Recomandari gradinita Waldorf- Popa Nan sau Romana
Raspunsuri - Pagina 3
inaioana spune:
quote:
Originally posted by sanziana72
Din cate am vazut eu au icoane in fiecare clasa si am inteles ca se inchina destul de des la ele in timpul zilei. Ce altceva mai fac ?
Sanziana & Marina (03/10/2004)Cand s-a nascut Marina... Varsta Marinei
"We can do no great things - only small things with great love." ("Nu putem face lucruri mari – doar lucruri mici cu multa dragoste.")Mother Teresa (1910 - 1997)
Sanziana, dar de unde ai inteles ca se inchina la icoane la gradinita ? Si ce fel de icoane au?
Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)
pozici
sanziana72 spune:
quote:
Originally posted by inaioana
Sanziana, dar de unde ai inteles ca se inchina la icoane la gradinita ? Si ce fel de icoane au?
Cand am vizitat eu gradinita (prin primavara) chiar am vazut icoane (parca cu Maica Domnului) in salile de clasa (era amenajat un colt cu asa ceva) si directoarea mi-a spus ca isi spun rugaciunea inainte de masa si uneori si in timpul zilei ca sa multumeasca pentru diferite lucruri. Asa parca era in sala de clasa a grupei mari, prima pe stanga cum intri.
Sanziana & Marina (03/10/2004)Cand s-a nascut Marina... Varsta Marinei
"We can do no great things - only small things with great love." ("Nu putem face lucruri mari – doar lucruri mici cu multa dragoste.")Mother Teresa (1910 - 1997)
ankalaura spune:
Rugaciunea nu se spune in fata icoanei! Icoane sunt si in scoli. Pana mai acu'.. am avut portreul lui nea nicu...
Rugaciunea de dinainte de masa este ceva cam asa" Lumina vine de la soare, si de la luna, si de la stele, unde e liniste si pace. Mainile in fata frumos le asezam .." Nu mai stiu mai departe, dar o pun pe fi-mea sa mi-o zica, si o sa v-o reproduc. Se spune rar si e lunguta, cat sa se aseze tuturor mancarea infata. Apoi se spune pofta buna, si abia apoi incep toti sa manance. Nu se apuca de mancare, fiecare cum are chef.
De aici pana la cum ca s-ar inchina la incoane de mai multe ori in timpul zile... este cale foarte lunga!
E drept insa, la gradinita din Popa Nan exista ideea unei colaborari cu biserica de alaturi - la deschidere a fost invitat si preotul, si spunea atunci ca se va face, spre exemplu, impartasanie de sarbatori, dar nu stiu daca s-a mai facut. Eu una nu am nimic impotriva, mai ales ca eu nu am cand sa duc copilul la biserica. Iar soacra-mea daca ar afla ca ii impartaseste la gradinita, ar fi extrem de fericita!
Revin cu edit pentru cateva detalii de ordin practic:
- (cui era interesat) la gradinita din Popa Nan, din sept 2006 programul este deja pana la ora 18.00.
- pentru anul urmator exista si un proiect de dezvoltare al spatiului.
- un dezavantaj ar fi acum lipsa bucatariei. Au un "oficiu" unde se pot spala vase, dar nu se poate gati. Drept pentru care, momentan exista un contract cu o firma de catering (lucru care nu ma incanta, dar pana acum pare ok).
- unora li s-ar putea parea un dezavantaj faptul ca nu au dormitor; au niste patuturi care se monteaza intr-o clasa (nici asta nu ma incanta, dar asta e)
- nu se "studiaza", nu se "face" religia. Se citesc insa povesti pe care unii le-ar putea numi "religioase" - sunt povesti cu pilde frumoase, cu mesaj cald, cu mesaj de iubire, de ajutorare, despre sfinti sau arhangheli, despre Maria si Iosif... Personal consider ca e un lucru foarte bun. In felul acesta se educa si sufletul copilului (lucru care in gradinitele traditionale este tare gaunos - parerea mea...)
Anca si papusica Eliza (26.august.03)
Eliza
magghyc spune:
Spre deosebire de multe tari, Waldorful este in Ro invatamant alternativ de stat, ceea ce are
-un "plus" pentru parinti - scoala nu se plateste
-un "minus" pentru profesori - sunt platiti similar cu colegii lor de la stat, adica foarte prost
Exista in cultura educationala romaneasca o mare teama de sistemele de educatie care nu pun accentul pe cunostinte teoretice.
Parintilor le este teama ca nu cumva copilul lor sa devina un neadaptat, sau sa fie in urma ca nivel fatza de ceilalti copii.
Eu cred ca in general aceste temeri nu sunt fondate.
Waldorful este o scoala-joc, dar totusi o scoala.
Cunostintele predate sunt similare celor din traditional, dar difera metoda de abordare.
M-am gandit ca poate ar fi util sa dau un exemplu, asa cum vad eu, diferentza intre CUM se preda in Waldorf fatza de traditional. Fac acest exercitiu de imaginatie pentru ca multa lume nu isi poate reprezenta concret in ce constau diferentele cotidiene...
Tema:Introducerea parantezelor la clasa a doua.
O poti face pur si simplu explicand principiul matematic - si in mod sigur copiii vor fi bulversati de ideea ca ordinea operatiilor nu se mai respecta, dar pana la urma vor intelege ce se rezolva intai ce e inauntrul parantezei mici, apoiu patrate etc...(asa e in traditional)
Sau poti concepe o povestioara (asa poate fi in Waldorf)
Exemplu de povestioara:
Un printz cauta un leac pt tatal lui batran si bolnav, trece prin XYZ aventuri , gaeste leacul, care leac e inchis intr-un cufar maaare care arata uite asa (se deseneaza paranteza patrata asta, adica[ ]...
dar printzul fusese avertizat ca nu are voie sa se uite deloc la ceea ce e in cufarul cel mare, altfel leacul isi pierde puterea ci trebuie sa pipaie pana da de o cutie mai mica, care arata asa - si se deseneaza frumos pe tabla paranteza rotunda in cadrul parantezei patrate - asta adica [()].
Si numai cand are cutia mica in maini pe aceea si numai pe aceea o va deschide prima, apoi se va uita cu atentie in cufar (adica in paranteza patrata) etc ....
Banuiesc ca restul povestii v-o imaginati si voi
Dupa povestre, copii deseneaza si ei parantezele, apoi trec la exercitii de matematica - li se spune ca trebuie sa il ajute pe print, si rezolva exercitii simple.A doua zi, continua cu exercitii smilar celor din traditional, doar ca , daca e nevoie li se aminteste principuul de baza al povestii (ordinea de rezolvare a parantezelor)
Asta ar fi un exemplu tehnic despre cum se poate preda la Waldorf.
Mama lui Nic cel Mic
"Omnia mea mecum porto"
Nic cel Mic
ankalaura spune:
Frumoasa povestioara. Imi aminteste si mie de una, din gradinita
Cum picteaza copiii cu rosu, albastru si galben.
Ne-am dus la intalnirea lunara cu parintii, si am fost "pusi" sa pictam. ni s-au pus la dispozitie pensule, borcanel cu culoare rosie, borcanel cu culoare galbena, borcanel cu culoare albastra, buretel umed, pahar cu apa. Fireste, toti parintii au intrebat "CE (trebuie) sa pictam?" Copiii nu intreaba niciodata CE trebuie sa picteze. Picteaza ce simt ei atunci, si cum simt ei. Asta daca nu li se da de ales. A doua intrebare a parintilor a fost "CUM (trebuie) sa pictam. La fel, copiii nu se intreaba niciodata asta.
Culorile nu trebuie amestecate in borcanel, dar nu a spus nimeni ca nu se pot amesteca pe foaie (pentru curatarea pensulelor aveam buretelul si borcanelul cu apa, dar niciunuia din noi nu ne-a dat prin cap mai mult decat sa le spalam de culoarea folosita!) Asa ca TOTI parintii s-au straduit ca pe foaie sa nu combine culorile, ceea ce era greu, pentru ca foaia era uda, si culoarea "fugea" singura.
Si a pornit povestea, pe care o reproduc pe scurt:
Un baietel a primit in dar trei culori - albastru, rosu si galben. Si a vrut sa picteze, dar nu stia cum. Intre timp s-a lasat seara, iar el a adormit. Si a visat un curcubeu frumos, frumos, pe care, uitandu-se atent, baietelul a vazut un punct mic mic mic. Uitandu-se mai atent, a vazut ca era o zana mica mica, imbracata intr-o minunata rochie rosie. In picioruse avea niste pantofiori mici mici, rosii si ei. Deodata, o muzica de vis a inceput sa se auda. Iar mica zana a inceput sa danseze pe curcubeu. A dansat si a dansat, pana cand muzica s-a oprit. Atunci, ea s-a asezat, si-a scos pantofiorii rosii, s-a spalat pe picioruse, si s-a incaltat cu niste pantofiori galbeni. Iar rochita, ca prin minune, si-a schimbat si ea culoarea, devenind galbena ca un galbenus de ou. Si iar muzica a pornit, iar zana a dansat, si a dansat, pana a obosit. Din nou s-a asezat pe curcubeul frumos colorat, din nou s-a spalat, si apoi s-a incaltat cu niste pantofiori albastri. Muzica a pornit, dansul a inceput, iar totul era asa de minunat, pentru ca si culorile dansau, iar curcubeul ... si mai frumos devenea.
Dupa ce a terminat si dansul albastru, mica zana a coborat pe curcubeu, pana la baietelul nostru. Si i-a spus "Vad ca ai primit culori in dar. Si ca nu stii cum sa faci cu ele. Uite, poti face asa, ca mine, cum am dansat eu, acolo sus, la fel poti face si tu pe foaia ta alba. Eu sunt Printesa Pensula, si doar atat te rog, sa ai grija, sa nu apesi prea tare, ca sa nu imi frangi piciorusele"
Apoi Printesa Pensula a disparut si baietelul s-a trezit. Si nu mai era nedumerit; asa ca si-a luat culorile, foaia, borcanelele colorate si a pictat la fel cum a vazut in vis, iar Printesa Pensula l-a ajutat cu dansul ei delicat
Cam asta e povestea. Li se spune copiilor in timp ce li se impart cele necesare (se umezeste foaia fiecaruia si se intinde pe planseta)
Seamana ce am povestit mai sus, cu ce va amintiti voi de la orele de desen de cand eram noi copii, sau cu ceea ce fac acum copiii vostri la gradinita sau la scoala?
Anca si papusica Eliza (26.august.03)
Eliza
inaioana spune:
quote:
Originally posted by ankalaura
E drept insa, la gradinita din Popa Nan exista ideea unei colaborari cu biserica de alaturi - la deschidere a fost invitat si preotul, si spunea atunci ca se va face, spre exemplu, impartasanie de sarbatori, dar nu stiu daca s-a mai facut.
Asta e singura chestie care ma nelinisteste. E drept ca noi nu intentionam sa mergem la cea de pe Popa Nan ci la cea din Romana dar ..sper sa nu fie o idee molipsitoare. In orice caz, cum spuneam si mai demult : chiar si cu aceasta imperfectiune, sistemul Waldorf nu suporta comparatie cu cel "traditional".
In rest, tot ceea ce ati scris despre Waldorf (Multumim Magda si Anca ) mi-a intarit convingerea ca acolo e locul copiilor mei.
Pacat ca mentalitatile sunt cum sunt in Romania si acest tip de scoala inca nu este "interesant" pentru prea multi parinti.
Scoala traditionala coercitiva si corupta rulezz!
Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)
pozici
flaviutza spune:
Au mi-e rau!! de ce nu o fi si pe la noi o gradi/scoala Waldorf???
ALEXIA,2 ANI ,7 LUNI
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/
inaioana spune:
De ce ti-e rau?
E cineva pe aici care are copilul la gradi din Romana (Henri Coanda)?
Noi vom incepe acomodarea de luni! Si din martie..full-time! Ne-am mobilizat si am scapat si de Pampers in acest scop!
Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)
pozici
ankalaura spune:
La Waldorf in Romana merge baietelul nasilor nostri.
Avantajul in Romana fata de Popa Nan - in perioada multelor vacante (o sapt in nov, alta prin feb,...) copiii sunt primiti in gradinita, dar nu fac activitati specifice. In Popa Nan NU poti duce copilul. Avantaj Popa Nan: program pana la 18.00 Pentru noi, dezavantaj in Romana: programul pana 17.30.
Avantaj in Romana: se serveste si micul dejun. Se gateste acolo. Dezavantaj in Popa Nan: se ia doar o gustare la 10.30 (pe care o ducem de acasa, in fiecare zi cate ceva) Mancarea o aduce o firma de catering, un singur fel, desert, un iaurt si un fruct, 120 de mii cca pe zi, fata de 80 de mii la alte gradinite (care mai include si doua feluri!)
Dezavantaj general al sistemului Waldorf daca vrei sa duci copilul la o scoala traditionala si daca n-ai timp sa lucrezi cu el acasa - grupa pregatitoare nu exista, copiii sunt de toate varstele la o grupa (de la 2 ani la 6...). Daca insa copilul este istet de fel, nu e o problema ca nu face grupa pregatitoare separat.
Anca si papusica Eliza (26.august.03)
Eliza
inaioana spune:
Ankalaura, multumesc mult pentru analiza comparativa!
Mergem inainte cu varianta Romana. Ca e 17.30, ca e 18.00 , tot nu ne ajuta foarte tare. Am fi preferat 19.00 dar asta este.
Cat despre scoala, nu conteaza chestia cu clasa pregatitoare pentru ca intentionam sa ii dam pe amandoi copiii tot la Waldorf si la scoala. (Iar de isteti , sunt amandoi exagerat de isteti, evident!)
Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)
pozici