Jurnalul unei "Homeschooling mom"

Raspunsuri - Pagina 22

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Las ca ii foloseste matematica oricum. Iar compozitorii pot sa castige f bine in America. Gandeste-te la muzici de film :P Da trebuie creata infrastructura, adica sistemul de pile si relatii :))
Cat despre compozitie si mai savanta, post universitar si gata. Am un exemplu viu, pe fostul elev al sotului, acum e sef de catedra la California state:)

Sorana, pai na, depinde ce inseamna p[rogres cu adevarat..
si eu sunt promunca, dar gradat, mai ales din urmatorul motiv: daca copilul nu trebuie sa faca prea mult cand e f mic, va avea senzatia ca e in control, ca stapaneste materia , ca e deasyupra problematicii. Si usor usor se adauga timp de lucru si informatie.
daca din prima ii dai nustiucat in plus de facut, se va descuraja.
Clasa 1 o vad de acomodare strict. De invatare sa stau cu fundu in banca.
\ La HS nici asta nu e obligatoriu...nu mi se pare rau.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Sabina - progres e ca la o lectie invata un solo, la urmatoarea il repeta, la a 3-a il stie perfect, invata o noua melodie, sau cateva acorduri sau un ritm, pe care la urmatoarea lectie, etc. Eu sunt stupefiata pentru ca eu nu disting notele la ureche (adica do, re, mi, fa din aceeasi gama pentru mine suna fix la fel - de semitonuri nici nu se pune problema) si daca ma iei repede nici notele nu le stiu de fapt . Muzica e hobby-ul ei deci face fix ce si cat vrea ea. Foarte rar o mai pun sa-mi cante 4Non Blondes ca-mi place, dar altceva nu cer.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns pisigri spune:

Citat:
citat din mesajul lui ruxij

Pai aspectul religios are legatura cu subiectul de fatza pt ca initiatoarea subiectului a motivat decizia de a HS pe baza de educatie religioasa.

Unele dintre aspectele ridicate de michelle sunt demne de luat in seama. Si eu cred ca de multe ori scoala ii incetineste pe copiii mai avansati, de aceea se pierd. Asta este un alt motiv pt HS, pe care l-am mentionat, copiii supradotati. Dar pe de alta parte, unde ne grabim? Daca copilul e f. destept, isi va gasi un drum in viata oricum, stralucit, in plus, isi mai exerseaza si social skills. Fi-miu era f. avansat cand era mai mic si mie mi s-a parut ca l-a tras inapoi scoala, dar asta e, chiar dc era avansat academic, nu era la fel de avansat ca maturitate si in cele din urma cand va fi mare va tb sa interactioneze cu "media", nu doar cu cartile. Doctorandul pe care il am eu in tutela si care a inceput doctoratul la 19 ani e un baiat f. dragut si destept. Totusi ce experienta studenteasca a avut el cand a intrat la universitate la 14 ani? Ce folos? O sa termine un doctorat la 23 sau 24, e bine, dar mi se par etape sarite si nu stiu cum e mai bine.


Nu am terminat de citit (desi mi-am propus sa o fac inainte de a posta) dar cu asta nu pot fi de acord.
Daca acel tinar are capacitatea intelectuala de a termina un PhD la 24 de ani, cine esti tu (intrebarea e retorica) sa judeci ce e mai important PENTRU EL si PENTRU SOCIETATE: sa aiba el social skills demne de un psiholog PR-ist sau sa fie un science man cu rezultate semnificative in domeniul sau? Mie, ca membra a societatii, putin imi pasa de social skills-urile lui; pe mine ma intereseaza ce poate oferi tinarul asta lumii. Daca as fi parintele acestui tinar as fi mindru de el si as fi sigura ca, chiar daca ar avea toate social skills-urile pamintului, el ESTE diferit fata de media populatiei, are alte interese, alte cercuri il vor face fericit. Nu chefurile cu manele din studentie, nu chiulitul la filme cu clasa, nu o multime de alte chestii care da, sunt amuzante, care da, ne-au colorat anii de scoala. NOUA, care NU AM FOST IN STARE sa avem PhD la 24 de ani (in alta tara decit RO, nu as vrea sa deschid o dezbatere despre doctoratele din RO).



http://scrisoaredelamosul.blogspot.com/

http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Eu nu sunt asa impotriva HS. Am reticiente cand e vorba de copii HS din cauze religioase pentru ca sunt sigura ca exista scoli care corespund anumitor religii si macar copilul e socializat si are putina libertate. E adevarat ca un copil mic trebuie supravegheat tot timpul dar la o anumita varsta e bine sa aibe si libertate intr-un mediu controlat cum este scoala, sa mai faca si o prostioara din cand in cand .

Pe de alta parte sunt copii care raspund mult mai bine la HS. Fiica-mea cea mica de exemplu lucreaza MULT mai bine 1:1. Diferenta e uriasa atunci cand face cu mine ceva sau cand face la scoala. Problema la scoala este ca exista copii in jur care se foiesc, care ii distrag atentia, profesoara se opreste pentru ei, etc. Ea se descurca foarte bine si la scoala dar acasa e mult mai usor pentru ea. Sa va dau un exemplu, au facut tabla inmultirii si ea a invatat foarte rapid ca are memorie de elefant. Intr-o zi m-a rugat sa-i cumpar o carte cu exercitii de mate si acolo a gasit inmultiri cu numere mai mari gen 234x5 si m-a intrebat cum se fac. I-am explicat una, pe cuvantul meu de pionier ca era doar UNA, si a pornit si le-a facut pe toate fara greseala in cateva minute a terminat 2 pagini. La fel mi-a luat 5 minute sa-i explic ce sunt alea impartiri. Nu a facut nici un efort, totul era acolo deja parca astepta sa-i dam un nume si gata. Ea ma roaga sa facem matematica , imi cere sa-i cumpar carti din care sa lucreze si vrea sa stie mai mult. Copilul asta ar avansa enorm daca as face cu ea HS. Problema ei este socializarea si va merge la scoala (privata e drept) pentru socializare. Degeaba imi termina liceul la 14 ani daca nu reuseste sa pastreze o prietena, sa intretina o conversatie sau sa mearga undeva fara sa faca o cadere nervoasa din cauza stresului. La scoala ei sunt copii care sar clase, ar avea si ea optiunea asta. Dar degeaba academic ar putea sa o faca daca emotional si social nu e in stare sa se incadreze intr-un grup cu copii mai mari, are probleme cu copiii de varsta ei. Pentru ea cea mai mare realizare anul asta nu a fost ce a facut la scoala din punct de vedere academic ci faptul ca a fost intr-o excursie de 3 zile cu scoala. E adevarat ca a reusit sa se certe cu prietena ei, singura pe care o are si excursia i-a creat un stres foarte greu de explicat, dar A REUSIT. Au fost momente cand m-am gandit la HS pentru ea, cand credeam ca nu o sa faca fata la scoala, dar de fiecare data mi-a aratat cat de puternica este. Deocamdata va merge la scoala si va invata sa se descurce in comunitate, asta este cea mai mare realizare a ei.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Citat:
citat din mesajul lui pisigri
Daca acel tinar are capacitatea intelectuala de a termina un PhD la 24 de ani, cine esti tu (intrebarea e retorica) sa judeci ce e mai important PENTRU EL si PENTRU SOCIETATE: sa aiba el social skills demne de un psiholog PR-ist sau sa fie un science man cu rezultate semnificative in domeniul sau? Mie, ca membra a societatii, putin imi pasa de social skills-urile lui;

Poate ca tie nu iti pasa ca el nu are social skills, dar lui poate ii pasa. Nu e asa usor sa nu te poti incadra in nici un fel de grup. La scoala/lucru toti sunt mult mai in varsta si tu dupa ce ca esti tanar mai esti si complet inept la regulile sociale, prieteni de varsta ta nu ai ca nu au aceleasi interese ca tine sau pur si simplu nu ai avut ocazia sa-ti faci din cauza vesnicei diferente de varsta. Unii din tinerii astia chiar isi doresc sa socializeze, sa aibe o relatie dar nu stiu cum sa o faca. Pentru ca atunci cand ar fi trebuit sa invete ei faceau scoala mult peste varsta lor.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns balerrina spune:

Nu cred ca este atat de simplu cu copiii supra-dotati sa stii ce e mai bine pentru ei.

Pe de o parte inteleg dorinta de a-i da copilului social skills, insa pe de alta parte exista o corelatie intre un caracter mai introvertit si supra-calitati. Fortand copilul sa petreaca timp cu copii cu care nu prea are ce discuta nu ajuta copilul, de multe ori ceilalti copii "bully" copilul supra-dotat.

Am cunoscut cateva cazuri de copii supradotati care s-au dezvoltat foarte bine in "gifted programs" adica programe avansate pentru copii care invata mai repede, insa in cadrul scolilor publice marea majoritatea. In astfel de cazuri copiii au invatat intr-un ritm mai alert insa in grupuri de copiii cu interese similare.

balerrina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dana vio spune:

Citat:
citat din mesajul lui flaviutza

Apropos de scoala acasa. Fi-mea e in clasa 1 si domnisoara ne-a spus din start ca daca vrem o pornire buna si rezultate ,sa lucram cu ei acasa in primii ani, in plus fata de tema aia de 5 randuri , sa aprofundam ce au facut in clasa, ne sta la dispozitie telefonic sau mes. Unora li s-a parut aiurea *dar nu de asta sunteti platita?* si explicatia i-a lamurit. La varste asa mici, copii nu sunt autodidacti, nu stiu sa invete academic vorbind, trebuie ajutati sa invete sa invete.Eu le predau, voi consolidati acasa. Scoala nu inseamna alea 3 ore jumate petrecute in clasa. Pana vor prinde mecanismul invatarii. tind sa-i dau dreptate.
Sorana, competitivitatea mie mereu mi-a facut bine si m-a motivat. poate nu se aplica tuturor, dar pe mine ma motiveaza. pana si de cura de slabit ma tin mai bine daca o tin cu o prietena si ne luam la intrecere.De una singura, mereu tind sa renunt. Vad ca si fi-mea imi seamana, ii face foarte bine aspectul competitional.


Invatatoarea nepoatei mele, clasa 1, a spus ca nu trebuie sa faca nimic in plus fata de ce le da ea. Daca le da 2 randuri, doar atat trebuie sa faca, pentru ca suprastimularea asta de acasa este doar de suprafata. Mai ales la varsta asta. Pana la urma, depinde de personalitatea educatorului, oricare ar fi acela.

Alexandra Maria
14.12.2007

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns pisigri spune:

Io-s si introvertita si nu am social skills desi am facut scoala in sistem foarte public si traditional. Si probabil n-o sa le deprind niciodata. Si nici supradotata nu-s ...sau nu semnificativ

Chiar daca tinarului i-ar placea sa ia viata in usor si sa se distreze din aceleasi nimicuri ca si colegii sai, asta n-o sa-i iasa nici daca merge la mama socializarilor. Si banuiesc ca performanta a atins-o pt ca a vrut, nu ca l-a impins cineva de la spate, ca numai cu impinsul...nu ajungi asa departe



http://scrisoaredelamosul.blogspot.com/

http://pisigri.blogspot.com/

Mami de Ilinca (5.03.2009)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui balerrina

La un nivel un pic mai filozofic, unul din lucrurile care mie mi se par cele mai importante relativ la educatia copiilor si la atitudinea fata de viata in general, este "to be comfortable with uncertainty". Adica, sa stii ca nu totul o sa iasa cum a fost planificat, ca nu totul poate fi controlat, insa ca o sa te descurci, si o sa fi ok, tu, familia ta, etc.

Excelent spus

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns balerrina spune:

Buflea,

balerrina

Citat:
citat din mesajul lui buflea

Citat:
citat din mesajul lui balerrina

La un nivel un pic mai filozofic, unul din lucrurile care mie mi se par cele mai importante relativ la educatia copiilor si la atitudinea fata de viata in general, este "to be comfortable with uncertainty". Adica, sa stii ca nu totul o sa iasa cum a fost planificat, ca nu totul poate fi controlat, insa ca o sa te descurci, si o sa fi ok, tu, familia ta, etc.

Excelent spus

Mergi la inceput