botezul la copii?
Raspunsuri - Pagina 4
irina.c. spune:
quote:irina, decat nu cred ca e cazul sa faci trimiteri la dogmele bisericii. iar tu daca ai fi citit istoria bisericii la care faci referinta ai fi stiut de acea data.
Originally posted by michelle-usa
[
te-am rugat sa fi mai explicita, atata tot. nu-mi raspunde cu rautate.daca vrei sa -ti impartasesti credinta trebuie sa o faci in expresii cat mai simple. gandestete ca multi care devin crestini nu citesc nici dogme nici istorii...nimic. devin crestini doar ca cineva le-a explicat pe intelesul lor. asa ar trebui si cei din biserica ortodoxa sa o faca...sa intelega lumea despre ce vorbesc.
isus a spus duceti-va si propovaduiti...nu-i asa? sa spuneti la alti despre mine. dar nu sa vorbiti codificat, ori folosind citate din nu stiu ce carti...
nu sunt impotriva religiei ortodoxe, doar vreau sa stiu de ce baze va folositi cand va botezati copii.eu am devenit crestina ascultand predici in limba engleza, si la un moment cand nu o intelegeam f. bine, dar pastorii aici nu se complica cu fraze si expresii numai de ei stiute...toata lumea ii intelege si pleaca de la biserica cu ceva nou invatat.in iarna cand am fost in romania, am fost cu mama la biserica(ortodoxa) si crede-ma, ca in ingesuiala in care am stat, in galagia,in mirosul si toata invalmaseala de acolo...nu am inteles nimic. ca sa nu mai spun ca ,dupa cum canta preotul(probabil era si racit)chiar ca nu se putea intelege nimic...lumea in general vine doar sa faca prezenta acolo.ori mai fi si exceptii dar prea putine.dar asta e cu totul alt subiect...care poat il deschide cineva.
inca mai astept raspunsul tau in limba romana, pe intelesul tuturor.
michelle
[/quote]Michelle,pentru ce sa fiu mai explicita?Te intereseaza ortodoxia,vrei sa devii ortodoxa?Daca da,vin-o la Biserica si te va lumina Dumnezeu.Daca nu,asta este.Daca tu ai o credinta de care esti convinsa ca e adevarata,nu vad la ce mai vrei sa afli pe ce baza e botezul copiilor sau altceva in Biserica Ortodoxa.Nu stiu care au fost intentiile tale deschizand aceasta discutie,dar eu deja ma retrag de aici,ca parca vad zecile de pagini cu discutii in contradictoriu care nu duc nicaieri si care nu zidesc pe nimeni.
Te intereseaza apologetica ortodoxa referitoare la botez,poftim un articol:
http://www.ortho-logia.com/Romanian/Botez.htm
Si cu asta am plecat.Irina si bb Ilinca(26 aprilie '04)
"Traim intr-un paradis al nebunilor."
Serafim Rose
michelle-usa spune:
Michelle,pentru ce sa fiu mai explicita?Te intereseaza ortodoxia,vrei sa devii ortodoxa?Daca da,vin-o la Biserica si te va lumina Dumnezeu.Daca nu,asta este.Daca tu ai o credinta de care esti convinsa ca e adevarata,nu vad la ce mai vrei sa afli pe ce baza e botezul copiilor sau altceva in Biserica Ortodoxa.Nu stiu care au fost intentiile tale deschizand aceasta discutie,dar eu deja ma retrag de aici,ca parca vad zecile de pagini cu discutii in contradictoriu care nu duc nicaieri si care nu zidesc pe nimeni.
Te intereseaza apologetica ortodoxa referitoare la botez,poftim un articol:
http://www.ortho-logia.com/Romanian/Botez.htm
Si cu asta am plecat.
[/quote]
Nu inteleg ce e asa de greu sa explici cand crezi in ceva, de ce crezi? de ce toata lumea trebuie sa fie literata si documentata pana in dinti sa poata intelege in ce crezi tu.
irina, poate totusi o sa te gandesti si sa-mi spui raspunzi totusi la intrebare...fara sa ocolesti asa raspunsul.
iar daca nu, poate sunt alte persoane sa-mi spuna parerea lor proprie, nu luata din carti de istorie bisericeasca ori dogme.
asta e ce ma intereseaza, parerea personala nu ideile imprumutate.
de ce credeti ca e neccesar sa va botezati copii?
le multumesc celor care au raspuns pana acum.
michelle
irina.c. spune:
quote:Raspunsurile mele anterioare,pe care le repet,in caz ca n-au fost destul de clare:Da,este necesar,fiindca nu ii poti refuza unui prunc apartenenta la Trupul lui Hristos,adica la Biserica,nu-i poti refuza harul Duhului Sfant,nici unirea cu Hristos in Sfanta Impartasanie.Copiii n-au nevoie de pocainta,ei neavand pacate,ci au cugetul curat,asa ca pot fi botezati.Hristos zice :,,Lasati copiii sa vina la Mine,si nu-i opriti,,.Unde este Hristos?In Biserica Sa,in care se intra prin botez.
Originally posted by michelle-usa
.irina, poate totusi o sa te gandesti si sa-mi spui raspunzi totusi la intrebare...fara sa ocolesti asa raspunsul.iar daca nu, poate sunt alte persoane sa-mi spuna parerea lor proprie, nu luata din carti de istorie bisericeasca ori dogme.
asta e ce ma intereseaza, parerea personala nu ideile imprumutate.de ce credeti ca e neccesar sa va botezati copii?le multumesc celor care au raspuns pana acum.michelle
Botezul copiilor este pomenit si in Biblie,cand e vorba de Stefana,sau de altii,care s-au botezat ei si ,,casa lor,,,adica familia lor cu toti cei care mai locuiau acolo(servitori,etc.)"…am botezat si casa lui Stefanas" (1Cor 1,16); "Iar dupa ce s-a botezat, si ea si casa ei…" (Fapte 16:15), "…s-a botezat indata, el si toti ai lui" (Fapte 16:33)Irina si bb Ilinca(26 aprilie '04)
"Traim intr-un paradis al nebunilor."
Serafim Rose
michelle-usa spune:
quote:
Originally posted by irina.c.
Raspunsurile mele anterioare,pe care le repet,in caz ca n-au fost destul de clare:
Da,este necesar,fiindca nu ii poti refuza unui prunc apartenenta la Trupul lui Hristos,adica la Biserica,nu-i poti refuza harul Duhului Sfant,nici unirea cu Hristos in Sfanta Impartasanie.Copiii n-au nevoie de pocainta,ei neavand pacate,ci au cugetul curat,asa ca pot fi botezati.Hristos zice :,,Lasati copiii sa vina la Mine,si nu-i opriti,,.Unde este Hristos?In Biserica Sa,in care se intra prin botez.
Botezul copiilor este pomenit si in Biblie,cand e vorba de Stefana,sau de altii,care s-au botezat ei si ,,casa lor,,,adica familia lor cu toti cei care mai locuiau acolo(servitori,etc.)
"…am botezat si casa lui Stefanas" (1Cor 1,16); "Iar dupa ce s-a botezat, si ea si casa ei…" (Fapte 16:15), "…s-a botezat indata, el si toti ai lui" (Fapte 16:33)
[/quote]
irina, fara suparare tot nu inteleg unde se spune in aceste pasaje(tocmai le-am recitit in biblie)ca in acea familie erau bebelusi care au fost botezati....
eu nu cred ca un copil nebotezat(care ar implica neaparat in religia ortodoxa sau catolica...nu mai stiu daca mai sunt si alte religii care impune asta...)ii este refuzat darul Duhului sfant. Cum am spus si mai sus, acest dar nu vine de la noi, vine de la Dumnezeu.
Iar relatia cu Dumnezeu nu cred ca consta intr-o baie in biserica la 2 luni...ci intr-o decizie personala.
asta e parerea mea, puteti sa ma contraziceti...desi nu neaparat asta e scopul, sa ne contrazicem...ci sa ne exprimam puncturile de vedere.
acest obicei, al botezului copiilor este f. raspandit in rom. si vreau sa stiu de ce il urmati? din convigeri personale, ca fiind asa obiceiul, motive religioase...care?
michelle
irina.c. spune:
quote:irina, fara suparare tot nu inteleg unde se spune in aceste pasaje(tocmai le-am recitit in biblie)ca in acea familie erau bebelusi care au fost botezati....
Originally posted by michelle-usaquote:Raspunsurile mele anterioare,pe care le repet,in caz ca n-au fost destul de clare:Da,este necesar,fiindca nu ii poti refuza unui prunc apartenenta la Trupul lui Hristos,adica la Biserica,nu-i poti refuza harul Duhului Sfant,nici unirea cu Hristos in Sfanta Impartasanie.Copiii n-au nevoie de pocainta,ei neavand pacate,ci au cugetul curat,asa ca pot fi botezati.Hristos zice :,,Lasati copiii sa vina la Mine,si nu-i opriti,,.Unde este Hristos?In Biserica Sa,in care se intra prin botez.
Originally posted by irina.c.
Botezul copiilor este pomenit si in Biblie,cand e vorba de Stefana,sau de altii,care s-au botezat ei si ,,casa lor,,,adica familia lor cu toti cei care mai locuiau acolo(servitori,etc.)"…am botezat si casa lui Stefanas" (1Cor 1,16); "Iar dupa ce s-a botezat, si ea si casa ei…" (Fapte 16:15), "…s-a botezat indata, el si toti ai lui" (Fapte 16:33)
eu nu cred ca un copil nebotezat(care ar implica neaparat in religia ortodoxa sau catolica...nu mai stiu daca mai sunt si alte religii care impune asta...)ii este refuzat darul Duhului sfant. Cum am spus si mai sus, acest dar nu vine de la noi, vine de la Dumnezeu.
Iar relatia cu Dumnezeu nu cred ca consta intr-o baie in biserica la 2 luni...ci intr-o decizie personala.
asta e parerea mea, puteti sa ma contraziceti...desi nu neaparat asta e scopul, sa ne contrazicem...ci sa ne exprimam puncturile de vedere.
acest obicei, al botezului copiilor este f. raspandit in rom. si vreau sa stiu de ce il urmati? din convigeri personale, ca fiind asa obiceiul, motive religioase...care?michelle
[/quote]Draga mea,si eu,si alte fete ti-am zis ca fiecare merge dupa credinta lui,noi n-am incercat sa te contrazicem.Asa credem noi,daca tu crezi altfel fa asa,ca nu ne priveste pe noi,e viata ta personala,sunt alegerile tale.
Iar botezul ortodox nu e ,,un obicei raspandit in Ro,, ,ci o cerinta a credintei ortodoxe.Si cum majoritatea sunt ortodocsi(cel putin declarati,daca nu practicanti) normal ca urmeaza regulile credintei ortodoxe,ca doar n-o sa urmeze regulile islamului sau ale budismului.
Eu imi dau seama ca tu esti foarte inflacarata de recentele tale descoperiri in domeniul religios,dar te rog ai grija si la modul cum iti exprimi punctul de vedere,ca aici nu te-a jignit nimeni cu referire la credinta ta si la modul de a o pune in practica,deci ar fi cazul ca respectul sa fie reciproc.Irina si bb Ilinca(26 aprilie '04)
"Traim intr-un paradis al nebunilor."
Serafim Rose
michelle-usa spune:
[/quote]
Draga mea,si eu,si alte fete ti-am zis ca fiecare merge dupa credinta lui,noi n-am incercat sa te contrazicem.Asa credem noi,daca tu crezi altfel fa asa,ca nu ne priveste pe noi,e viata ta personala,sunt alegerile tale.
Iar botezul ortodox nu e ,,un obicei raspandit in Ro,, ,ci o cerinta a credintei ortodoxe.Si cum majoritatea sunt ortodocsi(cel putin declarati,daca nu practicanti) normal ca urmeaza regulile credintei ortodoxe,ca doar n-o sa urmeze regulile islamului sau ale budismului.
Eu imi dau seama ca tu esti foarte inflacarata de recentele tale descoperiri in domeniul religios,dar te rog ai grija si la modul cum iti exprimi punctul de vedere,ca aici nu te-a jignit nimeni cu referire la credinta ta si la modul de a o pune in practica,deci ar fi cazul ca respectul sa fie reciproc.
[/quote]
irina,
nu mai vreau sa continui aceasta discutie cu tine aici. ti-am aflat parerea si gata. nu te-am jignit si nu am jignit pe nimeni...
daca tu iti botezi copii din punct de vedere religios e ok. si mai ales considerand ca ai si gasit bazele pe care sa-ti justifici acest act.
vreau sa aflu si parerea altora nu numai a ta.
inteleg ca nu te intereseaza de alte persoane eu consider asta ca egoism.
daca vrei sa mai continuam discutia te rog sa o facem pe privat.
michelle
mariuta spune:
quote:
Originally posted by michelle-usa
in iarna cand am fost in romania, am fost cu mama la biserica(ortodoxa) si crede-ma, ca in ingesuiala in care am stat, in galagia,in mirosul si toata invalmaseala de acolo...nu am inteles nimic. ca sa nu mai spun ca ,dupa cum canta preotul(probabil era si racit)chiar ca nu se putea intelege nimic...lumea in general vine doar sa faca prezenta acolo.ori mai fi si exceptii dar prea putine.
dar asta e cu totul alt subiect...care poat il deschide cineva.
inca mai astept raspunsul tau in limba romana, pe intelesul tuturor.
michelle
Nota 10 preotului ortodox care -desi racit- a facut act de prezenta la biserica.
On topic, eu imi botez copiii pentru ca asa vreau eu si cred ca e bine. In plus baiatul o sa mi-l botez la biserica rusa, unde nu o sa "inteleg" nimic din slujba.
Oricum nu frecventez alte culte, nu ma intereseaza, dar respect optiunea acelor oameni si nu am mirari de genul: ce cauta acolo, popa e racit, de ce se inghesuie, de ce nu se boteaza, etc.
casandra spune:
---------------
Psalmul 50:
6. Ca iata intru faradelegi m-am zamislit si in pacate m-a nascut maica mea.
---------------
Insasi faptul ca ne nastem este o consecinta a pacatului stramosesc, a neascultarii. E bine sa fim spalati cat mai curand de acest pacat, sa ne nastem de sus, adica sa ne botezam.
zouzounaki spune:
dragele mele, am sa va dau un citat destul de mare despre botez,scris de Parintele Sofian
La inceput au fost numai episcopii, iar mai tarziu preotii. Mantuitorul a spus in Evanghelia Sa Apostolilor : Mergand, invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, adica in numele Sfintei Treimi. Si Apostolii au practicat la inceput botezul dupa cuvintele Mantuitorului. Apoi au lasat preotilor si arhiereilor sa savarseasca taina Botezului.
Botezul era facut si de diaconi, in lipsa de preoti; sau de calugari. La nevoie se poate boteza un copil si de mama sa, sau de moasa lui, in cazuri cand este bolnav acasa sau in spital, ca nu cumva sa moara copilul nebotezat. Caci prin taina Botezului, cel care se boteaza devine fiu al lui Dumnezeu prin har, este frate cu Iisus Hristos, prin Duhul Sfant : Iata, voi sunteti fratii Mei si prietenii Mei, spune Apostolul Ioan. Prin botez fiecare, credincios devine membru al Bisericii si este unit cu Trupul lui Hristos, formand intreaga multime a credinciosilor. Capul acestui trup duhovnicesc este Iisus Hristos, iar cel botezat este fiu at lui Dumnezeu si face parte din acest Trup tainic al Mantuitorului Hristos.
Primitorul Botezului este om care vrea sa faca parte din crestinism. Pe prunci ii aduc crestinii la botez. Insa, sunt oameni maturi din celelalte confesiuni, evrei sau pagani, care vor sa devina crestini, si atunci cer Sfantul Botez si sunt botezati. Mantuitorul spune in Evanghelie : Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui, iar cel ce nu va crede, se va osandi; adica nu are parte cu Hristos, nu intra in Imparatia lui Dumnezeu.
Usa de intrare, in crestinism este Botezul. Cine nu se boteaza nu are parte de vesnicia crestina, venicia in lumina si bucurie, asa cum ne descrie Mantuitorul viata de dincolo. Este o viata de mare fericire pentru toti care ajung sa mosteneasca imparatia cea de sus.
Dar sunt copiii avortati, copii care sunt nascuti si aruncati de mamele lor. Au lost gasiti pe la marginile orasului, pe la anumite usi sau pe strada copii ale caror mame sunt mai rele decat niste animale. Nasterea unui copil este o bucurie si o fericire si trupeasca si sufleteasca, intre sot si sotie, sau intre femeie si babat. Dar, adeseori nu sunt sot si sotie, nu sunt cununati. Si atunci femeia mama, aceasta mama rea nu vrea sa se rusineze, nu vrea sa se osteneasca sa-si creasca copilul, ci il arunca. Si-l gasesti plangand intr-un invelis, adeseori mizerabil, si cineva care are suflet omenesc, il ia si se hotaraste sa-l creasca.
In Orient, mai ales in Orientul indepartat, in India, in China, in Japonia, sunt asemenea cazuri foarte dese, de copii lepadati. In India sunt copii lepadati pe gunoaie, la marginea oraselor, aruncati ca niste carpe, afara de cei care sunt avortati, ucisi de mamele lor. Avortul este crima dubla, caci se lipsesc copiii si de viata aceasta si de cea vesnica, fiind ucisi inainte de Botez. Caci nimeni din cei nebotezati nu poate intra in imparatia lui Dumnezeu.
Daca cineva nu stie de este sau nu botezat, el se poate boteza de preot, dar sa i se rosteasca formula aceasta : " Se boteaza robul lui Dumnezeu ( cutare ), daca nu a fost botezat, in numele Tatalui. Amin. Si al Fiului. Amin. Si al Sfantului Duh. Amin. Acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Aceasta este randuiala pentru cei nebotezati. Botezul se face de obicei cu apa, dar, in lipsa de apa, se boteaza si cu alte materii : nisip, tarana, etc. Deci trebuie sa fie aruncata o materie peste cel ce se boteaza, caci toate Sfintele Taine au ceva materie in ele, prin care se revarsa harul Duhului Sfant. Astfel Botezul are apa, Mirungerea are Sfantul Mir, Spovedania are insasi formula spovedaniei, Sfanta Impartasanie are painea si vinul, care se prefac in Sfantul Trup si Sange al Domnului. Casatoria are cununiile si inelul, ca materie, iar Sfantul Maslu, untdelemnul si faina, care se aduc si se sfintesc si se folosesc mai departe, ca vindecatoare pentru boala pe care o are cineva.
Cand se boteaza copiii ?
Dupa randuiala veche crestineasca, se boteaza incepand de la sapte zile pana la patruzeci de zile, nu mai tarziu. Am aflat acum, dupa comunismul acesta care s-a abatut peste noi, ca au ramas multi oament majori, oameni in varsta nebotezati si vin si cer Botezul de la noi. Se poate sa fie botezati acesti oameni, insa sa vorbeasca cu preotul respectiv si preotul stie ce are de facut.
Sunt si anumiti sectanti, care au fost botezati la secta lor. Acestia, daca vin la Ortodoxie, trebuie sa fie botezati din nou.
Sunt si sectanti care au fost mai intai botezati ortodox, apoi s-au dus la secte. Daca revin la Biserica Ortodoxa, singura care este mantuitoare, ei nu se mai boteaza din nou, ci li se face randuiala de revenire si se ung cu Sfantul si Marele Mir.
Centrul sau esenta Botezului consta in afundarea de trei ori in apa si in rostirea formulei Botezului : " Se boteaza robul lui Dumnezeu ( cutare ), in numele Tatalui. Amin. Si al Fiului. Amin. Si al Sfantului Duh. Amin ". Si cel ce se boteaza trebuie introdus si scufundat de trei ori in apa botezului.
Sunt si botezuri prin turnare. De pilda, lumea catolica asa boteaza, prin turnare. Ori, turnarea aceasta este o abatere de la traditia crestina. Insusi Mantuitorul S-a scufundat in apa, desi Mantuitorul nu avea nici un pacat. Cei care intrau in raul Iordanului, si ei, de asemenea, erau scufundati in apa si se ridicau, tot in apa, si-si marturiseau pacatele lor, stand in apa in acest timp.
Slujba botezului. Sunt doua parti distincte in slujba Botezului. Intai se citesc exorcismele, formate din patru rugaciuni : doua rugaciuni sunt catre Dumnezeu, catre Care vine acest catehumen, si doua rugaciuni impotriva duhurilor necurate, impotriva diavolului, care este blestemat, alungat, defaimat, fiind duh necurat, care tine sub stapanire aceste suflete omensti, si este indepartat de la acest suflet, fie ca este prunc, fie ca este om in varsta.
A doua parte a Botezului consta in insasi taina Botezului. Se sfinteste intai apa botezului in cristelnita, vasul in care se boteaza se numeste cristelnita si vine de la cuvantul Hristos sau crestin. Dupa aceea se savarseste slujba Botezului in aceasta apa binecuvantata, sfintita. Cel care se boteaza se scufunda, cum am spus, de trei ori in apa. Apoi este scos din apa, este uns peste tot trupul cu Sfantul si marele Mir si dupa aceea se citeste Apostolul si Sfanta Evanghelie de la Matei : Mergand, invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Aceasta este porunca Mantuitorului.
Dupa aceea pruncul este sters in locurile unde a fost uns cu Mir si cu untdelemn sfintit si dupa aceea este momentul cand se tunde, prima tundere. Tunderea aceasta era folosita si in vechime si este folosita si astazi, mai ales in zilele noastre la calugarie si la taina Hirotoniei, cand un preot este tuns in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh.
Deci, oricarui prunc i se aplica trei Taine : Botezul, Ungerea cu Sfantul Mir si Sfanta Impartasanie. Asa intra el in viata.
Un asemenea prunc botezat, in care nu au fost pacate, decat pacatele parintilor, care se spala prin botez, dobandeste prin harul Botezului, harul Sfantului Duh, o adevarata lumina, ca o faclie; mai mult decat aceste becuri straluceste trupul si sufletul botezat. Daca am vedea noi, cu ochii nostri trupesti, ne-am spaimanta de aceasta lumina, de acest copil al lui Dumnezeu, al lui Iisus Hristos. Si datoria noastra a crestinilor este ca sa ne straduim de-a lungul vietii noastre, sa pastram aceasta curatie, aceasta nevinovatie, aceasta sfintenie, primita prin Taina Botezului in pruncia noastra. Aceasta este marea grija a credinciosilor.
Stiti si dumneavoastra ca la Botez sunt nasi, pentru un baiat sa fie un barbat, pentru fetita, o femeie.
Dar trebuie si fie si ei botezati ortodocsi si sa fie crestini. Ei tin in brate pruncul si, din clipa botezului, ei devin parinti spirituali ai celui botezat. Nasii sunt, datori toata viata pruncului, cat va creste, pana la batranetile lui, sa-l supravegheze ca niste adevarati parinti sufletesti, sa aiba grija de el si sa-l calauzeasca pe calea cea buna si sfanta a vietii crestine pana la sfarsitul vietii lor.
Daca se intampla de-a lungul vietii anturaje pacatoase, ori caderi din nebagare de seama, alteori din influentele cele din afara, Hristos a randuit Taina Sfintei Marturisiri, Taina Pocaintei, Taina Lacrimilor, prin care cei pacatosi au nevoie sa-si spele multele lor pacate.
De aceea, datoria, noastra este sa pastram sfintenia vietii noastre, a Sfantului Botez si atunci, fara imdoiala ca ramanem in legatura harica si intima cu Dumnezeu, daca ne pastram curati si pazim poruncile lui Dumnezeu. Daca pazim toate acestea, harul Duhului Sfant ramane neintrerupt in noi, din momentul Botezului si pana la sfarsitul vietii noastre.
Ne oprim aici cu Taina Botezului, usa de intrare in crestinism, momentul infierii si al initierii in viata crestina prin Botez. Aceasta viata crestina trebuie sa dureze de la nasterea noastra in Hristos si pana cand ne intoarcem la Dumnezeu.cine doreste sa citeasca totul despre botez,din vremea lui Noe pina in prezent,puteti citi aici http://www.crestinortodox.ro/Parintele_Sofian_despre_botez-28-6484.html
"Cat asculti de Dumnezeu, atat asculta si Dumnezeu de tine"
Parintele Arsenie Boca
zouzounaki spune:
si aici gasiti cuvintul "botez" citat in toata Biblia http://www.bibliaortodoxa.ro/cautare-rezultate.php?text=botez
"Cat asculti de Dumnezeu, atat asculta si Dumnezeu de tine"
Parintele Arsenie Boca