Educatie cu ...mopul
Raspunsuri - Pagina 18
Aqai spune:
Citat: |
citat din mesajul lui nelia Ideea este ca scopului tau, ca parinte, nu este sa stopezi comportamentul pentru ca primeste avertismente la scoala sau ca nu e bine ceea ce face (si nu este), ci sa-l utilezi pe copil cu tot ceea ce trebuie ca in viata sa-si poata controla impulsivitatea, sa fie capabil sa-si asume responsabilitatea pentru actele sale etc. |
Ei, vezi exact asta caut eu. Cand m-am pomenit mama lui, eu credeam ca astea sunt lucruri oarecum naturale si ca daca ei bine, nu toata lumea le are, cel putin nu aveam eu de deal-uit cu ele. Ca adult imi aleg persoanele cu care interactionez.
DAR, am invatat ca nu e asa. Unii venim cu o baza `din burtica de acasa``, atii inavatam pe parcurs, acumulam din proprie initiativa, iar altii vin impulsivi, iuti, lucizi, centrati pe sine etc. Si atunci e nevoie sa fie invatati empatia si autocontrolul. Am pierdut mult fiind eu pierduta si nepregatita pt asa ceva. Dar copilul e uimitor si face niste eforturi care sunt de laudat ca sa faca niste lucruri care pt altii sunt naturale.
Si chiar daca nu gasesc cea mai bina solutie, e de preferat nici unei solutii, din multe motive.
Sa alegi îndoiala ca filozofie a vietii e ca si cum ai alege nemiscarea ca mijloc de transport. (YM)
mianna spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Aqai i-am umplut buzunarul de gandaci si ne-am inteles ca de fiecare data cand se enerveaza sa mearga undeva unde nu il vede nimeni si sa mute un gandac din gramada in alt buzunar. |
citeam si m-am blocat aici. gandaci-gandaci, sau e o metafora pe care n-o inteleg eu?
Aqai spune:
nuuuuu de plastic. are o colectie de gandacei de plastic :)
Sa alegi îndoiala ca filozofie a vietii e ca si cum ai alege nemiscarea ca mijloc de transport. (YM)
pisigri spune:
Citat: | ||||
citat din mesajul lui Marina82
Da, sunt de acord. Ai punctat foarte bine. Dar ca sa nu rezulte un comportament inconstant ca reactie la abaterile lui este bine ca nici parintele sa nu-l cocoloseasca excesiv. Daca fac o paralela intre dresajul canin si educarea/reeducarea la gradinita/scoala probabil ca multe dintre voi vor spune ca sunt un monstru, o cinica, etc. Multi stapani de caini prefera ca animalul mult iubit sa nu fie pedepsit de catre ei pentru ca acesta sa nu aiba resentimente la adresa lor si aleg serviciile unui dresor profesionist.(Spun asta din postura unei mare iubitoare de caini si tin sa mentionez faptul ca nu am lovit niciodata un caine sau un copil). Eu la randul meu am dresat cativa caini la viata mea si mi s-a intamplat o singura data sa dau peste un dalmatian al unui var care avea efectiv caracterul unei pisici. Era foarte orgolios, nu asculta, reactiona negativ la pedepse (non-fizice) si era chiar razbunator de mic. Oricat de sinistra as parea in ochii unora dintre voi cred ca acelasi lucru e valabil si la copii. Pur si simplu exista copii care nu pot fi educati asa cum ne-am dori si oricat ne-am stradui. Am deviat un pic de la subiect..eu ma gandesc la un caz concret: Ce faci in calitate de educatoare cand un copil agreseaza intr-un fel sau altul alti copii? Daca iei masuri impotriva lui parintele lui te reclama...te face...te drege. Dar parintii copiilor agresati ce vor zice daca nu iei masuri? Oricum ai lua-o cineva e nemultumit si in calitate de educatoare trebuie sa iei o decizie. |
Ia te uita...mai nou educatoarea este indreptatita sa imi faca observatie ca imi cocolosesc copilul..? Si cam cind iubirea e prea multa?
Comparatia cu dresajul canin am facut-o si eu inainte de a fi mama. Iti spun eu, este incompatibila cu ideea de respect fata de copil. scopul educatiei nu este acela de a creea niste reflexe conditionate...
http://scrisoaredelamosul.blogspot.com/
http://pisigri.blogspot.com/
Mami de Ilinca (5.03.2009)
marius spune:
Citat: |
scopul educatiei nu este acela de a creea niste reflexe conditionate... |
Atunci cand culci un copil la anumite ore, cand mananca la anumite ore, cand are un program regulat si o viata ordonata este o forma de educatie care creeaza reflexe conditionate.
www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor!
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
nelia spune:
Marius, depinde... Daca tu hotarasti ca il culci la 8, indiferent daca el vrea sau nu, daca poate sau nu, trebuie sa dormi la aceasta ora ca asa am hotarit eu, parintele... sau trebuie sa maninci la aceasta ora sau trebuie sa te plimbi la aceasta ora etc. atunci da, asta faci, creezi reflexe conditionate.
Dar eu pot sa-ti spun, din experienta, ca poti sa ajungi la... sa nu-i spun program regulat, ca nu-mi place cum suna... ci mai degraba la obiceiuri sanatoase de viata, la o anumita ordine interioara si exterioara, dar fara sa impui, ci respectind ritmul copilului.
E ca alaptatul, fac o paranteza ca sa se inteleaga bine ce spun: poti obtine un program regulat de masa impunind mese la fiecare trei ore (cum era pina nu demult) si astfel si mama si copil pot avea un program ordonat si ordine in viata... dar e in folosul mamei, nu al copilului. Pentru ca nevoia copilului este de a suge atunci cind simte nevoia sa suga, motivele il privesc. In primele doua sau trei luni de viata, respectind ritmul copilului (chiar daca te lasi pe tine la o parte, tu esti adultul, tu poti sa o faci), dindu-i la cerere, culcindu-l la cerere (a lui, nu a ta), raspunzind prompt la toate semnalele lui... copilul ajunge la programul lui de viata, de altfel destul de ordonat, isi fixeaza singur orele de supt, orele de somn, mamei nu-i ramine decit sa-si faca un program in functie de acestea. Pe masura ce creste, nevoile copilului si programul stabilit de el in functie de acestea se ajusteaza natural cu nevoile mamei si cu programul acesteia si apoi al familiei, fara sa-i impui nimic, fara sa-i creezi un reflex conditionat.
Si acest lucru este valabil si mai departe... orice se poate face fara a obtine un raspuns la o conditionare. Si apoi o corectare a raspunsului daca acesta nu corespunde cu ceea ce se astepta la raspuns... dureaza mai mult ca timp, dar este mult mai benefic pentru copil si, poate nu-ti vine sa crezi, mult mai usor si pentru parinte. In orice caz, muuuult mai autentic pentru amindoi.
Cornelia
Mais ce travail est souvent désagréable, donc impopulaire. (Carl Gustav Jung)
marius spune:
Atata vreme cat exista o actiune voluntara din partea unui parinte fata de un copil prin care se ordoneaza o activitate a celui din urma, cand apare un program si care ordonare sau program nu au existat in prealabil, nu s-au nascut de la sine, ci sunt efectul actiunii exterioare a parintelui, nu putem sa definim decat prezenta unei actiuni repetate care duce la reactiunea corespunzatoare acesteia, sau pe scurt de reflexe conditonate.
Eu nu reduc discutia mea la un act oarecare (alaptatul), ci discut in general despre multe actiuni voluntare desfasurate de parinte, educatori, invatatori, profesori asupra unui individ de-a lungul vietii si care actiuni voluntare de cele mai multe ori repetate declanseaza reflexe conditionate unele dintre ele facand parte din ceea ce numim generic educatie.
www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor!
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
Victoria_mami spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Marina82 Si eu am afirmat ca masurile punitive sunt ultima solutie... depinde de copil care masuri le considera umilitoare si care nu. Pusul la colt nu mi se pare atat de exagerat. Pentru unii copii orice interdictie e generatoare de frustrari si atunci cum procedezi? ,, Stimularea comportamentului pozitiv'' pare sa nu functioneze cu toti. |
Asa, si educatoarea are 'lista' cu copiii care se simt umiliti la colt si nu-i pune?
_
Mami Nadia si Daddy lupta impotriva leucemiei, impreuna cu Printesa Victoria Isabella 22.05.2008
VICTORIA
www.facebook.com/pages/Acute-Lymphoblastic-Leukemia/178051842277685" target="_blank">Acute Lymphoblastic Leukemia
nelia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui marius Atata vreme cat exista o actiune voluntara din partea unui parinte fata de un copil prin care se ordoneaza o activitate a celui din urma, cand apare un program si care ordonare sau program nu au existat in prealabil, nu s-au nascut de la sine, ci sunt efectul actiunii exterioare a parintelui, nu putem sa definim decat prezenta unei actiuni repetate care duce la reactiunea corespunzatoare acesteia, sau pe scurt de reflexe conditonate. Eu nu reduc discutia mea la un act oarecare (alaptatul), ci discut in general despre multe actiuni voluntare desfasurate de parinte, educatori, invatatori, profesori asupra unui individ de-a lungul vietii si care actiuni voluntare de cele mai multe ori repetate declanseaza reflexe conditionate unele dintre ele facand parte din ceea ce numim generic educatie. www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor! Eu pur si simplu / Pagina legislativa |
Marius, nici eu nu reduc discutia la alaptat, am spus ca e un exemplu. Nu e un act oarecare, e unul foarte important, de acolo se incepe... de aceea l-am si luat ca exemplu.
Citeste ce am bolduit... unde e copilul in toate acestea?
Si citind ceea ce spui ca se numeste generic educatie, sa inteleg ca un om educat este doar o suma de reflexe conditionate?
Cornelia
Mais ce travail est souvent désagréable, donc impopulaire. (Carl Gustav Jung)
Marina82 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Victoria_mami Asa, si educatoarea are 'lista' cu copiii care se simt umiliti la colt si nu-i pune? |
Nu, are o lista cu mame incrancenate care depun reclamatii la inspectorat si pe copiii acestor mame ii lasa sa le dea in cap cu jucarii celorlalti copii, cat timp acestia din urma sunt pusi la colt.