concursuri, portofolii, chestii

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns aschiutza spune:

Din cam cite citesc eu pe la subiecte pe aici, majoritatea concursurilor 1-4 sunt de matematica, nu? Ceva pe stiinte-observarea naturii sau de creatie literara exista?

Eu nu vad sensul la zeci de concursuri in clasele 1-4 la acelasi obiect, mai ales daca fiecare are alt stil si alta programa. Ca parinte as alege unul mai inteligent pt clasele 1-2 si apoi eventual doua pt clasele 3-4 . Sa nu uitam ca in primele clase copilul mai are nevoie si sa respire, sa se joace, sa nu faca nimica daca vrea. Creierul lui e deja supus unei mari mase de informatie, are nevoie sa asimileze, nu numai sa retina. Am vazut ceva copii care au fost bombardati in clasele mici, ca apoi sa se delase si sa piarda interesul in clasele mari. Riscul suprasolicitarii...

Mai degraba as gasii interesant daca un copil ar invata de la educatoare sa recunoasca pasari si pomi. Mult mai folositor, mai ales pt un orasean (si nu numai din poze, ca realitatea arata altfel). Sa isi dezvolte creativitatea, nu numai cea literara. Ma rog, visuri, taica, visuri .

E o mare teama a parintilor sa nu piarda copilul lor startul, dar scoala e un maraton si trebuie sa iti draia o pauzasti fortele sa iti ajunga pina la finis.

Iar pt portofoliu m-as zbate mai mult de pe la clasa a sasea si as alege olimpiade sau concursuri serioase. Dar si aici o materie, cel mult doua! Ca fost olimpica la nationala (unde nu am facut mare brinza ) pot sa spun ca un copil are sansa sa aiba rezúltate f bune la mai mult de o olimpiada daca: 1) copilul are o memorie f buna si capacitate de munca sau 2) copilul are profesori care sunt fie prin comisii centrale, fie au legatura cu acestea, fie cu inspectoratul si stiu exact ce sa dea unui copil sa invete in plus. Ar fii multe lucruri pe care le-as putea spune despre pregatirea pt olimpiada si cum obtin unii copii rezultate, dar nu cred ca exista asa mult interes aici vorbiind-se mai mult de copii mici.

Ce credeti ca ar alege un liceu intre doi copii? Unul cu un premiu la olimpiada faza Bucuresti sau nationala sau un copil care a adunat in primele clase zeci de diplome?

Nu va obositi si stresati copii cu atitea concursuri, unul-doua sunt bune pt exersarea la emotii si pregatirea psihica, dar mai multe isi au rostul numai cind copilul dovedeste aptitudini pt materie si dorinta reala de a participa. Multi vor doar sa ii bucure pe parinti sau educatoare, sa fie laudati si sa primeasca diplomele....



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Salariul de merit in invatamant nu mai exista de mult...A mai ramas gradatia de merit, care reprezinta nu un salariu, ci 25% din salariu...Ce bine ar fi sa conteze doar aceste concursuri la evaluarile noastre!Eu depasesc punctajul pe patru ani de evaluare cu premiile de pe un an doar, dar la acestea mai trebuie si zeci de cursuri de perfectionare, responsabilitati prin comisii de tot felul, organizare de concursuri, participari la simpozioane etc.
Cat despre concursuri, totul cu o limita. Ca profesor, ii las la olimpiada (dintr-a VII a avem noi la engleza abia),plus 1-2 alte concursuri la care pot merge pe semestru. Fetita mea merge la 4-5 pe semestru, de exemplu, si tot nu a invatat sa se concentreze asa cum trebuie de fiecare data. Cred ca daca nu ar participa deloc ar fi si mai rau.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ina.click spune:

Happiness, din perspectiva de cadru didactic dar si mama, care consideri ca e principalul avantaj al participarii la concursurile scolare?
Cat de importante le consideri in portofoliul elevilor?
Cum le triezi? Vad ca ai ajuns pt elevi la un numar rezonabil, cred: 1 olimpiada si 1-2 concursuri. Cum le-ai selectat?
Nu stiu cum se face pregatirea pt aceste concursuri, dar eu tin minte ca maxim 3 olimpiade (din astea aveam io pe vremea mea, maica :P ) puteam sa duc. Dintre care, destul de previzibil, aveam rezultatele bune (nationala and stuff) doar la materia la care aveam un oaresce talent iar la celelalte doua ajungeam undeva prin judeteana maxim si ma retrageam oarecum onorabil :)).
Nu stiu ce varza as si facut cu 4-5 concursuri dar poate gresesc raportand tot la propriile limite.
Cum se descurca cu 4-5 concursuri fetita ta? Nici nu stiu, asta e mult, e media, e mai mult decat media?
Multumesc mult

De cate ori deschid fereastra...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Citat:
citat din mesajul lui ina.click

Happiness, din perspectiva de cadru didactic dar si mama, care consideri ca e principalul avantaj al participarii la concursurile scolare?
Cat de importante le consideri in portofoliul elevilor?
Cum le triezi? Vad ca ai ajuns pt elevi la un numar rezonabil, cred: 1 olimpiada si 1-2 concursuri. Cum le-ai selectat?
Nu stiu cum se face pregatirea pt aceste concursuri, dar eu tin minte ca maxim 3 olimpiade (din astea aveam io pe vremea mea, maica :P ) puteam sa duc. Dintre care, destul de previzibil, aveam rezultatele bune (nationala and stuff) doar la materia la care aveam un oaresce talent iar la celelalte doua ajungeam undeva prin judeteana maxim si ma retrageam oarecum onorabil :)).
Nu stiu ce varza as si facut cu 4-5 concursuri dar poate gresesc raportand tot la propriile limite.
Cum se descurca cu 4-5 concursuri fetita ta? Nici nu stiu, asta e mult, e media, e mai mult decat media?
Multumesc mult

-------------------------------------
De cate ori deschid fereastra...


Uite, iti raspund eu din perspectiva de parinte cu copil ce a tot participat la concursuri si olimpiade.
De copil ce doreste sa se duca, ii plac, nu impins de la spate.

In primara se ducea la tot ce "misca", a fost chiar si la gradinita la unele. El era obisnuit cu notiunea de concurs de la sportul de performanta ce il practica si competita nu il speria.
In clasa I si a II a rezultatele au fost asa si asa, a avut unele foarte bune, unele mai putin bune. Tin minte ca la primul Cangur a iesit fericit ca le-a rezolvat pe toate...pe revista ce o lua acasa si nu notase nimic pe foaia de concurs .
Din fiecare a invatat cate o chestie: sa citeasca mai atent cerintele, sa se incadreze in timp, sa fie atent la foaia lui nu la foiala colegului de banca, sa sara ce nu stie, sa faca ce stie si daca are timp sa revina etc
Experiente diferite dar bune, au contat la formarea lui ca elev.

In clasa a treia si a patra a inceput sa selecteze : la eurojunior nu are rost sa merg e un concurs prea slab, la winners e o varza ce nu are logica ( avea argumente pro si contra pentru fiecare).
In a patra s-a dus la olimpiade ( mate/romana) si a luat premii pana in faza maxima a acestora + cateva concursuri, vreo 3 sau patru tot de mate si romana.

In a cincea si a sasea a rarit singur participarea, olimpiade la mate, fizica si romana, plus minus poezie ( tot o olimpiada dar interdisciplinara), s-a canalizat pe concursuri mai serioase de mate ( 3). Ca varietate s-a dus si la 2 concursuri de engleza sa vada la ce nivel e.

In a saptea a declarat ca vrea sa incerce din nou olimpiada de mate/fizica si daca se califica merge si la engleza si romana.
Concursuri: doar 2 de mate si unul de engleza.

La ei in scoala au primit bursa de performanta pentru diplome de la olimpiade si premii I si II la cateva concursuri ( are scooala o lista acreditata). S-a calificat pentru ea si anul trecut si in acest an, asa ca si asta a fost un fel de stimulent.

Puse asa par multe dar al meu nu pare "surmenat" de ele si cel mai mare avantaj al lor este ca pentru el notiunea de concurs/examen nu ii mai induce frica/trac si stie sa isi dozeze foarte bine timpul si sa se concentreze pe ce are de facut.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Si inca o chestie :

- nu mai comparati olimpiadele "de pe vremea noastra" cu ce sunt acum!

Acum, olimpiada de mate depaseste cu o clasa nivelul programei scolare, adica la a sasea cuprinde binisor notiuni din a saptea, in conditiile in care etapa de sector se da undeva la sfarsitul semestrului I din clasa a sasea ...
La fizica anul trecut, la a saptea, au dat o problema de optica ce se studia la sfarsitul semestrului urmator si tot asa...

Cei care ajung la nationale acum, muncesc serios, specializat, pe anumite structuri si bareme, nu merge asa...singurel acasa...ca pe "vremea noastra".

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Pai sa vorbim despre ele si despre ce este in spatele lor.

Despre Eurojunior, Winners, Smart, Piticoti si alte cele nu stiu daca are sens sa discutam. Sunt de umplutura sau de luat premii si bani, fara pretentii deosebite.


Eu pot sa scriu despre Cangurul I-III, Euclid, Evaluari si Arhimede.

Incep cu Cangurul. Pe plan international, nu exista decat Cangurul de matematica. La nivel de Romania, sunt o groaza, habar nu am de ce si cine le-a dat voie sa foloseasca numele in tot felul de experimente care mai de care mai incorect organizate.
Direct, copila a participat la mate si romana in clasele I-II si la engleza in a treia. In clasa a treia , a declarat ca s-a plictisit de Cangurasii de romana si mate si am tinut cont de parerea ei. Trei sferturi din participanti sunt Excelenti sau FB-isti in primara. Asta pana intervine calificarea la baraj, in a patra la mate si in clasele de gimnaziu la romana si engleza. Atunci se schimba datele problemei. Miile de excelenti din primara dispar ca prin minune si raman maxim 2-3 sute de copii cu adevarat excelenti.

Euclid. Este un concurs interesant ca structura a subiectelor, mai putin permisiv cu maximele, dar cateva scoli scapa de sanctiuni desi afiseaza un numar incredibil de maxime.
In Bucuresti, scoala fruntasa la Euclid pe anul trecut- vb de clasa a treia pe care o cunosc, actuala clasa a patra- a fost 146, care in timpul anului a acumulat ireal de multe punctaje de 100, la etapa finala din acesti perfecti s-au prezentat doi,care au luat 20, respectiv 40 p din 100. Restul de osutazecisti nu s-a prezentat. Pentru ca etapa finala nu se desfasoara in fiecare scoala, riscurile sunt mari.:))) Responsabile de centru: Carmen Dragan si Simona Secareanu. Vom vedea cum actioneaza si anul acesta, daca au fost sau nu atentionate sa respecte regulile si sa organizeze un concurs corect. Prima etapa : 17 noiembrie.
Altceva straniu la Euclid a fost validarea rezultatelor finale din centrul Harlau. Aici a fost organizat un centru la etapa finala unde la clasa a treia de atunci-din vara, din 9 participanti, toti au luat peste 90 p-lucru dificil de infaptuit, iar 2 chiar 99 :))). Aceste rezultate au fost validate de Comisia Centrala.
La Euclid, mai este un centru "special" in tara de care nu voi povesti acum.

Evaluarile in educatie. Ma refer la clasa a patra. Au trecut primele etape la romana si mate. 80% dintre participanti concureaza in conditii corecte si au cam 20% din medalii. Restul de 20 % sunt cei care au deschis o fabrica de produs medalii dintr-o scoala publica. Sa nu credeti ca in mod cinstit, ci prin soptit, copiat, dezbatut in grup. Am mai auzit ca unii ar sti si subiectele mai devreme decat altii :)). Rezultatele dubioase validate arunca pete pe intregul concurs. Partea de romana e chiar interesanta, dar trebuie sa faci abstactie de unele scoli, sa te faci ca nu exista. Spre exemplu, in prima etapa centrul din Satu-Mare a afisat recordul de punctaje maxime la romana: 52 (cincizecisidoua)validate la clasa a patra. Pe locurile urmatoare: Craiova, Bacau si scoala 88 din Bucuresti-aici s-au validat 18 punctaje de 100, urmatorul fiind de 95-practic s-au rotunjit la 100 toate punctajele 96-99. Adica in loc de 5-6 medalii de aur ,argint si bronz au facut 18 de aur. Foarte eficient.
La mate, o imensitate de copii a rezolvat punctul c pb IV, de fapt daca ai scris ceva la acel punct in unele scoli ai obtinut 100,99 sau 98. Recorduri: centrele de la romana plus cele din Bucuresti , Scoala Europeana si 79.

Arhimede are etapa programata pe 24 noiembrie. Sa vedem ce lucruri stranii se vor intampla si pe acolo. Concursul in sine e foarte dificil pentru ca implica cunostinte de clase mai mari si o prezentare detaliata a rezolvarii. Trebuie sa fii obisnuit cu stilul si sa poti aprofunda lucruri de clase mai mari. Scrii doar raspunsul, dispar puncte. E mai greu de copiat aici, mai greu de soptit, dar am inteles ca unii mai deschid subiecte asa ca sa nu aiba surprize prea mari. :)))

Lumina Math are acum doua etape. E posibil sa se fi prins ca unii au gasit alte metode de a obtine premii si vor concentra etapa finala doar in centre agreate sau poate doar in unul singur. Avantajul ar fi ca va fi un control mai strict asupra a ceea ce se intampla in mod real, dezavantajul tine de distantele pe care unii copii ar trebui sa le parcurga.


Alte probleme: invatatori si profesori cu proprii copii in concurs care sunt prezenti in comisiile de corectare.

Ar trebui sa postati toate rezultatele dubioase, de la toate clasele, poate le vede totusi cineva.

Edit: fiecare etapa de Nastasescu romana plus mate face cam 600 000 euro. Ies ceva bani daca aduni toate etapele si toate concursurile. Unde se duc acesti bani, pe ce baza legala, circuitul documentelor in natura, nu stiu sa va spun. Ceva banuieli am.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Eu voi pierde o jumate de ora dupa fiecare etapa sa ii depistez pe trisori. Macar sa ii stim cu totii. Dar nu ma pot ocupa decat de clasa a patra. Daca aveti dubii in legatura cu rezultatele de la anumite scoli de la alte clase, spuneti-le in acest topic.


Mi-ama dus aminte si de alte concursuri: Fii inteligent la mate!, Comper, Scoala cu ceas, Marcela Penes. Dar, despre ele, in alta zi.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns capcaunul spune:

loryi1974, ai sintetizat foarte bine mizeria si mai ales devalmasia care se ascunde in spatele acestor "concursuri". In realitate simple fabrici de bani pentru organizatori si de puncte pentru salariile de merit si gradatii pentru profesori. Parintii si elevii se aleg in general doar cu stresul si frustrarile ...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns aschiutza spune:

Lala, deja in anii 90 la inceput erau depasite bine de tot granitele manualelor (de ex in Constanta se dadeau spectre IR la clasa a 12-a la judeteana de chimie). Stiu ca eu la chimie incercam sa invat din tratate de facultate, dar facind-o dupa capul meu am pierdut mult timp pe amanunte sau pe capitole unde nu se cerea asa de mult la nationala. Deh, pe vremea aia nu erau calculatoare, nu internet, inspectoratul nu ii ajuta pe cei de la licee mici nici cit negru sub unghie (ca exisa probleme pregatitoare pt inter am aflat cind eram in facultate, secretele se pastrau bine ).

Loryi, tot din anii 90 la olimpiade: daca profesorii tai din liceu nu ramaneau la judeteana la corectat, riscai sa fii depunctat, mai ales la umaniste. Si se intimpla ca altii elevi sa afle subiecte sau sa fii facut asemnatoare cu profii lor care le propusesera. Da pe vremea aia la judeteana se faceau in fiecare judet subiectele separat. Sunt sigura ca s-a imbunatatit situatia intre timp, dar in orasul meu pe vremea mea ajunsesera multi profi sa faca greva si sa nu mai trimita elevi la olimpiade ... La nationala se corecta corect, acolo aveai avantaje daca erai pregatit de cineva din comisia centrala.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns capcaunul spune:

Citat:
citat din mesajul lui happiness
Salariul de merit in invatamant nu mai exista de mult...

Daca tu nu ai luat asta nu inseamna cu nu exista.
Glumesc si eu.

Salariul de merit exista. Numarul este limitat la maxim 15% din personalul didactic. Si se aproba in baza unui concurs de dosare. De fapt la 10%, pentru ca acea treime de functii de conducere este mai mult ca sigur abonata la salariul de merit. Restul de doua treimi de merituosi (adica 10% din personal) au fost in ultimii ani alesi pe ochi frumosi. Poate de aceea nu ai aflat.

Anul acesta, spre surprinderea multora, in unele unitati de invatamant s-a lansat concursul de dosare pentru salarii de merit, in conditiile in care ani de zile selectia pentru salariile de merit era o afacere ultrasecreta, ale carei ecouri nu penetrau usa capitonata a directorului ca sa ajunga-n cancelarie ...

Mergi la inceput