Alaturi de Mircea Cartarescu

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns dulcetica spune:

O sa fac o *concesie* si o sa-i acord o sansa lui Cartarescu. De iubire nu cred ca va fi vorba ,ca mie imi plac barbatii inalti si dominatori.
Acum sint ocupata cu Doris Lessing,care mi-a trezit curiozitatea dupa Memoriile unei supravietuitoare si am 2 carti ale ei pe birou , plus Shafique Keshavjee-Printesa si profetul,poveste despre globalizare,dar il am in vedere dupa.
Patapievici e tipul de intelectual clasic ,cu aspect fragil,care a avut o functie in care uneori faci si compromisuri .Nu cred ca se va demonstra un interes personal, material.Il vad ca o persoana cu principii. Cel putin asa sper! Imi place sa cred ca mai exista verticalitate in tara asta.
Revenind la finantarea care a avut-o Cartarescu : aceste investitii in cultura pe care le face statul, prin diverse instututii, trebuie sa fie transparente ,cu o logica ,o selectie dua niste reguli clare,sa aiba toti sanse egale si daca beneficiarul are un profit material ulterior ,normal ar fi sa fie niste clauze prin care sa reintregeasca acest fond. Sigur ,unele investitii ,desi utile, nu produc un profit material,dar daca acesta exista ?Pina la urma ,cu toata iubirea noastra ,simpatii si antipatii,trebuie sa vedem aspectul moral ,efectul si sa luam decizii constructive.
Asa vad eu lucrurile! Desi poate parea pasional ,subiectiv,cred ca e totusi un punct de vedere constructiv.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buli spune:

Citat:
citat din mesajul lui dulcetica

Revenind la finantarea care a avut-o Cartarescu : aceste investitii in cultura pe care le face statul, prin diverse instututii, trebuie sa fie transparente ,cu o logica ,o selectie dua niste reguli clare,sa aiba toti sanse egale si daca beneficiarul are un profit material ulterior ,normal ar fi sa fie niste clauze prin care sa reintregeasca acest fond.
dulcetica

adica scriitorul ar trebui sa-si ia totusi un "job serios" sa nu traiasca din scris, nu?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui dulcetica

Patapievici e tipul de intelectual clasic ,cu aspect fragil,care a avut o functie in care uneori faci si compromisuri .Nu cred ca se va demonstra un interes personal, material.Il vad ca o persoana cu principii. Cel putin asa sper! Imi place sa cred ca mai exista verticalitate in tara asta.

dulcetica


Uite cum esti tu depreciativa si cu Patavievici, pe care il placi.
Ce ar fi sa te mai informezi despre activitatea si rezultatele ICR-ului cu Horia Patapievici la conducere?


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dulcetica spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Citat:
citat din mesajul lui

Patapievici e tipul de intelectual clasic ,cu aspect fragil,care a avut o functie in care uneori faci si compromisuri .Nu cred ca se va demonstra un interes personal, material.Il vad ca o persoana cu principii. Cel putin asa sper! Imi place sa cred ca mai exista verticalitate in tara asta.




Uite cum esti tu depreciativa si cu Patavievici, pe care il placi.
Ce ar fi sa te mai informezi despre activitatea si rezultatele ICR-ului cu Horia Patapievici la conducere?


Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Sincer ,nu inteleg unde e deprecierea?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dulcetica spune:

Citat:
citat din mesajul lui buli

Citat:
citat din mesajul lui

Revenind la finantarea care a avut-o Cartarescu : aceste investitii in cultura pe care le face statul, prin diverse instututii, trebuie sa fie transparente ,cu o logica ,o selectie dua niste reguli clare,sa aiba toti sanse egale si daca beneficiarul are un profit material ulterior ,normal ar fi sa fie niste clauze prin care sa reintregeasca acest fond.


adica scriitorul ar trebui sa-si ia totusi un "job serios" sa nu traiasca din scris, nu?

Poate nu e clar:daca din investitia respectiva ,in mod direct Cartarescu are un profit,respectiv vinzari ale cartilor traduse ,etc. nu crezi ca partial ar putea sa revina in acel fond?
Adica in mod evident a avut un profit material.
N-are rost conversatia,pe tema asta ,daca nu vedem din toate unghiurile.
Aici e vorba despre niste bani publici.Daca era vreo societate nonprofit,o organizatie care dadea banii,nu mai era nici o discutie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui dulcetica

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Citat:
citat din mesajul lui dulcetica

Patapievici e tipul de intelectual clasic ,cu aspect fragil,care a avut o functie in care uneori faci si compromisuri .Nu cred ca se va demonstra un interes personal, material.Il vad ca o persoana cu principii. Cel putin asa sper! Imi place sa cred ca mai exista verticalitate in tara asta.

dulcetica




Uite cum esti tu depreciativa si cu Patavievici, pe care il placi.
Ce ar fi sa te mai informezi despre activitatea si rezultatele ICR-ului cu Horia Patapievici la conducere?




Sincer ,nu inteleg unde e deprecierea?

dulcetica


Spui ca Patapievici, asa fragil cum e el, a scos putin nasul din treburile lui de intelectual clasic si a ajuns sa faca compromisuri intr-o functie.
Tu esti ingaduitoare cu el, asa, ca ti-e simpatic. Asta e deprecierea.

In fapt, Patapievici nu pare fragil, e un om inteligent si cu viziune, care a stiut sa puna in miscare ICR-ul cu rezultate extrem de bune.

Faptul ca l-a promovat pe Cartarescu consideri ca a fost un compromis? Poate tot el si ICR-ul i-au platit pe cititorii straini sa-l cumpere, pe critici sa-l aprecieze, s.a.m.d.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dulcetica spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Citat:
citat din mesajul lui

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Citat:
citat din mesajul lui

Patapievici e tipul de intelectual clasic ,cu aspect fragil,care a avut o functie in care uneori faci si compromisuri .Nu cred ca se va demonstra un interes personal, material.Il vad ca o persoana cu principii. Cel putin asa sper! Imi place sa cred ca mai exista verticalitate in tara asta.






Uite cum esti tu depreciativa si cu Patavievici, pe care il placi.
Ce ar fi sa te mai informezi despre activitatea si rezultatele ICR-ului cu Horia Patapievici la conducere?


Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Sincer ,nu inteleg unde e deprecierea?




Spui ca Patapievici, asa fragil cum e el, a scos putin nasul din treburile lui de intelectual clasic si a ajuns sa faca compromisuri intr-o functie.
Tu esti ingaduitoare cu el, asa, ca ti-e simpatic. Asta e deprecierea.

In fapt, Patapievici nu pare fragil, e un om inteligent si cu viziune, care a stiut sa puna in miscare ICR-ul cu rezultate extrem de bune.

Faptul ca l-a promovat pe Cartarescu consideri ca a fost un compromis? Poate tot el si ICR-ul i-au platit pe cititorii straini sa-l cumpere, pe critici sa-l aprecieze, s.a.m.d.



Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

E fragil in sensul ca e delicat,fin,un adevarat intelectual,nu ca nu e capabil sa ia decizii ,pentru care, cind ocupi o functie publica ,raspunzi. Daca totul e OK ,nimeni nu are nimic de ascuns. In caz contrar ,indiferent cine esti, trebuie sa dai socoteala atunci cind cheltui banul public.
De ce ar trebui sa fiu ingaduitoare cu el? I se aplica aceeasi masura:.E adult si daca a facut treaba buna ,cred ca nu e nici o problema sa prezinte criteriile ,strategia ,cum s-au cheltuit banii,efectul.
Cit o fi el de Patapievici si inca o data subliniez ca ma sensibilizeaza, sper sa nu aiba nimic pe constiinta. Valoarea lui ca scriitor ramine si mi-ar displace sa fie aspecte imorale ; personal nu-l banui numai ca un sef nu are drept de veto. Sint comisii de lucru,consilii de administratie ,care iau decizii colective.
Nu stiu cum functioneaza ICR in detaliu si nu ma pasioneaza sa arpofundez.
E pacat sa facem analiza pe text tendentios!
Chiar as vrea sa stiu ca exista o sansa egala pentru toti oamenii din domeniul artistic. Daca ne-am decis sa acordam o suma ,indiferet de marimea ei,sa fie clar pe ce criterii se acorda. Pina la urma nu stim ce Van Gogh ramine nedescoperit ,ca nu i-a dat nimeni o mina de ajutor.
O sectiune de dezbatere publica pe site-ul lor in legatura cu orice proiect, ar spulbera dubiile prezente si viitoare.
Daca e atita zarva,daca as fi in loul lui ,as da toate aceste detalii publicitatii,cu calmul si profunzimea cu care am chibzuit cind am considerat ca-i merita x si nu y.
Daca exista atitia cititori straini si autohtoni,inseamna ca el a beneficiat de o sansa suplimentara si nu e absolut nicio problema sa ramburseze banii.Oricum drepturile de autor curg in continuare.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danielag spune:

Nu stiu despre ce finantare este vorba, nu am aprofundat foarte tare subiectul. Insa l-am auzit pe Patapievici spunand ca ICR s-a implicat in promovarea scriitorilor doar prin finantarea traducerii operelor acestora. Costurile de editare, desfacere, promovare au fost suportate de editurile straine care au decis (singure) ca vor sa publice titlul in cauza.

Apoi n-as lega acordarea unei finantari in cultura de rezultatul financiar ulterior. Pentru ca exista efectul moral advers: ar exista tendinta finantarii cu preponderenta a proiectelor "comerciale", care pot intoarce bani. Ori nu toate proiectele culturale sunt profitabile. Iar scopul ICR este sa creasca vizibilitatea culturii romanesti, nu sa serveasca drept impresar.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Deceneus spune:

Citat:
citat din mesajul lui danielag

Nu stiu despre ce finantare este vorba, nu am aprofundat foarte tare subiectul. Insa l-am auzit pe Patapievici spunand ca ICR s-a implicat in promovarea scriitorilor doar prin finantarea traducerii operelor acestora. Costurile de editare, desfacere, promovare au fost suportate de editurile straine care au decis (singure) ca vor sa publice titlul in cauza.

Apoi n-as lega acordarea unei finantari in cultura de rezultatul financiar ulterior. Pentru ca exista efectul moral advers: ar exista tendinta finantarii cu preponderenta a proiectelor "comerciale", care pot intoarce bani. Ori nu toate proiectele culturale sunt profitabile. Iar scopul ICR este sa creasca vizibilitatea culturii romanesti, nu sa serveasca drept impresar.

Nimeni nu prea stie cum s-au facut fiantarile si pe ce criterii s-au ales castigatorii, desi banii sunt publici si transparenta ar fi trebuit sa fie totala. Tocmai asta se reproseaza lui Patapievici, ca a utilizat banii pe nonvalori, pe autori contemporani sau pe opere anonime.
Poate este adevarat, poate nu. Daca a acceptat sa actioneze in confidentialitate s-a expus la acuze.
Daca voia sa nu fie acuzat ar fi organizat concursuri si catigatorii ar fi benefiaciat de finantare.
In occident asta-i solutia cu banii publici. Se stabilesc criterii de evaluare, se organizeaza concursuri si nimeni nu mai are nimic de comentat.
De ce nu se practica si in Romania sistemul concursurilor? Pentru ca atunci nu se poate frauda.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danielag spune:

Deceneus, cum ai ajuns la concluzia ca finantarile au fost facute netransparent? Ai cautat conditiile de finantare si n-ai gasit nimic? Sau iei de bun ce ti-au zis altii?

La distanta de doua click-uri: programul prin care au fost finantate cartile lui Cartarescu se numeste www.cennac.ro/anunturi/tps-1/prezentare-12" target="_blank">Translation and Publication Support Programme si este derulat de www.cennac.ro/despre-noi/" target="_blank">CENNAC, si are urmatoarele
www.cennac.ro/anunturi/tps-1/conditii-de-inscriere-13" target="_blank">conditii de inscriere in program. Cred ca e destul de transparent.

Mergi la inceput