autorizatie gradinite

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns CORNELIAP33 spune:

vrabiuta, inca nu! Dar eu mai sper...


Cornelia si taurasul Rares Costin (nascut in 22.04.2002)
Fotografii

Ajutati-l pe George!
www.cuzuc.netfirms.com

"Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost, decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns vrabiuta spune:

ce am aflat pana acum: ministerul da o autorizatie de incredere gradinitei, prin care aceasta se infiinteaza. acreditarea se primeste doar daca gradinita functioneaza bine. daca gradinita este doar autorizata, dar nu acreditata, copilului nu i se recunoaste anul "pregatitor" obligatoriu inainte de a incepe scoala.
din punct de vedere legal este obligatorie doar autorizatia: "desfasurarea de activitati de invatamint preuniversitar fara autorizatie de incredere se pedepseste conform legii penale". nu am vazut nimic despre vreun termen in care o gradinita trebuie sa obtina acreditarea, sau daca aceasta este obligatorie sau nu.
poate cineva stie mai multe si ne poate da mai multe lamuriri.

cele mai frumoase

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Loreena spune:

LEGE nr.196 din 20 decembrie 1999
pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.87/1998 privind înființarea Comisiei de Evaluare și Acreditare a Învățământului Preuniversitar

c) autorizatia de incredere constituie si actul de infiintare a unitatii de invatamant.
Art. 9. - (1) Pentru unitatile de invatamant care urmeaza sa se infiinteze dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante acreditarea trebuie solicitata dupa acordarea autorizatiei de incredere, astfel:
a) dupa cel mult 4 ani, pentru gradinite si scoli primare;
b) dupa primul examen de capacitate, pentru gimnaziu;
c) dupa primul examen de bacalaureat, pentru liceu;
d) dupa primul examen de absolvire, pentru scolile profesionale, de ucenici si postliceale.
(2) Procedura de acreditare cuprinde urmatoarele etape:
a) unitatile interesate care, in baza autorizatiei de incredere, au desfasurat activitati de invatamant preuniversitar, elaboreaza un raport de autoevaluare pe baza criteriilor de evaluare si a standardelor nationale aprobate prin hotarare a Guvernului. Raportul de autoevaluare se anexeaza la cererea de acreditare si se inainteaza Comisiei Nationale de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar sau, dupa caz, comisiilor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
b) comisiile si subcomisiile de evaluare si acreditare, prevazute la art. 1 alin. (7) si la art. 2, intocmesc rapoarte de evaluare pe baza analizei raportului de autoevaluare si a verificarii indeplinirii standardelor corespunzatoare criteriilor generale cuprinse in lege;
c) Comisia Nationala de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, pe baza rapoartelor de evaluare a subcomisiilor din subordine, propune ministrului educatiei nationale acordarea sau, dupa caz, neacordarea acreditarii, pentru fiecare unitate de invatamant liceal sau postliceal, cu filierele, profilurile si specializarile respective. Rapoartele subcomisiilor de evaluare constituie inscrisuri publice, cu toate consecintele prevazute de lege; in baza raportului Comisiei Nationale de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar ministrul educatiei nationale acorda, prin ordin, unitatilor solicitante, licee si scoli postliceale, acreditarea pentru fiecare filiera, profil si specializare in parte;
d) comisiile de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in baza raportului de evaluare intocmit, propun inspectorului scolar general acordarea sau, dupa caz, neacordarea acreditarii pentru fiecare nivel de invatamant sau meserie; in baza raportului comisiei judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, inspectorul scolar general acorda, prin decizie, unitatilor solicitante, gradinite, scoli primare si gimnaziale, scoli profesionale si de ucenici, acreditarea pentru fiecare nivel de invatamant si meserie.
Art. 10. - Unitatile de invatamant care au primit autorizarea de incredere au dreptul sa angajeze si sa promoveze personal didactic, didactic auxiliar si administrativ, in conditiile legii.
Art. 11. - Unitatile de invatamant liceal si postliceal acreditate se supun periodic, din 5 in 5 ani, evaluarii de catre Comisia Nationala de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar. In situatia unui raport nefavorabil, Ministerul Educatiei Nationale avertizeaza unitatea de invatamant cu privire la nivelul de invatamant, filiera, profilul sau specializarea in cauza si, dupa un an, in baza unei noi evaluari cu rezultat negativ, prin ordin al ministrului educatiei nationale se dispune incetarea scolarizarii la nivelul de invatamant, filiera, profilul sau specializarea in cauza, incepand cu primul an de scolarizare. Elevii vor fi transferati la alte unitati de invatamant, cu acordul inspectoratului scolar judetean sau, dupa caz, prin ordin al ministrului educatiei nationale.
Art. 12. - Procedura prevazuta la art. 11 se aplica in mod corespunzator gradinitelor, scolilor primare si gimnaziale, scolilor profesionale si de ucenici de catre comisiile de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. In situatia unui raport negativ, inspectoratul scolar avertizeaza unitatea respectiva si, dupa un an, in baza unei noi evaluari cu rezultat negativ, prin decizie a inspectorului scolar general se dispune incetarea scolarizarii incepand cu primul an de invatamant si transferarea prescolarilor sau a elevilor la alte unitati de invatamant.

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr.75 din 12 iulie 2005
privind asigurarea calității educației

Art. 30. - Procedura de autorizare de funcționare provizorie cuprinde următoarele activități:

a) organizația interesată în furnizarea de educație elaborează un raport de evaluare internă, pe baza prevederilor art. 10, pentru fiecare nivel de învățământ, tip de program de studiu și de calificare;
b) raportul de evaluare internă se depune la departamentul de acreditare al agenției de asigurare a calității împreună cu o cerere de declanșare a procedurii de evaluare externă și de autorizare de funcționare provizorie;
c) departamentul de acreditare numește o comisie de experți în evaluare și acreditare, care analizează raportul de evaluare internă, verifică prin vizite la instituția solicitantă îndeplinirea standardelor pe domeniile și criteriile prevăzute la art. 10 și elaborează propriul raport de evaluare;
d) departamentul de acreditare al agenției de asigurare a calității validează raportul experților prin verificarea respectării metodologiei de evaluare externă, iar agenția propune Ministerului Educației și Cercetării acordarea sau, după caz, neacordarea autorizației de funcționare provizorie;
e) pentru organizațiile care sunt interesate în desfășurarea de activități de educație de nivel preuniversitar, autorizația de funcționare provizorie se acordă în baza avizului favorabil al ARACIP, prin ordin al ministrului educației și cercetării;
f) pentru organizațiile care sunt interesate în desfășurarea de activități de învățământ superior, autorizația de funcționare provizorie se acordă în baza avizului favorabil al ARACIS și al Ministerului Educației și Cercetării, prin hotărâre a Guvernului.
Art. 31. - Procedura de acreditare cuprinde următoarele activități:

a) organizația autorizată să funcționeze provizoriu elaborează un raport de evaluare internă folosind ca termeni de referință standardele specifice etapei de acreditare;
b) raportul de evaluare internă se depune la departamentul de acreditare al agenției de asigurare a calității împreună cu o cerere de declanșare a procedurii de evaluare externă și de acreditare;
c) termenul de depunere a cererii în vederea acreditării nu poate depăși 2 ani de la data absolvirii primei promoții, sub sancțiunea ridicării autorizației de funcționare provizorie;
d) departamentul de acreditare numește o comisie de experți în evaluare și acreditare care analizează raportul de evaluare internă, verifică prin vizite la instituția solicitantă îndeplinirea standardelor referitoare la domeniile și criteriile prevăzute la art. 10 și elaborează propriul raport de evaluare;
e) departamentul de acreditare al agenției de asigurare a calității validează raportul experților prin verificarea respectării metodologiei de evaluare externă, iar agenția propune Ministerului Educației și Cercetării acreditarea sau, după caz, neacreditarea instituției solicitante;
f) pentru organizațiile care desfășoară activități de educație de nivel preuniversitar, acreditarea se acordă prin ordin al ministrului educației și cercetării, în baza avizului ARACIP;
g) pentru organizațiile care desfășoară activități de învățământ superior, acreditarea se acordă prin lege, în baza avizului ARACIS și al Ministerului Educației și Cercetării.
Art. 32. - (1) Organizația furnizoare de educație care a fost autorizată să funcționeze provizoriu are dreptul de a gestiona personal didactic, nedidactic și de cercetare, conform propriei strategii de dezvoltare, și de a participa la programe europene, în condițiile legii.

(2) Organizația furnizoare de educație, acreditată, este parte a sistemului național de educație, cu toate drepturile și obligațiile conferite de lege.

Art. 33. - (1) După obținerea autorizației de funcționare provizorie, organizația furnizoare de educație implementează mecanismul de asigurare internă a calității și întocmește rapoarte de evaluare internă a calității educației, pe care le transmite, anual, ARACIP sau ARACIS, după caz.

(2) După obținerea acreditării, rapoartele anuale de evaluare internă a calității se transmit ARACIP, respectiv ARACIS, la cererea agenției sau din propria inițiativă a organizației furnizoare de educație, atunci când solicită o nouă evaluare externă.

(3) Organizația furnizoare de educație și programele de studii acreditate ale acesteia se supun periodic, din 5 în 5 ani, evaluării externe de către ARACIP, respectiv ARACIS, sau de o altă agenție agreată de acestea, potrivit legii.

Art. 34. - (1) În condițiile în care ARACIP, respectiv ARACIS, constată că nu sunt îndeplinite standardele de calitate, informează Ministerul Educației și Cercetării, care avertizează organizația furnizoare de educație și acordă termenul de un an pentru aducerea activității educaționale cel puțin la nivelul standardelor naționale.

(2) Pe baza unui nou raport de evaluare internă întocmit de organizația furnizoare de educație, ARACIP, respectiv ARACIS, dispune o nouă evaluare externă.

(3) Dacă și noul raport de evaluare externă este nefavorabil, Ministerul Educației și Cercetării dispune:

a) încetarea școlarizării în cadrul programului respectiv de studii începând cu anul I;
b) obligarea organizației furnizoare de educație să elaboreze, în continuare, rapoarte anuale de evaluare internă a calității educației pentru anii de studii pentru care continuă activitatea.
(4) Organizația furnizoare de educație este obligată să se supună, după un termen de maximum 2 ani de la ultimul raport de evaluare nefavorabil, unei noi evaluări externe.

(5) Dacă și acest al treilea raport de evaluare externă este nefavorabil, Ministerul Educației și Cercetării elaborează și promovează actul normativ prin care încetează definitiv școlarizarea în cadrul respectivului program și se reglementează situația bazei materiale și a studenților sau elevilor, după caz.

(2) Desfășurarea de activități de învățământ preuniversitar și universitar și eliberarea de acte de studii, în alte condiții decât cele prevăzute prin prezenta ordonanță de urgență, atrag răspunderea civilă sau penală, după caz, a celor vinovați.

(3) Sesizarea organelor de urmărire penală se face de către Ministerul Educației și Cercetării sau de către orice altă persoană fizică ori juridică care se consideră lezată în drepturile sale prin funcționarea instituției în cauză.

Art. 37 - (1) În cazul instituțiilor de învățământ preuniversitar și universitar care se află în proces de autorizare de funcționare provizorie sau acreditare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, se aplică prevederile Legii nr. 88/1993 privind acreditarea instituțiilor de învățământ superior și recunoașterea diplomelor, republicată, și, respectiv, ale Ordonanței Guvernului nr.87/1998 privind evaluarea și acreditarea învățământului preuniversitar, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 196/1999, de către Consiliul Național de Evaluare și Acreditare Academică, respectiv Comisia Națională de Evaluare și Acreditare a Învățământului Preuniversitar, până la finalizarea procesului, dar nu mai mult de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

(2) Organizațiile interesate pot depune noi cereri de autorizare de funcționare provizorie sau acreditare numai după 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

Art. 38. - În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, se vor supune aprobării hotărârile Guvernului privind sediul, organigrama și regulamentul de funcționare ale ARACIS și ARACIP.

Art. 39. - La 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, se abrogă Legea nr. 88/1993 privind acreditarea instituțiilor de învățământ superior și recunoașterea diplomelor, republicată, Ordonanța Guvernului nr.87/1998 privind evaluarea și acreditarea învățământului preuniversitar, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 196/1999, art. 18 alin. (3), art. 23 alin. (2), art. 56 alin. (1), art. 106 alin. (2), art. 107, art. 113 și art. 148 alin. (1) din Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și orice alte dispoziții contrare.

Art. 40. - Toate instituțiile și unitățile de învățământ public care funcționează la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență sunt considerate acreditate și se supun procedurilor de evaluare periodică din 5 în 5 ani.



Poze cu toata Familia

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns oriadam spune:

Eu tocmai am infiintat o gradinita si va pot spune:

1. Exista ARACIP in cadrul MEC care autorizeaza institutiile de invatamant. Momentan se lucreaza la noua lege, care prevede standarde noi de functionare, asa ca s-au sistat toate acreditarile pentru moment, cel putin in urmatoarele 6 luni.

2. Gradinitele care nu au acreditare sunt controlate tot de ARACIP pe baza unei simple sesizari, si daca se constata nereguli, se deschide dosar penal.

Pupici

Mergi la inceput