T Basescu - CV-ul suspendatului !

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Deceneus spune:

www.cotidianul.ro/55-de-motive-pentru-care-trebuie-demis-traian-basescu-189866/" target="_blank">Cititorii au cuvântul
55 de motive pentru care trebuie demis Traian Basescu

Citat:
D. Ingerinte si atacuri la adresa justitiei
A organizat cea mai ampla operatiunede îndepartare de la post a procurorilor „neloiali”, înlocuindu-i cu procurori mai „obedienti” ori mult mai putin experimentati.
În perioada 2005-2009 a numit 3.011 judecatori si procurori; spre comparatie,
în perioada 2001-2004, presedintele Ion Iliescu a semnat 137 de numiri,
iar în perioada 1997-2000, presedintele Emil Constantinescu a semnat 172 de numiri.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Deceneus spune:

Cu atatia fani, nu vrea nimeni sa completeze CV-ul "iubitului carmaci" scuze "capitan", cu realizarile economice?
Fara contributia la scufundarea flotei CV-ul nu este complet.
Nu vedeti ca mass-media "mogulilor" nu aminteste nimic de "FLOTA scufundata"?
Oare de ce nu este utilizat dosarul ca arma politica daca batalia este "dura"? Cu un asemenea dosar presedintele poate fi urgent pus sub acuzare si condamant, fara sa se mai recurga la referendumuri cu rezultat incert.
www.cotidianul.ro/lista-navelor-romanesti-rebotezate-si-noii-proprietari-148585" target="_blank">Lista navelor românesti rebotezate si noii proprietari (fragment)

Citat:
Acuzat de propria putere

„Financiarul” va prezinta dosarul „Flota” asa cum a iesit el pentru prima oara din „malaxorul” anchetatorilor. Veti vedea ca multe dintre deciziile luate de oficiali guvernamentali fata de navele românesti au fost pur si simplu stupide, asta ca sa ne exprimam gingas. Altele pot fi catalogate drept rau intentionate. Ramâne ca dumneavoastra sa judecati, pentru ca instanta a decis ca nu exista nici un prejudiciu în toata afacerea.
Retine atentia faptul ca dosarul ce îl incrimineaza pe Traian Basescu de „scufundarea” flotei românesti - cazul Petromin - nu a fost deschis de adversarii politici din PSD, ci de colegi din Partidul Democrat, chiar pe vremea când Traian Basescu se afla la putere. Instrumentat pentru prima oara în 1999 (procuror general era chiar Mircea Criste, un fost membru PD), dosarul îl acuza pe Traian Basescu de faptul ca, în 1991, în calitate de ministru al Transporturilor, a semnat celebrul contract de asociere cu firma norvegiana „Klaveness”, careia, practic, i-au fost vândute 16 nave maritime cu un dolar bucata. În urma acestui contract, partea româna s-a ales fara nave, dar si cu datorii de aproximativ 20 de milioane de dolari la o banca din Oslo.

Capetele de acuzare

Acuzatiile au fost constituite pe baza verificarilor facute de Directia Generala a Controlului Financiar de Stat la Compania de Navigatie Maritima Petromin SA Constanta. În dosar sunt consemnate urmatoarele ilegalitati: „În toate cazurile, înfiintarea companiilor din strainatate (ale Petromin – n.r.) nu au avut aprobarea Guvernului României asa cum prevad dispozitiile Decretului-lege nr. 104 din 30 martie 1990.
Documentele de înfiintare si functionare a acestor companii au fost aprobate de Basescu Traian - ministrul transporturilor. Navele apartinand Petromin SA Constanta au arborat pavilion liberian tot prin ordin al ministrului transporturilor, încalcându-se astfel dispozitiile Decretului nr. 443/1972, ramas în vigoare pâna la aparitia Ordonantei Guvernului României nr. 42 din 29 august 1997, când a fost abrogat în mod expres de guvernarea CDR. Prejudiciul produs Petromin SA Constanta prin managementul necorespunzator în perioada 1991-1999 este estimat la peste 150 de milioane de dolari”.

Falimentul profitabil. Pentru cine?


Petromin a disparut în urma unor decizii menite a o face profitabila. Cel putin asa au sustinut cei implicati în afacere, în frunte cu Traian Basescu. Potrivit documentelor de la Parchet, în baza unei note a Ministerului Transporturilor (fara numar si data), pe 31 martie 1991 s-a stabilit necesitatea obtinerii unui credit de 45 de milioane de dolari pentru retehnologizarea a 15 nave apartinând Petromin. Peste nici doua saptamâni, pe 11 aprilie, Traian Basescu, în calitate de ministru al Transporturilor, semna la Oslo, împreuna cu reprezentantii Petromin si ai firmei norvegiene Klaveness, o scrisoare de intentie prin care se convenea înfiintarea unei companii mixte româno-norvegiene, cu sediul în Liberia, pentru exploatarea a 16 nave românesti. Conditia era ca partea norvegiana sa asigure obtinerea acelui credit de 45 de milioane de dolari necesar retehnologizarii navelor.

Ministru si director

Zis si facut. La data de 14 mai 1991 s-a hotarât înfiintarea companiei mixte Petroklav, cu sediul în Liberia. Ulterior, s-a renuntat la aceasta locatie, societatea fiind „mutata” în Bahamas, la data de 26 iulie 1991. Toate aceste demersuri au fost aprobate de ministrul Traian Basescu, fara ca acesta, sustine Parchetul, sa obtina si aprobarea Guvernului României, asa cum prevedea legislatia. De asemenea, navele din respectivele companii, care apartineau Petromin, au arborat pavilion liberian tot prin ordin al ministrului Basescu, desi dispozitiile în vigoare la acea vreme interziceau acest lucru. Managementul era încredintat prin contract firmei Klaveness”. În schimb, norvegienii s-au tinut de cuvânt, au obtinut de la Christiania Bank din Oslo doua credite în valoare de 45, respectiv 64 de milioane de dolari, împrumuturi garantate cu navele românesti. Si pentru ca activitatea era asa de profitabila, pâna în 1999, pentru a plati ratele creditului total de 109 milioane de dolari, au fost vândute zece din cele 16 nave cu care Petromin s-a asociat cu partenerul norvegian. Însa ghinion, mai ramasesera de platit 20 de milioane de dolari. Asa ca si celelalte sase nave s-au aflat în situatia de a fi arestate si vândute pentru ipoteca facuta de Christiania Bank. Potrivit datelor din dosarul „Flota”, compania Petromin nu a încasat nici un dolar din milioanele realizate de firma mixta româno-norvegiana în toata perioada 1991-1999. Iar ca tot circul sa fie complet, s-a descoperit ca, în firma mixta constituita cu norvegienii, Traian Basescu a figurat ca director când era si ministru al Transporturilor.

„Din shipping nu se câstiga. Se pierde”

Traian Basescu a sustinut întotdeauna ca navele implicate în contractul cu firma Klaveness au fost vândute formal cu un dolar catre o firma straina la care asociat unic era Petromin, pentru ca era obligatoriu acest lucru, deoarece o parte din nave reprezentau garantii suplimentare la creditul de 49 de milioane de dolari (desi în dosar figureaza un credit de 45 de mil. de dolari - n.r.). Niciodata nu a avut intentia de a înstraina navele, iar dovada cea mai buna era, în viziunea actualului presedinte, faptul ca ele au ramas în inventarul Petromin, cu cheltuieli de amortisment. Vizavi de faptul ca s-a încredintat managementul unei alte firme nu pare a fi nici o problema pentru anchetatori atât timp cât firma româneasca avea 50% din actiuni. Ramâne însa o întrebare, daca era asa de bun contractul încheiat cu Klaveness, de ce România si-a pierdut navele si a ramas si cu datorii externe foarte mari? În urma cu aproape cinci ani (mai 2003), Traian Basescu declara presei ca „din shipping nu se câstiga. Se pierde. Asta am aflat-o în 1995 de la norvegieni, când am câstigat o bursa si m-am specializat acolo. Eram si parlamentar, dar mergeam si la scoala. Ca sa faci bani cu nave trebuie sa stii când sa le cumperi si când sa le vinzi. Noi n-am avut asa o flota puternica si buna, cum se sustine. Era uzata sau prost facuta, pentru ca Ceausescu, în ultimii zece ani, a tinut mortis sa faca toate piesele în România. Nu au fost scoase la vânzare de frica, sa nu se aleaga cu dosar penal. Eu, ca ministru, nu puteam sa ma ocup de asa ceva. De astfel de lucruri trebuiau sa se ocupe Consiliul Împuternicitilor Statului si, din 1992, FPS-ul. Nu am fost directorul firmei mixte cu norvegienii, am fost presedintele onorific al consiliului de administratie. Pentru o astfel de functie onorifica nu esti platit. Eu n-am fost platit de norvegieni. Am auzit ca mi-au cautat si conturi în strainatate. N-au gasit, ca n-au ce sa gaseasca. Totul este politic. Au încercat si în 1993, a încercat si Emil Constantinescu sa ma înfunde. Acum se încearca din nou. Am mai auzit ca au pus un expert - Nicu Oprea - sa faca asta, pentru ca el avea un dosar penal. Acum, acest Oprea nu mai este în tara. A facut expertiza si a fost lasat sa plece. Asa am auzit. Nu sunt vinovat si nici nu ma intimideaza cu dosarul lor”.

Si totusi, unde sunt vapoarele?

Traian Basescu a fost sau nu vinovat, asta nu o vom afla niciodata. La un moment dat însa, a scapat o pista foarte interesanta catre anchetatori. El a declarat ca navele cele mai bune din contractul cu Klaveness au ajuns la un membru PSD si la un taranist. „S-au batut pentru ele. Ei le-au cumparat”, declara Traian Basescu.
Nici una dintre institutiile statului nu a mers pe aceasta idee, a gasirii „corpului delict”. Surse politice ne-au confirmat însa partial declaratiile din urma cu cinci ani, facute de actualul presedinte. Cel putin 25 dintre navele Petromin apartin unor armatori români, acum importanti oameni de afaceri în judetul Constanta.
Concluzia este una trista pentru noi, ilara pentru cineva „din afara”. Aproape 300 de nave au disparut, dar nimeni nu este vinovat. Nu exista prejudiciu, nu exista fapta penala. Pentru amuzamentul dumneavoastra sa va pomenim despre cazul unui sef de serviciu la Navrom, acuzat de abuz în serviciu, fals intelectual si uz de fals. În timp ce era cercetat penal a reusit performanta sa devina… director economic la Penitenciarul Poarta Alba, cu gradul de maior. Justitia româna poate fi mândra ca, asemenea savantilor care au cutreierat Triunghiul Bermudelor, a emis doar teorii judiciare. Lipseste doar ipoteza extraterestrilor si a portii catre o alta lume…



Puteti cotinua cu administrarea drumurilor si "taxa Basescu", sau cu retehnologizarea si eficientizarea CFR-ului.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Marina spune:

Si da-i si lupta, pe bune te platesc?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mianna spune:

Citat:
citat din mesajul lui Deceneus

Cu atatia fany


cu atatia ceee?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Deceneus, tu nu te plictisesti sa scrii aceleasi lucruri again and again ?

Esti deja funny, ca sa parafrazez ...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns almo spune:

asta nu e CV. nu e decat opinia ta despre momente din viata lui Basescu.
mentinerea lui in functie este singura varianta benefica pentru Romania la acest moment.

indepartarea lui insa este foarte usor de facut: este dispus sa renunte la doi ani de mandat daca USLul accepta sa schimbe constitutia si sa reduca numarul de parlamentari si mandatul presedintelui la 4 ani, asa cum romanii au cerut la referendumul trecut.

MRU va fi probabil viitorul presedinte. Antonescu nu e decat o trompeta frustrata. Acuma se ia la hartza cu toata lumea de ciuda ca trebuie sa plece de la Cotroceni.

jenant. nu gasesti ?



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Deceneus spune:

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Deceneus, tu nu te plictisesti sa scrii aceleasi lucruri again and again ?

Esti deja funny, ca sa parafrazez ...

Dosarul FLOTA pentru Basescu este ca mineriadele pentru Iliescu!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns olympia spune:

Diferenta uriasa este ca Basescu le prezinta decontul tuturor celorlalti, in timp ce Iliescu face zid cu toti posesorii de dosare sperand sa scape cu turma si sa se albeasca unii pe altii.
Si atunci cetateanul simplu pe cine ar trebui sa sustina?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mickyyy spune:

Citat:
citat din mesajul lui Deceneus

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Deceneus, tu nu te plictisesti sa scrii aceleasi lucruri again and again ?

Esti deja funny, ca sa parafrazez ...

Dosarul FLOTA pentru Basescu este ca mineriadele pentru Iliescu!


Mintile ilustre discuta idei; Inteligentele medii discuta evenimente; Mintile reduse discuta persoane. (Eleanor Roosevelt )


Gresit, dosarul Flota pentru basescu e doar o forma ieftina de manipulare Antena3, nu exista nicio dovada directa ca el ar avea vreo vina acolo. In fine, sa dam crezare Antenei3 si sa zicem ca basescu e vinovat pentru flota.
Tu chiar crezi ca poti folosi aceeasi unitate de masura cand vine vorba de niste pagube materiale produse la bugetul de stat cu uciderea acelor tineri in Piata Universitatii de catre mineri????

Aici nu mai e naivitate, e deja reavointa sa pui semnul egal intre ele!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ali spune:

Citat:
citat din mesajul lui Mickyyy

Citat:
citat din mesajul lui Deceneus

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Deceneus, tu nu te plictisesti sa scrii aceleasi lucruri again and again ?

Esti deja funny, ca sa parafrazez ...

Dosarul FLOTA pentru Basescu este ca mineriadele pentru Iliescu!


Mintile ilustre discuta idei; Inteligentele medii discuta evenimente; Mintile reduse discuta persoane. (Eleanor Roosevelt )


Gresit, dosarul Flota pentru basescu e doar o forma ieftina de manipulare Antena3, nu exista nicio dovada directa ca el ar avea vreo vina acolo. In fine, sa dam crezare Antenei3 si sa zicem ca basescu e vinovat pentru flota.
Tu chiar crezi ca poti folosi aceeasi unitate de masura cand vine vorba de niste pagube materiale produse la bugetul de stat cu uciderea acelor tineri in Piata Universitatii de catre mineri????

Aici nu mai e naivitate, e deja reavointa sa pui semnul egal intre ele!!



Ca sa fie in ton cu momentul "Juri pe Biblie?"

Mergi la inceput