Salariu meritat?

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns blackgirl0 spune:

Citat:
citat din mesajul lui coracora

Citat:
citat din mesajul lui blackgirl0

Eu sunt medic in tara si muncesc in 2 locuri full time ca sa ma ajung cu cheltuielile. Nu nivel avansat, nici macar mediu. Si, fara stirea barbatului ca ar da divort in 3 secunde de mine daca ar afla, imi caut si un al treilea loc de munca...

Nu pricep cum vine asta, lucrezi deja 16 ore pe zi (2 fulltime joburi = 80 ore / saptamana, fara pauze de pranz / cafea si respectiv timpul de deplasare intre cele doua joburi) si-ti mai cauti o slujba pentru cele 8 ore ramase...? Inteleg ca ai o familie, cum procedezi? Cand mai dormi, cand mananci? Banuiesc ca ai o menajera care-ti face curatenie sau te ocupi tu de treaba asta...?

Coracora, la cabinet am in medie 35 de ore/saptamana x4 =140 ore/luna. La Centrul de Permanenta efectuez garzi si acumulez si-acolo un total de 133 ore (luna aceasta) si 160 de ore (luna viitoare). Garzile dureaza in medie 17 ore in timpul saptamanii si 24 de ore in week-end si sarbatorile legale. De multe ori am cabinet/garda/cabinet, ajungand acasa tot a doua zi. Nu am pe nimeni la curatenie, tot eu sau sotul facem. De gatit gatesc eu, la fel spalat/calcat. Menajera nu am cum sa-mi permit, caci de-aia muncesc pt a castiga bani si nu pt a da altora. Mananc in medie o data/zi, somn 5 ore/noapte si daca am noroc de nopti linistite (garzi linistite, copil care nu se trezeste noaptea) dorm si cate 8 ore legat. Pauze de masa/cafea/toaleta... glumesti? Si mai am de facut acte pe langa, drumuri, domicilii, cursuri de specializare, dar astea nu le mai socotesc. Ah, si mai fac si naveta casa-munca 26 km. Pt al treilea job ma gandeam la o colaborare pe moment.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns coracora spune:

Citat:
citat din mesajul lui Edip

coracora, daca nu ar lua aia salariile alea, multi nu ar avea de munca... geanta aia de $1000, iahtul ala de $50M sau nu mai stiu ce chestii f. scumpe dau de munca la multi oameni. Nu zic ca e etic tot ceea ce fac dar eu zic ca e necesar in multe situatii... si da, unii dau gres si pleaca cu milioane de $ dar nici nu mai vad un job ca ala toata viata. S-au intamplat ceva anomalii in ultimul timp cu bonusurile dar incet., incet or sa se redreseze si astea.

Sa stii ca si eu m-am gandit la locurile de munca pe care le creeaza consumatorii de lux, insa pe termen lung nu stiu daca teoria asta e sustenabila. Eu constat ca banii "lumii" daca pot spune asa, se concentreaza pe zi ce trece in anumite zone / buzunare; nu putem nicicum vorbi de o crestere a nivelului de trai per ansamblu. Asadar de pe urma veniturilor fabuloase alor unora, nu se ridica din saracie decat putini oameni, din pacate...
Treaba cu bonusurile e scapata complet din mana in opinia mea. Iti dau un mic exemplu, poate irelevant la nivel macro, insa totusi deloc de neglijat la nivel micro. Unui director de spital (asadar extrem de ontopic) ii este reziliat contractul pentru ca are rezultate extrem de slabe; omul pleaca cu o prima de vreo 700.000 de euro. Dupa 2 ani unde crezi ca-l gasim? In fruntea unui spital in care neregulile administrative au dus la moartea a aprox. 30 de pacienti intr-o luna (infectie intra-spitaliceasca scapata complet de sub control)! Abia comisia de ancheta a descoperit ca individul mai activase, in aceeasi functie, si pe alte plaiuri....Halucinant de-a dreptul.

Citat:
Exemplul cu tipul din India e anormal. E mult de comentat, dar seamana cu teoriile comunismului. Un patron de firma te plateste pentru munca prestata... asta nu inseamna sa si imparta profitul cu tine ca nici tu nu ai impartit riscul afacerii cu el... Mie mi se pare mult mai corect cazul lui Bill Gates care a facut o fundatie prin care ajuta omenirea cu ceva decat sa fi impartit profitul cu angajatii. Angajatii sunt platiti pentru ceea ce fac.

Eu cred ca riscul afacerii se amortizeaza in cativa ani (depinde si de anvergura afacerii, fireste).... dupa aia nu mai e decat umplut de buzunare cu nemiluita. Cu asta tind sa nu fiu de acord.
Si ceea ce face Bill Gates e o varianta de "umanitate" economica.

Citat:
Eu am o teorie... ti se pare ca ala castiga prea mult ca CEO sau manager de spital, ii iei locul si lucrezi tu pe un salariu mic refuzand sa iei 12000E pe luna ca nu ti se pare corect...

7000 de euro de exemplu nu mi se pare deloc un salariu mic. Eu as face treaba asta daca m-as pricepe / daca as fi calificata in acest sens.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns coracora spune:

Citat:

Citat:
citat din mesajul lui coracora

Citat:

Eu sunt medic in tara si muncesc in 2 locuri full time ca sa ma ajung cu cheltuielile. Nu nivel avansat, nici macar mediu. Si, fara stirea barbatului ca ar da divort in 3 secunde de mine daca ar afla, imi caut si un al treilea loc de munca...

Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Nu pricep cum vine asta, lucrezi deja 16 ore pe zi (2 fulltime joburi = 80 ore / saptamana, fara pauze de pranz / cafea si respectiv timpul de deplasare intre cele doua joburi) si-ti mai cauti o slujba pentru cele 8 ore ramase...? Inteleg ca ai o familie, cum procedezi? Cand mai dormi, cand mananci? Banuiesc ca ai o menajera care-ti face curatenie sau te ocupi tu de treaba asta...?

Coracora, la cabinet am in medie 35 de ore/saptamana x4 =140 ore/luna. La Centrul de Permanenta efectuez garzi si acumulez si-acolo un total de 133 ore (luna aceasta) si 160 de ore (luna viitoare). Garzile dureaza in medie 17 ore in timpul saptamanii si 24 de ore in week-end si sarbatorile legale. De multe ori am cabinet/garda/cabinet, ajungand acasa tot a doua zi. Nu am pe nimeni la curatenie, tot eu sau sotul facem. De gatit gatesc eu, la fel spalat/calcat. Menajera nu am cum sa-mi permit, caci de-aia muncesc pt a castiga bani si nu pt a da altora. Mananc in medie o data/zi, somn 5 ore/noapte si daca am noroc de nopti linistite (garzi linistite, copil care nu se trezeste noaptea) dorm si cate 8 ore legat. Pauze de masa/cafea/toaleta... glumesti? Si mai am de facut acte pe langa, drumuri, domicilii, cursuri de specializare, dar astea nu le mai socotesc. Ah, si mai fac si naveta casa-munca 26 km. Pt al treilea job ma gandeam la o colaborare pe moment.

Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Wow! Te admir pentru energia pe care o ai sa le faci pe toate astea.
Nu pot sa nu intreb...... chiar atat de prost sunt platiti medicii in Romania de trebuie sa faca atatea eforturi pentru un trai decent (banuiesc ca nu ai vreun conac pe Coasta de Azur care trebuie intretinut...)?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns blackgirl0 spune:

Nu-i un mister cat castig. Salariul meu de la cabinet 2000 ron (cat sotul care munceste 8 ore/zi, birou, week-end liber) si inca 1400-1500 ron garzile. Nu platesc pt un palat , ci rata la un apartament in bloc vechi de 320 euro/luna, plus o gramada de datorii facute cu avansul la banca/o parte din amenajari. Si inca ceva: eu nu consider ca traiesc decent. Nu mi se pare normal sa-mi dau duhul muncind pt a-mi permite un acoperis de-asupra capului. Numai vb de iesiri prin oras/concedii/masina noua, caci chiar nu este cazul d-astea la noi.

In fine, energia mi-o iau dn copil, caci el este motorul vietii noastre.

Editez: nu sunt singurul caz de medic de varsta mea (30-35 ani) care munceste asa, ca turbatul. Si colegele mele, multe cu copii sub 3 ani, muncesc in cel putin 2 locuri de munca pt a-si permite rata la un apartament sau un concediu sau traiul de zi cu zi. Chiar nu sunt o exceptie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Edip spune:

coracora, pozitiile de management la nivelul de sus, se negociaza putin diferit. cand iei o pozitie de CEO, VP sau nu stiu ce director, nu iti negociezi salariul sa nu mai stiu eu ce beneficii... iti negociezi "exit package". de aceea vezi tu chestiile astea. ca tipul din cazul tau nu a fost verificat la jobul pe care l-a luat nu e vina lui... cine l-a angajat trebuia sa o faca. 7000E pe luna dupa taxe si alte contributii e un salariu prost pentru un profesionist la nivelul ala... bun pentru tine dar nu pentru el.. asa cum zici, multi ar face jobul pe 7000 dar nu au pregatirea necesara si atunci cand o au nu mai accepta ca isi dau seama ca e prea putin. cat inseamna dupa taxe in Franta? 37-3900? pai in Canada alea sunt salarii de sudori, electricieni... de ce si-ar bate ala capul pe banii aia cand asa cum am zis e o piata globala de munca si isi poate gasi in alta parte? vezi ce s-a intamplat cu doctorii din Ro care nu sunt platiti la nivelul corespunzator. multi au plecat... asa si aici.

revenind la amortizarea riscului afacerii in cativa ani... de ce ai risca si ai munci ca un "negru" cativa ani si apoi sa iti imparti totul cu angajatii.. ce nu ii platesti? da, in general banii se duc in cateva buzunare dar cine te tine sa nu iti faci firma si sa castigi tu banii aia... poate cel ce a facut o firma, din banii pe care ii castiga o sa inceapa alta afacere si o sa creeze alte locuri de munca... daca ii da angajatului ( care presupunem ca e platit decent ca nu vorbim aici de sclavagism) ala se duce si ii arunca pe LCD-uri:)

multi nu au fost de acord cu ideea asta si s-a ajuns la comunism care stim ce a facut...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gmmm spune:

Sabina, nu e deloc vorba sa-i tratezi de sus pe cei care fac munci mai putin calificate, necesare si ele.
Dupa cum a spune ca oamenii sint inegali nu insemana ca in esenta lor umana nu toti ar trebui respectati.

Problema e alta. E ca discursul ambiant (in Franta, dar poate nu numai) flateaza sentimente nu tocmai inalte.
E mult mai usor sa stirnesti indignarea oamenilor de rind aratind cazuri "defavorizate", cum zic aici (vezi dealfel cit de perverse sint cuvintele, se subintelege ca daca au ajuns asa e pe undeva o nedreptate, e ca nu au fost favorizati)decit sa analizezi la rece de ce s-a ajuns asa.

Adevarul e ca eu de cind am dat treapta intiia am muncit de mi-au sarit capacele - mai tineti minte cum era admiterea pe vremuri la medicina?
Si de-asta ma apuca niste nervi teribili cind cineva indrazneste sa insinueze ca apartin vreunei categorii "favorizate".

Una din probleme e ca se face un instantaneu la momentul "t" si nu se analizeaza situatia in ansamblu.
In momentul februarie 2012 eu cistig (pe hirtie) de doua ori mai bine decit infirmiera cutare. Vai, ce favorizata sint! Rusine mie! Cum de indraznesc sa iau aitita bani doar fiindca scirta-scirta pe hirtie citeva ore (ma rog, la calculator) si din cind in cind mai pun stetoscopul pe cite cineva?

Ori nimeni nu sta sa se uite si la ce a fost inainte (anii lungi de munca, stresul examenelor- oare infirmierelor li se intimpla sa viseze ca dau examene?) nici la ce va fi dupa (faptul ca o sa ies la pensie la Sfintul Asteapta, cine site cu ce pensie).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns frunzaverde2 spune:

Citat:

iarta-ma daca te deranjeaza interventia mea, dacai ai deja 2 joburi full time asta inseamna 2x8 ore pe zi. Totusi sotul tau inca nu si-a dat seama. In plus vrei sa iti mai iei un al treilea. Tot full time ?

editez mesajul pentru ca am vazut ca intre timp ai dat versiunea ta

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns XIO spune:

Cora, medicii de la urgente lucreaza si mai mult.
Si asistentii la fel.
Ai garda de 12 ore la urgente din care intri in garda de 24 de ore la SMURd din care intri din nou in garda la urgente sau la Neuromed. Asta inseamna ca nu mai ajungi acasa cu zilele.
Un chirurg mi-a spus ca el in rezidentiat avea minimum 15 garzi pe luna, la 2 spitale.

Si vorba lui Blackgirl, muncesti pt. ce?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gmmm spune:

silvi 2005, dupa examenul de anul intii nu ramin nici macar jumatate. Si e un examen greu, exact cum era pe vremuri admiterea la noi. si numarul e mic fiindca se stabileste de la bun inceput un numerus clausus, tocmai ca sa limiteze numarul de medici.

O infirmiera de noapte (12 nopti/luna sau 32 ore/saptamina) are mai mult de 1400 de euro, mai degraba 2000. Cu ceva vechime poate ajunge si la 3000 eu - plus prime etc.

Si da, tu ai atins un aspect important: conditiile de lucru. De pilda timpul de pauza este sfint (si asta in mod legal). Foarte bine ca e asa, insa eu nu am dreptul la pauza.
Sau daca o infirmiera face ore suplementare, sint platite in omd obligatoriu. Eu daca am o urgenta cu cinci minute inainte sa plec, stau cit trebuie - gratuit. Si atitea altele.

Dau toate amanuntele astea doar ca sa subliniez cit de greu e sa compari ti cont de toate aspectele.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Marox spune:

Citat:
citat din mesajul lui gmmm

Oricum, inteleg ca tie ti se pare ca (cel putin oftalmologii) cistiga prea mult. De ce?

Nu mi se pare ca oftalmologii cistiga prea mult, ci ca eu ii platesc prea mult. Nuanta! Cum spuneam mai sus, sint si unii care au tariful de 38 €, tot aceeasi diploma o au si ei si tot 10 minute plictisite le petrec cu pacientii.

Da, am un dinte impotriva oftalmologilor, dar nu atit impotriva lor, cit impotriva unui sistem debil care permite ca pt o programare sa astepti 6 luni. Sau daca nu ii faci o vizita timp de 2 ani doctorul te sterge din evidente si nu te mai primeste. Poti sa fii pacientul lui, copiii oricum nu ti-i mai primeste pt ca n-are locuri. Si atunci imi mai ramine de facut sa-mi iau zi libera, sa invoiesc copiii o zi de la scoala, sa iau trenul 200 km dus intors pina la Paris unde sa vad (sau mai bine zis sa ma vada) un oftalmolog pe care-l platesc mai mult decit il plateam pe cel din judetul meu (dar, dé, e liberal, nu din spital) si pt aceeasi calitate a actului medical.

Ai citit articolul asta?
http://www.lexpress.fr/actualite/sciences/sante/ces-medecins-qui-s-en-sortent-bien_1000256.html

Mergi la inceput