REVOLTATOR!!! ("Evanghelisii")
Raspunsuri - Pagina 5
gangurici_licurici spune:
Ma bag si eu ca musca-n lapte, ca piesa n-am vazut-o. Am inteles insa din ce povestiti voi cam despre ce e vorba. Totusi... cred ca reactiile sunt putin exagerate. Adica nu zice nimeni ca e piesa de teatru prezinta adevarata viata a lui Iisus, e doar o piesa de teatru, atat si nimic mai mult.
Babisa, trebuie sa recunosc ca m-a amuzat putin postarea ta. Adica daca cineva s-ar gandi sa faca o piesa de teatru despre parintii mei, chiar nu m-ar supara sa insinueze (mai mult sau mai putin subtil) ca faceau sex oral, nu de alta da' am eu o banuiala ca mai faceau si din astea. M-ar deranja sa se spuna pe nedrept ca au furat sau au ucis, astea da acuzatii la care sa sar in sus, dar sex oral, hmmm... nu cred. Cat despre partea cu Iisus homosexual, nu inteleg, si daca ar fi fost asa, ar fi insemnat mai putin pentru voi? Homosexualii sunt si ei oameni, exact ca si noi, si nu cred ca ideea ca Iisus ar fi fost homosexual (lucru pe care oricum nu-l vom stii vreodata) ar trebui sa ne faca sa sarim in sus de indignare. Din cate stiu eu, nu sunt nici mai prosti, nici mai putin credinciosi, sau mai rai, sunt oameni, pur si simplu. Asa ca si daca a fost, who cares? Conteaza ce a facut in rest, nu ce a facut din pdv al vietii sexuale.
Da' poate gresesc eu...
Hai, nu mai fiti suparate degeaba, si sarbatori fericite.
casandra spune:
Draga gangurici, uite ce scrie in Noul Testament:
Corinteni I., cap 6:
------------
15. Au nu stiti ca trupurile voastre sunt madularele lui Hristos? Luand deci madularele lui Hristos le voi face madularele unei desfranate? Nicidecum!
18. Fugiti de desfranare! Orice pacat pe care-l va savarsi omul este in afara de trup. Cine se deda insa desfranarii pacatuieste in insusi trupul sau.
--------------
Ca blasfemie mai mare poate fi, decat sa il prezinti pe Iisus Hristos ca pe un desfranat? Dumnezeu desfranat? Cine isi imagineaza asa ceva, nu are nici un Dumnezeu. Si atunci, daca nu e in stare sa il respecte pe Dumnezeu, macar sa ii respecte pe cei care cred in El.
Fiecare dintre noi e liber sa creada in ce vrea el. Dar de aici pana a-ti bate joc de credinta altora e cale lunga.
Eu nu sunt budhist, dar nu mi-as permite sa il ironizez, ridiculizez, sau sa il prezint, pe Budha, in postura de desfranat. Nu pentru el, caci pentru mine nu inseamna nimic, ci pentru cei care il urmeaza.
AC spune:
Lil super linkul...
Veve stiai tu ce ceva cu Andrei Serban
In linkul Lilandei toate furiselile sunt puse pe autoare... "femeie-iud#259;" si reaua credinta si smiteala-i atrag de la autor..." felul în care a murit Irod ce Mare prigonitorul pruncului Iisus. Se spune c#259; acela ne-mai suferind viermii din piele #351;i bubele #351;i mul#355;imea puroiului ce-i ie#351;ea din trup poruncise slujitorilor s#259;-i a#351;eze peste r#259;ni carne proasp#259;t#259; de vi#355;el, ca ie#351;ind viet#259;#355;ile lacome viermuitoare din trupul sau cel putred de viu s#259; intre în carnea proasp#259;t#259; ostoindu-i astfel durerea. "
No, eu am zis ca nu-mi place vulgaritatea in arta... estetica uratului, ridicolului, demistificarii nu o las sa tropaie cu picioarele... daca pluteste artistic bine daca nu sa steia afara... dar nici atitudinea asta crestineasca nu mi se pare cu ceva mai buna.
Sincer intr-un scenariu gen Babisa in care cineva mi-ar ataca ceva sfant... tot nu ma vad iesind la drumul mare si proferand sau dorind cuiva asa raul intr-un mod elucubrat.
Andreea si galusca si brotacelul
casandra spune:
AC, stai ca nu e chiar asa. Autorul articolului aminteste de ce s-a intamplat cu Irod, dar nu o afuriseste pe autoarea piesei. Despre ea spune: "Greu lucru a judeca. Dar mai greu a vindeca."
Cat priveste ceea ce spui aici:
---------
No, eu am zis ca nu-mi place vulgaritatea in arta... estetica uratului, ridicolului, demistificarii nu o las sa tropaie cu picioarele... daca pluteste artistic bine daca nu sa steia afara... dar nici atitudinea asta crestineasca nu mi se pare cu ceva mai buna.
---------------------
Eu nu inteleg. O ofensa, daca e artistica, e mai putin ofensa? Putem separa, in arta, continutul de forma? Putem ridiculariza orice, sub pretextul ca o facem cu stil, intr-un mod artistic, ca forma de a ne bate joc unii de altii e sublima? Nu mai conteaza ce transmitem, ci doar cum?
denizel spune:
Casandra, chiar crezi ca Dumnezeu este mai mahnit din cauza artistilor care il vad in ipostazele amintite decat de faptele si gandurile oricaror dintre noi? Ma indoiesc!
Asa, din putinul pe care il percep eu din infinitul pe care il reprezinta Dumnezeu, stiu ca fiecare dintre noi nu este nici cu un strop mai bun decat cei care L-au rastignit si nici cu un strop mai bun decat cei care ni-L arata innebunit de farmecele Mariei Magdalena. Ne facem iluzii daca ccc credem ca suntem mai drepti sau mai buni. Si parca aceasta piesa e singura chestie de pe lumea asta care intineaza numele lui Iisus. Bine ar fi! Sa vezi ce pot face adevaratii crestini din Iisus...
Ca sa nu se iste nelamuriri, am scris parerea mea despre astfel de opere cateva post-uri mai inainte.
" Maamiii, îmi place pielea ta. E ca de câltitză" :)) - din jurnalul unei mămici de băietzel.
casandra spune:
Denizel:
- nu stiu ce il mahneste cel mai tare pe Dumnezeu
- stiu ce ma mahneste pe mine
- nu sunt indignata pentru ca as fi mai buna decat cei ce au montat piesa, ci pentru ca Cel reprezentat in piesa este mai bun decat oricare dintre noi si nu merita ca numele sa ii fie terfelit
- sunt indignata pentru ca respectivii nu au inteles ca libertatea nu inseamna doar sa faci ceea ce vrei, ci si sa arati consideratie fata de cei care sunt altfel fata de tine (sa zicem ca au alte credinte)
AC spune:
quote:
Originally posted by casandra
AC, stai ca nu e chiar asa. Autorul articolului aminteste de ce s-a intamplat cu Irod, dar nu o afuriseste pe autoarea piesei. Despre ea spune: "Greu lucru a judeca. Dar mai greu a vindeca."
Cat priveste ceea ce spui aici:
---------
No, eu am zis ca nu-mi place vulgaritatea in arta... estetica uratului, ridicolului, demistificarii nu o las sa tropaie cu picioarele... daca pluteste artistic bine daca nu sa steia afara... dar nici atitudinea asta crestineasca nu mi se pare cu ceva mai buna.
---------------------
Eu nu inteleg. O ofensa, daca e artistica, e mai putin ofensa? Putem separa, in arta, continutul de forma? Putem ridiculariza orice, sub pretextul ca o facem cu stil, intr-un mod artistic, ca forma de a ne bate joc unii de altii e sublima? Nu mai conteaza ce transmitem, ci doar cum?
Nenea cela nu se poate gandi pentru aceasta Iuda moderna decat la Irod... nu o excomunica ca n-are cum... da lasa a se intelege cam ce-i va reveni...
Parerea mea...
Casandra nu ma refeream la aceasta piesa doar. In general nu-mi place estetica uratului si adiacentele...
Adica dupa mine artistic poti prezenta mizeria umana, o poti analiza daca exista un mesaj... artitic. Ofensa de dragul ofensei cu stil sau fara tot ofensa e. La fel si vulgaritatea.
Personal nu ma deranjeaza existenta unei piese care ar fi sugerat ca tot ce respectam sau respecta unii este o farsa ridicola, ca nu avem nimic in lumea asta, ca sunt goi si uzi... si singuri... Adica un asemenea mesaj mi s-ar parea tragic, expresia unui suflet chinuit care daca nu crede, nici nu poate pleca mai departe cu viata lui. Un asemenea mesaj poate fi socant, dar artistic...
Fara a fi vazut piesa sau citit cartea... din ce zic altii (asta-i asa cam pe dinafara...) modul in care se pare ca este scrisa piesa si in care a fost interpretata nu pare a-mi sugera vreun mesaj artistic interesant mie. Tehnic.. nu-i nevoie de sex oral sugerat sau simulat pe scena sau in piesa ca sa fiu atenta... sau ca sa pricep tentatia la care era supus acel personaj... Nu stiu cum sa ma exprim arta poate sugera, sublinia... nu trimite o lovitura de pumn in recomandata cu factor postal cu tot celui pe care vrea sa-l socheze sau emotioneze.
Am vazut o singura data o piesa moderna jucata la Bucuresti care m-a facut sa cred in teatrul modern...
revin ca-s cu cu nazdravanii
Andreea si galusca si brotacelul
conchita spune:
quote:
Originally posted by AC
Fara a fi vazut piesa sau citit cartea... din ce zic altii (asta-i asa cam pe dinafara...) modul in care se pare ca este scrisa piesa si in care a fost interpretata nu pare a-mi sugera vreun mesaj artistic interesant mie. Tehnic.. nu-i nevoie de sex oral sugerat sau simulat pe scena sau in piesa ca sa fiu atenta... sau ca sa pricep tentatia la care era supus acel personaj... Nu stiu cum sa ma exprim arta poate sugera, sublinia... nu trimite o lovitura de pumn in recomandata cu factor postal cu tot celui pe care vrea sa-l socheze sau emotioneze.
sunt de aceeasi parere cu tine si cred ca vrei sa zici ca daca sexul ala oral atribuit unui personaj literar nu comunica nimic mai mult dincolo de gestul in sine (shocant si-atat), atunci avem de-a face cu stirile de la ora 5, nu cu arta. ca arta nu e proces verbal despre realitate, chiar si mistificata, asta vrei sa spui?
cred ca Alinuta are dreptul sa scrie despre ce vrea ea si regizorii au dreptul sa ii monteze piesa si sa vanda bilete la spectacol - nu vad nimic revoltator in asta, oricare ar fi subiectul piesei respective. ce mi se deplorabil e cand spectatorul nu mai poate face diferenta intre arta si aberatie si considera orice gunoi drept o mostra de libertate a spiritului - "artistul" fiind acela care indrazneste sa spuna orice despre orice, chipurile.
personal, nu ma deranjeaza ca Alinuta si-a numit personajul "Iisus", ca e plina america latina de copii botezati cu numele asta. nu vad de ce ar fi o crima nici sexualitatea in conjunctura cu temele biblice, stricto senso. dar e altceva la mijloc si tine strict de arta, nu de blasfemie. si-au batut artistii romani joc de shakespeare la National mai acu ceva vreme cand i-au bagat in cada goi pe romeo si julieta si i-au pus sa faca sex, deci nu ma mira ca n-a scapat nici Iisus de fantezia asta colectiva. romeo si julieta transced in universal pentru ca simbolizeaza dragostea pura si eterna, nu poti sa-i aduci in mundan si sa-i arati exemplificand tantra yoga, ca in cazul asta nu mai vorbesti de romeo si julieta, ci de tanta si costel. asa si cu Iisus - tot de aia nu e valabil artistic un act cu el rupt de ceea ce simbolizeaza (strict la nivel artistic, nu religios). daca ii renegi simbolistica atashata, pai atunci cerul e limita. si il poti pune si pe coperta la hustler, ce mare branza, nu?
cu alte cuvinte, Alinuta are dreptul, dar nu si dreptatea artistica sa-l rescrie oricum pe Iisus. sa fim vigilenti, deci. :-))
lucia_cs spune:
quote:
Originally posted by denizel
Casandra, chiar crezi ca Dumnezeu este mai mahnit din cauza artistilor care il vad in ipostazele amintite decat de faptele si gandurile oricaror dintre noi? Ma indoiesc! [...]
Sa vezi ce pot face adevaratii crestini din Iisus...
Intelegerea mea este ca Dumnezeu este mahnit de fiecare uratenie pe care o facem noi, dar si Dumnezeu cunoaste notiunile de "limita" si "diferenta", de aceea vor exista oameni (toti pacatosi) care vor primi Mantuirea si oameni ce nu o vor primi. Diferenta este ca unii, pacatosi cum sunt, se straduiesc sa-L iubeasca si sa se apropie de El, iar altii se straduiesc sa se indeparteze preferabil tragand in urma lor multi alti oameni.
Da, toti facem pacate, dar crestinii adevararti (aici ma refer la cei ce-L iubesc pe Dumnezeu, nu la cei ce au doar numele de crestin) se caiesc (cu o inima sincera) si asta face diferenta.
Dumnezeu ne este superior, dar in acelasi timp Biblia ne arata ca are multe simtiri d'ale noastre ale oamenilor, si cred ca daca el a fost mahnit de faptul ca oamenii se rugau (se roaga) la boi de aur, etc, tot asa poate fi mahnit cand vede ca lumea isi bate joc cu mandrie de Jertfa Suprema ce a dat-o pentru noi toti.
Imi cer scuze ca am raspuns la o intrebare ce-i era adresata Casandrei.
_
Aici poti face viata unui copil mai acceptabila!
Noi ajutam pe unii, altii ajuta pe altii, astfel toti pot fi ajutati!
Lucia sotia lui Csaba
www.cisst.org/ftp/Lucia/" target="_blank">
Poze Bunny
Sabina spune:
Conchita,
vezi ca ai mail cu memoria ideii:))
Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.