uneori 2+2=4 si alteori 2+2=5!
Raspunsuri - Pagina 16
b.nica spune:
Citat: | ||||
citat din mesajul lui copiloi
La topicul asta, numai fitile dinastea politice ai bagat. In rest nimic! |
Ce fitile, ca se potriveste al naibi de bine in politica imbarligatura de la Capacitate!
b.nica spune:
Citat: | ||||
citat din mesajul lui copiloi
Un propagandist veritabil nu poate raspunde decat cum o faci tu. |
Propagandistul cui?
copiloi spune:
Citat: |
citat din mesajul lui b.nica Ce fitile, ca se potriveste al naibi de bine in politica imbarligatura de la Capacitate! |
Imbarligatura de la Capacitate este oglinda succesurilor reformei din educatie, care ni s-a invocat ca s-a facut () in ultimii ani.
Subiectul si baremul dateaza din guvernarea Boc.
Culegem ce-am semanat.
anca_nicolae spune:
glimmer
nu e nici o problema sa intrebi, e ok, si cat stiu sa raspund, raspund.
hai sa o iau pe rand:
1.
ai zis ca la fraza cu frumos e ok sa fie un simplu nume prediativ, dar te-ai gandit ca daca ai inversa si ai articula, adica frumosul, ar putea ajunge frumos subiect.
Ei bine, misculatia asta a ta se cheama manareala, pentru ca, atunci cand doresti inversare, NU AI VOIE sa adaugi sau sa stergi litere/cuvinte. Daca simti nevoia sa adaugi/stergi, inseamna ca inversarea NU ESTE BINEVENITA.
2.
ai intrebat cand avem voie sa inversam si cand nu.
o definite academica nu stiu, dar stiu 2 motive cand sa NU inversezi:
- ca mai sus, cand inversarea presupune MODIFICAREA textului
- si ca in exemplul cu Ioana, cand, desi, aparent, nu am facut inversare, am aplicat, in mod intentonat, o inversare a sensului intrebarii, adica am inversat elementul pe care se pune pondere. Una e sa intrebi "ce este Ioana" si alta e sa intrebi "cine este mama mea", pentru ca, prin modul in care punem intrbearea, scoatem la iveala candidatul la subiect.
Tu ai zis ca la fraza din examen nu ai schimbat, asa este, dar ai facut exact ce am zis mai sus, ai schimbat sensul intrebarii, MUTAND ponderea pe substantivul dificultatea [pe deasupra SI articulat hotarat, deci si mai tentant sa-l indici ca subiect], decat sa intrebi, simplu, aidca in PRIMUL sens FIRESC de scriere si citire, de la stanga spre dreapta:
Ce este ceea ce ma deranjeaza? Raspuns: este dificultatea...
Toata smecheria [NU confuzie!!!] a fost ca dificulattea este un subtsantiv, si nu un adverb, cum era frumos, pe care nimeni nu s-ar fi aruncat/inghesuit sa-l promoveze la rang de subiect.
3.
este adevarat ca o parte din cei cu predicativa au raspuns asa nu din neinvatare, ci din ghinionul de a avea profesori mai putin inspirati.
Insa, daca am sta sa punctam, din mila, orice elev din cine stie ce sat, care nu face un radical, din simplul motiv ca acolo profesorul nu a mai apucat sa predea radicalul, clasa fiind prea slaba, unde ajungem? [nota: sunt si localitati rurale unde unii chiar invata, sa nus e inteleaga ca generalizez!].
Mai mult, stii care este paradoxul: din pacate, multi elevi se bazeaza doar pe meditatii, si mult mai putin pe ce se face la clasa, daca te uiti pe caietele lor.. iti dai seama. Si atunci, e destul de probabil ca la multi copii, informatia gresita [despre predicativa] sa fi venit NU de la profesorii de clasa, ci chiar de la meditatori.... Iar pe meditatori ii alegem noi, asa, din auzite, mai mult sau mai putin inspirat.
SO, ce facem? INLOCUIM nestiinta unor profesori/meditatori cu dezavantajarea celor care au raspuns corect?
Daca la matematica, un profesor invata ca impartirea la 0 nu are sens, si alt profesor invata ca da +/-infinit [nu caut semnul], ce ne-am face la:
problema: calculati 5/0
raspunsuri posibile: 7 si Nu are sens
Daca vreun elev din aia cu infinitul nu bifeaza nimic, ca asta e, nu regaseste raspunsul stiut de el, ce facem, il puncatm, pe PRESUPUNEREA ca nu a bifat nimic pt ca a fost invatat gresit? Edit: nu gresit, ci nepotrivit pt clasa 8.
Stii, partea proasta, la cazul nostru cu predicativa, este ca acum, orice elev care a bifat predicativa [chiar si cei care au bifat din nimereala] vor zice: aaa, eu asa am fost invatat de profesor.. un pic mai gresit... si baga lacrimi, si gata, ministerul ii cadoveaza 0,6.
Si din cei cu subiectiva sunt norocosi, la nimereala, dar la cei cu predicativa, se adauga si blamarea GRATUITA a unor profesori.
Ideea este: poate cineva sa NUMERE exact, care elevi au fost invatati prost, si care au ales predicativa din prea putina munca?????
Doar s-a presupsu, de-a valma, ca TOTI cu predicativa sunt niste victime.
De mici nesanse nu ne putem feri, poate su eu pot sa zic ca Vero nu a facut ultimul subpunct la mate ca profa nu a pus accent pe probleme cu constructii ajutatoare. Si ce sa fac, sa merg la minister ca sa o puncteze si acolo? Nu ar fi corect fata de copiii care au avut istetimea sa duca o inaltime ajutataore.
ASTA ESTE, trebuie sa acceptam notiunea de concurs, cu tot bagajul lui, si avantaje, si dezavantaje...
*****
Si eu cate intrebari pe la examene nu le-am gresit tot asa, ca mi le-am complicat eu inutil... ohooo
Dar si invers, la cate chestii am plusat, desi eu nu invatasem suficient acolo, ohooo
*****
Loterie tot exista, dar important este ca ea sa ramana in randul elevilor, NU in randul institutiilor!!!!!!!
Deci ce este solutie corecta, trebuie s araman solutie corecta.
Si tot sunt uimita ca NIMA de aici nu mi-a raspuns la contraintrebarea mea:
Daca subiectul era "Dificultatea ... este.."
credeti ca vreun elev [din cei care au invatat] s-ar fi apucat sa inverseze, sau ar fi raspuns, corect, predicativa?
Credeti ca ministerul ar mai fi admis si subiectiva ca raspusn corect. SIGUR NU.
De aici, rezulta incorectitudinea acceptarii ambelor variante [care, vorba cuiva de mai sus, se si exlud una pe alta...]
**********
Si ce e mai rau, am citit pe net ce a povestit un profesor din comisie, poate histamina sa ne zica daca a fost asa sau nu.
Schimbarea baremului s-a facut DUPA desecretizarea lucrarilor, si recorectarea s-a facut cu lucrarie deschise.
E asa?
Daca da, e fff nashpa.
Poze cu noi
Veronica-Elena 14 ani, Tudor-Iulian 11 ani, Robert-Adrian 3 anisori
Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui anca_nicolae Si ce e mai rau, am citit pe net ce a povestit un profesor din comisie, poate histamina sa ne zica daca a fost asa sau nu. Schimbarea baremului s-a facut DUPA desecretizarea lucrarilor, si recorectarea s-a facut cu lucrarie deschise. E asa? Daca da, e fff nashpa. Poze cu noi Veronica-Elena 14 ani, Tudor-Iulian 11 ani, Robert-Adrian 3 anisori |
E asa. Si e logic sa fi fost asa deoarece in multe judete erau deja corectate, centralizate, listele facute cand s-a luat decizia. Profesorii au intrat la corectare imediat dupa examen, decizia a aparut a dua zi, spre seara.
Concluzia logica ?
Evident ca este ...nashpa ...
Intereseaza pe cineva ?
Nope.
glimmer spune:
Anca, iti multumesc pentru rabdarea pe care o ai cu mine. Insist cu rugamintea sa-mi recomande cineva si mie o carte. Simte nevoia sa studiez
Cat despre situatia creata cu subiectul asta... am vorbit intr-adevar de mila. Dar nu e o mila ca pentru milogi. Sa nu uitam totusi ca si profesorii la care se mediteaza elevii si care i-au invatat gresit la meditatie, predau la randul lor la o scoala si au elevi pe care ii invata asa... deci nu pot considera ca e vina copilului ca a fost invatat gresit. Asta e singurul motiv care sta la baza ezitarii mele. Sunt, poate, subiectiva, pentru ca, asa cum am mai zis, am experienta cu profesoara de romana a fiicei mele.
danielag spune:
glimmer, am gasit pe scribd www.scribd.com/doc/9095234/Ion-Coteanu-Gramatica-de-Baza-a-Limbii-Romane" target="_blank">Gramatica de baza a limbii romane de Ion Coteanu. E un punct de plecare.
glimmer spune:
Citat: |
citat din mesajul lui danielag glimmer, am gasit pe scribd www.scribd.com/doc/9095234/Ion-Coteanu-Gramatica-de-Baza-a-Limbii-Romane" target="_blank">Gramatica de baza a limbii romane de Ion Coteanu. E un punct de plecare. |
Multumesc, pe aceea o am deja, dar nu ma lamureste.