Biblia (2)

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns fdoina spune:

Pai ortodoxul, pornind de la modelul ascultarii Tatalui de catre Fiul, considera ascultarea ca fiind prima datorie. Se incepe cu ascultarea de duhovnic (prin intermediul caruia lucreaza tainic Dumnezeu), dar crestinul e dator sa asculte de toti, generalizand(de parinti, de sot, de aproapele....Fireste, ascultare daca nu contravine scopului mantuirii, ascultare pentru mantuire, dar ascultare fata de toti.) De aceea ortodoxul nu poate concepe iesirea din Biserica, asta e sinonima cu razvratirea, cu neascultarea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

Mai, dupa cum probabil stii la protestanti nu exista duhovnici; se face consiliere spirituala, poti sa te duci la pastor sau la consilieri sa le ceri un sfat, dar mai mult in probleme spirituale si mai putin in cele lumesti; de pilda, nici un protestant nu se duce la pastor sau consilier sa-l intrebe daca sa isi cumpere masina sau nu. Apoi exista si consiliere matrimoniala, unde cuplurile cu probleme primesc consiliere si se roaga pentru ei.
In ceea ce priveste ascultarea, regula de aur este asa: asculti de oricine (parinti, sot/sotie, etc., pastor) atita timp cat acestia NU te trag in jos, nu te departeaza de Dumnezeu si de credinta. Adica de exemplu daca parintii sau sotul te indeamna sa faci o mica si "nevinovata" nelegiuire, desigur ca nu trebuie sa asculti de ei.
Dar cel mai important este sa asculti de Dumnezeu. Cum spunea Pr. Boca: "Daca asculti de Dumnezeu, si El te va asculta pe tine".
Stiu ca ascultarea de duhnovnic in ortodoxie este foarte impoarta, dar si aici este o problema foarte delicata....sa-ti dau un exemplu, daca un cuplu de credinciosi se gandeste sa adopte un copil si daca unul din cei mai mari duhovnici ai ortodoxiei sustin ca NU este bine sa adopti un copil, iar duhovnicul lor le spune ca din contra, e foarte bine sa faca asa, pe cine asculta ?? de unde stiu ei cine greseste si cine are dreptate ? de unde stiu ei prin cine vorbeste Dumnezeu ?

Si mai sunt si alte probleme, cand se ajunge la o ascultare exagerata (o tendinta de idolatrizare a duhovnicului), sau cand insasi duhovnicul pretinde ascultare neconditionata de ei.
******************

hannen, nu, nu exista in Biblie nici un indemn al Domnului Iisus sau al apostolilor ca sa ne rugam la sfinti.

_

"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ManyHope spune:

quote:
Sper ca ma primiti si pe mine sa comentez urmatorul pasaj din postul initial cu care a inceput acest subiect : iar sfaturile date femeilor de a se supune fara discutie barbatului ma revolta de-a dreptul.
Si sa dezvolt putin ideea relatiei femeilor cu biserica.
....
Ideea este ca femeile crestine se preocupa in a imbina Biblia cu noile cuceriri ale statutului lor, si Biblia poate fi citita in "cheie" istorica, luand ceea ce este esential si bun.

Daca va intereseaza ideile feminismului crestin, despre VT si NT si altele, da-ti de veste!


Inaioana, din partea mea (care nu sunt nici macar "gazda" de rezerva sau de schimb) esti bine-primita si tu si oricare nu vine aici cu taraboi doar de dragu de-a face taraboi ( )

Poti sa dezvoltzi ce lucru bun vrei tu (si oricine) ...io asha zic !


Despre partea asta cu "feminismul crestin", nu pot sa spun ca ma intereseaza prea tare...cum nici nu pot sa spun ca nu ma intereseaza absolut deloc-deloc, insa mai degraba,pentru mine() nu i-as acorda cine stie ce atentzie.

Sti de ce?
Pai...ce o sa fim noi "dincolo"? Va mai fi "parte barbateasca si parte femeiasca"?
Pare-se ca nu,pare-se ca acolo unde vei ajunge nu vei mai exista ca femeie (da nici ca barbat !!!),nimic din ce te defineste azi ca femeie nu vei mai pastra si atunci intreb: "la ce bun atata munca cand e gata preparat? are si vitamina C!"( era o reclama cu aceste cuvinte!!!)
Pai daca aceste aspecte ale "feminismului crestin" sunt numai pentru aici pe pamant,sunt adica pentru o vietzuire si convietzuire armonioasa noi intre noi oamenii pamanteni, da,recunosc ca poate sa ajute sau poate sa incurce pe careva in calea spre cer, insa nu are cum s-o determine si oricat ai investi in asta...de vreme ce este ceva numai si numai pentru aici "loco",pai 'prea mult feminism' poate fi ca o cheltuiala cam fara rost, ca o munca-n zadar !
Ceea ce conteaza pana la urma, dintre toate formele enumerate de tine de comportament feminin vis-a-vis de aspectul supunerii inaintea barbatului,e ca nu conteaza atata de mult asta pentru mantuire care forma o adopta o femeie, cat ceea ce conteaza este daca ea isi traieste comportamentul in rautate,in suparare si manie si ura si mai stiu io ce...sau fara de nimica rau,in curatenie sufleteasca cea spre sfintzire = caci ASTA ajuta mantuirii, ce-i pe dinauntru intai si intai, nu ce-i pe dinafara, care e pe urma abia!

...io asha zic si...atata.


Lui Elena shi la toate ...iar la totzi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by Elena
Da, nici eu nu cred ca se poate fara suferinta, dar vroiam sa te intreb in care varianta crezi tu: ca Dumnezeu ne trimite in mod intentionat raul si necazurile in viata noastra in scopul mantuirii sau doar ca El le permite ? trimite El inundatii, cutremure, tzunami si alte rele special oamenilor pentru mantuire (sau eventual pentru a-i pedepsi pentru pacatele lor) sau ?



daca ar "trimite" El raul, cum ar mai ramane cu liberul arbitru? cred ca imaginea asta a unui Dumnezeu care influenteaza creatia (natura), jucandu-se cu uragane si cutremure tine mai mult de mistica si obscurantism, decat de credinta, si dispretuieste dreptul Naturii de a-si urma propriile legi. cata vanitate, sa ne imaginam ca un tsunami e trimis special pentru noi, sa fim pedepsiti pentru pacate - pai deja ni s-au spalat pacatele, Iisus pentru pacatele noastre a murit. e ciudat ca vorbim de Rau cu referire la Dumnezeu, dar suntem tematori sa pronuntam numele Diavolului - pe care, insa, il lasam sa-si indeplineasca misiunea cu sufletele noastre.

Hannen, indiferent ce versiune a Bibliei ai, sunt convinsa ca vei gasi repede unde spune Iisus despre Tatal si ca el este Calea, Adevarul si Viata, si ca cine crede in El va cunoaste imparatia cerului. cat despre sfinti, de ce ii iubim si-i veneram....pai nu Dumnezeu ne porunceste sa ne iubim aproapele ca pe noi insine? de ce ar fi sfintii - atat de vrednici de dragostea divina!- exceptati de la regula? ia-i ca pe niste modele de credinta, ca ei stau la dreapta Tatalui, deci merita. :-)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

quote:
Originally posted by conchita

daca ar "trimite" El raul, cum ar mai ramane cu liberul arbitru? cred ca imaginea asta a unui Dumnezeu care influenteaza creatia (natura), jucandu-se cu uragane si cutremure tine mai mult de mistica si obscurantism, decat de credinta, si dispretuieste dreptul Naturii de a-si urma propriile legi. cata vanitate, sa ne imaginam ca un tsunami e trimis special pentru noi, sa fim pedepsiti pentru pacate - pai deja ni s-au spalat pacatele, Iisus pentru pacatele noastre a murit. e ciudat ca vorbim de Rau cu referire la Dumnezeu, dar suntem tematori sa pronuntam numele Diavolului - pe care, insa, il lasam sa-si indeplineasca misiunea cu sufletele noastre.



Eu sunt de acord cu tine, Conchita !!
Dar sa stii ca acei credinciosi care cred ca El trimite raul si necazurile asupra oamenilor justifica teoria lor prin faptul ca acest rau pe care Dumnezeu il trimite este un "rau necesar" si este pentru mantuirea lor sau/si pentru intoarcerea lor la credinta ! Nu mai departe de asta vara citeam pe undeva cum chiar inalte fetze bisericesti spuneau ca inundatiile au fost trimise de Domnul pentru pacatele cele multe ale romanilor.

quote:
e ciudat ca vorbim de Rau cu referire la Dumnezeu,

Asa este !! si mie mi se pare neverosimil cum oamenii pot sa-si imagineze ca Dumnezeu gandeste si nascoceste raul pentru a-l trimite oamenilor !

_

"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns yank spune:

Hold on!Adica daca a murit Iisus,gata,s-au spalat toate pacate,toti putem pacatui in voie ca pacatele sint spalate?
Asta cu sfinti e relativa.Cine i-a declarat sfinti?Pentru mine a te ruga la sfinti contravine legii a doua(parca!) a decalogului!Pam-Param-Pam


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

Dragii mei, in NT, Sf Pavel spune la un moment dat ca Sfintii vor judeca lumea (Corinteni 1, cap6, versetul 2).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iubibubi spune:

quote:
Originally posted by yank

Hold on!Adica daca a murit Iisus,gata,s-au spalat toate pacate,toti putem pacatui in voie ca pacatele sint spalate?




cred ca ideea este urmatoarea: nu sunt spalate, pentru pacatele noastre vom plati pt. ca noi am ales ccc sa le facem. prin jertfa lui Iisus ni s-a dat sansa sa o luam de la zero, ca sa spun asa, am primit niste reguli de conduita, ni s-a explicat ce si cum, urmand ca alegerea sa fie a noastra daca le urmam sau nu.

conchita spunea altceva: ca nu Dumnezeu ne trimite raul (cutremure, inundatii etc.) pt. pacatele noastre, ci natura isi urmeaza cursul, iar omul are liberul arbitru.

sper sa nu spun tampenii, ma vor corecta fetele oricum :)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns yank spune:

quote:
Originally posted by casandra

Dragii mei, in NT, Sf Pavel spune la un moment dat ca Sfintii vor judeca lumea (Corinteni 1, cap6, versetul 2).



E irelevant atata timp cit o spune un sfant.De cind ce spun sfinti in NT e axiomatic? Nu vad cum puteti fi convinsi de o lucrare conceputa de muritori pina la urma,ca noi toti.Nimeni,absolut nimeni nu a certificat faptul ca Iisus e fiul Lui.Doar pentru ca el a sustinut asta?Nu vreau sa fiu inteles gresit,faptul ca sint evreu nu are nimic de-a face cu ceea ce spun eu.Pot sa fac abstractie de acest lucru si sa gandesc o problema fara sa fiu influentat de ceea ce spune iudaismul.Ma rezum numai la VT,si atat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by Elena
Nu mai departe de asta vara citeam pe undeva cum chiar inalte fetze bisericesti spuneau ca inundatiile au fost trimise de Domnul pentru pacatele cele multe ale romanilor.


ups, despre asta nu stiu. dar stiu altceva: cand aud/citesc inalte fete bisericesti spunand astfel de lucruri, in loc sa le consider pietre de poticnire si sa ma departez de Biserica din cauza lor, imi repet ce spune in Biblie, si anume ca nimeni nu e scutit de ispita si ca omul e supus greselii. din fericire, in BO, preotii nu sunt considerati infailibili. :-)

Mergi la inceput