clasa I

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns emari spune:

Este posibil ca sa existe un acord intre scoala si gradinita, la noi ma refer intre gradinita 211 si scoala 20, caci prea mi-a zis educatoarea ca la scoala nu mai sta de ei?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns descintec spune:

emari, eu nu cred sa fie vreun acord. Isi gasesc educatoarele scuze pentru sargul lor si pasiunea pentru liniute:)

D.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns craciunitza spune:

Eu stiu ca exista acest acord. Sunt chiar clase intregi care se formeaza din copiii unei grupe de la gradinita. In ultima grupa de gradinita copiii merg in vizita la scoala respectiva. Viitoarea invatatoare cere informatii educatoarei.
Baiatul meu cel mare a avut parte de o super pregatire la gradinita si s-a cunoscut, a scris usor si frumos, a citit foarte repede.
Al doilea baiat a avut parte de o educatoare delasatoare si si asta s-a vazut, am avut multa bataie de cap cu el si si acum scrie aiurea.
Oricum, exista o programa scolara si programa de la grupa pregatitoare seamana mult cu programa de la clasa I.


Nu certati copiii cand viseaza!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Julie spune:

Hai sa va povestesc cate ceva din ce se face in clasa I in Japonia.

In primul rand copiilor nu li se cere sa stie sa scrie sau sa citeasca atunci cand intra la scoala. E drept ca cei mai multi dintre copii stiu "alfabetul", adica hiragana, inca de pe vremea gradinitei, dar acest lucru nu se ia in considerare.

Ce li se cere copiilor sa stie cand intra in clasa I este sa stie cum ii cheama, sa stie sa-si scrie si sa-si citeasca numele (pentru a-si identifica lucrurile si dulapioarele), sa stie sa salute... cam atat.

Odata cu intrarea in clasa I se incepe scrisul - numai cu creionul (si acela de tip 2B) - si se trece direct la "litere" (hiragana in primul trimestru, katakana plus kanji din trimestrul al doilea) si cifre (intai numerele de la 1 la 10, cu adunari si scaderi, in primul trimestru, numerele pana la 20 cu adunari, scaderi - amestecate, plus probleme, in trimestrul al doilea, numerele pana la 100 cu calcule si probleme in al treilea trimestru) - fara sa se piarda vremea cu multimi sau relatii de tipul < sau > (astea se fac implicit) sau bastonase.
Se fac exercitii de caligrafie inca de la inceput.
La orele de japoneza se fac atat exercitii de citire (textele din "abecedar" sunt incredibil de lungi, ajung si la 10 pagini), memorare (aceleasi teste trebuie pana la urma invatate pe de rost si "jucate" de catre copii ca niste piese de teatru).
De asemenea, la testele care li se dau copiilor pe la sfarsitul trimestrului I, li se pun in fata niste texte "la prima citire", dupa lectura acestora trebuind sa raspunda la o serie de intrebari. In acest fel se vede capacitatea copilului de a citi, intelege si formula raspunsuri argumentate.
Cam acelasi lucru se face si la problemele de aritmetica.

Parintii trebuie sa "dea seama" in fiecare zi pentru temele copiilor, trebuind sa completeze niste tabele cu lectura din fiecare zi a picilor si repetarea exercitiilor de aritmetica (adunarile/scaderile sunt scrise pe niste cartonase, iar verificarea raspunsurilor se face cu cronometrul in mana).

Exista lectii deschise de cateva ori pe trimestru si actiunea "scoala deschisa" macar o data pe trimestru, astfel incat parintii sa stie ca fac odraslele si cum se comporta la ore.

La sfarsitul fiecarui trimestru parintii sunt invitati la discutii intre 4 ochi cu invatatoarea. De asemenea, la sfarsitul fiecarui trimestru li se inmaneaza parintilor un carnet cu aprecieri asupra copilului lor.

Tot aproape de sfarsitul fiecarui trimestru se dau "teze", foarte importante pentru trecerea in trimestrul urmator sau in clasa urmatoare. "Notele" sunt de la 1 la 100, dar promovarea inseamna obtinerea a minimum 90. Copiii care nu reusesc sa ia 90 la test vin in vacanta sa faca pregatire cu invatatoarea si sa-si dea testele din nou, pana obtin acel minimum.
Exista repetentie, in cazul in care un copil nu reuseste sa obtina acel minimum. Totusi,in cazul in care nu face fata cerintelor, are posibilitatea sa vina in fiecare dupa-amiaza la scoala si sa faca ore suplimentare cu invatatoarea (profesorii sunt obligati sa stea in scoala pana la ora 18).

Scolile sunt dotate cu piscina - pentru orele de sport din luna iulie, gradina - pentru orele de stiintele naturii (copiii vin toamna cu legumele produse - acasa :))), animale domestice - iepuri, gaini...
Exista in toate scolile sali de sport (in care iarna e un frig napraznic, nefiind incalzite :)))), orele de educatie fizica fiind 3 la numar - pe saptamana, la clasa I.

De asemenea se fac lectii de morala si educatie civica (cate una din fiecare, la clasa I) - pe care le consider extrem de importante si folositoare...

Exista biblioteca in fiecare scoala, dar aceasta este administrata de voluntari.

Se ia masa de pranz in scoala, de regula in sala de curs. Mancarea este adusa de bucatari, dar servirea este asigurata de elevii de serviciu (care imbraca halate, chipie si masti - pentru aceasta indatorire). Dupa masa de pranz toti copiii fac curat in clasa. Nu exista femei de serviciu.
Invatatoarea nu are voie sa plece in cancelarie pe timpul pauzelor - sta in clasa cu elevii in permanenta - si ia si masa alaturi de copii.

Ar mai fi o gramada de spus, dar nu reusesc sa imi fac ordine in minte...
Ah, poate ar trebui sa adaug ca elevii mai au asupra lor un caiet, in care se scrie zilnic ce teme au copiii de facut acasa, daca urmeaza un eveniment deosebit la scoala in ziua urmatoare etc, iar parintii scriu si ei mesaje invatatoarei (de ex. daca zzz copilul se intoarce direct acasa de la scoala sau merge la camin, daca are de luat medicamente etc).

Hai ca ma opresc aici, puteti sa ma intrebati, daca aveti intrebari...

Julie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns emari spune:

Si eu cred ca exista un acord intre gradinita 211 si scoala 20, mai ales ca educatoarea ne-a recomandat si o invatatoare cica foarte buna d-na Graur! Si la generatia de anul trecut care au plecat din gradinita, la sf. de an chiar a mentionat ca ea s-a straduit sa faca cat mai mult cu ei si educatie si lectii, si sa nu o faca de ras!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mirelam spune:

Al meu face 6 ani si 6 luni in toamna dar nu-l dau la scoala.
Pai e asa de puturos si la gradi dar la scoala.
Are de facut liniute, puncte si alte semne si abea le face. Educatoare imi spune ca de cate ori ii pune la scris, el face cel mai putin ...asa ca la scoala l-as chinui. Are timp destul sa invete.

Tora
Cu rechizitele eu zic sa mai astepti pana la scoala sa vezi ce-ti cere.

Mirela, mamica de Andreiut

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns korinna spune:

Va spune una patzita..asteptatzi-va de la scoala la tot ce e mai naspa!nervi tociti..ore de chin..cupii tracasatzi..mai de parc ar vrea sa faca nu stiu ce din ei..si cand te gandesti ca atunci cand termini scoaola..facultatea sa zicem..nu faci mare lucru cu ea..ca femeie poate ceva secretara..ca barbat..eu stiu...agent vanzari....
Pe mine deja invatatoarea lui fii-miu m-a adus la disperare.I-am zis si a raspuns "daca nu va place asta e.Aici la mine la clasa astea sunt cerintele mele...daca nu va convine,,la revedere!"

KORINNA mamika x 2


http://community.webshots.com/user/korinnay

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns craciunitza spune:

Pe mine ma enerveaza ca orele incep dimineata la 8. Mi se pare un chin inutil! De multe ori mi-e mila sa-l trezesc, ma uit ce linistit doarme si ma bag langa el, langa cel mic care invata dimineata, uneori adorm si eu si ne trezim cu 10 minute inainte de 8.




Nu certati copiii cand viseaza!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Simonna spune:

Tora... cu rechizitele te descurci tu, sint sigura, acum sau mai incolo. Despre refuzul de a merge la scoala vrea sa scriu.
M-am izbit si eu de chestia asta, Atomix incepe scoala - de fapt anul pregatitor, care in Quebec este in cadrul scolilor si se cheama maternelle, copiii au program ca la scoala dar deseneaza si bricoleaza si chestii de-astea, fac si ceva cifre si litere dar nu se ingramadesc - la toamna si nu voia sa mearga, Doamne fereste, nici sa-l pici cu ceara. Cica daca scoala e in franceza el nu pune piciorul acolo si, daca-l las cu forta acolo pleaca, sa nu-mi fac probleme ca stie sa vina acasa, e aproape scoala, uite, se vede din balcon!
Iti imaginezi ca m-a facut pilaf cu asta! Variantele de scapare erau trei (primele doua absolut irealizabile in momentul de fata, e clar!):
1. In viziunea lui Radu: sa ne mutam in Ontario, acolo prietenul lui Danutz merge la scoala in limba engleza, deci s-a rezolvat.
2. Tot in viziunea lui Radu: sa facem noi, cu toti prietenii nostri o scoala aici in romaneste, iar s-a rezolvat.
3. In viziunea mamei lui Radu: ia, mai scuteste-ma, oi fi tu destept dar eu am experienta de partea mea, trebuie sa gasesc ceva cu care sa te driblez!
Si am inceput:
Am incercat versiunea: "ce frumos e la scoala". Flaps! Mindretea mea de copil a vrut sa stie cum zici in franceza frumos si nu i-a placut. Cica: beautiful suna muuult mai bine ca beau.
A urmat: "ce util e la scoala si ce multe inveti, ce destept o sa fii". Flaps in reluare. El are enciclopedie acasa, i-a citit tati si stie. Sint si alte lucruri la scoala de invatat? Pai mergem la biblioteca si mai facem rost de niste enciclopedii.
Am schimbat placa: "sa vezi ce ne-a placut mie si lui tati la scoala!". Nu tocmai flaps, dar flaps pina la urma, ca ne-a incuiat scurt: Voi ati facut scoala in franceza? Nu, am raspuns cu disperare in voce. Pai de-aia v-a placut, a conchis copilul. Daca era in franceza vedeati voi!
Am aplicat si metoda "picatura chinezeasca", cite putin in fiecare zi, din fiecare metoda descrisa mai sus. Mergea si nu prea...
Am aplicat si "santajul intelectual": toti prietenii tai sint aici, la scoala asta, esti tu mai prost ca ei? Nici cu asta n-am avut mare succes... cica el oricum e mai mic si atunci e normal ca nu e asa destept ca ei!
Miracolul s-a produs in trafic, pe autostrada, cu Atomix si prietenul lui cel mai bun, si-ar da hainele de pe el de dragul lui daca i s-ar cere, ceea ce nu inseamna ca nu se lasa cu scandal aproape de fiecare data cind se intilnesc, Leon. Fara absolut nici un scop, strict ca sa le abat atentia ca incepusera sa-si faca dus cu suc in spate unul altuia, l-am rugat pe Leon sa-i povesteasca lui Radu ce-a facut la scoala cu o zi mai inainte. Norocul meu! Lui Leon ii place la scoala, asa ca s-a pus pe turuit: ca facem aia, si ailalta, si ce bine ne distram, ce, franceza? Pai nici eu n-am stiut franceza, nici Gelu, nici Stefa, nici x, nici y, am invatat si uite ce destepti sintem, acum vorbim trei limbi si in pauza ne dam pe toboganul ala din curte si n-ai voie sa arunci cu nisip ca dai in ochi copiilor mai mici si sa vezi ce fain e cind iei numai calificative bune si te duce tati la MacDo si da-i si da-i si da-i... Nu-i mai tacea gura. Cind i-a tacut, in fine, Radu a vrut sa stie precis, dar precis, cit mai e pina poate sa mearga si el.
Luni il inscriem la scoala... nu-mi vine sa cred, acum era o gigilice de om, statea pe burta mea si dormea ca puii de animalute, acum polemizeaza cu mine (si e clar, nu? :), ca are cu cine!) si merge la scoala...
Sa ne fie copiii sanatosi si buni,
noapte buna,
Simonna

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tora97 spune:

Simona, ma dai pe spate cu stilul tau de redactare!!!! multumesc!
ei, sa va aduc la zi acusica... m am dus sa o inscriu la scoala, cu ea de mina fireste. ghinion, directoarea n era in ziua respectiva, insa mindra mi a repetat tot drumul cit de emotionata este!
am revenit a doua zi.. singura. s a cam botoshit, but...
ok, seara, cind am ajuns acasa m am folosit de unul din punctele ei slabe: rochita! asa ca i am descris ce uniforma va avea (pe o parte i bine, pe alta mi am aprins paie n cap! vrea sa vada uniforma.. de ce nu o duc sa o vada, cind o cumpar, da' mai este mult pina n septembrie cind va avea uniforma, etc)
acum a schimbat repertoriul cauzelor pentru care nu vrea acolo: eu nu stiu sa scriu nici sa citesc si vor spune copii despre mine ca sint o proasta! / Nestiutoare, o corecteaza mami... si in continuare ii explic diferenta intre a fi prost si a fi nestiutor...

in fine, acu se pregateste de zor pt scoala, cica sa o mai "provoc", sa i mai dau lectii, ceva de scris, de adunat...

mai rau este ca daca ii spun sa faca ceva si nu i iese din prima, ori i se pare ca nu va reusi, abandoneaza pur si simplu, arunca cit colo sculele de scris si ia mutra aceea, binecunoscuta de imbufnare...

imi pling de mila... dar ma consolez cu semiinetrnatul, desi costa al naibii de mult... vreo 2 mil. pe luna, dar pe lingta lectiile cu pedagoaga (asa s o spune corect?) mai au diverse activitati: pictura, dans, informatica, karate... toate pina la 17,30.. deh, asta e! domnia mi o platesc!

a, da, neaparat ghiozdan cu barbi si penar cu barbi si.. cu barbi si tot asa... bleah! apai va fi musai sa ma conformez...

pupicei grasuni

Mergi la inceput