Clasa I * 2011 - 2012 * [15]

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns mina spune:

Neata!

Mie mi se pare de domeniul fanteziei treaba asta cu ortogramele, zau. Iar la matematica inca nu-si scriu enuntul exercitiilor, dna le da fise si lucreaza direct pe ele (bine, oricum nu exercitii de complexitatea celor pe care le face Alexia).

Si Matei are oarece probleme cu diftongii. I se pare ca pronuntia lui io din avion este cu doi i, si asa il scrie. Se va obisnui incet incet, si eu scriam mingiie, in loc de minge.

Astazi au engleza unde iarasi e cu of si vai daca nu se descurca. Am invatat aseara impreuna (au avut lectia cu mic dejun) si, iarasi, mi se pare cam mult ceea ce fac ei pentru varsta lor, plus ca dna profesoara ii pune sa-si treaca pe carte transcrierea fonetica a anumitor cuvinte ceea ce pe Matei, cel putin, mai mult il incurca, fiindca de la o ora la alta uita ce semnificatie au semnele. Neaparat trebuie sa caut dictionarele de pe care am invatat eu ca aveau transcrierea fonetica foarte bine redata.



Mina si
Matei-Costin, sensu'lu'viata lu'mami si tati
din:09.09.2004
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57655" target="_blank">cronicile vizigotului
www.tocanadecuvinte.blogspot.com" target="_blank">TocanaDeCuvinte
Some people dream of success...while others wake up and work hard at it

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

Ochi-verzi, te rog sa mi spui ce stilou folositi, foarte frumos scrie fetita ta, foarte-foarte

_

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anka74 spune:

Mina, aseara am vazut ca scrie cerintele la mate si ca deja folosesc prescurtari... dar eram prea pe ortogramele alea. Zau, mie mi-e greu sa cred ca o clasa intreaga face fata acestui ritm. Si atunci copii aia de nu fac fata ce vina au? Ce calificative primesc? Sunt notati in functie de nvelul clasei (cu Bine, de exemplu) sau in functie de programa (unde ar primi bine mersi FB)?
Flaviutza, inca odata, nu vreau sa te superi pe mine/noi (ca vad ca nu sunt singura), mi se pare super ca Alexia ta se descurca insa nu mi se pare drept, corect, normal pentru ea.
Pai daca l-as pune pe fiimiu sa-si transcrie cerintele...

Azi dimineata a plecat super incantat la scoala, "in sfarsit mami, a venit zapada si la noi!"

Vreau sa vina primavara!


Edit
ca asta m-a infuriat asa de dimineata,
Cum naiba transcriere fonetica la engleza, clasa I ? Pai din cate stiu eu nici n-ar avea voie sa scrie in engleza...daramite transcriere fonetica!
Hai ca ma apuc de treaba, ca vin astia mici din urma, policalificati de mici si nu mai apuc pensia!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Naty spune:

flaviutza o fi fetita ta mai rapida.
Ioana face foarte repede temele la mate, dar la romana ii ia mai mult.
Oricum, are mult mai multe teme. Ei au cate doua caiete auxiliare la romana si mate si de regula au teme pe fiecare dintre cele doua auxiliare si pe caietul mic. In plus, la romana au de citit de cel putin 5 ori cate 2 texte (din Abecedar si caietul Sinapsis) si 5 randuri de cuvinte din Sinapsis.
Ieri de exemplu au avut la mate cate doua pagini de exercitii din fiecare auxiliar + alte exercitii pe caietul mic (2 pagini); la romana de transcris doua texte, o dictare + obisnuitul citit de 5 ori.
Le-a facut in timp record, fiindca vroia sa ajunga la patinoar.

Ioana ieri l-a facut pe v mic la romana iar la mate fac adunari si scaderi in intervalul 10-20 si 20-30.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns manuelacrina spune:


Nu reusesc sa incarc pe picasa fisierul pdf cu scanarea subiectelor de la barajul de la Smart de vineri .

Le-am trimis pe mail la cateva dintre voi la care le-am retinut adresele. Daca mai le vrea cineva, rog sa-mi trimita adresa de mail.

Noi am ajuns la romana la "ci"; la mate tot recapitulare fac; inca nu au trecut la numerele peste 10; ortograme nu facem Flaviutza felicitari pentru nivelul la care ati ajuns !
La fii-mea la clasa se merge cu pasi mici si "mai pe loc" !
... la mate operatii cu 3 si mai multi termeni si problemute de genul: "Ana are 2 cirese, Alina are 5 cirese. Cate le mai trebuie sa aiba impreuna 10 cirese ? Cate le mai trebuie sa aiba fiecare cate 10 cirese ?" ... simplu, nu ?!
Doamna noastra se tine de programa ... si-mi place ca face multe recapitulari ! sa-si fixeze bine copiii notiunile !

Si noi avem probleme cu rostogolirileeee ... nu-i e frica sa le faca, dar nu prea ii ies, iar rostogolirile "inapoi" chiar deloc ... nici eu nu stiu cum sa o invat, ca nici mie nu-mi ies cele "inapoi"

O zi frumoasa !


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns LoraG76 spune:

Sa incep si eu sa zic ceva??? Flaviuta, chiar sa nu te superi pe noi, admir faptul ca fetita ta stie atat de multe lucruri in clasa I si pentru ca vrea ea asta, nu pt. ca i se impune. E ceva demn de lauda! Bravo ei! Dar invatatoarea aia nu-i pe placul meu deloc....din ce inteleg, deja a impartit clasa pe grupe - cei mai buni cei mai putin buni...asta, cel putin in clasa I, mi se pare ca nu se face. Doi, depaseste cu mult programa...ortograme acum? Chiar daca se descurca bine copiii si inteleg, cantitatea de informatie noua e prea multa intr-un timp atat de scurt. Asta e strict parerea mea. Eu nu as alege-o de invatatoare. Dar poate eu nu cer prea mult, nu stiu. Si cand ma gandesc c-am fost avertizata de parintii cu copii mai mari ca d-na noastra le cere mult! N-au cunoscut-o pe-a voastra, se pare.

In alta ordine de idei, vreau si eu sa-mi laud copilul, pentru ca merita. I-a xeroxat d-na caietele, sa le pastreze si sa le arate parintilor si copiilor ca si exemplu, pentru ca scrie f. corect, ingrijit si frumos. Sincer, la inceputul anului n-as fi crezut asa ceva si e o surpriza fie-mea pentru mine. In rest, e la fel de inceata, temele pe care-ar trebui sa le faca in 30 de min. le face in 2 ore, intre timp casca ochii pe geam, isi mai aminteste ca o papusa nu e imbracata cu rochia care trebuie...mai lucram la asta pana reusim s-o convingem ca timpul pt. facut temele e folosit exclusiv la asta.
Si in clasa, ieri, a ramas in urma. A avut de scris ceva in caietul tip I, din manual sau fisa, nu stiu exact si a stat 10 minute dupa ora 12 sa termine, sa-i dea d-nei caietul la corectat. Corect, dar incet si f. incet...

Lora, mami de Iustina (31.10.2004) si Adelina (02.09.2010)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Lora, la noi nu e nici un parinte nemultumit. din contra, e o mamica ce s-a pus pe plans ca ramanem fara invatatoare la anul, pentru ca fiul ei cu dificultati de propuntie a facut progrese enorme, a lucrat mult cu el si ea si logopedul scolii vorbeste aproape perfect acum. copiii merg cu mare drag, mereu e numai un ras cu ei, de fiecare data cand ajung acolo mai devreme si stau la usa, nu am auzit-o macar sa ridice tonul, doar rasete generale. Nu e o impartire in sensul voi sunteti slabi, voi cei buni.doar ca a spus ca nu-i tine pe cei buni in loc , ca e o clasa neomogena, cu cativa copii care merg greu si cu care lucreaza inca la literele deja invatate, in timpul asta, restul, , sunt vreo 7-8 care chiar merg brici , primesc cu totul altceva . de saptamana asta au si problema de 10, primesc problema dificila la mate, cine o face are un FB in catalog.cica problema de 10 ii tine foarte bine in priza si ii antreneaza.Mie mi se pare corect asa, nu-i poti lasa pe cei care merg mai greu, sa lucrezi cu cei avansati,sa defilezi cu ei pe la concursuri. Sunt copii care stiu sa citeasca/socoteasca/scrie excelent pentru nivelul programei.nu mai vorbesc ca sunt cativa care in Dec ,ianuarie au implinit 8 ani si aia sunt intre avansati, e si varsta. dar nici pe asta care merg struna nu-i poti lasa sa se plictiseasca .Nu mi s-a plans niciodata copilul sau n-am auzit pe altii de plictiseala in clasa aia. nici de teme nu se plang, chiar nu au mult, 40 minute in conditiile in care la 11 jumate ajunge acasa nu e deloc mult.
Sunt vreo 8 copii care chiar citesc bine si scriu repede,cam in stitul Alexiei (culmea, au mamici casnice , florile mele pentru rabdarea lor) in fiecare zi fi-mea spune ca ei termina in 10 minute ce se lucreaza la comun, si trec la fise, transcrieri, culegere. Ieri de exemplu, cand am luat-o,tabla era impartita in patru , litere si cuvinte,ii scoate pe toti cei ce nu stapanesc la tabla, le spunea si parintilor , luase vreo doi de-o parte si spunea ca trebuie lucrat la literele invatate, ca raman cu goluri.Eu sunt super multumita de ea,sincer. Ma rog, poate in scris pare altfel fata de cum e atmosfera si situatia reala din clasa.Mi se pare ca isi da ENORM interesul fata de fiecare copil din clasa aia, individual. Iarasi ni se comunica individualizat, fiecare copil ce probleme are, unde trebuie sa mai lucram noi cu ei.

Lucrari primesc normal, toti la fel, aceleasi subiecte, strict programa.In nici un caz nu va primi ortograme la dictare.

Nu stiu, buna, mai putin buna, copiii sunt motivati. fi-mea azi m-a anuntat ca au alt tip de problema dificila pentru maine si trebuie s-o lucram, iar e ziua e FB cine reuseste sa faca genul asta de problema.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns LoraG76 spune:

Flaviuta, clar, in spatiul virtual fiecare poate intelege altceva, probabil situatia prezentata in scris poate avea nuantari. Daca sunt copiii si parintii multumiti, asta e important!

Lora, mami de Iustina (31.10.2004) si Adelina (02.09.2010)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ochi_verzi spune:

Salutare, salutare!
Flaviuta, am fost foarte, foarte ocupata (nu ca acum nu as fi) cu "temele" mele (hartii si hartiute, rapoarte, fise...), cu ale Dianei, treaba prin casa, mai ceva "strencaneli"(crosetat si croitorit) si timpul zboara ca nebunul.
Am senzatia ca d-ra voastra fiind tinerica nu are prea multa experienta, nu a lucrat cu generatii de copii si chiar tind sa cred ca nu a dus o generatie din clasa I pana in clasa a IV-a si de aceea sare prea repede peste anumite etape ale procesului instructiv-educativ. Poate ca ei i se par usoare cunostintele ce trebuie asimilate in clasa I si crede ca si pentru copii este la fel si asta pentru ca nu se pune in pielea lor. Cred ca nu i-a placut in scoala psihologia ca de acolo inveti cate-n luna si-n stele, dar cel mai mult inveti la clasa. Ce ar face daca ar avea si elevi care nu pot, elevi cu CES...
Fetita ta are un IQ foarte ridicat din ce citesc ca face, din ce vad in caiete, dar ma intreb cum sunt ceilalti, cat muncesc ei suplimentar pentru a tine pasul cu un ritm asa alert si sunt convinsa ca multi nu fac fata, de acolo si impartirea pe grupe. In general, se recomanda munca pe grupe eterogene ca cei slabuti sa progresesze, se lucreaza si individualizat, dar grupele omogene de la clasa I mi se pare o tampenie. Sa presupunem ca fata mea ar fi mai inceata, nu ca nu ar sti, ci pur si simplu ar avea un ritm lent, iar d-na ar pune-o intr-o grupa cu elevi slabi, pai, sigur m-as duce la ea pentru ca a mea copila in loc sa progreseze concurand cu cei buni nu ar avea incredere in fortele ei si chiar ar regresa. Sunt clasa I, sunt mici si lucrurile marunte li se par pasi mari.
Daca acum fac din programa clasei a III-a, in clasa a III-a (daca nu s-ar schimba invatatoarea) ar lucra din programa clasei a VIII-a. Azi i-am povestit si doamnei Dianei de ortograme :)
De asemenea nu sunt de acord sa se foloseasca prescurtarea cuvintelor...si asta ma duce cu gandul la messenger si cum scriu copiii. Cum sa nu scrie pe mess in felul in care scriu daca sunt invatati din clasa I cu prescurtarea cuvintelor.
Nu zic, si eu o muncesc pe Diana mai mult decat sunt munciti alti colegi ai ei (d-na ei ma mai "cearta" si-mi zice sa las fata in pace ca stie multe si ea e multumita de rezultatele ei), dar nu munceste mai mult decat permite programa, consolidez tot ce invata la scoala prin diverse exercitii, mereu o intreb "de ce...?" pentru ca cele invatate sa devina deprinderi. Copiii sunt ca niste cladiri carora de nu le consolidezi bine fundatia, in timp vor aparea crapaturile si chiar se vor surpa. Asa e si cu copiii, daca nu consolideaza ce invata, in timp vor aparea lacunele si se va instala treptat esecul scolar.
Nu mi-as dori o asa invatatoare pentru fetita mea.
De ce mananca litere...a invatat sa scrie rapid si nu mai scrie spunandu-si in gand silabele si chiar sunetele si acest lucru nu-i chiar bine. Eu am clasa a II-a si nu-i ora in care sa nu zic: "Recititi cu atentie si corectati!" Pentru corectat ei folosesc un pix cu gel verde si astfel se evidentiaza mai bine greselile ce le savarsesc iar la final nu le place cand e prea mult verde si astfel se straduiesc sa scrie mai corect. De asemenea, majoritatea incepusera sa scrie urat si ca urmare le dau cate un alineat/o strofa de transcris insistand pe scrierea caligrafica. Nu cer pictura, dar vreau sa inteleg ce au scris cand corectez caietele.
Am inceput si eu cu ortogramele din acest an pentru ca apar in textele din manual(nu stiu sa fie ortograme in abecedare) si predau ortograma doar atunci cand apar in text, cu multe exemple, exercitii, reguli de scriere corecta si vesnica intrebare "de ce?" iar apoi le tot folosim pentru a se forma deprinderea de scriere corecta.
Ortograma cu forma dubla "ia/i-a" este grea pentru ca "ia" este verb, dar si interjectie pe care la clasa I ei nu o inteleg. In general, ei invata ca o ortograma se scrie cu cratima cand dupa ea urmeaza o actiune (si cu asta i-ai bagat in ceata pe cei din cl.I). Abia cand invata timpul trecut al verbul, pronume pensonal, forma neaccentuata inteleg corect de ce se foloseste cratima.
Din punctul meu de vedere degeaba e ras si voie buna daca nu respecta etapele si-i alearga ca la cursele de cai cum scria cineva. Oare nu toti termina in acelasi an clasa a IV-a si trec in clasa a V-a unde vor avea profesori care nu mai predau la fel?
Te-ai intrebat cum va fi de la anul? Copiii vor fi impartiti la alte invatatoare care au alt stil, alt ritm, respecta programa... oare nu se vor plictisi cand vor face (conform programei) ce ei au facut in clasa I?
Din ce ai scris vad ca lucreaza diferentiat, dar ma gandesc asa: cum se simt cei slabi. In general, separarea asta nu face altceva decat ca cei buni sa-i priveasca pe cei slabi cu un aer de superiorita, iar ceilalti sa se simta ca naiba (asa pe romaneste), sa se simta marginalizati.
Vrei sa-ti spun de ce trage pe ei, de ce-i trimite la concursuri? ...pentru puncte. In invatamantul actual nu mai ai siguranta postului, iar dascalii alearga dupa puncte, uita efectiv de vocatie. Fiecare diploma a elevului este xeroxata si pusa la portofoliu ca in caz de reducere sa ridice punctajul.
Citeam la final de evaluari...daca lucreaza asa diferentiat si probele de evaluare ar trebui diferentiate pentru ca unul care merge brici face un test de nivel mediu cu ochii inchisi pe cand unul care a facut litere si abia a scris cuvinte abia de ia un S. Daca munca e diferentiata obligatoriu si evaluarea trebuie diferentiata.
Exista multe metode de a nu se plictisi la ore fara a face diferente vizibile intre copii. Un singur exercitiu pentru toata lumea, iar pentru cei care termina rapid se da o sarcina suplimentara pentru acelasi exercitiu.

Szivarvany, multumim! Stiloul este unul cu 12 lei, are niste crocodili pe acel inel unde se insurubeaza si pietricele aproape de penita, dar scrie foarte bine. E si cu pompita si cu rezerva, dar parca rezervele nu stau chiar asa fix si am optat pentru calimara cu cerneala. Il verificam seara, are si unul de rezerva in penar si oricum nu scriu ei incat sa goleasca stiloul.
Noi suntem la T, azi au consolidat, au dat dictare si a luat FB, dar a facut si o gafa asemanatoare cu "Mircea E." Le-a dictat Tamara si doamna mai silabisise o data cuvantul iar ea a terminat de scris si a crezut ca a zis doamna si Mara si scrisese si "Mara". Maine dau test la mate din Adunarea si scaderea in concentrul 0-10. Sper sa fie atenta si sa faca bine.

Sa aveti o zi minunata!
La noi tot ninge, ninge...bucuria copiilor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

merci de raspuns.
hehehe si la noi se foloseste pixul verde cu gel :-)

_

Mergi la inceput