arte plastice
Raspunsuri - Pagina 3
she_wolf spune:
quote:Acum vreo 10-15 ani, acasa. Am un var care a studiat arte si mi-a mai aratat cate ceva (tehnica), in rest...dupa ureche. Astept cu interes cursurile.
Originally posted by sofiabebe
She wolf, cand si unde ai pictat?
La multi ani lui Filip, sa va traiasca si sa va bucurati de el. Am tras cu ochiul si la pozele de la petrecere. Mmmmm...ce tort frumos am vazut acolo!
Claudia si Cristi (16.12.2002)
sofiabebe spune:
Sarumana de urare, tortu' e deja amintire, noroc ca l-am pozat.
Promit ca in seara asta ma uit pe cursurile de ist.artei si pun ceva care ar putea starni interes. Dar pentru asta trebe sa ma ajute si netu', ca ieri iar am stat 2 ore sa trimit un mesaj.
Va pup si va urez sa priviti viata cu un ochi critic... de arta :).
bebe si puii:
Ziua lu' Sofia
La mare la Neptun
Ziua Filiponului
she_wolf spune:
Ca tot vorbeati despre muzee, pot sa ma consider norocoasa ca am reusit sa vizitez si eu cateva. Vi le recomand si va invit pana mai una, alta la o vizita virtuala.
Paris - www.louvre.fr/llv/musee/visite_virtuelle.jsp?bmLocale=fr_FR" target="_blank">Le Louvre, www.musee-orsay.fr/ORSAY/ORSAYGB/HTML.NSF/By Filename/mosimple collect index?OpenDocument" target="_blank">Orsay, www.cnac-gp.fr/Pompidou/Musee.nsf/0/2986F8A0D35157FBC1256DA40045A27D?OpenDocument&sessionM=3.2&L=2" target="_blank">Georges Pompidou
Roma - Vaticanul (capela Sixtina), www.galleriaborghese.it/borghese/en/edefault.htm" target="_blank">Villa Borghese
Florenta - www.virtualuffizi.com/uffizi/roomsidx.htm" target="_blank">Galeriile Uffizi
Madrid - Prado
Budapesta - Muzeul de arta
Viena - Muzeul de arta
Sibiu - www.brukenthalmuseum.ro/ro/galeria.php" target="_blank">Brukenthal
Sper sa mai vizitez si altele...
Claudia si Cristi (16.12.2002)
sofiabebe spune:
Uau! Ce de muzee! Poate intr-o zi... ehee..
Sa stiti ca n-a mers netu ieri. Dar am gasit cursurile.
Uite unul:
EXPRESIONISMUL ABSTRACT AMERICAN
La sfârsitul celui de-al doilea razboi mondial S.U.A. isi consolideaza pozitia de lider mondial. In New York se afla o grupare semnificativa de artisti de avangarda emigrati aici in timpul razboiului: suprarealisti (www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A1752&page_number=3&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Max Ernst, www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A768&page_number=1&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Andre Breton, www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A3821&page_number=1&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Masson), fosti profesori de la Bauhaus (Gropius, Van der Rohe, www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A97&page_number=1&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Albers). Tinerii artisti americani fac cunostinta cu acest mediu prin intermediul unei expozitii suprarealiste “Fantastic Art, Dada, Surrealism” de la www.moma.org/collection/" target="_blank">Muzeul de Arta Moderna. Suprarealismul ii atrage pe tinerii americani prin sustinerea libertatii de expresie, exaltarea impulsurilor inconstiente, influenta psihanalizei despre care acum iau cunostinta.
Din aceste premise si sub influenta artei abstracte initiate de www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A2981&page_number=2&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Kandinsky ("Prima acuarela abstracta" si alte lucrari ale sale din perioada “Impresiilor, Improvizatiilor, Compozitiilor” au fost caracterizate cu denumirea de “expresionism abstract” – de aici titlul curentului american) ia nastere o scoala ce polarizeaza manifestarile artistice intre vechiul si noul continent. Aceasta exalta exprimarea directa, libera, fara constrângerea figuraii, dictata direct de inconstient.
www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A2252&page_number=1&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Archile Gorky – lucrari ce amintesc compozitiile abstracte ale lui Kandinsky si www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A4016&page_number=1&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Miro, o pictura biomorfica, cu forme fantastice, metamorfozate, un fel de peisaj intern cu simboluri obscure.
www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A4675&page_number=3&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Jackson Pollock descopera spre sfârsitul anilor ’40 o tehnica numita “dripping” prin care picura culoare pe pânzele intinse pe jos, cu bete si pensule stricate, din recipientele in care o prepara. Obtine un efect uniform, ce amintea “Nuferii” lui Monet. Nu se cunoaste gradul de stapânire al tehnicii si cât din ea este hazard.
www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A3213&page_number=1&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Willem de Kooning face apel si la figurativ, nu este insa o progresie de la figurativ la abstract, ci o alternanta , primul find doar un pretext pentru desfasurarea expresionismului abstract, prin vitalitatea gestului pictural. In seria “Women” feminitatea e o prezenta grotesca amintind de idolii primitivi.
www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A3148&page_number=1&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Franz Kline – De Kooning ii propune sa-si mareasca schitele de desen la epidiascop – obtine structuri liniare asemanatoare cu caracterele chinezesti, abstractii alb – negru.
www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A5047&page_number=1&template_id=6&sort_order=1" target="_blank">Mark Rothko picteaza lucrari abstracte cu amintiri ale peisajelor largi, infinite, proprii spa]iilor americane. Dreptunghiuri colorate in tonuri aprinse, luminoase, calde, cu margini usor fuzionate ca in acuarela sugereaza linii de orizont sau nori. E obsedat de tragic si influentat de mistica, fiind evreu; doreste sa exprime ceva mai profund decât aparentele formale. Scopurile sale sunt atinse in ciclul de picturi – obiecte de contemplare din capela de la Rio University, lucrari aproape monocrome (negruri, rosuri grele, violeturi inchise).
In acelasi timp in Europa se manifesta un curent asemanator, dar cu tendinte mai accentuate catre factura picturala, catre concretetea materiala. Ei refuza asocierea simbolica a imaginii, ca peisajele vaste americane, preferând comunicarea imediata a straturilor profunde ale subconstientului.
Asta e prima lectie de arta contemporana. Asa incepe cursul, cu expresionismul abstract american, fiind primul curent de dupa razboi.
Io merg azi la expozitia de arta franceza de al MUzeul National. Apoi plecam la ai mei la Ploiesti. Va scriu impresii luni.
bebe si puii:
Ziua lu' Sofia
La mare la Neptun
Ziua Filiponului
sofiabebe spune:
Uaaat? Macar daca nu v-a placut, ceea ce este foarte posibil, scrieti si voi ca nu v-a placut si ce anume. Pls.
bebe si puii:
Ziua lu' Sofia
La mare la Neptun
Ziua Filiponului
nematics spune:
Eu nu pictez (desi am avut citeva tentative mai de demult, mai mult reusesc la portrete in cerneala dupa modelul viu) dar sunt pasionata de arta moderna si contemporana
ma intereseaza arta formelor, dar din pacate acum nu prea am timp de asa ceva...
un muzeu extraordinar, deschis de curind (2000) la Londra:
Tate Galleries of modern art
http://www.tate.org.uk/modern/
este impresionant, construit in niste hale uriase care adaposteau in secolul trecut ceva statie electrica a Londrei; o noutate: citeva sculpturi "vii", in care vizitatorii fac parte din ele fara sa realizeze asta
amanunte - pe curind, acum nu mai am timp
scarmanus spune:
Imi amintesc de toti expresionistii abstracti, insa nu ma incumet nici macar cu un exercitiu de analiza. Cum vad eu arta expresionista in particular arta post-moderna in general, as putea rezuma intr-o fraza: mi se par mai degraba incercari si experimentari artistice, o continua cautare de forma, adica o arta in continua schimbare, extrem de fluida, care parca nu da timp ochiului meu sa se obisnuiasca unui anume "caracter", unui anume tipic. Eu recunosc ca-mi place mai mult arta, cum s-o numesc oare, arta bine definita, mai explicitata, desi nu-i cuvantul potrivit, fiindca te poti uita si la un tablou de Van Dyke si sa nu intelegi ce vezi, adica nu sa nu intelegi, dar sa nu vezi simbolistica. Iar fara asta orice tablou ramane o poza. Imi place kandisky si Miro pentru ca ceea ce-mi inspira este mai degraba ceva mult mai aproape de arta naiva, de joaca unui copil, decat de experimentare, asadar de asocierea pe care o fac cred ca depinde si intelegerea unui anume artist si a unui anume curent. Pe Munch de pilda il apreciez pentru forta care se degaja din operele lui, insa n-as putea spune ca-mi si place.
Iata de ce am eu ce am cu Il Cristo Velato . nematics, am intors tot netul pe dos, n-am gasit o poza mai reusita, dar daca ce ai fazut in link te-a impresionat, incerca sa pui uimirea ta la puterea unei sculpturi in marime naturala, sa te afli la 2 pasi de ea, sa simti cum in orice clipa giulgiu ar putea aluneca de pe trupul Lui. Atunci ai sa ramai ca mine, cu un fior care nu m-a parasit nici acuma si de fiecare data cand vad cate o reproducere...
pisici, flori si jucarele
When the heart is full of love, the world is full of beauty
Sabina spune:
Asta (expresionisul)imi aminteste de vizita mea la Lenbachaus...adik picturile grupului Der Blaue Reitter stranse intr-un muzeu.acolo era un domn care explica transformarea lui Kandinski, ce inseamna calul...etc etc, numa ca eram la inceput cu germana si n-am prins mai nimica .era si o clasa de studenti cu un profesor, analizau o lucrare, f fain sa faci lectia asa, tot timpul i-am plans pe artisti ca nu pot studia permanent cu marile tablori in fata....
mie expresionismul imi place pana la un punct...ca si in muzica, e o mare diferenta intre inainte de WW2 si dupa WW2.
Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.
sofiabebe spune:
quote:
Originally posted by scarmanus
Imi amintesc de toti expresionistii abstracti, insa nu ma incumet nici macar cu un exercitiu de analiza. Cum vad eu arta expresionista in particular arta post-moderna in general, as putea rezuma intr-o fraza: mi se par mai degraba incercari si experimentari artistice, o continua cautare de forma, adica o arta in continua schimbare, extrem de fluida, care parca nu da timp ochiului meu sa se obisnuiasca unui anume "caracter", unui anume tipic. Eu recunosc ca-mi place mai mult arta, cum s-o numesc oare, arta bine definita,
When the heart is full of love, the world is full of beauty
Pot sa spun ca ai absoluta dreptate, arta contemporana este aproape in totalitate experiment. Mie personal asta imi place, e o provocare irezistibila pentru un artist, dar recunosc ca nu ma incanta deloc lucrarile facile de genul celor pe care le-am vizionat la Muzeul National, in ultima sala a expozitiei franceze "Umbre si lumini", adica sa aruncam ceva acolo si sa-i zicem arta, ca asa ceva e expirat de pe vremea lui Duchamps care a introdus ready-made-ul ca arta. Cand o sa catadicseasca Yahoo-ul ala sa puna toate pozele pe album, o sa le aduc aici sa ne distram, ca sincer sunt de rasul lumii (alea ultimele, celelalte sunt - unele - reprezentative, nu chiar capodopere, in fine, nu stiu daca as putea sa zic ca a meritat banii - nu am avut carnetul UAP vizat pe 2005 si nu m-au lasat sa intru gratis !!!)
O precizare: expresionismul abstract are in comun cu expresionismul faptul ca primul se trage din primele lucrari abstracte ale lui Kandinsky, din faza descrisa drept "expresionism abstract", pentru ca pictorul era expresionist si picta abstract, in rest ele sunt doua curente total diferite, desfasurate in perioade diferite, iar expresionismul este un curent modern european, pe cand expr.abstr. e contemporan american!!!! E, daca vreti, spuneti si se prezinta si curentul expresionist. Tot cu poze :).
Sabina, din ce am auzit io, tu esti destul de "contemporana" in muzica. :)
Daca v-a distrat sau macar v-a informat prima lectie, o sa incerc sa continui, promit ca nu va fi totul atat de... abstract, dar sigur va fi experimental!
bebe si puii:
Ziua lu' Sofia
La mare la Neptun
Ziua Filiponului