reclame ... pentru sufletul nostru
Will They Rock Us?
- un altfel de "pâine si circ#133;"-
Anul Domnului 2004. O nouă reclamă la Pepsi. Numai că o reclamă aparte. O reclamă care îi pune pe gânduri pe crestini#133;
Amazoanele asteaptă să intre în arenă. Asteptarea e tensionată. Si ele ies din întuneric la lumină, purtându-si cu demnitate armele. Se apropie una de alta. Numai că, în loc să le ofere spectatorilor scene sângeroase, încep să cânte: "We Will Rock You". Si, o dată cu ele, începe să cânte si publicul. Cântă atât de tare, încât, datorită vibratiilor, lada împăratului, plină de cutii de Pepsi - licoare pe care împăratul o savurează cu multă plăcere, cade în arenă. Si, într-un delir general, amazoanele se grăbesc să arunce poporului cutiile de Pepsi. Poporul avea prilejul să bea din această băutură aleasă. Împăratul, care aterizează acrobatic în arenă, priveste surprins. Si în spatele său apare unul din animalele care trebuiau să se lupte în arenă: leul#133;
Reclama e de efect. Pentru ea au fost cooptate mari staruri ale muzicii. Amazoanele sunt Pink, Beyoncé, Britney Spears. Iar împăratul este Enrique Iglesias. O primă întrebare: Si-a îndeplinit această reclamă misiunea? Adică, i-a convins pe oameni să bea mai mult Pepsi? După toate probabilitătile, da.
Numai că, din exces de zel, celor care au conceput această reclamă le-a scăpat un lucru esential. Vrând să le dea Pepsi si muzică oamenilor care asteptau "pâine si circ", i-au ajutat pe cei care nu doresc "pâine si circ" să înteleagă mai bine oferta lor. Si să o respingă#133;
Cine vroia în primele secole ale Bisericii "pâine si circ"? Crestinii, cei care erau mâncati în arene de fiare? Crestinii, care erau omorâti de fiare? Nu, în nici un caz. Sfântul Ignatie Teoforul, episcopul care a preferat să moară mâncat de lei decât să se lepede de Hristos, nu a vrut circ. Crestinii care răbdau fel si fel de prigoane nu vroiau circ. Atunci cine vroia circ?
Păgânii, cei care se închinau la idoli, cei care trăiau în patimi ca niste animale, cei care erau flămânzi după spectacolele sângeroase ale Colloseum-ului si după plăcerile trupesti. De ce le organizau împăratii aceste spectacole? Pentru a tine poporul flămând în lanturi. Pentru a hipnotiza poporul cu circ, pentru a-i anihila spiritul de revoltă. Poporul trebuia tinut în lanturi. Si luptele gladiatorilor erau lanturi foarte fine. Pe care oamenii simpli, care veneau să privească luptele, si le puneau de bună voie.
Ce ne spune reclama de la Pepsi? Că împăratii de astăzi vor să ne amortească mintile, să ne adoarmă constiintele, dându-ne Pepsi si rock pentru a ne tine mai usor în lanturi, pentru a ne manipula mai usor.
Nu trebuie să limităm oferta la Pepsi si muzică, trebuie să întelegem că oferta este mult mai largă: prin Pepsi putem întelege toate bunătătile pământesti, iar prin muzică putem întelege tot divertismentul pe care mass-media îl oferă cu atâta generozitate. Un amănunt: în timp ce cântă în mijlocul arenei, amazoana Beyoncé miscă fundul cât mai ispititor, pentru a-i stârni si mai tare pe privitori. (Si nu e orice fund. E unul care, după un top întocmit de revista FHM, e al treilea în ordinea preferintelor.) Ceea ce măreste target-ul celor care au făcut reclama#133; Si dacă tot am făcut referire la divertismentul contemporan, am putea să mai observăm încă ceva: isteria luptelor K1 - o formă modernă a luptelor de gladiatori, cărora mass-media îi acordă din ce în ce mai multă atentie - ne arată faptul că lumea se întoarce spre circul păgân. De fapt, lumea se întoarce spre idolatrie si spre desfrâul păgânesc. Vrem sau nu, oamenii de astăzi vor să Îl uite pe Hristos, să uite de mântuire, si să trăiască numai pentru poftele lor.
Amazoanele si publicul din arene cântă cu disperare: "We Will Rock You". Ca niste sirene, pe unii îi zăpăcesc prin refrenul lor. Vor reusi oare să îi hipnotizeze pe toti? Cu sigurantă, nu. Dacă vor să meargă mai departe pe calea mântuirii, crestinii ar trebui să îsi astupe urechile, precum Ulysse, la auzul muzicii amăgitoare. Crestinii ar trebui să îsi dea seama că aceiasi draci care îi înspăimântau în fel si chip pe pustnicii din vremea Sfântului Antonie cel Mare lucrează si astăzi, oferindu-le ispite cât mai nevinovate. Dar lupta dracilor este aceeasi - de a-i îndepărta de Hristos.
Oricum, se pare că împăratilor de astăzi le convine că lumea se îndepărtează de Hristos. Altfel, cum ar mai tine în frâu poporul? Sau cine si-ar mai dori "pâine si circ"?...
Danion Vasile
Raspunsuri
roxana1974 spune:
Eu cred ca exagereaza un pic autorul articoului. Chiar asta sa fie mesajul catre public, hmm... Personal, am ignorat reclama, imi placea pepsi fara sa fi remarcat vreodata vreun spot publicitar...
"Fiecare pasare, pe limba ei piere..."
anda141 spune:
Eu nu cred ca exagereaza ci ca asta e realitatea. Crunta realitate. Diavolul vrea sa ne tina cat mai dependenti de lucrurile rele. De ce aceai care consuma Cola, Pepsi nu pot renunta la ele??? La fel si tutunul, cafeaua si alte rele. De ce nu dau dependenta si lucrurile bune??
Monica si ALBERT EDUARD
(19 ianuarie 2004 )
Album Albert
www.freewebs.com/bbianfeb2004" target="_blank"> Bebelusi de ianuarie-februarie 2004
dyana spune:
asta e numai un exemplu dintr-un milion
nu stiu cine exagereaza mai tare...
eu sunt de acord cu articolul, si putem scrie despre restul porcariilor care se intampla zilnic si se vad zilnic mai ales la tv..., tot pentru sufletul nostru, au ei grija, daca nu avem noi...
iren spune:
Hai, mey, prea vedem in toate alea diavoli, masoni, ietc, ietc...Io nu cred ca reclama are un scop ascuns, ci doar pe cel care se vede, acela de a ne face sa bem pepsi , sau cola, sau whatever...Nu beau pepsi, nici cola sau alte kestii dulci, exceptzie facind sucul de fructe, dar nu des, insa imi plac spoturile noi de la pepsi. Shi nu-s de acord cu faptul ca diavolul dne face dependentzi de nush ce, ci noi nu shtim sa luptam cu slabiciunile noastre, that's it! Ar fi timpul sa nu mai dam vina pe altzii, oricine ar fi ei, pentru viciile noastre!
Iren dubla mamica Bogdanelu nazdravanu si Julia turbo
pozne
In caz de greturi si alergii la anumite persoane, se recomanda retragerea intr-un loc izolat si racoros si consumarea, in liniste, a patru- cinci lamii pe ora.
dyana spune:
no, da cine a zis ca beau pepsi???
nu multumesc, atata pot si eu, sa ma abtin de la chestii care stiu ca nu imi fac bine
asta nu ar opri pe altii..., care sunt atatia..., mashini bengoase, fugi dupa bani, fura, pentru termopane, pentru usi la moda, metalice ca altfel nu da bine, fugi dupa vila, fugi dupa pepsi care uite ca si britney spears cea smechera bea... si asa mai departe...
umple un stadion intreg cu oameni care sa urle de nebunie la vederea unor trei femei care dau pe gat pepsi, cine exagereaza?
si am spus ca nu e vorba numai de aceasta reclama, daca ar fi numai pentru mine nu mi-as face griji, dar voi avea si eu un copil, si imi pasa de lumea asta de care mi-e cam sila, din mai multe puncte de vedere
am citit dimineata si puteam sa nu fac efortul sa pun acest articol aici, dar am zis sa mai citeasca si altii, that's all
fiecare , cum isi asterne asa doarme , si diavolul nu este decat slabiciunea si indiferenta noastra, de aici vine restul
mamica dulce spune:
uite ca am ramas cu paharul de cola in mana cititnd articolulEu,recunosc,beau cola-foarte multa,si pepsi daca se nimereste si bere,cafea,ba chiar si fumez -si deloc putin.
Insa cred in Dumnezeu,ma inchin,incerc sa fiu mai buna,de cand ma stiu merg topaind pe strada sa nu calc pe furnici macar.
Acum parerea mea vizavi de reclama si de comentariu.Cei care au facut reclama au conceput-o cu scopul sa prinda la public.Publicul target e intre 16 si aproximativ 40 de ani.Si le ofera ce este la moda la momentul respectiv.Daca ..sa zic,Startreck mai era inca in top era probabil vreun klingonian band pepsi sau alta aberatie de genul asta.Egal ce,numai sa prinda la publicul tinta.Tineretul vrea muzica,distractie,aluzii sexuale-asta primesc,pe sistemul cerere-oferta.
Nu cred ca e vorba de mesaje subsidiare cu diavoli si gladiatori si imparati care tin hoardele sub control.Chiar..metaforic vorbind.
Sigur ca simbolurile din articol se pot aplica in viata de zi cu zi si se poate face comparatie intre situatia de atunci si haosul de acum ..si te face sa te gandesti cu groaza..in ce lume am ajuns sa traim..si cum o sa fie cand o sa creasca puii nostri...
dar,referitor strict la comentariul reclamei..cred ca autorul exagereaza putin,in fond,daca stai sa cauti si sa desfaci firul in 4 se gasesc diavoli si in reclame la sampon sautelefoane sau whatever.
Insula Mainau,Bodensee-Marc 2 ani jumate aprilie 2005
http://de.pg.photos.yahoo.com/ph/ancuta_hoppe/album?.dir=/8c1c
dyana spune:
Nu e vorba de "spune-mi ce consumi ca sa-ti spun cat de pacatos esti".
este vorba ca totul ar trebui sa aiba o limita, in cantitate si in dorinta de a realiza nu stiu ce imagine, in scopuri de BANI, nu se mai cunoaste nici o limita; stiti foarte bine despre ce e vorba si despre halul in care s-a ajuns in ceea ce priveste felul de a fi si cat de egoisti si grandomani am ajuns si cat de mult ne-au "educat" si reclamele.
copiii deja nu mai vorbesc cu cuvintele lor, numai in jargoane vorbesc si gandesc
cam asta, si mai multe dar ma opresc aici
tata lu Toma spune:
1.Reclama cu pricina mi se pare foarte misto.
2.Reclama cu pricina poate fi "tradusa" in diverse chei.
3.Exista multe alte reclame mult mai neortodoxe decat asta.
4.Nu lucrez la Pepsi
5.Nu beau, decat foarte rar "cola"
6.Toma stie ca bauturile tip "cola" nu sunt sanatoase.
7.Reclama mai noua de la Pepsi, cea in care "se lupta" Beckham cu J.Lo e si mai misto decat asta.
_
Sunt moderator dar ma tratez
dyana spune:
1. ai dreptate
2. stergeti acest mesaj, articol, duceti-l naiba la container, asa e unii mai paranoici, cand de fapt traim intr-o lume minunata
3. asa e , mai sunt si alte reclame mai misto ca asta, vine acuma jennifer lopez, beyonce, beckam, nu ca am avea noi nevoie de ei, dar au ei nevoie de bani
totul e minunat si frumos, mai avem putin si mergem pe apa
din punctul meu de vedere, m-am "linistit" si inchid subiectul, paa
tata lu Toma spune:
Dyana, imi pare rau dar credeam ca putem purta un dialog. Se pare, insa, ca tu doreai ca toata lumea sa te sustina. Ei bine, nu se intampla mereu asta.
N-am zis nicaieri ca traim intr-o lume minunata, n-am zis nicaieri ca am nevoie de reclame (fie ele la Pepsi sau la Pampers), ba chiar as fi mult mai fericit fara ele. TOATE sunt niste minciuni menite sa creasca vanzarile produsului sau serviciului respectiv. Unele ambalate mai bine, altele mai putin.
Ceea ce vroiam sa spun in mesajul anterior era ca reclama in discutie e o reclama buna, dupa parerea mea, si ca articolul pe care il citezi tu este exagerat si tendentios. Exista emisiuni si reclame mult mai nocive, mult mai explicit periculoase, decat reclama respectiva
Si mai vroiam sa spun ca nici eu nici copilul meu nu ne facem educatia de la televizor si cu atat mai putin din reclame.
_
Sunt moderator dar ma tratez