Clasa a II-a!!!!

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns alexa spune:

quote:
Originally posted by isabela

A venit fiica-mea de la scoala si mi-a spus ca , la romana, are de scris 8 propozitii in care sa foloseasca "la" si "l-a", s-a" si "sa"...Probabil ca doamna le-a explicat ceva, dar ea pare ca n-a inteles foarte bine cand se foloseste un cuvant si cand celalalt. Cum sa-i explic eu astfel incat ea sa inteleaga? N-au invatat despre substantiv sau verb, sau alta denumire.



Noi am cumparat cartea "Din tainele ortogramelor", editura Carminis. Te va ajuta sa ii explici mai usor pe intelesul ei. Cartea cuprinde teste de evaluare, exercitii ortografice, texte pentru dictari si rebusuri ortografice.

Lidia

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anasia spune:

isabela, poti sa-i explici in felul urmator: folosim sa (legat), cand are sensul de "al ei, al lui" ex. cartea sa, masina sa etc.
folosim sau (legat) cand are sensul de "ori" ex. citesti sau te joci?
folosim ia (legat) cand ne referim la " a lua" ex elevul ia de pe raft o carte;

anasia + Alessia Anca(14.08.2006)

pozici
intalnire 21.10.2006

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns annita72 spune:

Isabela, si eu tot la fel ca anasia i-am explicat Ioanei. I-am zis ca daca il poate inlocui cu "al ei, al lui" e "sa", in alta situatie e "s-a". Pentru "la", atunci cand arata directia se scrie legat, altfel, despartit. Si la celelalte i-am dat aceleasi explicatii ca si anasia. Si vad ca a mers. Mai scrie, cand se grabeste, legat, si atunci cand nu trebuie, dar daca o intreb si ii dau un pic de timp de gandire, stie.



http://pg.photos.yahoo.com/ph/ileanastama/my_photos

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

la - cand arata o directie
l-a - cand este vorba de o actiune si de el. Pe el l-a muscat cainele. Mama l-a pus pe Nicu (pe el) sa citeasca.
Cam asa i s-a explicat fetei mele la scoala.
Problema a aparut (in mintea ei) la propozitia "Nelu merge la joaca." Pentru ca Nelu era el si joaca este o actiune. Asa ca a scris Nelu merge l-a joaca.
solutia pe care am aplicat-o eu anul trecut a fost dictarea. 5-6 propozitii scurte pana a devenit automatism.
La fel si la sa si s-a.
sa - apartine cuiva, cartea sa, mama sa, iubita sa samd.
s-a o actiune s-a dus, s-a culcat.

Acuma este in clasa a treia. Acum 2 luni a a participat la un concurs la radio pentru copii si au intrebat-o cum se scrie vom merge sau v-om merge. Si ea a raspuns v-om pentru ca este o actiune. A cam ras de ea si de invatatoarea ei "doamna" de la radio. Dar copilul chiar ca nu avea de unde sa stie, si atunci a aplicat ideea logica invatat la scoala. I-am spus ca vom e legat pentru ca este o particula de viitor. Nu prea a priceput ea.

In ceea ce priveste lecturile din manualul de clasa a doua, sunt de acord. Sunt greoaie si peste nivelul lor. Asta pentru ca nu le-ati vazut pe cele din manualul de a III-a. Sunt urate.

Nu vreau sa te sperii dar clasa a treia este foarte grea: au o matematica foarte grea si incredibil de abstracta, iar la romana fac gramatica: substantiv, verb (nu predicat), adjectiv si pronume.

Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mamaruta spune:

L-a muscat cainele. Daca poate sa desparta a muscat pe el, atunci se scrie cu linioara.
Cel putin asa a invatat fii-mea
Invatatoarea le-a zis o poveste foarte draguta ca ortogramele astea sunt de fapt niste cuvinte batause si ele trebuie despartite.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns isabela spune:

Multumesc. I-am explicat la fel ca Anasia,Viviana si Annita72 si se pare ca a inteles din moment ce la dictare le-a sric corect. Multumesc frumos.
Acum am o alta rugaminte. La fiecare fragment de text din manual, doamna invatatoare le spune sa citeasca intreg textul si in cartile suplimentare pe care le avem noi, tocmai acele texte de care avem nevoie nu sunt. Ma puteti ajuta cu integ textul "Vreau sa traiesc printre stele" de Victor Eftimiu? Multumesc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ralu spune:

In Franta deja din clasa a-II-a se face: verbul, substantivul, pronumele. De exemplu au invatat care este infinitivul unui verb. Au invatat ce este aceea o conjugare. Destul de greu, dar.... Probabil ca in clasa a III-a se vor relua, dar deja au avut teste cu exercitii de genul asta.

Va pup!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns annita72 spune:

Buna, fetelor!

Ce va mai fac puiutii?
Eu vreau sa va povestesc si voua cum am ajuns la concluzia ca am prea multe pretentii de la puiul meu cel mare, adica de la Ioana. Poate mai stiti ca ma plangeam ca nu-si face singura temele, ca nu e atenta deloc cand scrie, ca-i e lene sa gandeasca si spune foarte repede "nu stiu, ajuta-ma tu" etc.
Saptamana trecuta nu a fost decat luni la scoala pentru ca de marti a facut febra, tuse, muci, tot tacamul.... Duminica, pentru ca se simtea mai bine, ne-am hotarat sa ne apucam de teme ca sa poata merge luni la scoala. Ei bine, a sunat un coleg care i-a spus ce teme au avut in cursul saptamanii si ce teme aveau pentru luni. Mie mi s-a parut cam putin si am pus-o sa sune si la altcineva. Surpriza!!! respectivul i-a zis cu totul si cu totul altceva, iar Ioana zice "mami, problemele astea le-am avut de mult ca tema!". "Bine, mai suna pe cineva", zic eu. Asa am aflat altele, care nu bateau nici cu ce-i zisese primul nici cu ce-i zisese celalalt . La al patrulea telefon, in sfarsit, colega respectiva, ne-a zis exact ce-i spusese si primul copil, chiar asa era, doamna nu le prea daduse teme in saptamana aia.
Ioana o fi ea mai lenta, delasatoare dar nu e asa "ametita"
Asa ca, mi-am spus eu, se poate si mai rau si mi-am propus sa fiu mai toleranta cu copilul meu. Sa vedem cat ma tine!

http://pg.photos.yahoo.com/ph/ileanastama/my_photos

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cl spune:

Annita, . Un pentru Ioana ta si inca unul pentru mamica ei mai toleranta. Nu o sa te tina prea mult, pentru ca tu vrei mai mult pentru copilul tau .
Si o micuta consolare: si al meu copil e la fel. Trebuie impins de la spate, stimulat. Si ma gandesc ca uneori cer si eu prea mult de la el. Dar macar sunt bucuroasa cu un lucru: a inceput sa-si faca singur ghizdanul . Si-l face bine! Nu radeti, ca-l faceam numai impreuna, cu circul de rigoare.
Ma gandeam ca si noi suntem sucite, vrem sa fie mai responsabili, mai maturi, apoi regretam ca nu mai sunt copii.

Noi ne pregatim de serbarea de Craciun si cred ca vom avea o saptamana plina de teste.

Claudia

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns annita72 spune:

Buna, fetelor!

Claudia, si noi am reusit inca de la inceputul anului faza cu facutul ghiozdanului. Dar tot mai trebuie sa o intreb daca are cerneala in stilou sau daca are creioane ascutite.
Fetelor parca mai erau micuti inscrisi la Winners, ce au facut?
Ca Ioana mea a facut o maaaaare branza. A fost doar la matematica. A venit foarte incantata ca "numai una n-am facut-o, mami", si cand am verificat-o am constatat ca erau "numai" vreo patru aiurea facute. Dar, asta e, data viitoare o sa fie mai bine.

Isabela, la Ana cum a fost?



http://pg.photos.yahoo.com/ph/ileanastama/my_photos

Mergi la inceput