America

Raspunsuri - Pagina 9

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns yank spune:

Citesc si ma amuz,cine vine cu argumente contra nu prea stie nici economie si nici faptul ca europa si america pleaca de la principii diferite.Europa in primul rand e mai la stanga prin definitie,prin politicile sociale pe care le promoveaza,de fapt dupa parerea mea vrea sa atinga imposibilul,adica liberalism ca nivel de trai si socialism ca protectie sociala.EU isi propune echilibrarea veniturilor,justitie sociala,in US daca vorbesti de asta esti liberal,adica stanga ceea ce in Europa e un paradox.US isi propune liberalism 100%,fiecare ptr sine,daca vecinul crapa,e treaba lui!
In EU exista taxa pe solidaritatea sociala,daca ai prea multi bani trebuie sa ajuti si pe aia care nu au,lucru care ar fi o chestie pozitiva in principiu dar problema e ca ar trebui sa alimine cauzele pentru care altii nu au!In EU asigurarea sociala costa prea mult.
Ca tehnologie nu se pot compara,america este mult mai avansata.Oricine vine din Europa in America,mai ales la NY are impresia ca a venit de la tara la oras.Sa fim sinceri acum!
Nu cred ca se poate compara US cu EU,pentru ca nu sint acelasi lucru exceptand generalitati de genul,democratie,libertatea cuvantului bla bla bla.Dar si aici in US,libertatea individuala e limitatain numele libertatii colective.Tu ca individ ai mai putine drepturi,daca asta da mai multe drepturi colectivitatii din care faci parte.Concret:daca legea cere sa dai datele personale ,desi in principiu asta e secret,trebuie sa faci asta in numele luptei anti-tero de exemplu,care e o notiune colectiva!
US e buna pentru posibilitatile de afirmare individuala,EU pentru modul de viata mai putin isteric.
Chestiile astea cu citi da afara GM sau Volkswagenul,nu sint concludente,US este o societate de consum in primul rand,faptul ca se fac concedieri,nu inseamna neaparat ca industria e la pamant,nu asta e indicatorul care iti spune asta.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Guestus spune:

Ok..incep sa va inteleg ideile ...grillurile cu zeci de mii de functii...becurile din NY..si masinile din "pimp my ride" inseamna pentru voi tehnologie avansata si industrie competenta.
in anul ~2002 bush a pus restrictii la importurile de otel sa scoata din rahat metalurgia. 35 de firme mari...gen bethlehem steel (veche si cu traditie) au semnat pentru chapter 11 in decurs de citiva ani. este economie de piata in US...dar oare nu este acelasi lucru si in EU. O industrie competenta avansata tehnologic si blabla inseamna sa produca la costuri mici. 1 muncitor din EU face treaba la 3 din US
Oricum japan/korea da clasa si la eu si la us.

In momentul asta in US mare parte din plati de face prin cecuri....adica semnezi cecul, il pui in plic..mergi la posta.... si-l trimiti companiei. nu stiu daca in EU se mai practica metoda asta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns yank spune:

quote:
Originally posted by Guestus

Ok..incep sa va inteleg ideile ...grillurile cu zeci de mii de functii...becurile din NY..si masinile din "pimp my ride" inseamna pentru voi tehnologie avansata si industrie competenta.
in anul ~2002 bush a pus restrictii la importurile de otel sa scoata din rahat metalurgia. 35 de firme mari...gen bethlehem steel (veche si cu traditie) au semnat pentru chapter 11 in decurs de citiva ani. este economie de piata in US...dar oare nu este acelasi lucru si in EU. O industrie competenta avansata tehnologic si blabla inseamna sa produca la costuri mici. 1 muncitor din EU face treaba la 3 din US
Oricum japan/korea da clasa si la eu si la us.

In momentul asta in US mare parte din plati de face prin cecuri....adica semnezi cecul, il pui in plic..mergi la posta.... si-l trimiti companiei. nu stiu daca in EU se mai practica metoda asta.



Dar am si eu o curiozitate!Tu ai fost aici vreodata sau vb numai din ce citesti prin ziare,iti spun vecinii samd?Eu am colindat Europa,tuce ai de spus despre America,din ce ai vazut tu?!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iulia_b spune:

Da, SUA este inainte de Europa in domeniul cercetarii, in special in medicina. Se investesc multi bani in asta, sunt fonduri, sunt specialisti. Nu contesta nimeni.
SAU ofera mai multe perspective, posibilitati la nivel de educatie, joburi, sunt atatea state, atatea companii.
Fiecare om isi poate gasi coltisorul lui daca munceste corespunzator, fara relatii, pile s.a.Dar asta se intampla si in Europa (vestica) doar ca ofertele sunt nitel mai limitate, oamenii sunt uneori influentati de prejudecati. Cetatenia se castiga mai greu, statutul de emigrant se "sterge" mai greu. In US fiecare are locul sau, amestecul de natii categoric a dus toleranta, acceptare etc.
Yank are dreptate, viata este mai dura, fiecare isi vede de treaba lui, un gest poate fi interpretat uneori in n feluri. In Europa te simti mai degajat , bineinteles acolo unde esti acceptat.Si mai depinde si de felul de a fi a persoanei respective. Am prieteni stabiliti in Germania care s-au dotat cu un nivel sa zic asa de "nesimtire" ca nu mai simt uneori prejudecatile la care sunt supusi.
La capitolul masini, fara a pretinde ca sunt o mare cunoscatoare, inclin sa votez totusi pt "motoarele" germane.
Articolele de genul astora sunt fortate, prezinta fiacare cate o anumita fata, aia care le convine celor in cauza.Din motive diverse.
Eu nu pot sa-mi inchipui ca un om normal la cap citind articolul respectiv ar da verdicte. Sunt aspecte pozitive, sunt altele negative, conteaza "ansamblul"
Eu sunt convinsa ca multi romani s-au implinit in state asa cum sunt romani care s-au implinit in Europa, chiar si in Romania.
Eu cred ca tocmai traind intr-o lume lipsita de prejudecati, toleranta (cu care uneori se face maxim de propaganda) nu trebuie sa pui o eticheta doar prin prisma experientei personale.
Eu nu cred ca nimeni poate sa spuna, ca, in Romania este mai bine decat in US sau Germania...sunt multe de invatat, dar la nivel de individ, raportat la impliniri, se poate sa fie si bine...oriunde ai fi.
Baza materiala pune uneori amprenta asupra gandirii. Chiar daca multi spun, oare? ca banii nu conteaza. Implinirea personala si profesionala, materiala dar si cea familiala sunt conditii de baza. Dupa asta incep celelalte "pretentii", gen traiul intr-o metropola sau altele.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns yank spune:

Si cu masinile astea,e o alta discutie.Americanii au alte standarde,plus de asta de exemplu in California nu poti sa inmatriculezi o masina cu motor diesel.Iar in europa tocmai masinile diesel fac vanzare.Targetul este altul,deci si vanzarile sint diferentiate,aici truck-urile se vand mai bine ca in europa,SUV-urile la fel.Iar masinile europene sint scumpe in comparatie cu cele americane,si calitatea nu difera,difera optiunile.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ocebine spune:


Daca economia in USA este la pamint atunci de ce rata de unemployment in Franta este 10,1%, Germania 10,6%, Spania 10,4%, Italia 8,6%?...Printre rindul tinerilor absloventi de facultate, cotele ajung si catre 50%...
SUA are in prezent rata de unemploment de 4,7%...

Cele mai vindute masini (dupa Forbes Magazine) sint to cele americane...pe primul loc (22 de ani consecutiv) se afla Ford F-150.
In acest top 10, 7 sint masini americane...

Anamaria mama la Nick (7)& Alex (5)

People who say they sleep like a baby usually don't have one.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Guestus spune:

o-ce-bine aici se vb despre masini si nu ai voie sa te bagi.


Pe linga plingerile ca pensiile sint suportate de companii in US si in EU sint suportate de guvern uite aici ce zice liderul muncitorilor din auto ...nu am chef sa fac traduceri. http://www.uaw.org/news/newsarticle.cfm?ArtId=371

"Congress should enact tax and other incentives to encourage the domestic production of alternative fuel/advanced technology vehicles and their components. Right now, most of the advanced technology vehicles on the market are assembled overseas – and none of their key components are built in this country. If nothing is done in this regard, the University of Michigan has demonstrated that the U.S. will lose 200,000 more automotive jobs as advance vehicles gain a larger share of the market"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ocebine spune:

Nu zau, chiar n-am voie???

Industria auto nu este chiar roz, au probleme...iti dau 10 puncte sa ghicesti de ce (si nu este pensia)...
Cu toate asteea GM face eforturi: a anuntat ca investeste peste o jumatate de miliard in Michigan, $32M in Pontiac, $132M In Lansing Grand River, $152M In Ypsilanti, $60M in Romulus (diverse fabrici - transmisii, metal, motoare, etc)...

VW anunta in Frankfurt ca vor da afara 20,000 de oameni....

Anamaria mama la Nick (7)& Alex (5)

People who say they sleep like a baby usually don't have one.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Guestus spune:

industria auto in US este dezvoltata dupa modelul ceausescu la combinatele siderurgice.
in plus daca nu se mai produce nimic timp de 1 an tot mai sint masini de vindut din stoc.

cred ca si plata serviciilor medicale este o problema pentru gm/ford.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Oana_B spune:

Guestus, in primul rand in subiect mai devreme sustineai sus si tare ca in US se traieste greu ca vezi Doamne dealer-ii de masini dau cash back, te citez: "la vinzatorii de masini ( ex.ford) ai cash back. (ce zici?...inseamna ca uite ce bine traim noi in US?)". Macar stii ce inseamna "cash back"? Este acelasi lucru cu "incentives" din textul ce l-ai citat mai sus, inseamna discount-uri si atragerea clientelei si zero financing, este un lucru bun in sistem concurential si asta deja o fac demult toate companiile auto nu numai cele americane (daca ar face-o numai cele americane, trust me, ailalti n-ar mai exista ca ar iesi din business).

In al doilea rand, sa-ti explic eu cum sta treaba cu UAW. Este cel mai rau lucru care se putea intampla companiilor auto americane si ceea ce zice articolul ala da pe spate si un copil de 5 ani care are cat de cat legatura cu industria auto. UAW controleaza companiile americane (GM/Ford/Chrysler), nici o miscare nu fac fara stirea UAW. Acum cere ajutorul congresului dupa ce din cauza acestui UAW si contractelor sale incheiate in fiecare an si politicii aberante pe care o desfasoara in fabrici au ajuns companiile sa faca outsourcing.
Ca tot se vorbeste de Toyota unicul concurent al companiilor americane ca celelalte sunt prea mici: si ei au sindicat dar este controlat de Toyota nu de UAW, un muncitor la Toyota pe assembly line (care este munca necalificata) cu 7 ani vechime face aproape 15dolari/ora. Un muncitor la companiile americane pe assembly line care tot asa e munca necalificata, cu 7 ani vechime face 27dolari/ora. Si asta este doar unul din multe exemplele care arata ce putere are UAW. Plangeri ca pensiile sunt platite de companii si nu de guvern? Pai, ei au obligat companiile sa le plateasca.
Delphi de care se vorbeste in articol este unul dintre cei mai mari suppliers pentru companiile americane si il citeaza pe Miller cel mai mare corupt, cica "If Delphi CEO Steve Miller’s vision is fulfilled, poverty level wages and benefits will be the norm in the auto industry". Visiunile lui Miller au fost indeplinite, el si cu ailalti la acelasi nivel au adus compania la faliment, au dat majoritatea angajatilor afara fara sa le arunce macar un os de supravietuire si ei si-au impartit toti banii.

Guestus, adu informatii concrete ca industria auto din germania este cu 100 ani in fata US asa cum ai afirmat, ca ai pareri personale privind america...foarte bine, dar asta nu dovedeste nimic din ce afirmi tu.

Oana_B

Mergi la inceput