Grupa pregatitoare/zero se va mentine in scoli ?

Raspunsuri - Pagina 8

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Si eu tot din experienta. Copilul, cel mai mic din clasa... nu este de 10 pe linie, dar pe aproape.
Iar din cei mai mari cu un an, care erau in plutonul fruntas in clasele primare ... acum n-a mai ramas nici unul...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxandra_sb spune:


clar

Si la noi in clasa cel mai iute la minte si bun la mate, lalala.. e cel mai mic din clasa.

Dar tot n-as generaliza


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Vic spune:

In Australia echivalentul grupei pregatitoare se cheama Prep si se face la scoala de mai bine de 9 ani (era ceva obisnuit cand am venit noi), iar copiii au 5 ani sau implinesc 5 ani in primele 3 luni de Prep. Invata literele, numerele, operatii simple, incep sa citeasca... Aici functioneaza bine. In Romania depinde cum se implementeaza si ce cerinte au.

Citat:
citat din mesajul lui ruxandra_sb


clar

Si la noi in clasa cel mai iute la minte si bun la mate, lalala.. e cel mai mic din clasa.

Dar tot n-as generaliza

Se intampla sa fie cel mai mic mai bun pentru ca daca nu ar fi fost, parintii l-ar mai fi tinut un an la gradinita. Adesea, daca ai un copil cu mintea agera, caruia ii place sa invete si o face "din zbor", nu-i amani intrarea la scoala, si uite-asa ajunge sa fie cel mai mic din clasa si cel mai bun.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adriana mica spune:

In ultimii 2 ani de gradi - grupa mijlocie si mare, se reduce timpul alocat activitatilor recreative, de genul jocurilor libere in grup. Nu stiu daca toti copiii resimt chestia asta, la noi a fost cazul, chiar daca educatoarele nu au facut, din fericire, exces de zel peste ceea ce prevedea programa. Inclin sa cred ca la scoala ponderea activitatilor recreative este chiar mai redusa decar ar fi fost daca pregatitoarea ramanea la gradi, caci interactiunea intre copii se rezuma la ceea ce se intampla in timpul orelor.

Ceea ce incerc sa spun este ca sunt si alte lucruri de care trebuie sa se tina cont intr-o astfel de discutie, nu doar de capacitatea copiilor de a face fata fluxului de informatii si notiuni. Nu-i greu de observat ca generatiile de azi stau bine spre foarte bine la acest capitol. Pe termen lung insa, un ritm alert de invatare nu poate fi sustinut daca nu se pastreaza un echilibru. Pt copiii dotati peste medie ar trebui sa existe programe speciale, samd.

Eu nu am o problema cu faptul ca repeta si aprofundeaza notiunile invatate anul trecut. Desi copilul ar putea duce mult mai mult, prefer un an mai usor, care sa ne lase timp la dispozitie pt dezvoltarea unor abilitati de alta natura, necesare si utile de acum incolo(eg. de auto-organizare). Cred ca ar trebui sa se ia in calcul varianta modificarii programelor pt anii de gradi, astfel incat sa ramana suficient timp pt activitati recreative, asa cum ar fi poate de dorit. Ceea ce au lucrat pana acum, conform programei, pare destul de bine dimensionat pt a pregati terenul necesar asimilarii materiei de clasa I. Lucreaza pe 2 caiete (unul la comunicare, unul la matematica) + activitati pe fise: numere si relatii intre ele, multimi, scriere semne grafice, scriere litere de tipar, despartiri in silabe, identificare cuvinte care incep / contin o anumita litera, etc. Plus o multime de jocuri cu numere si / sau litere - gen Domino, numararea si utilizarea banilor, povesti si jocuri de rol.

Cred ca mutarea grupei pregatitoare la scoala nu a fost organizata asa cum ar fi trebuit. Imi mentin totusi parerea ca, in acest moment, este de preferat sa se incerce imbunatatirea situatiei decat revenirea la ceea ce era inainte. Iar imbunatatirea nu inseamna, din punctul meu de vedere, o programa mai incarcata.

Mergi la inceput