Scoli step-by-step
O colega a mea a fost sfatuita de educatoarea de la gradinita sa-si inscrie copilul in clasa I la o scoala step-by-step.Stie cineva de existenta acestor scoli si ce inseamna asta? Am auzit de gradinite step-by-step dar nu si scoli.
Multumesc
Raspunsuri
Cary spune:
Ar fi bine sa ne spui in ce SECTOR cauta prietena ta scoala cu,clase STEP-by-STEP.
Eu stau in sectorul 6 si scoala de la Apusului,cu nr.198 are astfel de clase.
Din cate imi amintesc s-a mai discutat aici:
http://www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42837
Succes.
anamaria spune:
step-by-step e un sistem care functioneaza la noi in Ro de la cresa pana la scoala, nu stiu exact daca pana laa cls a 8-a sau doar ciclul primar.
clasa e organizata pe grupuri de interes, se lucreaza cu cate 5-6 copii per grup, fiecare grup avand alta preocupare - de ex muzica, desen, lucru manual. programa scoalara este aceeasi cu cea de la clasele obisnuite, doar ca fiecare copil isi alege ce anume materie face la un moment data, prin rotatie. astfel se pot afla rapid talente/ afinitati pt anumite domenii. copiii stat la scoala pana la 4-5 pm, dimineata au predare in acest sistem, la pranz masa, se recreeaza juma de ora, si apoi isi 'fac temele', in acelasi model, pe grupulete, asistati de invatatoare. ei nu vin cu teme acasa, nici macar cu caietele/ cartile, doar periodic, ca sa le vada parintii realizarile. mie imi suna foarte bine, si eu la astfel de clasa imi voi inscrie copiii!
cam asta e ce stiu eu, m-am documentat acum cca 1 an, pe google... am gasit aceste lamuriri pe un site al min. invatamantului si acolo apareau si ce scoli au clase in acest sistem in ce sector/localitate vrei. doar ca la vremea respectiva site-ul nu mai fusese de mult actualizat... nu stiu cum e acum!
anamaria, mami lui Bogdan - 04.07.2000 si Tudor - 13.06.2003
poze: http://photos.yahoo.com/mirmirion
http://community.webshots.com/user/miremirion
Vic spune:
La clasa in care a fost baiatul meu nu faceau teme asistati de invatatori dupa pranz, ci lucrau cam in acelasi stil toata ziua. Incepeau prin "prezentare de noutati", cand toti copiii stateau impreuna cu invatatorii pe jos, in semicerc, in fata clasei, si cei care aveau ceva deosebit de prezentat - excursie, jucarie, intamplare, ceva interesant citit sau vazut la TV etc - iesea in fata si povestea colegilor, raspundea la intrebari etc. Lucrau si cu toata clasa in acelasi timp cand se preda ceva nou sau cand se dadeau niste lucrari de evaluare - chit ca nu au voie sa fie notati/evaluati in nici un fel, caci asa-i sistemul. Totusi invatatorii faceau evaluari discrete, doar pentru copii si parinti, cat sa se vada unde sunt punctele tari/slabe. In rest se lucra pe centre, in grupuri de max 6 copii la un centru, unde li se dadeau mici lucrarici de facut, de ex sa caute in carti si sa raspunda la niste intrebari, sau sa rezolve niste exercitii, sau sa scrie povestiore, propozitii, sau sa construiasca ceva, sa faca puzzle, sa deseneze, functie de centrul la care sunt. In general sunt incurajati sa lucreze singuri, sa caute informatia, dar si sa colaboreze cu colegii in echipe, si sa intrebe invatatorii. Cred ca si orele de desen se faceau cu toata clasa odata si inca alte chestii. Stilul seamana foarte mult cu stilul de scoala la care am ajuns aici - adica inceput cu noutati, lucru in grupuri alternat cu lucrul cu toata clasa etc, doar ca in Romania se merge intr-un ritm mult mai rapid. E un stil pe care eu il recomand cu caldura.
vilma spune:
Problema este daca, dupa terminarea claselor step-by-step, copilul se mai integreaza in sistemul clasic de invatamant, si cu ce costuri?
Am inteles ca apar probleme destul de serioase de adaptare.
Vilma, Anca (3.7 ani) si Tudor (11.12.2003)
Jeff spune:
Suna foarte interesant !
Si eu ma gandeam pentru Anna la asa ceva, dar nu aveam decat 4 anisori.
Asadar, in sectorul 4 , unirii - tineretului exista asa ceva ?
Vic spune:
Dupa cum spuneam, adaptarea la stilul traditional de invatamant depinde si de abilitatile invatatorilor. La clasa in care a fost baiatul meu se face o usoara obisnuire a copiilor cu stilul traditional, adica li se mai da de invatat cate ceva, li se mai dau teme pentru acasa. Ei oricum invatau in clasa, citeau si trebuiau sa explice ce au inteles, deci sunt pregatiti oarecum. Adaptarea au inceput-o usurel in clasa a 3-a, iar acum, intr-a 4-a, continua. Cel mai important este ca acesti copii vor sti cum sa invete si sa lucreze, asa ca adaptarea nu e o problema legata decat de timpul de acasa. Dupa cum am remarcat, de fapt este mai mult o problema a parintilor care nu stiu sa-si controleze copilul. Veneau parintii si se plangeau invatatorilor ca nu vor copiii sa lucreze nimic acasa pentru ca "nu le-a zis doamna". Eu nu am avut probleme asa mari in a-mi pune copilul sa citeasca in loc sa se uite la desene. Probabil ca uneori exista tendinta parintilor de a se baza numai pe scoala, ca numai scoala impune ce se citeste, invata etc.
Oricum, la clasa de care povestesc se incearca un fel de prelungire la clasele 5-8, o forma intermediara realizata in intelegere cu profesorii din scoala. Dar asta e in lucru, astept si eu cu nerabdare sa vad anul viitor cum va fi - din ce-mi vor povesti parintii cu care tinem legatura.
catali spune:
Buna,
In primul rand va urez "La Multi Ani!" pentru 1 si 8 Martie.
Sunt nou pe acest forum.Am o fetita de 6 ani (Ioana) care urmeaza sa inceapa scoala anul acesta.
Ma intereseaza si pe mine o astfel de scoala (cu clase step-by-step) sau un after-school mai ieftin.
Ca pozitie prefer in sectorul 3 sau pe langa unirii, victoriei (Bucuresti).
Multumesc anticipat ptr. raspunsuri.
isabela spune:
La noi in acest moment, sunt de la I -IV, dar spera ca pana peste 1 an sau doi sa se ajunga I-VIII.