Rectificare Legea 577

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns liviu`s spune:

Roxana, regula celor 42 de zile minim de concediu postnatal, la sfarsitul carora poti solicita CIC, nu poate fi aplicabila in situatia in care, anterior, ai efectuat deja intregul concediu de maternitate. In aceasta situatie, se intra direct in CIC.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns roxana_d spune:

Multumesc.
ma poti ajuta cu pasajul de lege, articol,paragraf/eventual o adresa de site legat de acest aspect/ site-ul lui marius nu se incarca.

multumesc

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns roxana_d spune:


"Există însă situatii în care s-a întâmplat ca, până la aparitia Legii 577, o persoană să-si fi efectuat toate zilele de concediu de maternitate înainte de data nasterii. Sunt medici care au acordat toate cele 126 de zile de concediu de maternitate înainte de nastere. „Persoana aflată în această situatie nu va mai primi nici un ban în cele 42 de zile ulterioare nasterii si nu poate primi nici concediu pentru cresterea copilului până la doi ani imediat de la data nasterii întrucât nu are 42 de zile de post-natal. Ea va putea să primească indemnizatie pentru cresterea copilului până la doi ani doar după ce se epuizează cele 42 de zile de post-natal" - precizează
Marioara Gozman, director executiv adjunct al Casei Judetene de Pensii Arad." e corect ce spune doamna directoare?

roxana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liviu`s spune:

Parerea mea este ca este exagerata interpretarea sa.
Art.121 alin.1 lit.a) din Legea 19/2000 prevede:
a) concediu și indemnizație pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani și, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3 ani, oricând până la împlinirea de către copil a acestor vârste, numai după efectuarea a cel puțin 42 de zile din concediul de lăuzie."
Totodata, art.16 din OUG 96/2003: