pt copil de 6 si viceversa...
Deci copii inteligenti nu sunt tinuti deloc pe loc...
Iar cei mari, care daca sunt genii si acopera si mastereaza toate lectiile (dupa cum am spus sunt foarte multe, si se pot face in mai multe feluri) tot nu se poate plictisi pt ca ii ajuta pe cei mici sa invete...
Ceea ce este un lucru extraordinar pt dezvoltarea lor nu numai intelectuala dar si sociala...



It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation

Sinzi, Radu si David bomba pisaloaga
:
varsta, poze, D-ale lui David


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

DA, am spus sunt de acord.si chiar am recitit despre metoda. imi place, la nivel de gradinita. la nivel de scoala, unde deja materia e multa nu stiu daca mi-as dori . poate daca fi-mea n-o sa prea poata,insa in situatia inversa, unde poate prefer sa invete ea si sa ajute pe altul in particular. asta doar prin prisma faptului ca materia e destul de dificila.

apropo de elevi de 10. sunt doua feluri, cum am mai spus. unul cu un intelect mediocru , insa muncitor care lucreaza pana la limita rezistentei si altul cu un intelect mai bun decat media care nu face eforturi colosale.

daca fi-mea se dovedeste a nu fi deasupra mediei, nu as lasa-o sa se chinuie ore intregi pt a fi de 10.sincer,prefer un copil fericit in locul unuia cu copilaria facuta praf prin biblioteci si ore suplimentare. ii spun pana aici, mami, atat poti, ai si tu alte puncte forte.

insa eu aia incerc sa fac..daca exista vreo metoda si se pare ca exsista, multi o folosesc, sa ii creasca acel coeficient de inteligenta, atunci ma bag. pt ca , sincer, un copil istet va deveni un adult istet si statistic are o sansa in plus.

nu-mi garanteaza nimeni ca va reusi in viata cu asta, insa nu exista la modul general o garantie ca va reusi. dar ii ofer tot ce depinde de mine.

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput