Absolvent Facultatea de Arte Plastice?
Raspunsuri - Pagina 2
lena spune:
deci ok, acu citi si eu ce se scrise pe aici...tinand cont ca acu e tarziu(si de dimineatza ma duc totusi la munca) reviu maine cu niste comentarii...pai B-urile sunt cele "mai moi" cum se zice printre artisti de obicei poporu obisnuit scrie sau deseneaza cu HB care fie vorba intre noi e cel mai pacatos creion...tot cel mai bine cu B-uri...acuma rapid despre hasurat: trebuie hasurat din toate partile, da ideea de "spatialitate" deci de "tridimensionare"...de la stanga la dreapta, oblic, vertical, orizontal...de la linia cea mai "fina" pana la "mazgalire" de-a dreptul(ba chiar Zaica-profu meu de la tonitza, zicea ca odata facut hasurul pe un desen "fluid" trebuie pus degetul si lin trec pe marginea, pe conturul obiectelor desenate, asa se "omogenizeaza desenul si da ideea de "viu")...ce-ti sugerez ML caci ccc cred ca lilu e deja maestra...nu ma uitai pe poznele voastre o fac maine mai pe seara, mai fresh si pe indelete...este sa incepi basic...cu o cana, stacana de apa, sau cana de cafea, sau o vaza pur si simplu...si un fruct langa pe o carte...toate formele geometrice de baza la un loc si da-i desene peste desene pana obosesti...nu incepe direct cu portrete ca s-ar putea cum se spune iarasi in mediul "depravat" ar artistilor sa te "strici"...adica odata formata mana pe un anume stil de a reproduce o fatza umana, s-ar putea sa nu mai iti "revii", adica sa accepti alte sfaturi si sa dai in "manierism"...nah ca o dadui si pe termeni de specialitate.
un ultim sfat: ca sa capeti ideea de volum, cum bine spuse lilanda(asta e esentiala, daca nu vrei sa ai "desene plate") exerseaza mult ideea de clar-oscur si "faldurile"...asta e un soi de a reda materialele, nu numai ca tesatura, dar ca si miscare in nemiscare...mey sper ca intelesarati ceva, ca daca nu reviu maine sa explic mai bine!!
Lena si t-rex Freya
ML spune:
Lilanda m-au incurajat remarcile tale, mai ales acel "cu potential". Hi, hi! Ghicitoare in semne esti nu alta! Citind despre "maniera naiv-adolescentina" a redarii ochilor, POP! mi-au si venit in minte desenele cu care umpleam jurnalele in liceu. Aceeasi ochi: o biluta cat mai rotunda si "raze" ca spitele de la bicicleta pornite din ea.
Ce frumusata de ochi pusesi! Toata admiratia pentru ce faceti!
Imi mai spui un pic despre raportul corect al proportiilor, cu stricta referire la portret?
Cred ca diferenta dintre primul desen (portretul) si celelalte 2 este data de "baza" (???!) de lucru. La portret m-am folosit de oglinda, pe cand la colaj de fotografie prelucrata cu un program Kodak (Easy Share). Sa inteleg ca este de preferat o baza dupa care sa copiezi, uneia creata "vizual" (cu ajutorul oglinzii de ex.)?
Da, in cazul ultimelor doua desene m-am muncit ceva mai mult (desi tot la nivel de amator), ba chiar am adus melcul ala in casa pt. a definitiva "umbrele"(unde nu pui ca-si facuse culcus o broasca in el!).
P.S. Comparand atunci... urechea e mai dificil de realizat decat mana cu degetele? Asta mie mi se pare imposibila, dar multe nu stiu...
Lena, deci nu m-am inselat cand te "cautam". Te astept pe maine, cand ai timp (al meu baietel vad ca-i bolnavior, asa ca sa ma iertati, daca nu sunt asa de pe faza) si multumesc de completari.
Asa-i, un "popor obisnuit" sunt, care "mananca" HBul! Habar nu aveam ca-i al mai prost!
Stai asa! Ce-i cu mazgalirea? Intra tot la hasura? Eu credeam ca hasura-i... oarecum ordonata si nu se "impaca" cu mazgalirea. Se poate mazgali peste hasura?
Lena cand/daca ai timp poti pune un desen (cat de mic, chiar si numai cateva linii) care sa arate mai bine cum e treaba cu conturul, hasura si omogenizarea? Adica ceva de genul inainte si dupa...
Clar/obscur= lumina/umbra sau...? Mai zii si despre "falduri" ca banuiesc eu ceva da' nu prea mi-i clar.
Ai tu dreptate cu canile versus portrete. Hmm... timp sa-mi dea cineva. Va las acum, ma duc la baiet. Va multumesc si urmaresc!
"Ce verde era valea mea!" (poze)
lilanda spune:
quote:
Originally posted by ML
Imi mai spui un pic despre raportul corect al proportiilor, cu stricta referire la portret?
Io sint sigura ca figura ta -reala- este simetrica. In sensul asta, constat trei greseli flagrante in ceea ce priveste proportiile in portretul tau:
1. distanta dintre cei doi ochi, trebuie sa fie egala cu lungimea unui ochi, ori la tine e mult mai mica!!
2. distanta de la baza nasului la virf, trebuie sa fie egala cu cea de la virful nasului pina la barbie si egala cu lungimea urechii de la virf, la baza. In cazul tau, barbia este mult mai lunga (urechea ii uokei )
3. comisurile buzelor corespund liniilor verticale duse pina la o treime din lungimea ochiului, pornind de la radacina nasului. La tine comisiurile se ridica aproape la jumatatea lungimii ochiului!!!
In plus, privirea e defecta :-))) Fiindca exista niste axe (pe care iar ti le pot reda doar cu ajutorul imaginilor), care fixeaza irisul in raport cu pozitia capului.
quote:
Sa inteleg ca este de preferat o baza dupa care sa copiezi, uneia creata "vizual" (cu ajutorul oglinzii de ex.)?
Da si nu. Cred ca m-am exprimat gresit cind am zis "copiere". Nu ma refeream la copiatul outlines prin suprapunere, ci prin "reproducere"...cred ca asta e cuvintul cel mai potrivit. Adica vezi modeleul, te uiti, il analizezi si-l redai...nu-l copi pe hirtie pergamenta, pe geam sau folosind programe de computator!! Insa pentru inceput (si pentru exersarea umbrelor), nu-i rau sa copii totusi outlineurile!!!
Asa cum iti spuneam...10% - mina si restu', exercitiu... Te admir insa pentru vointa!!
pozulici si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=24607&whichpage=4" target="_blank">calatoria lui Ilie spre tara lui Hamlet
lena spune:
lil bravo, superb, are volum, are lumina-intuneric...ochiul, dar unde-i urechea, sau vorbiti despre urechea lui ML...anyway, imi place mult compozitia cu zana florii-soarelui, e drept ca e un pic "naiva", adica lipseste "sclipirea" aia, dar sincer bravo tie ca incerci...sa stii ca vorba lui lilanda, trebuie exercitiu, ca talent chiar daca exista, nu se dezvolta daca nu faci nimik pentru el...eu n-am desene, de-acuma...ca ma ocup cu totul si cu totul de altceva, tot creativ ofcorz...dar cum deseneaza lil e de ajuns de semnificativ, ca sa zicem sa-ti faci un target din asta.
cat despre simetrie asta e cu dus si intors, dar deja aici vorbim de "initiati" pentru cei de-abia la inceput,e de ajuns asta, adica e de preferat sa pastrezi simetria, de-abia odata ce ai ajuns la un oarecare grad de indemanare poti incepe sa declansezi, muza artei si sa "experimentezi"...cat despre hasur, as putea sa-ti explic mai bine face to face dar o sa incerc asa:
1.hasururile in toate partile ca o panza de paianjen dau senzatia de volum, necesar tuturor obiectelor din natura, mai putin unei hartii daca o redau sau celor plane...clar-obscur sunt umbrele care apar pe un obiect, sau in peisaje, unde "umbra" se vede si exprima "starea de spirit" a desenului...la tonitza se desena capul lui moise de mii de ori tocmai ca are barba si par rasucit, deci trebuia sa ajungi sa redai senzatia ca poti atinge parul ala, ca e viu, se misca in nemiscarea lui...asta si cu faldurile unei rochite de exemplu, cati pot reda asta cu finete si suplete sa ai impresia ca e reala, dar in acelasi timp "artistica".
2."mazgaleala" la care ma referam este asta pas cu pas...dupa ce ai terminat de desenat ceva, pentru a nu deveni rigid, ci mai degraba sa exprime ceva, poti trece degetul tau peste hartie, ca si cum ai sterge ceva, lucrand cu b-uri si ele fiind moi, creionul se imprastie un pic, da senzatia de difuz, asa cum si "lumina" naturala a soarelui nu reda contururile perfecte ale obiectelor, ca si cum fondul s-ar contopi cu forma.
lil, mey daca ma exprim prea "inchistat"...te rog eu ajuta-ma, zau ca nu stiu sa explic altcumva si deja mi-ati trezit "spirtiul" adormit.
ml si lil, uite hai sa vorbim un pic de regula de aur in pictura...sau daca vreti hai ca mi-am adus aminte de un exemplu, de la o doamna speciala Adriana Crainic-Botez(profa de istoria artelor) care ne dadea exemplu basorelieful "leoaica ranita" unde animalul fiind ranit de o sageata, are capul ridicat si picioarele dinapoi cazute...creaza "diagonala tragica"(adica da imediat senzatia de suferinta, cadere, etc, etc) ca si www.mlahanas.de/Greeks/Arts/Pergamon.htm" target="_blank">gal ranit il stiti nu...care tine un picior ridicat si unul jos, e minunat ce usor se exprima sentimente si actiuni doar prin gesturi, de-asta artele plastic, vizuale in general sunt o comoara ca si muzica sau literatura, ofcorz.
P.S.dati cu scroll in jos pana se vede Gaul Wounded
Lena si t-rex Freya
lena spune:
hai copii ca am gasit si www.giustgallery.com/individual-pages/004-wounded_lioness.htm" target="_blank">leoaica...superba, ce sa mai, nu???
Lena si t-rex Freya
ML spune:
Mey ca ma facusi sa ma duc la oglinda si masor ochisori si nasone si ma linistii ca vaz ca nu-s prea stramba.
(O iau pe aratura acum, dar imi vin in minte comentariile rautacioase ale unui fost coleg de serviciu catre un altul (zis Puiu.): "Mey Puiule mey, da' ce ochi de peste mort ai in dimineata asta!". Puiu saracu' inghitea mamaliga).
Aha, acum am inteles cum vine cu "copiatul". Multumesc si pt. regulile simetriei Lilanda!
Ce frumos povestit Lena! Tare mi-ar face placere sa va vad lucrand!
Atunci spuneti cate ceva de baza despre "regula de aur". Imi place sa va citesc, chiar daca uneori imi pare ametitor.
Si sa te mai intreb ceva Lena despre trecerea degetului peste contururi.... Citisem undeva sa folosesti ghemotoace mici de hartie igienica si m-a cam speriat rezultatul (dupa parerea mea se transforma in ceva prea ...omogen?!). Este vorba de aceeasi tehnica sau?!...
Mai am intrebari dar... randul vostru acum, cat va face placere si aveti timp!
Cu drag,
Pupilele ratacite ()
"Ce verde era valea mea!" (poze)