Meditatiile - pro si contra!
Am doi baieti, clasa a VII-a si clasa a V-a. Nu au facut niciodata mediatii. Sunt copii buni, cu note de 9 si 10. Copiii prietenelor mele fac mediatii la niste scoruri care ma fac sa ridic din sprancene. Colegii copiilor mei nu stiu sa faca mediatii, ori nu fac, ori fac si nu spun. Am vorbit cu copiii mei, cu profesorii, mi-au spus ca nu e nevoie sa faca meditatii.
Folosesc la ceva meditatiile?
Nu certati copiii cand viseaza!
Raspunsuri
grati.ela spune:
Folosesc daca:
- ai un copil care este timorat la clasa (ii este rusine sa intrebe de teama de a nu se face de ras, nu raspunde din acelasi motiv nici atunci cand este ascultat decat daca este absolut sigur), care nu are incredere in el. In acest caz este bine sa lucreze in particular individual cu un profesor pe care sa-l placa. Dar intotdeauna acasa la profesor! Acelasi lucru daca ai un copil orgolios. Aici profesorul trebuie sa-i induca nevoia de exercitiu (copilul isi va da singur seama ca lucrand mai mult stie si atunci este apreciat), sa nu-l certe cand greseste si sa-l incurajeze permanent, chiar daca nu are rezultate spectaculoase.
- ai un copil care lucreaza incet si nu tine pasul cu clasa sau este sub nivelul clasei la materia luata in calcul.
- doreste performanta (desi conteaza enorm studiul individual, fara indrumare constanta si autorizata nu se obtin rezultate pe masura potentialului si al asteptarilor). In acest caz este bine pentru copil sa lucreze cu inca 1-2 copii de nivel apropiat. Spiritul de competitie trebuie cultivat si de multe ori face minuni.
Observatie: nu sunt pentru meditatiile facute la domiciliul elevului.
Nu merita daca:
- copilul nu este motivat (daca nu are un obiectiv este greu sa motivezi un copil care nu are in fata un examen. Deci meditatiile sunt eficiente in anul terminal).
- este autodidact iar obiectivul este sub potentialul lui.
Observatie: nu recomand sa se lucreze cu profesorul de la clasa (marile esecuri sunt des intalnite in aceste situatii). Daca scoala este sub potentialul copilului poate ca este oportuna alegerea unui profesor din afara scolii.
Si mai sunt multe de spus dar nu vreau sa plictisesc.
Succes! Gratiela.
PS: acestea sunt opinii personale.
ingerash spune:
Craciunitza, daca ccc copiii tai nu au probleme la scoala nu vad ce sens ar avea sa ii meditezi.
eu am luat meditatii numai din a 7-a cand am schimbat o profa care nu ne-a predat aproape nimic cu una super buna si cu pretentii, asa ca nu am avut de ales si a trebuit sa ma pun la punct.
si uitandu-ma prin niste subiecte de pe dc am vazut si eu o gramada de preturi exagerate.
Nu înceta niciodata sa zâmbesti, nici chiar atunci când esti trist, pentru că nu se stie cine se poate îndragosti de zâmbetul tău!
KUKI spune:
Teoretic, si intr-o tara cu un sistem de invatamant gandit pentru elevi, n-as fi de acord cu meditatiile.
Practic, baiatul meu de clasa a VII-a a facut anul trecut pregatire la romana (250.000 sedinta) pentru ca l-am mutat de la o scoala la alta si a fost o diferenta de manuale, de materie, etc pe cre nu ar fi putut sa o recupereze singur.
Anul asta am facut cea mai mare prostie, l-am dat sa faca pregatire la matematica(300.000 sedinta) cu diriginta !!! Paradoxal, de unde el lua inainte 8-9-10 la matematica, acum, dupa un semestru de pregatire cu profesoara de la clasa, a luat 5 in teza. Inca mai caut explicatii si nu pot sa inteleg ce s-a intamplat. Nu a evoluat deloc de cand face pregatire. Anul asta e primul an cand nu va merge la olimpiada, in conditiile in care in ceilalti ani a invatat singur-singurel si a avut si rezultate bune. As fi zis ca poate ca are o cadere, ca nu mai invata el suficient, dar la toate celalte obiecte are note foarte bune, numai matematica nu mai merge. E ceva ce nu pot intelege.
grati.ela spune:
In clasa a VII-a geometria este cea care ridica probleme. Daca anul trecut putea sa mascheze o mai slaba pregatire la geome (materie mai putina) acum este mai greu. Discuta cu pustiul si motiveaza-l sa se aplece asupra geometriei (ii dezvolta gandirea analitica). Si inca un lucru: poate si fetele au o vina! Gratiela.
craciunitza spune:
Ma preocupa foarte mult acest subiect pentru ca eu sunt o persoana foarte ocupata, plec dimineata si ajung acasa dupa 11 seara, uneori stau acasa cate o zi intreaga dar asta foarte rar. In aceste conditii, mi-e teama sa nu am o imagine deformata asupra activitatii copiilor mei. Eu, ca orice mama, ii vad buni si destepti, ma mai ajuta si notele lor bune sa ii vad asa, dar nu ma pot linisti. Daca gresesc, daca ar trebui sa fac mai mult, daca...?
Baiatul cel mare avea probleme cu limba romana, el este o fire foarte tehnica si ii era greu sa compuna si sa comenteze artistic. Anul asta, brusc, a inceput sa ia 10 si la romana si citeste pana noaptea tarziu, pur si simplu devoreaza carte dupa carte, am ajuns pana acolo incat ma cert cu el noaptea sa inchida cartea si sa se culce. La matematica nu are probleme, teoretic ar trebui sa stau linistita dar totusi ma framanta tot felul de ganduri.
Nu certati copiii cand viseaza!
KUKI spune:
Grati.ela, cred ca ai dreptate in legatura cu geometria. Chiar ma miram cum el, care era atat de bun la matematica, intampina dificultati la probleme simple de geometrie. Mie geometria mi s-a parut si usoara si frumoasa, chiar faceam cu placere problemele. Si nu intelegeam la el cum de nu ii place, cum de nu intelege, cand totul e atat de logic si de simplu.
Din pacate, ca si Craciunita, daca am inteles eu bine, si eu sunt o mama singura, destul de ocupata si nu il pot ajuta eu prea mult. De aceea am ales sa il trimit sa faca pregatire si anume cu diriginta pentru ca el tinea foarte mult la ea. Acum parca nici nu mai tine la ea si nici matematica mai multa nu stie. Ba dimpotriva. Undeva am gresit si nu stiu cum si ce anume sa repar. Sa schimb profesorul ? Sa incerc sa ma ocup eu mai mult de el, dar ar trebui sa am in primul rand timp sa reiau materia sa-mi amintesc teoreme, formule si asa mai departe ca sa il pot ajuta. Si asta cere timp, iar el parca tot mai mult ramane in urma. Din fericire avem probleme numai cu matematica, poate ma luminez si gasesc o cale de rezolvare.
Aaaa, si cu fetele, aparent nu are nici o treaba. Aparent, zic, cine stie ce-o fi in mintea lui ! Ca nici mama nu stia tot ce gandeam eu...
craciunitza spune:
Eu nu sunt singura, sunt recasatorita dar asta nu ma linisteste, pentru ca sotul meu lucreaza mai mult ca mine. Totusi, sunt cazuri cand ma uit la temele copiilor ca mata-n calendar si daca nu ar fi sotul meu nu stiu cum m-as descurca. Mai ales la fizica si la chimie, materii pe care le-am urat si care au fost cosmarul adolescentei mele.
KUKI, diriginta copilului tau seamana cu fosta mea profesoara de matematica pe care o iubeam. Pana sa ma duca mama sa fac meditatii cu ea. Stateam la masa din bucatarie impreuna cu inca 3 copii si lucram probleme in timp ce ea, profesoara, facea mancare. Uneori ne dadeam sa mancam, alteori nu. Uneori eram martori la certurile dintre ea si sotul ei. Uneori mai gaseam la ea si o vecina sau o prietena si ne dadea sa lucram in timp ce ele vorbeau tot felul de lucruri. Cand o gaseam singura stiam ca ne da test, mi-era frica sa o gasesc singura pentru ca nu luam la test mai mult de 6-7. Testele astea trebuiau sa reprezinte progresul nostru. Asa am prins frica de profesoara pe care am iubit-o.
Nu certati copiii cand viseaza!
KUKI spune:
Daaa, uite cate un pic, cate un pic incep sa inteleg ce se intampla. Acelasi lucru imi povesteste si Cristi. Sunt 4 copii la pregatire, toti de la el din clasa, dar nu toti de acelasi nivel. Adica e o fetita care e cam ultima din clasa la mate, un baiat mai bun ca el si el si inca un baiat cam la acelasi nivel. Deci o varza ! Si face cu toti caelasi lucru, nu lucreaza diferentiat. Si tot asa, mai da o fuga la bucatarie, mai invarte intr-o cratita, mai suna telefonul...trece timpul. Imi pare rau, cred ca acum nici nu mai tine la ea, nici n-o mai respecta la fel si nici matematica nu-i mai place ca pe vremuri. Si daca nu-l mai trimit la pregatire cred ca se va razbuna pe el, asa cred, dupa cate o vad eu asa, ca om... Uffff, in ce m-am bagat !
craciunitza spune:
Credeam ca in ziua de azi profesorii fac meditatii cu responsabilitate, ceea ce spui tu e bataie de joc. Profesoara aceea ia 120RON pe sedinta degeaba. Nici faptul ca lucreaza in acelasi timp cu copii de valoare diferita nu este ok. Profesoara mea avea un par lung, des si negru pe care il admiram mereu, ani intregi m-am chinuit sa-mi las parul lung de dragul ei, sa seman cu ea. Cand mergeam la ea acasa, la meditatii, niciodata nu avea parul aranjat ca la scoala. Cred ca si asta a scazut respectul pe care i-l purtam.
Nu stiu ce sfat sa-ti dau, cum sa retragi copilul de la acele meditatii, poate tot o profesoara sa-ti spuna cum sa procedezi.
Nu certati copiii cand viseaza!
grati.ela spune:
Iulia, poti discuta cu profesoara si sa-i spui ca vrei sa intrerupi meditatiile pana in toamna cand copilul va fi motivat sa traga la caruta.