Iisus si casnicia de azi (2)

Raspunsuri - Pagina 9

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by Emilia B.
Supunerea care ne este poruncita atat barbatilor cat si femeilor, are mai degraba o functie de conduita in interiorul Trupului lui Hristos, care suntem noi, toti, barbati si femei, nascuti din nou!


ce inseamna acest "nascuti din nou", in acceptiunea ta?

Authority Zero

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Emilia B. spune:

2girlsmum,

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crism spune:

Conchita,

din lipsa de timp :( am sa copy si paste doctrina mantuirii si a nasterii din nou care este postat pe un website.
Sper sa ajute. :)

Noi credem si marturisim ca mantuirea este absolvirea omului de urmarile calcarii legilor divine. Ea are de-a face cu natura omului si cu faptele facute de el.
Omul nu se poate mantui pe sine. El nu se poate spala de pacatele sale, nu se poate dezvinovati si nici nu se poate ascunde de pedeapsa pentru pacat.
Ier.2:22 "chiar daca te-ai spala cu silistra, chiar daca ai da cu multa soda, nelegiuirea ta tot ar ramanea scrisa inaintea Mea, zice Domnul Dumnezeu." Rom. 1:20 "…nu se pot dezvinovati…" Amos 9:2,3 "De-ar patrunde chiar pana in locuinta mortilor, si de acolo ii va smulge mana Mea …de s-ar ascunde de privirile Mele chiar in fundul marii, si acolo ii voi porunci sarpelui sa ii muste."
Omul nu-si poate crea merite, prin fapte bune ca sa-si acopere trecutul vinovat si sa-si dobandeasca mantuirea.
Rom. 3:20"…nimeni prin faptele legii." Is.64:6 "toate faptele noastre bune sunt ca o haina manjita." Ier.13:23"…ati putea voi sa faceti binele, voi, care sunteti deprinsi sa faceti raul?"
Mantuirea e prin harul lui Dumnezeu. Ea este un har care ni se da gratuit, fara sa o meritam. Faptele bune sunt roade ale mantuirii.
Tit 2:11 "harul lui Dumnezeu…aduce mantuire…" Efes.2:8,9 "prin har ati fost mantuiti…nu prin fapte." Fapte 15:11 "…suntem mantuiti prin harul Domnului Isus." Tit 3:5 "El ne-a mantuit, nu pentru faptele facute de noi."
Mijlocul de mantuire este Domnul Isus, care a fost rastignit in locul nostru. Un alt mijloc de mantuire [cruce, taine, sfinti] nu exista.
Fapte 4:12 "in nimeni altul nu este mantuire: caci nu este sub cer nici un alt nume dat oamenilor in care trebuie sa fim mantuiti." 1 Ioan2:2 "El este jertfa de ispasire pentru pacatele noastre…" Is. 53:5 "El era strapuns pentru pacatele noastre…"Efes.1:7 "In El avem rascumpararea, prin sangele Lui iertarea pacatelor…" 2 Cor. 5:18 "Dumnezeu…ne-a impacat cu El prin Isus Hristos." Rom. 3:24,25 "…sunt socotiti neprihaniti…prin harul care este in Isus Hristos…Dumnezeu l-a randuit sa fie o jertfa de ispasire."
Aceasta mantuire savarsita pe cruce, care se poate primi in mod gratuit, e pentru toti oamenii, indiferent de rasa, nationalitate sau clasa sociala.
1Ioan 2:2 "El este jertfa de rascumparare pentru pacatele… intregii lumi" Tit 2: 11 "harul aduce mantuirea pentru toti oamenii." 1Tim.2:4 "Dumnezeu…voieste ca toti oamenii sa fie mantuiti."
Pentru ca omul pacatos sa se poata bucura de aceasta mantuire el trebuie sa indeplineasca doua conditii: pocainta si credinta. Ele sunt totdeauna nedespartite.
- pocainta inseamna recunoasterea pacatului, parere de rau pentru el, parasirea lui si marturisirea lui in fata Domnului, adica intoarcerea la Dumnezeu. [Luca 15:11-24]
- credinta inseamna primirea de catre pacatos a harului divin pe care il ofera Dumnezeu in Hristos, spre mantuire si viata vesnica.
Marcu 1:15 "El zicea:…pocaiti-va si credeti in Evanghelie." Luca 13:5 "Daca nu va pocaiti, toti veti pieri la fel." Fapte 2:38 "Pocaiti-va , le-a zis Petru, si fiecare din voi sa fie botezat." Fapte 17:30 "Dumnezeu nu tine seama de vremurile de nestiintasi porunceste acum tuturor oamenilor de pretutindeni sa se pocaiasca." Fapte 16:31 "crede in Domnul Isus si vei fi mantuit."
VI. Nasterea din nou
Noi credem si marturisim ca nasterea din nou este regenerarea vietii, inzestrandu-ne cu o dispozitie si o atitudine duhovniceasca sfanta; ea cuprinde intreg caracterul: intelectul, sentimentul si vointa. Astfel, fiecare pacatos, pentru a deveni credincios, trebuie sa fie nascut din nou.
Ioan 3:7 "trebuie sa va nasteti din nou."
Prin puterea sa proprie omul nu se poate naste din nou, nu se poate schimba.
Ier. 13:23 "poate un etiopian sa-si schimbe pielea…? Tot asa, ati putea voi sa faceti binele…?" Ioan 15:5 "Despartiti de Mine nu puteti face nimic."
Fara nasterea din nou toate incercarile de a face fapte bune pe care sa le rasplateasca Dumnezeu in ziua judecatii, de a trai voia lui Dumnezeu, sunt falimentare, nu pot da nici un rezultat bun. Prin nasterea fireasca noi mostenim o fire pacatoasa, care da roadele pacatului.
Suntem ca si un paduret care nu poate aduce roade bune. Numai altoirea e ceea ce poate schimba firea.
Matei 7:16-18"…pomul rau nu face roade bune…" Rom. 8:7 "ea [firea pamanteascA) nu se supune Legii lui Dumnezeu si nici nu poate sa se supuna." Mat.12:34"…cum ati putea voi sa spuneti lucruri bune cand voi sunteti rai…?"
Nasterea din nou este lucrarea divina pe care o face Dumnezeu in viata pacatosului pentru a corespunde vointei Sale. Pentru ca un pacatos sa fie nascut din nou el trebuie sa se pocaiasca si sa creada, adica sa primeasca mantuirea prin har. Atunci Dumnezeu face lucrarea nasterii din nou prin Cuvantul Sau si prin Duhul Sfant.
1 Petru 1:23 "…ati fost nascuti din nou…prin Cuvantul lui Dumnezeu." Iac. 1:18 "El…ne-a nascut…prin Cuvantul adevarului." Ioan 3:5 "…daca ne se naste cineva din apa si din duh nu poate sa intre in Imparatia lui Dumnezeu." Efes.2:10 "noi suntem lucrarea Lui…"
Nasterea din nou nu este o imbunatatire a vietii, ci schimbarea radicala a vietii. Ea nu este schimbarea efectului, ci a cauzei determinante; nu e curatirea vietii exterioare, ci a vietii interioare.
2 Cor. 5:17 "caci daca este cineva in Hristos, este o faptura noua; cele vechi s-au dus: iata ca toate lucrurile s-au facut noi." Rom. 6:4 "…sa traim o viata noua." Col.3:9,10 "…v-ati dezbracat de omul cel vechi cu faptele lui si v-ati imbracat cu omul cel nou…"
Nasterea din nou ne da calitatea de copii ai lui Dumnezeu; ea ne face partasi firii dumnezeiesti, capabili de a trai voia lui Dumnezeu. Ea este a doua fire in viata noastra dupa cum, prin altoire paduretul nu este starpit, el continua sa existe insa fara sa i se dea posibilitatea de manifestare, tot asa e si cu nasterea din nou: firea veche e rastignita - pusa in imposibilitate de actiune - iar firea noua creste si aduce roada buna. Calitatea altoiului este cu totul deosebita de cea a paduretului: in esenta lemnului, in frunze si in fructe. Asa e si cu cel nascut din nou: toate lucrurile trebuie sa arate calitatea lui de copil al lui Dumnezeu.
Ioan 3:6 "ce e nascut din carne e carne, si ce e nascut din duh e duh." Gal.5:22-23 "roada Duhului este…"Mat. 7:17 "pomul bun face roade bune."
Prin nasterea din nou devenim mostenitori ai lui Dumnezeu. Dreptul la mostenire vesnica e pe baza inrudirii noastre cu Dumnezeu. Cine nu e nascut din nou nu este copil al lui Dumnezeu si nici nu are drept la mostenirea vesnica.
Rom. 8:17 "daca suntem copii, suntem si mostenitoriai lui Dumnezeu si impreuna mostenitori cu Hristos." Ioan 3:3 "daca un om nu se naste din nou nu poate vedea imparatia lui Dumnezeu."

Cristina, sotia minunatului Sean, mamica la doi pitici frumosi, Connor Ryan 3 ani si Elena Maria 1 an.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

Cris, multumesc. Dar, mai concret, ce intelegeti voi prin pocainta si nastere din nou? ce trebuie sa faci altceva decat rugaciunile zilnice, mers la biserica regulat, viata crestina si restul? normal ca l-am acceptat pe Iisus in inima mea, bineinteles ca am fost botezata intru El. voi despre ce altceva, concret, vorbiti aici?

Authority Zero

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by crism
Prin nasterea din nou devenim mostenitori ai lui Dumnezeu. Dreptul la mostenire vesnica e pe baza inrudirii noastre cu Dumnezeu. Cine nu e nascut din nou nu este copil al lui Dumnezeu si nici nu are drept la mostenirea vesnica.



adica? mai clar. eu stiu ca botezul este nasterea din nou intru Iisus. suntem botezati deja, deci?
conditia unica pentru mantuire este credinta in Iisus, ce e cu interpretarea asta ca nu au drept la viata vesnica ceilalti care ...ce? mi-e din ce in ce mai neclar, as ramane indatorata pentru orice explicatie suplimentara, mai pe intelesul meu.

Authority Zero

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andrada spune:

quote:
Originally posted by Cleomax



am mai inteles ca Isus este de fapt mirele Bisericii, prin Biserica intelegandu-se acele suflete(putine la numar, parca 144 000), care vor fi alese la cea de a doua Sa venire pe pamant.




Am mai citit sau auzit undeva despre numarul limitat. Exista asa ceva intr-adevar in Biblie?

Andrada

L’amore che move il sole e l’altre stelle. Dante
Iubirea misca soarele si celelate stele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by crism
"crede in Domnul Isus si vei fi mantuit."



Cris, poate nu ai observat, si Emilia la fel, cum scrieti numele Domnului. din cate stiu, "Isus" cu un singur "i" inseamna "magar"...sunt convinsa ca nu a fost intentionat.

Authority Zero

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Banti spune:

quote:
Originally posted by Andrada

quote:
Originally posted by Cleomax



am mai inteles ca Isus este de fapt mirele Bisericii, prin Biserica intelegandu-se acele suflete(putine la numar, parca 144 000), care vor fi alese la cea de a doua Sa venire pe pamant.




Am mai citit sau auzit undeva despre numarul limitat. Exista asa ceva intr-adevar in Biblie?

Andrada

L’amore che move il sole e l’altre stelle. Dante
Iubirea misca soarele si celelate stele




Hop si eu in discutie din nou. Va citesc dar nu am timp sa intervin. Insa ceea ce a scris Cleomax mi-a atras atentia de la inceput si vad ca Andrada, ca si mine, a sesizat. Numarul celor care fac parte din Biserica universala a Domnului Iisus ( sa scriu cu 2 i ca sa nu mai fie discutii, desi nu cred ca asta e important, de fapt numele Lui este Ieshua) nu este cunoscut de nimeni, poate doar de Dumnezeu. Biserica universala, Mireasa lui Cristos, este alcatuita din toti cei care Il iubesc si pazesc poruncile Lui, indiferent de denominatiunea crestina din care fac parte.
Bisericile locale au fost alcatuite de oameni, cea Universala este a Lui Cristos si El o conduce, numarul membrilor este necunoscut de noi, probabil e foarte mare, si sint oameni din toate popoarele de pe pamint.
In ceea ce priveste cei 144.000, despre acest lucru de vorbeste in Apocalipsa, si conform unor interpretari este vorba de cei din
semintia lui Israel care in cele din urma vor crede in Cristos si vor fi mintuiti. Dupa cum se stie, putini evrei Il accepta pe Cristos ca Domn si Mintuitor, insa unii vor crede in El in cele din urma. De fapt sint unii care sint crestini si azi sis e numesc evrei mesianici.
Dupa cite stiu eu martorii lui Iehova sustin, gresit de altfel, ca cei mintuiti vor fi doar atitia. Aceasta nu este o invatatura biblica, mintuirea e data tuturor, dar cei care o doresc, o primesc numai prin credinta in Isus.
Am vrut sa lamuresc chestiunea asta, sper ca am fost clara.

Cu drag,

Ioana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Catalina spune:

Si eu sunt inca pe receptie, citesc, dar deja cred ca ma depasesc multe lucruri si prefer sa tac si sa invat de la voi. Poate ca nici nu va inchipuiti ce interesant este pentru un "outsider". Din pacate, mie imi pare ca de la subiectul frumos cu care incepusem, am ajuns pe alte cai, sa ne vanam cuvinte pentru a arata altora cum stim noi mai mult decat cel de langa. Poate daca ne-am intoarce pe subiect sa recitim vom vedea cu totii asta si vom reveni la un schimb de idei fara degete intinse unul catre altul. Cel putin eu asa sper.

Vroiam sa intreb ceva, de fapt am vrut sa intreb mai demult dar nu am apucat: de unde asocierea termenului de sclavie cu cel de casatorie in care un sot ajuta mai mult decat o face celalalt ? Probabil ca mi se intampla numai mie, dar in zilele in care imi ies cornitzele si ma cert sau imi impun punctul de vedere chiar cu riscul unei certi (iertati daca nu am zis corect), am exact sentimentul pe care il am cand mananc, mananc si deodata sunt super plina si mi se face rau, un sentiment de goliciune interioara - m-am saturat, dar parca am pierdut ceva. Nu stiu daca am fost clara ... Ma simt mult mai bine atunci cand "las de la mine" (desi recunosc ca mi se intampla foarte rar ... din pacate), cand sunt de ajutor, cand stiu ca e nevoie de mine. Sunt deci o sclava ?

Consider ca am multe de invatat de la tine Emilia si iti apreciez calmul si rabdarea de a-ti explica fiecare parere.

Catalina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by Catalina

Si eu sunt inca pe receptie, citesc, dar deja cred ca ma depasesc multe lucruri si prefer sa tac si sa invat de la voi. Poate ca nici nu va inchipuiti ce interesant este pentru un "outsider". Din pacate, mie imi pare ca de la subiectul frumos cu care incepusem, am ajuns pe alte cai, sa ne vanam cuvinte pentru a arata altora cum stim noi mai mult decat cel de langa. Poate daca ne-am intoarce pe subiect sa recitim vom vedea cu totii asta si vom reveni la un schimb de idei fara degete intinse unul catre altul. Cel putin eu asa sper.

Vroiam sa intreb ceva, de fapt am vrut sa intreb mai demult dar nu am apucat: de unde asocierea termenului de sclavie cu cel de casatorie in care un sot ajuta mai mult decat o face celalalt ? Probabil ca mi se intampla numai mie, dar in zilele in care imi ies cornitzele si ma cert sau imi impun punctul de vedere chiar cu riscul unei certi (iertati daca nu am zis corect), am exact sentimentul pe care il am cand mananc, mananc si deodata sunt super plina si mi se face rau, un sentiment de goliciune interioara - m-am saturat, dar parca am pierdut ceva. Nu stiu daca am fost clara ... Ma simt mult mai bine atunci cand "las de la mine" (desi recunosc ca mi se intampla foarte rar ... din pacate), cand sunt de ajutor, cand stiu ca e nevoie de mine. Sunt deci o sclava ?



Catalina draga, faptul ca numele Domnului nu se scrie corect si se foloseste un nume de animal, poate ca este un amanunt nesemnificativ pentru tine. faptul ca se fac afirmatii in numele lui Iisus cu rastalmacirea cuvintelor Sale, iarasi este important pentru mine, vital, fatal, primordial, esential, no.

cat despre sclavie, mai citeste odata ce am scris si de unde s-a pornit, imi rastalmacesti cuvintele si nu inteleg de ce? nu dovedesti nici ca tu nu te legi de ceilalti asa cum reprosezi altora, nici ca "lasi de la tine".

am niste nelamuriri mai mult decat serioase despre ce se spune aici in numele lui Iisus despre casnicie si mantuire, care Iisus nu este monopolul nimanui aici de fata. as putea lasa de la mine in orice alt domeniu, dar nu cand e vorba despre Dumnezeu. nu stiu daca ma intelegi. nu e un lucru rau sa spui ca nu pricepi si sa pui intrebari, asa ca mine. ia mai gandeste-te ce ai de fapt sa imi reprosezi?

-------

Banti, tu tot cu un singur "i" l-ai scris pe Iisus...imi explica si mie cineva fenomenul? are un talc anume chestia asta? pe bune ca nu stiu si nici nu inteleg.

Authority Zero

Mergi la inceput