Disciplina Religie cls I
Raspunsuri - Pagina 6
psichoMom spune:
Citat: |
citat din mesajul lui lidsta Si eu am bifat pe aceleasi considerente, fiica-mea habar nu are ce e de fapt Craciunul sau Pastele. Eu cam tind spre ateism dar nu as declara cu mana pe inima ca nu cred. Iar fiica-mii ii spun ca nimeni nu stie, se banuieste ca ar exista un rai, un Dzeu (nici vorba de iad, iau foc daca ii baga cineva in cap asa ceva) dar ca este libera sa descopere ea cand va fi mare. Si sa nu creada ce ii spune teacher sau profesorul doar pentru ca sunt spuse de ei ci sa selecteze. Nu intelege ea mare lucru, mai ales aia ca sa nu ia de bun tot ce o invata teacher dar in macar are libertatea sa isi puna intrebari. Din pacate are tendinta de a inghiti ca pelicanul indiferent cat o bat eu la cap: la un moment dat caota prin cos dupa hartii ca a invatat-o teacher la gradi sa recicleze. Uitasem, cand i-am spus ca nu se stie daca exista Dzeu mi-a declarat ca sigur exista, la fel ca si Mos Craciun si Zana Maseluta. E foarte convinsa! |
Foarte tare asta, corect!!!
Desteapta fata: pai daca voi spuneti ca Mos Craciun si Zana Maseluta exista, Dumnezeu cum sa nu existe??? Bietii copii... ce confuzie trebuie sa fie in capul lor!!
marius spune:
Citat: |
citat din mesajul lui mamavlad Marius si Sorana, ve rog sa nu va suparati, dar daca vreti sa faceti filozofia religiilor mutati-va pe alt topic. Sorry! Am postat acest topic pt a sti ce se face concret la religie in cls I, daca sunt povestioare sau e indoctrinare, vreau sa aflu experienta mamicilor care au refuzat orele, daca acesti copii au fot marginalizati, etc etc |
Ai dreptate, scuzele mele.
www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor!
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
Guguluff spune:
Nu ca m-as innebuni dupa instinctul gregar al populatiei, dar ma intreb, nu cumva se face mai mult rau copilasilor retrasi de la religie, fiind clar minoritari? Adica 1-2-5 copii din poate 200, cati merg la clasa pregatitoare si cl. I-ii, intr-o scola primara+generala, sunt clar minoritari. Nu vor fi marginalizati, nu vor fi aratati cu degetul? ...dar ce Ionel, esti bolnav, de ce esti scutit de religie? E cam ca si cu scutirea de sport; toti se uita ciudat cand esti mai altfel, mai ales la clase mici cand ei nu au discernamantul sa inteleaga ca parintii le vor binele, ca e inutil, ca parintii sunt atei, etc.
Sunt pe aceiasi lungime de unda cu Marius si diana_jors. Cu alte cuvinte, nu spune niciodada niciodata si nu exclude nicio posibilitate, orice e posibil. Fie Dumnezeu, Allah, Buddha, Vishnu, existenta unei forte supreme nu poate fi confirmata, dar nici infirmata.
Personal sunt pentru religie in scoli, mai ales daca nu se noteaza. Nu mi-as dori sa invete despre Dumenezeul razbunator, cu atata altruism servit pe tava la orele de religie (uneori) si in biserici. Dar prezentarea religiei ca pe o poveste, cu explicatii si legaturi ale diverselor sarbatori cu religia, nu vad de ce ar fi nociva pentru copii. In liceu clar ar trebui sa se faca istoria religiilor, cu timp egal alocat tuturor cultelor mari ale lumii. Vrem, nu-vrem au influentat cursul istoriei drastic si ignorarea acestui aspect, nu ne ajuta in viitor decat la marirea gradului de superficialitate si ignoranta a noilor generatii.
marius spune:
Pentru mine (am mai spus si alta data) omul ca si fiinta ar trebui sa ii fie acoperite nevoile. Iar acestea sunt atat de ordin material, primar cat si spiritual. Omul ca si fiinta este un conglomerat o simbioza de nevoi materiale si spirituale. Asa ne nastem, asa venim pe lume. Nu se poate rupe sufletul de corp. Orice incercare de acest gen a fost sortita esecului. In egala masura educatia oricat de materialista ar fi ea (cel putin ca si percepere) este tot o reprezentare a interiorului, a gandirii, a spiritualitatii umane. Din nefericire superficialitatea gandirii individualiste duce la reducerea absurda a continutului cuvintelor complexe (cum ar fi chiar spiritualitatea) la ideea de sfinti sau ceva de ordin religios stricto senso.
Daca ar fi binevenita studierea religiei in scoala? Parerea mea este ca da, atata vreme cat este un act de cultura, atata vreme cat este o imbogatirea a universului cunoasterii unui individ. Ma intreb desigur in ce masura aceste actuale solutii aplicate, sunt sau nu paleative ale studierii religiei in sine ca si discipina de studiu.
In egala masura ca sa raspund si unei alte intrebari. Fiind si disciplina scolara trebuie notata pentru ca exista proceduri insa eu as cauta solutii alternative non evaluative tocmai pentru ca nu reprezinta un criteriu de performanta ci un act de cultura, de cunoastere.
www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor!
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
J G spune:
Sunt de acord cu tine, Marius.
Insa de partea sprituala, parerea mea, trebuie sa se ocupe familia si comunitatea, nu scoala de stat.
Guguluff spune:
Citat: |
Pentru mine (am mai spus si alta data) omul ca si fiinta ar trebui sa ii fie acoperite nevoile. Iar acestea sunt atat de ordin material, primar cat si spiritual. Omul ca si fiinta este un conglomerat o simbioza de nevoi materiale si spirituale. Asa ne nastem, asa venim pe lume. Nu se poate rupe sufletul de corp. |
Cat adevar si totusi imi pare ca realitatea ne arata altceva. Se poate trai fara suflet, se poate sa fie ignorat total. La fel am crezut si eu: cum sa nu simti, cum sa nu crezi intr-o forta suprema (in orice forma sau manifestare ar fi ea) si m-am intalnit cu mult pragmatism si replici transante. Atei sunt multi, oare cati dintre cei botezati intr-o religie automat, la nastere, sunt de fapt atei. Chiar eu stiu cativa; apar in statistici drept ortodoxi sau chiar catolici si de fapt nu cred nici macar 0.00001% in existenta unei forte superioare. E simplu sa te rupi de suflet, trebuie doar sa te lasi dus de val, sa accepti tendinta generala impusa la tv, in mass media in general, apoi insuflata de anturaj, sa traiesti in circuitul: trezit, mancat, scoala/ servici, tv sau alte activitati de omorat timpul, somn.
Din cate stiu, in alte tari, religia nu prea se preda in scoli, ca disciplina obligatorie si contorizata, tocmai pentru a nu discrimina. Sa ne gandim cati catolici, romano-catolici, musulmani, pocaiti, etc. sunt in Romania. Peste 15% din copii nu ar trebui sa faca religia in scoli, nefiin ortodoxi. Si totusi ce procent mic de atei, agnostici, etc.
Din Wiki:
Citat: |
Conform recens#259;māntului din 2002,1 18.806.428 de cet#259;#539;eni, reprezentānd 86,8% din popula#539;ie, s-au declarat ortodoc#537;i, 1.028.401 s-au declarat romano-catolici (4,5% din popula#539;ie), 698.550 reforma#539;i (3,7%), 330.486 penticostali (1,5%), 195.481 greco-catolici (0,9%), 129.937 bapti#537;ti (0,6%) #537;.a. Īn Dobrogea, exist#259; o minoritate islamic#259; (0,3%), compus#259; majoritar din turci #537;i t#259;tari. Exist#259; #537;i un num#259;r mic de atei (0,04%), agnostici, persoane care sunt non-religiose (0,06%) #537;i persoane f#259;r#259; o religie declarat#259; (0,05%). |
catrinik spune:
Dar de ce nu s-ar preda religia in biserici, Duminica?
Si care considera ca vrea sa-i dea o educatie copilului in acest sens e liber sa se duca la biserica.
J G spune:
Guguluf, adica sufletul e apanajul credintelor religoase? Iar ateii sunt niste zombies, asa, robotizati, se scoala muncesc, omoara si ei niste timp... tu ce zici, iubim si noi? Sau fara suflet, nu putem iubi? Cu copiii ce-o face?
Zau ca oricat de bine as sti care-s prejudecatile in legatura cu ateii nu contenesc sa ma mir.
marius spune:
Citat: |
citat din mesajul lui catrinik Dar de ce nu s-ar preda religia in biserici, Duminica? Si care considera ca vrea sa-i dea o educatie copilului in acest sens e liber sa se duca la biserica. |
Sa inteleg ca "a fi educat" s-ar putea (p)rezuma la a stii legile lui Kirchhoff de exemplu?
www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor!
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
marius spune:
Citat: |
citat din mesajul lui J G Sunt de acord cu tine, Marius. Insa de partea sprituala, parerea mea, trebuie sa se ocupe familia si comunitatea, nu scoala de stat. J si Carla (05.02.2006) www.prin-casa.ro/" target="_blank">Culinare |
Este si aceasta o optiune. Insa uneori focarul educatiei se (re)gaseste in centre educationale. Data fiind evoulutia societatii umane era de asteptat ca modalitatile sa se schimbe sau sa fie adaptate. Insa din nefericire eu mai degraba constat ca pe multi (extrem de multi) ii intereseaza mai mult forma nu atat continutul.
As dori sa mai precizez ca din punctul meu de vedere complexitatea si mai ales completitudinea fiintei umane nu ar trebui sa se rezume la a stii geometria euclidiana (sau deh' neeuclidiana ca tot s-a amintit pe undeva) nu de alta dar incetul cu incetul generatiile care vor veni vor fi ciuntite iar cele de dupa ele vor continua sa fie ciuntite din ce in ce mai mult pentru ca vor fi doar copii(xerox) ale unor alte copii din care imperfectiunile sau scaparile se vor amplifica pana cand insasi fondul va deveni ceva amorf intr-o cutie oarecare.
Ajungem sa nu mai stim sa vorbim pentru simplul motiv ca nu mai citim, este una din observatiile mele, eu zic incarcata si cu o cantitate destul de mare de dramatism socio-uman al crizei fiintei umane actuale.
www.romleas.ro/Rosia%20Montana/" target="_blank">Ce nu stiu romanii despre aurul lor!
Eu pur si simplu / Pagina legislativa