Cartea din TREN
ce credeti despre acest proiect?
am facut lobby pentru el si sunt incantata ca acum se materializeaza
==========
De maine, in trenurile InterCity (pentru inceput cele de pe ruta Bucuresti - Galati) vor fi expuse/disponibile, carti clasice si carti eklectronice (e book uri) stickere cu coduri QR care permit descarcarea gratuita de carti electronice de catre pasagerii detinatori de telefoane mobile cu conexiune la Internet.
Printre titlurile cartilor clasice pe care pasagerii le vor putea gasi asezate pe masutele din vagoanele de tren, se vor numara titluri precum:
“Cel mai iubit dintre pamânteni” de Marin Preda,
„Codul bunelor maniere” de Nadine de Rothschild,
Hotii de frumusete” de Pascal Bruckner,
„India picanta” de Adelina Patrichi sau
„Înca o zi infecta” de Pierre Enckell.
etc
www.cfrcalatori.ro/7016" target="_blank">preluare
==================
Dilema pe care o am acum este vis a vis de durata de viata a cartilor in format clasic.
Ne-am gandit la niste masuri de siguranta si acestea au fost legate cu un sistem de masutele dintre scaune....
vor rezista?
Alinuk
si ostrogotzii din dotare: Andu mik (3 ani) si Teo voinik (5 ani)
De dragul Artei
............................................................................
Nimic nu-i intamplator!
............................................................................
Raspunsuri
rall spune:
www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-stiri_din_bucuresti-cartile_de_la_metrou-carti-campanie_culturala_0_773922678.html" target="_blank">Minunile nu mai tin trei zile: cartile de la metrou, legate cu lanturi, au disparut în doar doua zile de la implementarea proiectului cultural
In metrou n-au rezistat.
Cu intercity-ul poate totusi se plimba oameni mai civilizati In general, chiar pe ruta / in trenul asta, vad multi studenti si oameni de peste 60 de ani.
alinuk spune:
Rall profilul calatorilor de tren InterCity a fost punctul forte .. cu care am sustinut proiectul
eu mizez pe succesul si extinderea la nivel de retea
pt o sapt se testeaza pe ruta Bucuresti Galati
Alinuk
si ostrogotzii din dotare: Andu mik (3 ani) si Teo voinik (5 ani)
De dragul Artei
............................................................................
Nimic nu-i intamplator!
............................................................................
mianna spune:
care e scopul final? cresterea vanzarilor in librarii, sau n-are nicio legatura cu asta?
intreb pentru ca nu imi dau seama cum s-a gandit proiectul. daca ai o viteza mare la citit, o termini pana la destinatie. dar daca nu? pe mine una m-ar deranja sa imi placa o carte, dar sa ajung doar pana la jumatatea ei si sa nu stiu finalul (sau sa nu trec de primul capitol, intr-o calatorie cu metroul din exemplu). ce-ar ramane de facut? sa mai fac peste cateva zile o tura cu intercity-ul doar ca sa termin cartea? sau sa m-apuc s-o caut in librarii?
oricat imi place sa citesc, cu siguranta nu-mi place deloc sa citesc jumatati de carte.
muffin spune:
Chiar merita acest efort?
Este CFR o companie care face profit?
Publicul care circula cu Intercityul, dotat cu aparate care pot citi aceste carti, are cu siguranta ce citi sau ce face in timpul calatoriei.
Mai urmeaza sa puneti si un panou de sudoku pe usa de la toaleta,ca sa nu se plictiseasca calatorii.
alinuk spune:
pt acest proiect CFR Calatori nu face niciun efort financiar
e un parteneriat cu Bookland - un proiect cu finantare privata
obiectivul este acela de a aduce plus valoare serviciului de transport de pasageri
se dezvolta pe doua directii:
cartea electronica, e-book ul: descarcare gratuita de pe coduri QR / omul isi poate downloada cartea si o citeste cand ii pofteste inima
cartea clasica: o calatorie medie cu tr Intercity de la pct x la y este in medie 2 -3 ore, timp in care oricine poate rasfoi o carte daca ii face placere / nu are nimeni pretentia de a transforma trenul in biblioteca
in mod clar sistemul de trsp feroviar are multe neajunsuri
Alinuk
si ostrogotzii din dotare: Andu mik (3 ani) si Teo voinik (5 ani)
De dragul Artei
............................................................................
Nimic nu-i intamplator!
............................................................................
andacos spune:
Citat: |
citat din mesajul lui mianna oricat imi place sa citesc, cu siguranta nu-mi place deloc sa citesc jumatati de carte. Asculta, priveste si taci!... Din brate fa-ti aripi de fier Si zboara cu ele spre cer!... |
Mianna,itzi vine sa crezi ca drumul d ela Galatzi la Bucuresti dureaza undeva la cel putzin 4 ore??????Pentru o distantza de 250-270 km??????
Si daca e prea cald afar si se dilata sinele,potzi face chiar mai mult??????
Deci s-ar putea sa termini cartea!
Eu consider super o asemenea initziativa,nu stiu ce finalitate ar avea,mai bine s-ar investi in altele(vezi sinele d etren care sunt vechi ,vagoane -nu ma refer la Intercity aici,care sunt ingrozitor d evechi,nu se deschid usile-baiatul unei prietene atrebuit s amai mearga o statzie ca n-a putut deschide usa vagonului,si alte bube)
Oricum mie mi s epare super initziativa,chiar as fi incintata sa citesc in momentul in care de voie de nevoie ar trebui sa ramin in cimp!
Dana
Selene_Bunny spune:
4 ore cu InterRegio, nu stiu daca InterCity face vreo diferenta.
Fain proiect, dar numai pentru InterCity?
buflea spune:
Eu sunt reticenta ... la prima vedere mi se par niste bani chieltuiti aiurea, dar daca TREBUIE cheltuiti, atunci as sugera mai bine revistele decat cartile.
Motivele ar fi :
1. Financiare - revistele costa mai putin si pot fi acoperite o gama mai larga de domenii caci exista reviste in orice domeniu.
2. Informationale - sunt convinsa ca multe dintre romanele clasice sunt citite si rascitite de cei care gasesc o metoda mai rapida de trecere a timpului in citit. Exista deci riscul ca interesul pentru cartiel clasice sa fie totusi minim ... pe cand interesul pentru un numar de revista abia aparut sa fie mult mai mare, macar pentru ca este noua.
3. Posibila lor disparitie nu este atat de semnificativa - pentru ca oricum se invecheste ca si informatie, revistele risca sa dispara mai incet sau pura lor disparitie nu conteaza atat de mult.
4. Subiectul - o revista nu necesita concentrarea cititorului. Are articole scurte si usoare, uneori informative, alteori de scandal, un rebus, un sudoku, o barfeta ... se evita situatia expusa de Mianna, cu a incepe o carte si a ajunge la destinatie la jumatatea ei.
5. Posibile venituri din distributia revistelor - sunt convinsa ca companiile de publishing ar fi mult mai interesate sa plateasca o suma de distributie, pentru expunerea reclamelor, pe care CFR ar oferi-o publicului calator, care cu sau fara chef sa rasfoiasca o revista, trebuie sa omoare niste timp.
ni-na spune:
Pe mine m-a "dat pe spate" unul dintre titluri:Codul bunelor maniere!!!
pe bune,daca nu ar trebui dotata orice gara,orice vagon,orice toaleta,orice sala de asteptare........sa se gasesca in orice cutie postala ca ofertele de la super-marketuri.
Nu spun de regulile acelea rigide,bune de aplicat de aristocratia secolului 19 ci de ceva actual,adaptat epocii Facebook-ului si messengerului.
Un exemplu de regula desueta..m-a certat acum 35-37 ani bunicul matern ca am trecut printre el si interlocutorul lui,nu i-am acordat destul respect ,ei stateau fata in fata pe niste scaunele in curte.
Un exemplu de regula veche care insa imi pare actuala.......sa ai rabdare sa termine celalalt de vorbit si sa iti spui parerea...sau tu,copil,sa astepti sa termine adultul ce are de zis,apoi sa spui ce vrei.