Clasa I * 2011 - 2012 * [13]
Raspunsuri - Pagina 11
Lali spune:
Citat: |
citat din mesajul lui cosmina_p Buna seara tuturor! Azi am facut-o pe Moasa...la scoala,adica incarcata de pachetele am batut la usa clasei si...am fugit!Au fost tare incantati tancii dar i-am distrus ora de abecedar domnului invatator! In alta ordine de idei...fiica-mea incearca sa scrie si cuvintele mai lungi fara sa ridice stiloul de pe foaie pt ca asa le-a zis domnu' ca-i corect.Dar pe la jumatatea cuvantului oboseste si a doua jumatate iese cam....tremurata!Credeti ca rezolvare acestei probleme este exercitiul,adica tre' sa-i dau eu cat mai multe dictari ca sa se obisnuiasca?Ea nu-i prea incantata de idee,dar e constienta ca are o problema cu scrisul cuvintelor mai lungi! Am aruncat si eu un ochi la testele de mai sus...mi se par tare alambicate...bafta copiilor care participa la aceste concursuri.Ai nostri merg la Piticot!Aveti si ceva subiecte de la acest concurs? |
Eu iti dau o idee pe care am preluat-o de la noi de la scoala.
E bine si sa scrie mai mult, dar poate interveni plictiseala, refuzul ceea ce nu e de dorit.
Incearca sa-i dai sa se joace cu ceva care stimuleaza manualitatea, lucrul cu degetelele. De exemplu lego, la care trebuie sa apese mai mereu sau o plastilina mai tare (exista si ceara de modelat care e mai tare) sau ceva jocuri creative cu margelute, pentru ca e nevoie tot de degetele care strang, apuca etc. Ai prins ideea: joaca tintita spre exercitii cu degetele. Profesoara care mi-a spus asta sustine ca in cateva saptamani trebuie sa fie rezultate vizibile.
Noi mai facem si pian extra si flaut in orele de muzica (o mare pentru profesoara noastra) si toate astea au ca efect secundar si intarirea degetelelor.
Mada, nu stiu ce sa zic, mie mi se pare ca un sistem mai dur se potriveste unor copii mai putin sensibili. Probabil ca daca voi asigurati back-up-ul si mentinerea respectului pentru incercarile si munca depusa de ea indiferent de rezultate sa treaca, totusi, peste acest inceput mai greu .
Eu nu stiu daca as rezista ca parinte ...
flaviutza spune:
Lali, eu ca parinte nu as rezista sigur....de asta -mi pare atat de rau ca e posibil sa piarda fi-mea pe don'soara...pentru ca se duce de drag la scoala si deocamdata invata din placere maxima. mie asta mi se pare cel mai important, ca mediul scolar si dascalul sa se potriveasca cu copilul, copilul sa invete din placere si nu din frica, sa nu perceapa temele ca pe o corvoada.eu as retrage copilul dintr-un mediu si de la un dascal unde copilul nu se simte bine. poate dascalul e bun , dar nu se potriveste personalitatii copilului x si atunci...degeaba.
eveline spune:
Buna dimineata si de la noi dupa o absenta lunguta!
Dam raportul: a ajuns la "O" la romana si la scaderea cu 2 la mate. Azi are Comper la romana...in rest toate bune si frumoase, FB pe linie.
Fug sa ma documentez ce s-a mai intamplat pe aici ca-s rupta de realitate...
mamica de Andreea Bianca(05.12.04) si Victor Darian(05.10.10)
Lali spune:
Eu nu stiu ce sa zic, parerile mele sunt impartite : am avut cateva "doamne de fier" ca profesori in cariera mea de elev si am fost mereu in clasa/scoala cea mai buna.
Cu toate astea, cel mai mult mi-a placut matematica unde aveam o dulceata de profesor, care stia sa-mi dea 8 sau 9 in teza cu zambetul pe buze si sa ma convinga ca doar atat merit, chiar daca eram olimpica nationala. Si nu ma suparam pe el, deloc, deloc, il iubeam maxim. Asa ca, desi eram foarte buna ca eleva, tot materiile cu profesori adevarati, care stiau sa se impuna fara pedepse si frica, m-au atras. Dar, repet, eu plangeam singura pentru un 9 si mama ma consola.
Pe de o parte am fost si eu atrasa de clase cu ritm de invatare si volum mare de munca, pe de alta parte m-am gandit ca, daca al meu copil ajunge la concluzia ca nu-i place scoala, la cat e de incapatanat, greu i-o mai scot din cap. Si am preferat sistemul care presupune stimulare mare alaturi de accent pe progresele fiecaruia. Sistemul in care e foarte OK sa mai copilareasca si in care etapele se parcurg cate una pe rand.
Asa ca eu pe de o parte o inteleg pe Mada, pe de alta parte nu stiu daca am fi rezistat in asa o clasa pe termen lung.
Nu o spun, dar o repet (cum zicea o profesoara de-a mea): cel mai important este ca scolarul sa fie compatibil cu clasa si invatatoarea, astfel incat sa colaboreze bine si sa se gaseasca modul cel mai bun de transmitere si receptare a informatiilor si cunostintelor. Deasemenea, pentru mine, materiile pe care le-am inteles repede si la care am avut puntea de comunicare larg deschisa cu profesorul au fost cele la care am excelat. Materiile pe care le-am invatat de frica le-am si uitat cel mai repede...
eveline spune:
Iata ca fuse si comper-ul...cred ca anul asta astora le-a fost lene sa lucreze la test ca se repeta la greu intrebari din testele anilor trecuti. Bia a zis..."mami, a fost cam la fel cum am lucrat noi acasa". Initial m-am gandit ca se refera la formatul testului pentru ca apoi sa citesc si eu si sa recunosc din subiecte.
Om vedea ce o fi si la mate...
Mai la noi incep temele sa fie multe....sau cel putin asa le vad eu. De ex, ieri a avut pentru azi: la romana - o pagina de scris, cu diverse (in special o mic, cuvinte, propozitii), 2 teste comper din culegere (cica fiecarui test ii e acordat cam o ora in conditii de concurs) si o poezie, Iarna de Cosbuc. Si la mate o pagina de exercitii si o pagina din culegere. A mea a mai avut si balet ieri asa ca a picat franta.
mamica de Andreea Bianca(05.12.04) si Victor Darian(05.10.10)
lbelciug spune:
eveline, unde ai citit subiectele de la testul Comper?
Liviana - mamica fericita a lui Matei (21.02.2005) si Bogdanel (30.05.2007)
eveline spune:
A venit fata cu testul acasa. La corectat a ramas doar foaia cu raspunsurile sub forma unui tabel in care au x-at variantele corecte de la fiecare punct.
mamica de Andreea Bianca(05.12.04) si Victor Darian(05.10.10)
szivarvany spune:
cre`ca numai noi nu am participat la nicun concurs :-)
la romana au ajuns la R si la mate la 10 :-)
_
Daria & felina fioroasaGIULIA(2004 08 16) cu Sela