Scanare buletin _BRD
Buna ziua,
Am fost astazi sa platesc o factura la BRD. Mi-a cerut buletin..am crezut eu pentru a scrie numele deponentului (diferit de cel al beneficiarului). Dau banii, imi chitanta si il vad ca-mi baga buletinul intr-un fel de cutie gen cele de verificat bani. Il intreb ce face..nu raspunde..mai intreb o data..si imi spune senin ca-mi scaneaza buletinul si ma pune sa semnez oe un pad de recunoastere de semnatuta. Eu ii zic ca nu vreau sa-mi dea buletinul imediat. El imi zice ca imi face o fisa, ca asa se face la ei si tot ma ameteste, apare si un alt sefulet, care imi explica si el ca asa se face ..eu ca tot nu vroiam sa semnez imi zice ca bine, sa semnez formularul de refuz...pana la urma (eu fiind tot mai iritata ca mi-a scanat buletinul fara sa-mi spuna) imi zice ca bine ...si plec nervoasa.
Eu imi platesc toate facturile on-line..doar factura asta o platesc la BRD pentru o prietena, nu e prima oara insa niciodata nu mi s-a mai intamplat asa ceva.
Voua vi s-a inatamplat?? E normal? Mie personal mi se pare aberant. Nu sunt clienta banii, nu intentionez sa devin, platesc cash facturile astea (sunt niste facturi medicale)... Inainte sa sun la recalamatii la BRD, m-am gandit sa intreb intai daca ati mai auzit de asa ceva.
Raspunsuri
manuelacrina spune:
Din cate stiu eu BRD scaneaza cartile de identitate si cer semnatura pe acel pad pentru titularii de cont la BRD si pentru persoanele cu drept de semnatura in banca din cadrul societatilor cu cont deschis la BRD.
In cazul tau mie mi se pare ca au exagerat, nu este normal ... poate era un angajat nou si "sefuletul" nu a vrut sa-l "corecteze" de fata cu clientul ...
Cel mai bine suna la reclamatii la BRD.
ni-na spune:
acum ceva timp am patit-o,tot asa cand am platit o factura pentru cineva.Am facut o sesizare pe site si mi-au raspuns ambiguu,aparandu-si angajata,ceva de genul proceduri interne......
Eram revoltata si pentru ca a trebuit sa platesc 4-5 ron doar pentru ca nu eram titulara de cont..........pentru care am primit aceiasi explicatie de pumn in gura....e politica interna nu-ti convine fa pasi cucoana ca nu sta banca noastra in banii tai............nu cu cuvintele astea,scris printre randuri......
cristinuk@ spune:
e o procedura normala cel putin pe aici specimen de semnatura plus ci scanata( brd e grup societe generale nu?)dar si alte banci procedeaza la fel
Cristina_OR spune:
da, si eu am patit la fel, dar numai la brd.nu am cont la ei, doar plateam niste lucrusoare cumparate din bazarul DC, sau donam niste banuti, deci depuneam in alt cont.comision nu-mi amintesc sa fi platit niciodata, insa semnatura si CI scanata, da.eu am luat totul foarte in normal..oricum am datele expuse in o gramada de locuri.si unul din numerele de telefon.
dar de ce te-a deranjat asa mult?
macar sa stiu de ce sa ma feresc de acum inainte
Cristina, mamica lui Denis Mare(17 iunie 2004)
HAIDETI SA ADUCEM ZAMBETUL PE FETISOARA UNEI PRINTESE:http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=168708&nm=Un-Craciun-mai-vesel-pentru-Adriana
Cricor spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Cristina_OR da, si eu am patit la fel, dar numai la brd.nu am cont la ei, doar plateam niste lucrusoare cumparate din bazarul DC, sau donam niste banuti, deci depuneam in alt cont.comision nu-mi amintesc sa fi platit niciodata, insa semnatura si CI scanata, da.eu am luat totul foarte in normal..oricum am datele expuse in o gramada de locuri.si unul din numerele de telefon. dar de ce te-a deranjat asa mult? macar sa stiu de ce sa ma feresc de acum inainte Cristina, mamica lui Denis Mare(17 iunie 2004) HAIDETI SA ADUCEM ZAMBETUL PE FETISOARA UNEI PRINTESE:http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=168708&nm=Un-Craciun-mai-vesel-pentru-Adriana |
M-au deranjat mai multe lucruri:
- nu mi-a spus ca-mi scaneaza buletinul...datoria mea nu e sa stiu procedurile specifice bancii BRD, a carui clienta nu sunt, si sigur nu voi deveni niciodata. Aveam dreptul sa refuz, sau sa accept...doar ca eu nu am stiut.
- cand s-au gandit sa-mi explice de ce scaneaza buletinul...n-au reusit sa-mi explice de ce fac "o fisa" a clientilor bancii, nemaivorbind, repet, eu nu sunt clienta bancii. Eu prin a fi client al unei banci inteleg ca am un cont la ei.
- mi se pare neinregula ca o banca oarecare, orice alta institutie in afara politiei, a bancii unde am cont sau un credit sa aiba o copie scanata a buletinului meu si un specimen de semnatura...care nu este acelasi lucru cu semnatura pe o chitanta.
CorinaDani spune:
poate ca este o procedura interna a BRD, introdusa recent, adica anul acesta. BNR-ul are tot felul de norme si regulamente, pe care bancile trebuie sa le respecte, altfel primesc amenzi. amintiti-va campania de actualizare a datelor personale din anii anteriori, pentru clientii bancilor de la noi. pentru banci a fost o munca in plus sa actualizeze in sistem toate datele clientilor, sa-i gaseasca si pe cei care nu mai foloseau conturile de luni/ani de zile, altii au facut scandal si cu greu au putut fi convinsi sa-si dea datele...
ganditi-va iarasi cate fraude si tentative de spalare a banilor exista. probabil, in cazul vostru, fiind vorba despre persoane care depun bani in contul altor persoane, deci nu sunteti titularii acelui cont si/sau nici macar nu sunteti clientii bancii respective, masura scanarii actului de identitate si obtinerea specimenului de semnatura permite bancii sau organelor de cercetare sa identifice persoana care depune banii, in cazul in care exista suspiciuni de frauda sau se efectueaza cercetari...
un exemplu recent : falsele castiguri prin sms; persoana "norocoasa" este instruita sa depuna suma X in contul Y de la banca Z. daca frauda este descoperita, in urma plangerilor formulate de cei inselati, cred ca este mai usor pentru toti (banca, politie) sa identifice atat pagubasii, cat si escrocii...iar in cazul recuperarii pagubelor, li se poate restitui suma, celor inselati...