Help, please! Mi-au pierdut cartea de munca!
Buna, am o mare rugaminte la voi: cei de la biroul personal mi-au spus ca nu imi gasesc cartea de munca, desi eu le-am adus-o acum 3luni, cind am inceput sa lucrez aici; saptamina trecuta, cind le-am solicitat o copie cu inrregistrarea la zi, au incercat sa ma ameteasca cu un raspuns (ba ca e la ministerul muncii, ba ca nu o gasesc ei ca nu am adus-o eu!); nu vreau sa intru in detalii prea multe, va spun doar ca este vorba de doua aspecte care se refera la aceasta institutie publica: incompetenta si rea-intentie (din prima saptamina m-au considerat o persoana incomoda).
Liviu's, poate ma ajuti cu citeva info:
1. eu am un contract pe perioada determinata pina cind postul pe care il ocup se va ocupa prin concurs de catre alta persoana (e o situatie care pare stranie, insa asta este contextul in care am picat fara sa vreau; lucrez intr-un minister, unde posturile sint date cu mult timp inainte, iar concursul este doar o formalitate ceruta de lege; cum se poate incheia contractul meu de munca, in conditiile in care cartea mea de munca a ''disparut'' ca prin minune? Eu oricum sint hotarita sa fac scandal, pentru ca nu este singurul lucru grav care (mi) s-a intimplat aici, toata lumea a avut probleme, dar oamenii prefera sa taca. Pot sa spun ca asta e picatura care a umplut paharul!
2. cu toate ca nu vreau sa ramin in acest minister, probabil ca acum sint fortata de imprejurari sa o fac, pina la solutionarea problemei cu cartea de munca - se poate, in conditiile in care postul pe care sint va fi ocupat de altcineva la inceputul lunii iunie? Sau pot sa ma elimine fara sa imi aduca la cunostinta in mod oficial, din moment ce din start contractul a fost pe perioada determinata? Perioada determinata nu a fost mentionata cu exactitate pe contract (de la ... pina la ...), ci trecuta ca atare: ''angajat pe perioada determinata, pina la ocuparea postului prin concurs'';
3. stiu ca este destul de complicat sa obtii un duplicat al cartii de munca, personal nu am timp sa ma ocup de asa ceva - cine trebuie sa se ocupe, in situatia data, avind in vedere ca ei au pierdut-o? Pentru ca nu cred a disparut asa, puf si gata, nu vreau sa o declar nula, mai ales ca, repet, din moment ce ei au pierdut-o, ei sa rezolve situatia.
4. persoana care aici opereaza in cartile de munca nu are calificarea de inspector resurse umane, dar este o persoana cheie in departament, se ocupa de probleme de personal de mai bine de 30 de ani - ce pot sa fac in situatia asta, nu am nervi pt. asa ceva, insa tare as chema inspectia muncii aici, ce crezi, merita?
5. Desi m-am ocupat si eu de resurse umane citiva ani buni (mai putin de partea legislativa), nu am intilnit nicaieri in legislatie vreo mentiune care sa prevada ca angajatului trebuie sa i se semneze la predarea/preluare cartii de munca; eu imi facusem o lista cu documente care tb. aduse de angajat, pe care semnam de primire; dar asta faceam eu, pe vremea cind lucram in alta parte- aici, la minister, repet, incompetenta si ineficienta sint ''valorile'' apreciate.
Am mare nevoie de sfaturile voastre si va multumesc anticipat!
________________________
Ai grija pe unde calci, pamintul e plin de ingeri!