Copil cu ADHD la scoala. Cum va descurcati???
Raspunsuri - Pagina 8
ra_mi_ella spune:
Eu nu am vrut neaparat s#259; lucreze diferentiat cu copilul meu exact din motivele expuse mai sus de Oana. Pentru c#259; el tine ritmul la tot ce se preda, stie tot ce se discuta, numai lucrul individual e problema. Si ma gandesc ca mai incolo cand se va mai maturiza, ii va fi mai usor si sa nu ramana cu niste goluri pe care nu le mai putem recupera.
Am discutat cu doamna foarte frumos despre cum se simte copilul, ca se simte mult inferior datorita faptului ca ea il noteaza asa, ca el deja simte ca are o eticheta pusa de colegii de clasa, dar ea spune ca nu e adevarat, ca nu se discuta notele la clasa. Cu toate ca baietelul imi spune ca sunt pusi pe rand sa spuna ce note au luat la lucrari ca sa le noteze dna. intr-un caiet si atunci se si discuta calificativele obtinute.
De mutat nu am cum sa il mut, pentru ca e o singura clasa in scoala. Si nici nu as vrea sa il duc la alta scoala pentru ca lui ii place foarte mult aici, s-a adaptat f bine.
anuscha2009 spune:
Ramiella, eu nu stiu cum se simte copilul meu, ca nu comunica, doar ca e foarte speriata cand ia note proaste pentru ca o cert eu.
Dar as putea sa-i spun ce simt eu, ca ma simt ,,ca naiba'' cand facem munca lui SIsif.
De fapt eu as vrea sa stiu clar cum lucreaza doamna cu ea, un copil cu dificultati de invatare - asta este fii-mea si cu blocaje. Cand vorbesc cu doamna, doua trei zile imi spune ce calitati minunate are fata, cat este de sociabila, cat de buna colega, ce frumos danseaza, ca e cea mai buna la sport sau cine stie ce. Atunci de ce nu o valorizeaza si la lectii?
Am programat-o din nou la neuropsihiatru. O sa aduc din nou discutia despre diagnostic, dar doamna doctor imi zice ca sunt eu8 nebuna.
Din pacate va fi pe 14 nov, daca incep sa i dau eu vincamina si pure dha, pana o sa mergem la control oare gresesc?
oanaib spune:
Parca suntem intr-un film de groaza in care ne invartim intr-un cerc vicios fara nici o iesire.
Din pacate toata speranta acestor copii este in noi. Important este sa nu acumuleze goluri prea mari si sa treaca clasa. Timpul le v-a mai rezolva pe toate. Trebuie macar sa speram ca la capatul tunelului exista o luminita.
Cand vor termina 12 clase nu o sa mai pese nimanui ce calificative a avut in clasele 1-4.
Trebuie sa le tratam pe doamne ca si pe niste copii: "daca le repetam mereu un lucru poate o sa-l inteleaga si ele" Stiti voi, repetitia e mama invataturii!
oanaib spune:
Anna nu cred ca e bine sa-i dai mai ales vincamina fetei. Las-o sa o vada doctorul. Pure DHA sunt niste vitamine dar vincamina e mai mult de atit. Si in plus poate ii da altceva, nu poti sa stii. Fetita mea devena cam nervoasa cand ii dadeam vincamina.
ra_mi_ella spune:
Anuscha, eu in clasa I il certam foarte des pe baietelul meu pentru note. De parca el era vinovat. El micutul se chinuia din rasputeri, dar rezultatele nu erau pe masura asteptarilor mele. Cand am vazut cat plange, si cat suferea pentru pretentiile mele am lasat-o mai usor cu critica asupra notelor. Am inceput sa il incurajez, sa il laud cat de frumos scrie si sa il asigur de toata dragostea mea pentru ca imi era f mila cand il vedeam cat sufera pentru niste amarate de calificative.
I-am spus clar doamnei ca nu ma astept sa am un copil olimpic. Pentru mine e importanta sanatatea lui, pentru ca trecut prin foarte multe in ultimii 5 ani #351;i ca vreau doar sa fie cat de cat pe linia de plutire,sa treaca clasa.
Din punctul meu de vedere a progresat enorm. 3 ani m-am chinuit sa il invat numerele de la 1-10, iar alfabetul l-am invatat pe manuale speciale comandate din Ungaria. Nu mai stiam ce metoda sa folosesc, iar acum face ecuatii cu o necunoscuta, operatii fara probleme, la lb. romana la fel. Pentru mine e ok.
Ce va mai fi, vom vedea.
anuscha2009 spune:
Si eu imi propun ramiella sa nu o cert, dar nu mi iese mereu. As vrea sa o vad mai implicata, asta imi doresc si fata mea a invatat greu culorile, greu sa numere, barem cu cititul si scrisul ,,mami nu aud ce sa scriu'' asa ne-am chinuit toata clasa 1.
Am trecut de toate astea, este cat de cat pe o linie de plutire, dar inca suntem departe de a ajunge la mal.
Clasa a treia e fffffffffff grea.Fac ortograme si nu stiu cum sa-i explic mai bine pentru mintea ei cand se scrie sa si cand s-a. Pentru ca ea nu intelege clar faza cu persoana si actiunea.
La stiintele naturii, alta greutate face forma corpurilor: lichida, solida si gazoasa. Am stors la rosii, am umplut pahare cu apa, i am aratataburul de la aragaz. Parea ca le stie bine, la scoala a ascultat-o, s-a pierdut si nu a mai spus nimic. Doamna o asculta ca si pe copilul care nu are dificultati de invatare - cred - nu stii? zbang, stai jos si jap o eticheta - nu stiu cred.....
ra_mi_ella spune:
Dupa cum o descrii pe fetita ta, exact asa e si baietelul meu. Pana nu reusesc cumva sa intru in capul lui sa ma fac inteleasa pot da mii de explicatii fara rost.
Si al meu se pierde oricat de bine ar sti, dar cand e ascultat cade cerul pe el. E si timid. Ma gandesc cu groaza la trecerea peste ordin, la matematica. Nu stiu cum ii voi explica.
anuscha2009 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ra_mi_ella Ma gandesc cu groaza la trecerea peste ordin, la matematica. Nu stiu cum ii voi explica. |
Acum adunarea si scaderea peste ordin se face altfel decat am invatat noi, e parca un pic mai simplu, fii mea apriceput o pe asta. Lasa-l sa si foloseasca degetele sau numaratoarea si Leit-motivul nostru este si acum 1 in cap si......
Eu ce sa mai zic caci vom trece la tabla inmultirii.
Si ca sa te incurajez sa stii ca a doua este mai usoara decat a intaia.
Pe social baietelul tau cum sta? Cum se impaca cu colegii? EL are diagnostic de ADHD? Profesor de sprijin?
oanaib spune:
Anna, sunt oameni in toata firea care au mai terminat si facultati si nu stiu cand sa puna cratima. Tu crezi ca ceilalti copii inteleg foarte usor notiunea asta, eu iti spun ca am vazut la o fetita de clasa a 4-a care avea problema asta si era considerata printre cei mai buni din clasa. Pina intr-a 8-a asta o sa tot faca. Gramatica limbii roamne este ffff grea. Nu copilul e de vina ca nu reuseste inca sa faca aceasta distinctie. Vionvata e doamana ca nu are putina intelegere pt ca notiunile sunt f grele.
Faceti f multe exercitii si cand nu faceti teme. Cand tu te iei cu treaba si ea e pe langa tine dati exemple. Sa stii ca si eu am impresia ca numai a mea nu stie si numai a mea nu face dar uneori cand te mai duci pe la cate o sedinta cu parintii sau mai vorbesti cu cate un parinte care e dispus sa spuna adevarul constati ca toti copiii au dificultati. Si e normal pt ca materia este ffffff grea.
Ca sa-ti dau un exemplu: ieri avea de scris la mate 1 2....si tot asa pina la capatul randului. Imi venea sa o omor: zicea 1 si scria 2 (cica asa i-a iesit)sau numai zicea nimic si scria ba doi de 1 ba doi de 2. A fost un chin intreg tema de ieri de la matematica. Deci se poate si mai rau
anuscha2009 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui oanaib Imi venea sa o omor: zicea 1 si scria 2 (cica asa i-a iesit)sau numai zicea nimic si scria ba doi de 1 ba doi de 2. A fost un chin intreg tema de ieri de la matematica. Deci se poate si mai rau |
De ce mi se pare asa de cunoscut???????????
Faza e ca sunt si alti copii care se mai incurca bineinteles, sunt si copii cu potential pe care nu i ajuta parintii. Faza e ca eu nici nu pot sa fac cu ea mai mult de 2 3 ore pe zi caci oboseste si plange si adoarme de oboseala ca un bebe cu mana in gura.
Ma bucur mult ca v am cunoscut, acest subiect imi da curaj sa mergem inainte.