O singura biserica ? (2)
Raspunsuri - Pagina 10
Sabina spune:
quote:
Originally posted by irina.c.
cantate,axioanele sunt cantate,etc..Numai ca se canta doar din voce,nu se folosesc instrumente care ar putea distrage atentia de la cantare,care e in acelasi timp si rugaciune.Muzica clasica inalta sufletul,dar nu ii face neaparat pe toti sa se gandeasca la Dumnezeu,ca nu toti sunt credinciosi.
Stiam eu ca mai era ceva.
Nu te supara, dar daca un necredincios se duce la biserica si asculta cantarea bizantina o sa se gandeasca la Dumnezeu?? Ma cam indoiesc...
uite cum pica inca odata rationamentul tau, pentru ca, draga mea, un credincios Il va vedea pe Dumnezeu in tot ce exista pe lumea asta,ca de aia e credincios, pe cand celui care nu crede poti sa-i canti de trei ori troparele si isonurile...ca tot nu-L simte.......
Ps. stiati desigur ca orga a fost adusa in Europa de bizantini.
Sabina si Sofia Galagia
irina.c. spune:
Xeno,Ma pui la munca,vaz!
Sabina,posibil sa fie cum spui tu,nu te contrazic.Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."
Elena spune:
Originally posted by conchita
quote:
Elena, nu rupe din context pentru ca uite ce iese, se intelege ca fac declaratii fanatice dupa cum ma citezi tu. am cazut de acord cu Casandra si Iuliana ca exista mai multe cai de mantuire, dar pentru mine personal e numai una, altfel m-as declara parte din biserica scientologica, nu? ma declar ortodoxa, deci cred in ortodoxie, nu vad unde e pacatul. asta nu are nimic de-a face cu restul crestinilor de alte denominatii, ei au ales drumul lor spre mantuire. daca as crede in drumul lor, as merge pe el, nu? e logic. se aplica la toata lumea. nu faceam judecati de valoare, Elena, ci explicam mecanismul credintei, care e individual. acum, tu crezi ca ortodoxia mea ma impiedica sa ma rog cu ceilalti frati intru credinta sau cum? ca eu nu asta am implicat.
okey, Ana, am inteles acum ! confuzia mea a pornit de la faptul ca tu ai scris acele vorbe cand ii luai apararea Irinei, care vede diferit lucrurile, si anume pentru ea ortodoxia este singura cale de mantuire si refuza sa se roage cu alti credinciosi ne-ortodocsi....ei, si in contextul asta am avut impresia ca la fel vezi si tu lucrurile, ca si ea....
conchita spune:
Elena, cum am mai spus, pot sa fiu sau sa nu fiu de aceeasi parere cu cineva, dar ii apar dreptul de a-si spune punctul de vedere, probabil de aici a pornit confuzia.
Alin, l-am mentionat pe Iisus sa ilustrez o actiune similara. Ioan Gura de Aur s-o fi marginit la declaratii (nu am citit direct de la sursa, multumesc ca o mentionezi, desi degeaba, ca n-am Omiliile, o astept pe Irina cu amanunte), dar Iisus a trecut la fapte, vezi momentul in care a cerut evreilor sa pastreze Templul pentru rugaciune si inchinare la Tatal, nu pentru comert sau alte cele. nu stiu ce anume vrei sa evidentiezi cu asta? si judecatorul, cand e pus sa dea pedeapsa unui criminal, tot intolerant se cheama, dupa tine? tu, daca vezi pe cineva ca fura si incepi sa strigi "sariti, hotul", esti intolerant? eu cred ca "toleranta" asta care a prins radacini diferite in mintea oamenilor face mai multe victime decat adevarata intoleranta. sa denunti o crima evidenta tine de curaj, umanism si demnitate. asa cum tu denunti coruptia din BOR si aservirea fata de comunisti in trecut, asa o fi constatat si Ioan Gura de Aur moravurile proaste ale epocii lui. de ce judeci cu dublu standard? incepe sa ma enerveze moda asta a corectitudinii politice, nu mai poti sa afirmi adevarul, ca sar enshpe carcotasi sa se simta direct ofensati. uof, epoca de relativism moral, ce te-as mai evada!
-----------------------
Nu exista libertate in ignoranta. (manual american)
conchita spune:
p.s. Alin, campania ta din 1+1=0 nu difera cu nimic de atitudinea lui Ioan Gura de Aur. asumandu-te ateu, eu cum ar trebui sa te cataloghez, dupa logica asta?
irina.c. spune:
Conchita,am cautat prin cartile mele pasajul citat de Xeno,dar nu l-am gasit.Xeno,te rog spune exact despre care Omilie e vorba.Omilie la ce?Omilie la o Evangheli,.Omilie la Facere,care,ca sunt foarte multe si nici nu am toata opera Sfantului ca sa ma apuc de cautat prin ea.Esti sigur ca e vorba de Sfantul Ioan Gura de Aur,sau ai gasit pasajul pe undeva si nu se stie cine a pretins ca ar fi al Sfantului?Te rog,precizeaza mai exact sursa citatului,daca poti.Multumesc.Irina si bb Iinca(26apr04)
"Toti traim sub acelasi cer ,dar nu toti avem acelasi orizont."
iulianm spune:
quote:
Originally posted by irina.c.
Ortansa,Iulia,multumesc pentru raspuns.
Completare: se practica si in Ro. Adica ar trebui (asta e 'directiva' de la Roma, deci se aplica in toate bisericile catolice, indiferent de tara), numai ca in Ro se motiveaza ca daca sint prea multi participanti la slujba, muiatul in vin ar lua prea mult timp (?!?) si atunci se practica la zile mari sau la un numar acceptabil de participanti. Aici (US) ai pocalul cu sfinta ostie si pocalul cu vin.
http://pg.photos.yahoo.com/ph/iulia_nm/album?.dir=3315&.src=ph&store=&prodid=&.done=http%3a//photos.yahoo.com/ph//my_photos
cataghe spune:
Meeei, ca tot va ocupati de citate, trebuie sa va zic ca am patit adineauri una de am cazut pe spate. Ca io pana acuma am zis ca hai sa vaz, dom'le, ce au zis unii mai destepti si mai in tema cu problema decat mine - si asta nu neaparat la subiectul asta, ci in general cand cercetez io ceva acolosha (moaaaaama, Ana, ce-mi place "acolosha" asta al tau, l-am adoptat). Da' acuma mi-am schimbat parerile, fratilor, dati-mi voie sa-mi pun cenusa in cap si sa-mi fac "mea culpa" (ca tot vorbiram indelung de ritul latin) - gata, io citate nu mai dau.
Hai sa nu mai bat campii. Ma uitam io pe la prima parte a subiectului asta, si zau daca imi mai amintesc dupa ce. Si pe ultima pagina, ce-mi vad ochisorii, citat dat de Ana, din Iorga, despre Atanasie Anghel, popa de! - de semna unirea cu papistasii. Iaca ce zice el:
"om fara demnitate si fara rusine, arhiereu uitator de toate juramintele sale, roman fara simt de neamul sau"
Ma uit o data, zic "nu se poate"... ma mai uit o data, scuip in san, caut in favorites, nu gasesc, ma nerfez... pana la urma gasesc, citat din Iorga:
"Din umilinta lui Atanasie a iesit mantuirea noastra! Fara unirea in credinta cu Roma, nu erau scoli mari din strainatate pentru ucenici romani, aspri in ale invataturii, nu era mai ales, acea mare scoala pentru inima poporului nostru, care a fost ROMA insasi!" (Sate si preoti din Ardeal, p.191).
Nah, eu una sint total bulversata. Ana, Doamne fereste sa zici iar ca am ceva cu tine, iti dau cuvantul meu ca nu iti contest buna credinta in momentul in care ai pus acest citat pe care si tu, ca si mine, probabil ca l-ai gasit pe undeva. Dar sint toatal in ceata...
Bun, incerc sa ies din stupoare si sa ma binedispun si conchid, "din doua una":
-sau in cel putin unul din locuri Iorga e citat fals;
-sau in cel putin unul din citate sensul e complet pervertit prin ruperea afirmatiilor din context;
-sau musiu Iorga, din cauza ca scrise domnia sa meleoane de carti, nu mai tine minte intr-unele ce a zis in celelalte.
Cum era citatul ala: "Din aceasta dilema nu puteti iesi! Am zis!!" - cam asa ceva, nu mai pot fi sigura.
Sorry, stiu ca am fost off-topic in sensul ca subiectul cu greco-catolicii s-a cam trecut, da' zau ca nu puteam sa nu va spun.
To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!
cataghe spune:
quote:
Originally posted by iulianm
Completare: se practica si in Ro. Adica ar trebui (asta e 'directiva' de la Roma, deci se aplica in toate bisericile catolice, indiferent de tara), numai ca in Ro se motiveaza ca daca sint prea multi participanti la slujba, muiatul in vin ar lua prea mult timp (?!?) si atunci se practica la zile mari sau la un numar acceptabil de participanti. Aici (US) ai pocalul cu sfinta ostie si pocalul cu vin.
Iulia, si cum se face, se inmoaie ostia in vin? Ca eu am citit intr-o carte (scrisa de un catolic) ca in trecut s-a renuntat la impartasirea credinciosilor cu vin pentru ca s-a considerat neigienic sa bea unii dupa altii din acelasi pocal, si probabil se considera necesar ca ostia si vinul sa fie luate separat.
Wow, si uite acuma am avut o revelatie: la noi la biserica impartasania se face numai cu paine. De cand ma stiu eu. Biserica ortodoxa. Numai de Paste se sfinteste paine taiata cubulete si amestecata cu vin si se da credinciosilor in borcanele sau paharele.
To escape criticism: say nothing; do nothing; be nothing!
iulianm spune:
quote:
Originally posted by cataghe
Cred ca chiar ar fi interesant sa facem un studiu chiar aici pe forum, sa vedem procentual cati dintre ortodocsi nu stiu Crezul si cati dintre catolici nu il stiu - si noi nu mai putem de filioque!! (Poate ne ajuta Iulia sau altcineva de religie catolica si ne povesteste cum e cu prima cuminecare a copiilor, cum sunt pregatiti copiii pentru aceasta si cum se desfasoara - eu stiu numai vag si nu am gasit informatii despre asta pe net).
Nu ma bag la statistica, dar pot sa spun de Prima Impartasanie. La catolici copiii sint spovediti si impartasiti prima oara la 7 ani (plus/minus...) dupa ce au absolvit cursul de catehism. Cursul are ca scop predarea rugaciunilor, notiunilor de credinta, sacramentelor, poruncilor. Avind in vedere ca rugaciunile incep cu Tatal Nostru, Crezul si Bucura-te Maria, ca absolvirea cursului se face pe baza de examen, iar rugaciunile trebuie invatate pe de rost, nu vad cum un catolic poate 'scapa' sa nu stie Crezul sau Tatal Nostru. Cursul este predat de preot, nu mai tin minte cit tine exact, eu l-am facut in vacanta de vara, cindva inainte de 1989...
Pentru curiosi (si tineti cont ca se adreseaza copiilor de 7 ani) un link:
http://www.bunavestire.org/buletin/diverse/Prima_impartasanie.pdf
http://pg.photos.yahoo.com/ph/iulia_nm/album?.dir=3315&.src=ph&store=&prodid=&.done=http%3a//photos.yahoo.com/ph//my_photos