O singura biserica? (9)

Raspunsuri - Pagina 10

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Elena spune:


Ingrid, da, ma intereseaza pozitia oficiala. Eu am cautat cu google, dar n-am gasit .....asa ca daca cineva gaseste informatia asta, sa dea fara teama teama copy-paste, ca nu ma supar
Iar daca vreti sa-mi spuneti si simtamintele voastre cu privire la secte, cu atit mai bine !

_

"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by casandra

Da, Irina ai dreptate, reglementarea de care vorbesti exista in canonul 80 al consiliului de la Trullo, care nu a fost chiar ecumenic, si este recunoscut doar de ortodocsi, apusul nefiind invitat. Da, face parte din legea canonica. Dar, tot mi se pare gresit sa afirmi ca in ortodoxie, crestinul este exclus din biserica daca lipseste 3 duminici consecutive. Pentru ca orice hotarare ortodoxa penduleaza intre acrivie si iconomie, asa cum si Dumnezeu are pe de o parte indurarea, iar pe de alta parte, dreptatea. Acolo unde Biserica nu da cu parul, nu mi se pare corect sa o facem noi, cu astfel de afirmatii, periculoase si smintitoare, as zice eu.

Casandra,daca nu ma crezi pe mine ,uite raspunsul recent al unui parinte referitor la aceasta problema:"Exista un canon al Bisericii care prevede pedeapsa anatemei pt cei ce lipsesc de la biserica, fara motiv intemeiat, timp de trei duminici. De fapt el insusi se departeaza din biserica. Anatema nu este altceva decat o intarire a ceea ce s-a petrecut deja."
Am pus si cuvintele par. Teofil Paraian.
Uite si cuvintele Sf. Nicodim Aghioritul:
Fiindcă, în adevăr, este mare rușine pentru creștini când neamurile celelalte se duc
îndată după ce se scoală din somn la capiștile lor ca să se închine și să se roage la mincinoșii lor
dumnezei, iar creștinii cei ce se închină adevăratului Dumnezeu, să nu se ducă des spre a se
închina și ruga în dumnezeieștile și sfintele biserici și pentru a da lui Dumnezeu datornica
slujire, închinăciunea și cinstea cea de rob. Pentru aceea mă tem, mă tem, nu cumva slujitorii
de idoli, turcii, evreii și celelalte neamuri, să se arate după aceasta mai drepți decât creștinii, iar
creștinii să se judece, fiindcă au întrecut chiar și pe păgâni în răutate?[...]Deci,
dacă cei ce nu se mântuiesc se adună la cele ce nu-i folosesc, tu, cel ce stai afară de Biserica
Domnului, ce răspuns vei da Dumnezeului tău? Măcar nu faci nici ca păgânii? Iar fiindcă stai
departe de biserică, pentru aceea te trândăvești și te împotrivești lui Dumnezeu, făcând lucrurile
celui rău? Precum zice Domnul prin Proorocul Ieremia: Poruncile Mele nu le-ați păzit și nici
deopotrivă cu legea slujitorilor de idoli n-ați urmat" (Așez., cart. 2, cap. 59). Pentru aceasta și
Sf. Sinod ecumenic al 6-lea hotărăște în Canonul 80 că cine nu se va duce la biserică în trei
duminici, de va fi cleric, să se caterisească, iar de va fi mirean, să se afurisească."Un cuvant al par. Arsenie Papacioc:
Este atât de necesară și de obligatorie participarea la Sfânta Liturghie, mai mult chiar decât ne sunt necesare lumina și aerul. Dumnezeu ține pământul mai mult pentru Sfânta Liturghie care se săvârșește pe el! Liturghia este cea mai mare lucrare pe pământ și folosul dincolo de închipuire al întregii creații a lui Dumnezeu.
Daca te-am suparat,te rog sa ma ierti.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by Elena

quote:
Originally posted by myrrha
Multumesc, Myrrha !Mai am o intrebare pentru voi: cum definesc BO si BC sectele ? ce sunt sectele si cine sunt sectarii ?
_"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)

O definitie data de parintele Cleopa:
Crestinii care s-au rupt definitiv de Sfanta Biserica, care se impotrivesc dogmelor credintei noastre ortodoxe si apostolice si care si-au format o invatatura de credinta gresita se numesc sectari ( eretici ) . Sectele in Biserica au fost inca de la inceputul propovaduirii Evangheliei in lume si vor exista pana la sfarsitul veacurilor. Ele sunt atat rezultatul necredintei in Dumnezeu, cat si un putemic semn apocaliptic.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adela99 spune:

Elena, uite ce am gasit www.sfaturiortodoxe.ro/prarsenie_secte.htm" target="_blank">aici
(Dialoguri cu Parintele Arsenie Papacioc)

"- Un prieten baptist a intrat într-o biserica într-o zi si s-a asezat la rand si s-a impartasit. Desi i-am explicat ca nu este bine ce a facut, prietenii mei au spus ca nu este rau, pentru ca si ei fac parte din Biserica.

- Nu este bine, nu avea haina de nunta! Mai intai trebuie facut ortodox. Sa i se faca ungere cu Sfantul Mir. Trebuie sa treaca prin acest moment.

- Biserica baptista are Duhul Sfant?

- Pai, lucrul acesta este pus in discutie. Nu este permis. Domnule, traiesc daca am trei degete? Traiesti, dar esti ciunt. Sau nu ai o ureche. Nu se poate, adevarul trebuie respectat. De aceea si Sinoadele Ecumenice au pus in discutie problemele de dogma - s-au fixat dogmele despre credinta. Ei interpreteaza ca Mantuitorul a fost o fiinta fizica, omeneasca, nu si dumnezeiasca. Lucrul acesta l-a spus si Arie, si a fost anatematizat.

- Ce se intampla cu cei ce cunosc pe Hristos ca Dumnezeu, se roaga Lui, fara sa cinsteasca pe Maica Domnului, pe sfinti si Sfintele Taine?

- Este erezie a nu recunoaste pe Maica Domnului si Sfintele Taine. Este erezie, cadere in anatema.

- Ce parere aveti despre Biserica Baptista?

- Biserica Baptista este o biserică bolnava. Cate Taine au? Iar pe care le au sunt simbolice. Ce stiati dumneavoastra despre impartasire, despre preotie?

- Au nadejde de mantuire?

- Nu! Mantuire este doar in Biserica Ortodoxa, in Hristos. Si se pune problema chiar a Bisericii Catolice."

si www.orthodoxphotos.com/books/LFC/" target="_blank">aici si aici

"Ce parere aveti despre evolutia miscarii sectare in lume si in tara noastra?

Sectele crestine sunt un semn apocaliptic si o dovada a slabirii credintei in Dumnezeu. Atat in lume cat si la noi se inmultesc si se vor inmulti din cauza nebagarii noastre de seama si din cauza nestiintei Sfintelor Scripturi a celor multi din poporul nostru. Pe un crestin bine orientat in Sfanta Scriptura si in dumnezeiestile dogme ale credintei ortodoxe, nici un fel de secta nu-l poate converti si amagi. Cei mai multi care cad prada sectelor sunt oameni nelamuriti in credinta ortodoxa si care nu cunosc Sfanta Scriptura, Dogmele, Sfintele Canoane si invataturile Sfintilor parinti. De aceea, preotii de la orase si sate ar trebui sa le faca cunoscute cele de mai sus, in predicile din biserici, spre a-i lumina in aceasta privinta si spre a-i avea buni aparatori ai credintei crestine ortodoxe in Biserica lui Hristos cea dreptmaritoare. Dumnezeiestii parinti zic ca " viata mintii este lumina cunostintei, iar nestiinta este orbirea sufletului" (Sfantul Maxim Marturisitorul, Filocalia, volumul II). Foarte usor se inseala de sectanti cei ce nu citesc Sfanta Scriptura si nu cunosc invataturile Sfintilor Parinti. Raspandirea sectelor din tare noastra se datoreste si lipsei de preoti devotati, nu numai slabirii credintei ortodoxe.
Sectele creaza si o mare primejdie pentru unitatea etnic-nationala a poporului roman, deoarece toate sectele din tara noastra au venit din alte tari si au mare simpatie cu tarile de unde s-au nascut si au venit la noi."

si aici
Dupa cum vedem cu totii, astazi in tarina lui Dumnezeu, care este lumea aceasta, au iesit fel de fel de semanatori si predicatori, dar nu toti seamana saminta cea curata si adevarata a cuvintului lui Dumnezeu. Ci unii dintre ei seamana neghinile vrajmasului (Matei 13, 39), altii seamana erezii, amestecind cuvintul Domnului cu semintele blestemate ale inselaciunilor si ale ratacirilor sectare. De aceea, fratii mei, va rog sa fiti cu mare grija si sa nu primiti sfaturi si invataturi de la oricine vorbeste, ci numai de la slujitorii Bisericii lui Hristos.
[...]
Tocmai acest lucru a fost pricina ratacirii de la adevar a atitor mii de suflete, care au cazut in erezii si in diferite secte, ca au voit sa se conduca dupa capul lor si sa explice liber Sfinta Scriptura. Sfintul Casian Romanul, zice: "Cine vrea sa se mintuiasca, cu intrebarea sa calatoreasca" (Filocalia, vol. IV, p. 135)."




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

Multumesc mult, Irina si Adela !!

Din citatele voastre, eu am inteles ca tot ce este in afara BO sunt considerate secte, nu ? (parintele Papacioc spune ca totusi biserica catolica este cu semnul intrebarii).
Acum intrebarea mea este : ce au scris acesti doi preoti este si pozitia oficiala a bisericii ortodoxe ? exista oare preoti ortodocsi care au alta parere ?

_

"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Nu cred ca exista alta parere,cel putin eu nu am auzit..BC nu este considerata eretica,din cate stiu eu,ci schismatica.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns myrrha spune:

Multumesc pentru lamurire, Irina, chiar n-am stiut de diferenta dintre afurisenie si excomunicare. Cred ca nu gresesc sa spun ca la catolici exista numai excomunicare; imi aduc aminte ca primului protestant, Martin Luther, i s-a cerut sa isi revoce cartile ca sa nu fie excomunicat si el a refuzat. Excomunicare inseamna, etimologic, iesirea din comuniunea cu ceilalti (sau cu Dumnezeu? iarasi problema unirii si universalitatii)

Despre secte. Bc are o atitudine nuantata pentru ca desprinderile din Bc s-au facut pe motive variate si in grade diferite. Dupa schisma de ortodocsi in 1054, prima miscare protestanta a fost cea initiata de Luther in 1517: revolta a atacat in principal indulgentele si cultul relicvelor sfintilor si al icoanelor; curind dupa "ruptura", Luther s-a casatorit, deci au renuntat si la votul celibatului si imediat si la unicitatea casatoriei. Luther a sustinut revenirea la invatatura Sf. Scripturi (de aceea luteranii mai poarta numele de evanghelici) si a propovaduit unirea cu Biserica Greaca: au existat 3 propuneri oficiale de unire cu ortodocsii, la 1559, 1574, 1578, fara succes (nu stiu amanunte)
Tot in secolul 16, intre luteranii francezi a aparut o aripa care contesta taina Euharistiei, calvinistii.

Biserica anglicana s-a format in aceeasi perioada (una din cele mai negre si mai jalnice din istoria catolicismului). In 1534 Henry al VIII-lea contesta autoritatea papei care nu ii ingaduia sa se recasatoreasca. Dogmatic, nu existau diferente. Ele au fost adaugate ulterior (unele minore, altele mai grave, ca hirotonisirea homosexualilor si femeilor recent). Si ei au incercat o apropiere de biserica greaca, in secolul 16, si a existat un patriarh al Constantinopolului, Cyril Lukaris, educat in Anglia, care a scris carti in spirit anglican.

Principala biserica crestina in America a fost cea anglicana (prin englezi), apoi au ajuns si emigranti luterani si calvini.
Neo-protestantii sint derivati cu diverse modificari specifice din aceste ramuri.

Mi se pare fascinanta istoria protestantilor. Merita sa discutam mai mult despre ei.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

Irina, nu toata lumea este pe masura parintilor citati de tine, iar Dumnezeu S-a facut om pentru toti. Eu am mare incredere in ierarhia Bisericeasca, iar Patriarhul trebuie sa ii pastoreasca pe toti, si pe cei cu inalta traire, si pe cei care de-abia de si-au deschis ochii asupra lui Dumnezeu. Iar daca pe site-ul Patriarhiei este scris ca Dumnezeu nu are nevoie de salvarea canoanelor cu riscul de a pierde sufletele, trebuie si noi sa tinem cont de asta. Poate tie ti-ar fi de folos daca parintele tau ti-ar aplica acel canon, dar despre altii nu poti vorbi. In fine, eu n-am auzit de nimeni care sa fie exclus din Biserica pentru absentarea de la Liturghie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

Eu am doua dileme:
1. daca BO este atat de unitara si de consecventa cu sine insasi, cum se face ca numai in BOR exista doua atitudini diferite: cea a parintelui Papacioc care spune "numai in BO exista mantuire", si cea a parintelui Paraianu care spune "numai Dumnezeu stie cine se va mantui";
2. de ce oare credinciosii ortodocsi il prefera mereu pe parintele Papacioc?

_
"The reports on my death are greatly exaggerated." (Mark Twain)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by casandra

Irina, nu toata lumea este pe masura parintilor citati de tine, iar Dumnezeu S-a facut om pentru toti. Eu am mare incredere in ierarhia Bisericeasca, iar Patriarhul trebuie sa ii pastoreasca pe toti, si pe cei cu inalta traire, si pe cei care de-abia de si-au deschis ochii asupra lui Dumnezeu. Iar daca pe site-ul Patriarhiei este scris ca Dumnezeu nu are nevoie de salvarea canoanelor cu riscul de a pierde sufletele, trebuie si noi sa tinem cont de asta. Poate tie ti-ar fi de folos daca parintele tau ti-ar aplica acel canon, dar despre altii nu poti vorbi. In fine, eu n-am auzit de nimeni care sa fie exclus din Biserica pentru absentarea de la Liturghie.

Casandra,omul nu este exclus din Bisericapentru neparticipare la Liturghie;excludere din BO=excomunicare=adica nu te mai numesti ortodox .Pentru neparticipare la Liturghie esti exclus de la comuniunea crestina,adica de la Impartasanie.Esti in continuare membru al Bisericii,adica te numesti ortodox,dar te afli sub blestem si trebuie sa spovedesti acest pacat,daca vrei sa reintri in comuniune.Citeam la Danion Vasile si ca toti crestinii ortodocsi care cred in reancarnare,bionenergie,etc. se afla fara sa stie sub anatemele Sf.Parinti date contra ereticilor.Asa e si cu acest canon,nu ti-l aplica nimeni,pur si simplu intri sub incidenta lui.Sf. Parinti spun ca acei crestini care nu merg la Liturghie nu pot fi numiti crestini,de fapt,si am vazut ca si marii duhovnici contemporani au aceeasi parere.
Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput