Adolescentul meu Nu vrea sa invete!

Raspunsuri - Pagina 33

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Aqai spune:

nu e cu totul inutil, cat de mult imi displace mie. e doar ineficient si neadaptat.

voi cati copii erati in cl 1, selene?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Selene_Bunny spune:

Uuu, peste 30. Exact, exact, nu mai stiu cati. Posibil 34-36.

Dar in clasa a IX-a am fost 39. :D Ca n-am terminat atatia, e alta poveste.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns giulia81 spune:

pe mine ma ajuta mama cateodata la teme, mai ales la matematica. apoi din cl a 6-a mi-a luat meditator. tot varza am ramas la aceasta materie
daca ma uit in manualul de matematica a lui fiu-meu, clasa a IV-a, ma uit ca matza in calendar. imi explica el ce si cum

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns giulia71 spune:

Selene, acum te miri ca probabil nu ai copila la scoala, stai sa vezi peste ani cand va intra la scoala.

Sistemul este conceput pentru copii, care statistic sunt cativa de obicei intr-o clasa care pot invata singuri fara probleme. Ceilalti au nevoie de support, fie mama, tata, o matusa, un profesor samd.

Asa ceva nu e normalitate.

Degeaba incerc eu acum sa duc copilul intr-un sistem mai lejer, mai rarefiata materia, daca el e "saturat" de presiunea scoalara din anii trecuti.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sierra spune:

Citat:
citat din mesajul lui Selene_Bunny



Daca parintele trebuie sa fie SI invatator si, ulterior, profesori (intentionat spun la plural, ca parca dintr-a V-a au alt profesor pentru fiecare materie), atunci sistemul ce rost mai are?



Rost de socializare cu alti copii din toate straturile sociale pe care altfel nu i-ar fi cunoscut, banuiesc? In rest, de acord cu tine...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Eu am doi copii (unul clasa 1 si unul a4-a) dar nu cred ca am stat langa ei prea mult. Cel putin, ca e amintirea mai recenta, anul asta langa cel mic cred ca am stat 10 minute/saptamana si am dat 5 dictari tot anul. La cel mare, am observat ca nu stie sa invete si din cand in cand, cand estimez ca vine o lucrare , il mai ascult ca sa stie ca nu e chiar de capul lui. La engleza il mai verifica tata-sau. Dar atat. Am vazut ca face fractii - am luat culegerea, am ales doua exercitii si doua probleme - le-a stiut - la revedere! Ieri l-am intrebat ce-a mai facut la romana: predicatul. L-am pus sa-mi dea exemplu - a stiut. Celui mare cred ca ii aloc 20 minute/saptamana dar nu va imaginati ca stiu la ce lectii e la toate materiile. Verific prin sondaj cam doua materii/saptamana. Pana acum au FB la toate materiile si invatoarele - intrebate cam de doua ori/semestru, ca nu stau pe capul lor - au zis ca sunt OK.
Daca as vrea sa fac mai mult cu ei - probabil ca am transforma weekendul in lectii. In timpul saptamanii noi ne vedem seara tarziu (8-9, uneori chiar 10 seara) si clar asta nu e ora de invatat/recapitulat. Mi-e cam teama de clasa a5-a, dar sper sa supravietuim

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns feliciatia spune:

Buna tuturor,
Va citesc de mult dar nu am scris niciodata. Si eu am un copil, ce-i drept mai mic decat copilul Giuliei, are 8 ani si e clasa I.
Ma confrunt si eu cu problema asemanatoare: scoala nu prezinta mare interes pentru el, iar lectiile sunt o corvoada. La inceputul anului scolar a fost cum a fost insa in sem II lectiile s-au complicat, volumul s-a marit si a inceput sa aiba rezultate din ce in ce mai proaste. Era inscris la un after school. Ca sa nu fie pus sa-si faca temele si sa poata sa se joace cu copiii..simplu: nu si le mai nota....si asa, seara, afland de la alti parinti ce are de facut..stateam pana in creierii noptii sa le facem...bineinteles cu multa, multa jale!! Sa scurtez: l-am retras de la after, am aranjat la serviciu sa plec mai devreme ca sa facem temele impreuna....insa n-a fost mai bine,,de ce ...deoarece eu greseam...mult. Nu-l laudam pt ce facea bine (pt ca mi se parea firesc si normal sa fie asa) in schimb criticam tot ce nu=mi placea (litera asta e stramba, aici ai gresit sau ai facut o ditamai stersatura....si altele). In plus ma enervam f repede si-mi ieseam urat din fire(tipam chiar f tare)....si rezultatul obtinut a fost opusul celui dorit: copilul nu progresa, temele facute cu mine nu erau mai usor de facut sau mai atractive dacat pana acum.
Si acum ceea ce de fapt am vrut sa va impartasesc si voua si e legat de subiect:nu de mult am gasit un site: TOP PSY - FII PROPRIUL PSIHOLOG - un blog plin de articole ff interesante din care am inceput sa aplic.....idei pline de bun simt....si care au rezultate!
Esenta:
"RECOMPENSA FUNCTIONEAZA MAI BINE DECAT PEDEAPSA" - nimic nu motiveaza mai mult un comportament decat ceva ce iti doresti.
NU CRITICA ce nu-ti convine insa lauda/apreciaza ceea ce copilul face bine, pt ca cresterea frecventei unui comportament pozitiv este insotita de scaderea frecventei comportamentului opus si invers, cresterea frecventei unui comportaement negativ este insotita de scaderea frecventei comportamentului pozitiv (daca un copil invata sa se comporte calm in situatia in care i se refuza ceva, se va manifesta tot mai putin violent: nu poti fi si calm si nervos in acelasi timp).
Parintii trebuie sa ofere atentie comportamentele adecvate/pozitive si nu pt cele nedorite.

Intrati si cititi si voi....la mine se pare ca functioneaza:

http://top-psy.ro/7-motive-pentru-care-critica-iti-mutileaza-copilul-si-relatia-cu-partenerul/

http://top-psy.ro/tie-iti-place-copilul-tau-sau-doar-il-iubesti/

http://top-psy.ro/ce-faci-cand-copilul-nu-vrea-sa-asculte-cele-mai-eficiente-6-tehnici-pe-care-le-ai-la-indemana-ca-parinte/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ingridnen spune:

Cam asemanator cu felicia am patit si noi, in clasa I-a.
Eu, avand exemplul meu si al surorii mele, mama nu ne controla never, ne faceam singure temele, ghiozdanul etc., gandeam in naivitatea mea ca si fi-miu e la fel.
As de unde. La after se juca, temele pentru acasa erau aproape inexistente, el nu vroia sa lucreze nici o litera suplimentar. Facutul temelor era un vesnic stres, nu vreau sa-mi mai aduc aminte.
Concluzia a fost ca in semestrul 2 incepuse sa ploua cu insuficient.
Asa ca am gasit o invatatoare, care a venit acasa si a lucrat cu el. Ce nu facea cu mine, facea cu ea....e drept, mai comenta, dar mult mai putin decat cu mine. Plus ca eu nu aveam nici nervi si nici metoda, recunosc.
Asa l-am adus pe linia de plutire.

In clasa a 2-a s-a schimbat copilul, ca printr-o minune. A devenit brusc mai responsabil. Intre timp am schimbat si after-ul.
Chiar si acum, in a 3-a, nu pot sa zic ca face cu mare placere teme (suplimentar oricum nimic), insa macar e cu temele la zi si rezultatele sant muuult mai bune.
Si da, invatatoarea aceea mai vine si acum cand si cand, il mai testeaza, ii explica diverse.

Ingrid si Cristi 10 ani

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Acum vreti sa faca temele cu placere...sa fim seriosi! Poate or fi 1% copii (cred ca sunt optimista) care sa fac ateme cu placere. Eu nu am cunoscut. E o obligatie, poti sa intelegi la un moment dat ca trebuie sa lucrezi in plus ca sa te perfectionezi, dar...placere? Stiu ca exista si masochisti.
Eu cer copiilor doar sa fie resposabili si sa si le faca, sa fie dpdv note in prima treime de clasa, sa faca un sport si o limba straina.
Cat despre sistemul de lauda si rasplata... depinde de copil. Baiatul mai mare scrie cam urat si pentru ca de gura noastra, cu rupt pagina nu am rezolvat, sotul meu s-a gandit sa-i promita telefon cu touchscreen daca scrie frumos (copilul tot mieuna ca e singurul din clasa care n-are). Se straduieste copilu, primeste telefonul si dupa vreo luna iar scrie urat. Consecinta? Dispare telefonul. Ieri ii zice barbatu-meu ca o sa-l primeasca inapoi cand va scrie frumos. La care copilul ii zice ca nu mai are nevoie de telefon.

Mergi la inceput