Gradinitele din Occident
M-am gindit sa deschid un subiect despre gradinitele occidentale,avind in vedere ca multi membri de pe site locuiesc in afara Romaniei.
As dori sa vad daca mai sint si alte educatoare care lucreaza in alte tari,sa schimbam impresii ,sa ne sfatuim si sa invatam unii de la altii.
Incep eu:)
Lucrez la o gradinita de stat,cu program 6:30-17:00.
Sintem 3 educatoare,avem 18 copii in grija,cu program variat.Virstele sint cuprinse intre 1-5 ani.Cei care vin devreme se joaca liber,pina la micul dejun.Inainte trebuie sa faca curatenie si toate jucariile sa fie la locul lor.Dupa masa,avem o activitate.Luni gimnastica si ritm,marti mergem in padure pentru cunoasterea naturii,miercuri desenam ,pictam,construim ,aprofundam o tema care o stabilim la inceputul anului.De exemplu,acum lucram cu tema "Ferma",animale doomestice,etc etc etc.Joia avem activitati in aer liber.Nu conteaza daca ploua,e frig,iesim oricum afara.Toti copii au in dotare haine de ploaie si cizme de cauciuc.
Vinerea avem "fredag mys",adicatalea stam linistiti si ne uitam la desene animate si mancam popcorn:)
Cei mititei au program de somn ,intr-o camera separata si izolata fonic.Au saltele,pernutze si ii invelim cu prosoape:))Nu stiu de ce tocmai prosoape,nu ma intrebati:)
Cam asa arata o saptamina la o gradinita suedeza.M-ar interesa sa aud povestiri despre gradinite din alta tari,dar si din Romania,fireste.
Ca educatoare am o gramada de sarcini.Fiecare copil are in dosar impartit in mai multe capitole:
Cine sint eu?Familia mea
Ce imi place sa fac la gradinita?
Autoportret
Abilitati(taiat cu foarfeca un cerc,un patrat,un triunghi,apoi avem un omulet care sta pe un scaun si trebuie sa deseneze o bila colorata in spatele,in fata,deasupra si sub omulet:),etc)
Interviu(diverse intrebari pe care le punem anual:cum ii cheama pe parinti?Unde locuiesc?Ce-mi place/nu-mi place la gradi?etc)
Punem si poze,pentru ca parintii sa poata vedea cu ce se ocupa copilul.
Fiecare parinte are o intilnire cu educatoarele ,trimestrial.Analizam un plan individual de dezvoltare al copilului,impreuna cu parintii.
Daca un copil are nevoie de suport individual,putem sa solicitam un pedagog care sa se ocupe exclusiv de copilul respectiv(de exemplu,daca observam ca un copil nu are dezvoltata vorbirea suficient,acest copil poate avea un pedagog cu care sa se antreneze.
De asemenea,copii care au ,ca sa zic asa,probele de socializare,sint ajutati in doua feluri.Parintii solicita un psiholog care
sa-i ajute cu problemele pe care le au acasa,iar noi putem solicita un psiholog care sa ne ajute la gradi.
Sint multe de povestit,eu am scris sumar una alta.
M-ar interesa sa vorbim impreuna despre metode pedagogice,
despre cum rezolvati conflicte,despre contactele cu parintii.
Semnat: o fröken din Sweden:)
Raspunsuri
buggy spune:
Buna, eu nu sunt educatoare, insa activitatea pe care o desfasor este dedicata in exclusivitate copiilor si cea mai mare parte a ei se desfasoara in gradinite si in scoli. Avem echipe de Profesori Trasniti care impreuna cu copiii fac experimete stiintifice pe diferite domenii (de la cele clasice fizica, chimie, astronomie, pana la igiena, mediu, prevenirea accidentelor casnice, nutritie etc) Iti pot spune cate ceva despre pregatirea acestor Profesori Trasniti. Ei sunt actori de meserie si inaintea fiecarui atelier, repeta ceea ce au de facut pe baza unor scenarii. Pentru ca orele cu copiii sa se desfasoare cat mai bine si pentru ca Profesorii nostri Trasniti stau destul de prost la capitolul autoritate, tocmai pentru ca sunt trasniti si tocmai pentru ca ii incurajeaza pe copii sa se desfasoare asa cum sunt ei, cu energiile lor, pun la punct niste reguli. Toti copiii sunt innebuniti dupa experimente si la inceputul fiecarei activitati sunt intrebati : "Vreti sa facem niste experimente?" la care raspunsul este invariabil "DAAAA" cu aceasta ocazie profesorii nostri stabilesc niste reguli " F bine, dar inainte de a incepe trebuie sa stabilim niste reguli fara de care nu putem continua" In acest mod, copiii accepta regulile mult mai usor si in general tin cont de ele , usurand munca profesorilor. Se fac reguli pentru liniste, pentru spatiu si pentru raspuns. Pot fi facute reguli si in functie de situatiile in care se afla copii. Daca sunt mai batausi sa nu se bata etc.Totul este interactiv, profesorii sunt responsabili cu siguranta copiilor. Atelierele decurg unul din celalalt concurand la o concluzie finala a unei teme lunare.Spre ex luna mediului. In aceasta luna sunt ateliere precum " Importanta apei", "Circuitul apei in natura", " Despre poluare" si nu in ultimul rand " Cei 3R salvatori- reciclare, refolosire, reducere"Noi tinem pe cat posibil aproape de cadre didactice si parinti astfel incat vedem ce anume si-au insusit copiii dupa aceste ateliere, la ce mai trebuie lucrat, unde mai trebuie adaugat sau scos.Profesorii tin cont de varsta copiilor, atitudinea acestora diferind foarte tare atunci cand intra in contact cu copii intre 3 si 5 ani si cu copii de 12- 14 ani.Exista un regulament de ordine interioara in compania noastra legat de punctualitate, de responsabilitate fata de copii, de aprofundarea corecta a scenariilor, de imaginea impecabila pe care acestia trebuie sa o aiba, de flexibilitate, de grija fata de materialele cu care lucreaza, de lucrul personal asupra personajului pe care il creaza etc.Rezolvarea conflictelor cu adultii porneste intotdeauna de la premiza ca, clientul are intotdeauna dreptate.
Spre exemplu, daca acesta are cea mai mica nemultumire ii oferim fara ezitare activitatea gratuit. Acest lucru este adus la cunostiinta clientului de la inceput astfel incat acesta sa cunoasca din start ce posibilitati are.
Avem un deosebit respect fata de clienti. Ei sunt cei carora le dedicam aceasta activitate, deci ei sunt cei mai importanti in activitatea noastra.
"Craciun de vis pentru batranii nostrii"http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=87212
"Mi s-a spus si am uitat, am vazut si am inteles, am facut si am invatat" - Confucius
www.funscience.ro
