Clasa I * 2011 - 2012 * [9]

Raspunsuri - Pagina 18

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns eveline spune:

ANTOEMMA - Curajoasa fetita, bravo! Si interesanta metoda de abordare a problemei de catre invatatoare. Eu stiu ca de acum vaccinurile nu se mai trec in carnetul de vaccinari....

Am vazut si eu testul de la mate, de fapt a luat -FB, din 5 subiecte 3 au fost FB iar 2 B. In catalog/carnet evident s-a trecut FB. B a luat la un subiect la care se cerea sa se coloreze cu diferite culori formele geometrice, si a ratat niste dreptunghiuri, a crezut ca fac parte dintr-un fel de chenar nu s-a gandit sa le coloreze (nu ca n-ar sti cum arata dreptunghiurile - desenul infatisa o casa cu gradina din figuri geometrice) si ultimul subiect care a fost de dictare, 4 randuri de semne grafice la mate, ultimul l-a facut pe jumate (ma mir ca a facut si atat).
A avut si un test de verificare la romana, soldat cu FB netrecut in carnet si chiar m-am bucurat ca a facut perfect descompunerea propozitiilor in cuvinte/silabe/sunete. Aici se vede ca am lucrat cu ea, era catastrofa saptamana trecuta (chiar am scris despre asta - ingramadea toate sunetele/bulinele unele dupa altele nu sub fiecare silaba aferenta). Si cred, de fapt sunt convinsa ca a ajutat-o foarte mult faptul ca stie sa citeasca. Una e sa dicteze doamna o propozitie pe care sa o descompuna si pe care trebuie s-o tina minte si alta e s-o aiba mereu in fata ochilor si s-o analizeze cu grija.

Cred ca am sa schimb strategia de lucru la romana/semne grafice. Pana acum, lucra in clasa semnul, nu termina tot timpul de scris caci scrie la inceput incet si nesigur. Asa ca acasa terminam ce incepea in clasa, mai faceam vreo 2 randuri pe un caiet si apoi tema de 5 randuri. De acum mai bine fac acasa dinainte vre 3 randuri din ce va face (ma uit si eu in abecedar ce urmeaza) asa incat la scoala sa faca mai repede si sa termine. Acasa vom face direct tema si iar cateva randuri din ce urmeaza. Ca si volum de lucru e tot aia, avantajul ca in clasa va fi si ea in rand cu lumea, va face mai repede.
Asta pana cand va prinde si ea ritmul fetitei FLAVIUTZEI - excelent. Vise la mine asa ceva...

mamica de Andreea Bianca(05.12.04) si Victor Darian(05.10.10)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eveline spune:

Aaaaa..nu pot sa nu va zic: la romana in test, unul din subiecte era sa deseneze cate un obiect/planta/animal al carui nume sa aiba 1, 2 si 3 silabe. Draga de ea a desenat - cica - un cal, o vaca si o pisica. Nu vreti sa stiti cam cum sunt aratarile alea ...pot fi orice, de la leopard la elefant....doamna saraca a pus un semnul intrebarii. Cred ca nu o sa le mai ceara sa mai deseneze animale de acu'...ha ha ha.... Am stabilit cu ea data viitoare sa deseneze flori sau obiecte daca o mai fi cazul

mamica de Andreea Bianca(05.12.04) si Victor Darian(05.10.10)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iahim spune:

Neata!
Ochi verzi,sa inteleg ca predai la clasele 1-4...Baietelul meu are probleme cu identificarea sunetului intr-o silaba.Desparte foarte bine ij silabe dar cand trebuie sa identifice sunetul nu reuseste.Stie ca sunetul corespunzator este in prima sau a doua,dar nu este atent daca mai apare in alta silaba in cadrul cuvantului respectiv si nu localizeaza corect sunetul(daca este la inceput,la mijlocul sau la sfarsitul silabei).

Nu am discutat inca cu invatatoarea...Cert este ca a venit cu fete triste si...trist a fost si el pentru ele!Am lucrat din nou acasa fisele cu el,in prezenta mea este mai atent si reuseste in parte sa raspunda corect...nu-mi dau seama ce se intampla la scoala...

As vrea sa lucrez cu el suplimentar dar nu gasesc multe fise pe net decat cele pe didactic.ro care mi se par insuficiente.In clasa fisele lor contin in medie 24 de cuvinte!

Baietelul meu nu stie sa citeasca si ii este foarte greu si din acest punct de vedere.Ii este greu ,mai ales la silabele cu 3 si 4 litere,mananca din ele si,implicit,din cerculetele...

Nu stiu cum sa procedez...Sigur voi vorbi cu invatoarea saptamana viitoare.

Ce fise as putea sa lucrez cu el in weekend-ul asta?

Multumesc anticipat!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Iahim, poti lua un caiet cu foaie velina studentesc , ca sa ai loc sa te desfasori si ii dai tu cuvinte / propozitii cate vrei week-endul asta. Noua asa ne-a spus invatatoarea, asa au lucrat si ei in clasa.
Totusi, de ce sunt in programa identificarile astea de sunete? de fapt schema cu bulinele? Asta presupune ca acel copil poate spune pe litere orice cuvint, deci stie sa citeasca, corect? Stai linistita, zau, nu te agita , a mea citeste si la astea tot se mai incurca daca primeste un cuvant lung/greu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ochi_verzi spune:

Iahim, si Diana mea mai mananca sunete, in general consoanele r, l, t sau se incurca daca in cuvant apar diftongii:oa, ua, u#259;(a din malai) cand se afla la mijlocul silabei si tot asta lucram zilele acestea.
Eu nu stau sa-i mai fac fise cu imagini, ci pur si simplu spun cuvantul iar ea il scrie cu o linie, apoi il desparte in silabe, scrie silabele si luam pe rand prima silaba spune sunetele le scrie cu cerculete si tot atunci localizam sunetul urmarit colorand cerculetul, apoi trecem la silaba urmatoare si procedam la fel si la final spune din nou cuvantul. Asta e metoda fonetica analitico sintetica care se foloseste pe tot parcursul clasei I.Iata un material interesant. http://www.didactic.ro/materiale-didactice/7606_metoda-fonetica-analitico-sintetica
Ei fac putin diferit in clasa (localizeaza sunetele ca in materialul de mai sus) de cum am lucrat eu sau cum spuneti voi cu cerculete si buline colorate, ei doar despart in silabe si scriu o bulinina colorata doar unde se aude sunetul invatat fara sa scrie si celelalte sunete, dar eu o pun sa-mi spuna pe sunete. Lucrez cu ea ambele moduri. Ieri m-a omorat cu cuvintele in care aparea silaba cre...pai, nu-l spunea pe r sub nicio forma, asa ca am tot lucrat cuvinte cu aceasta silaba.
Aceasta metoda se va folosi si in perioada abecedara. Astfel de exercitii îi ajuta mult pt ca nu vor manca litere la dictare.
Daca-i dau cuvinte cu silabe formate din doua sunete nu este nicio problema chiar daca cuvantul e lung, dar cand apar silabe cu 3-5 sunete incepe sa pufaie ca locomotiva. Pana la urma va intelege. Pentru copiii care citesc este mai usor pt ca ei fac mintal corespondenta sunet-litera.
Evelina, bravo Biancai pt FB!
Flaviutza, scrie tare repede fetita ta.
Antoemma, multumim!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mina spune:

Doamnelor, a fost careva la Disney? Dati-mi si mie ceva info despre ce ar fi de vizitat cu copilul, ca mi se par multe si complicate, mi se invarte capul si habar n-am ce sa aleg.....Mi-e ca ne trezim la poarta parcului fara sa stim clar ce vrem, in nadejdea mea.....



Mina si
Matei-Costin, sensu'lu'viata lu'mami si tati
din:09.09.2004
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57655" target="_blank">cronicile vizigotului
www.tocanadecuvinte.blogspot.com" target="_blank">TocanaDeCuvinte
Some people dream of success...while others wake up and work hard at it

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Soleil spune:

Buna,
Le iau pe rand de unde am ramas

Ela2001, ai avut dreptate - era o sarmulita care apasa prea tare pe dinte. Joi seara am mers din nou cu aparatul si a mai tras de sarmulitele alea si acum e ok. Sper sa nu avem aceeasi problema peste o saptamana cand trebe sa invart de surubel. Ieri nu i l-am dat la scoala, am lasat-o sa se mai invete cu el si sa se mai reduca din saliva secretata. Azi ar fi aprox a doua zi. Inghite mai usor, saliva nu mai e asa multa, cu vorbitul inca avem probleme . Dar sper sa treaca si astea.

Roxana, al Tianei e din ala - cu scos la masa. Ii pun cutiuta in ghiozdan si i-am cumparat si o oglinjoara de poseta ca nu si-l poate pune fara oglinda si n-as vrea sa se vanture cu el in mana pe la baie... Luni o sa fie prima zi la scoala, iti spun cum s-a descurcat

eveline, nu, nu esti singura. Eu - cel putin deocamdata - nu am prea avut probleme cu fiica-mea, desi mi-a zis invatatoarea ca mai vorbeste in timpul orei. Mamica unui baietel de la fiica-mea din clasa a aflat ca motivul pentru care fiu-sau a mai gresit pe la dictare sau pe la nu stiu ce teme, era ca se joaca si vorbeste incontinuu cu colegii din jur. Iar cand nu mai are cu cine, vorbeste singur

Antoemma - felicitari!!!
ochi_verzi, Ela 2011, paxela - felicitari si piticilor vostri!

allinta, no offence, voi v-ati distrat copios inainte de culcare, dar cu copilul ala ca e speriat de ceva ce nici n-a facut cum ramane? Nu era mai bine sa afli tu de la ea ce si cum inainte sa vorbesti cu baietelul?...


Carnet de note avem si noi, dar nu scrie nimic in el.
Saptamna trecuta au avut o dictare din semnele grafice la care-a luat un B si un test la metematica cu FB. Cu B-ul ala la dictare mi-a fost un pic ciuda pe ea ca a tinut ritmul, a scris ce i s-a dictat, dar a ratat carligul ala (sau ce-o fi, arata ca un 1), l-a facut cu un rand mai sus . Deh, daca nu-i atenta...
Faza e ca-s aiurea pentru ei semnele astea, par sa-i cam plictiseasca. Eu am inceput sa-i mai arat la ce folosesc - ca a se face din aia si aia, ca m e din 2 bastonase si o zala si tot asa. I-am aratat si pe p si a priceput de ce carligul ala ratat la dictare se face pe rand si nu mai sus sau mai jos.
Iar invatatoarea abia asteapta si ea sa scape copiii de semnele astea
La mate au facut ieri pe 2, la romana cred ca au ajuns joi la sunetul i. Lucreaza tot cu liniute si cerculete - pentru sunetul de identificat au un cerculet rosu, pentru celelalte un cerculet negru/gri. Uneori pun cerculete pentru toate sunetele, alteori numai pentru sunetul de identificat.

Am fost cu ea la medic si pentru durerile de burtica - de vreo 2 saptamani tot zice ca o doare burta. I-am recoltat pentru analize, dar ambele pediatre la care-am fost au spus ca cel mai probabil e din cauza psihologica . Ca reactie la scoala si la plecarea mea (eu am fost nevoita sa plec o saptamana intr-o delegatie si au debutat in ziua in care-am plecat).
Cu scoala - nu stiu, m-a surprins pentru ca pare sa se fi adaptat bine, nu se plange de nimic (uneori ca are prea multe teme, dar cred ca e din comparatia cu prietenii de la alte clase), merge cu drag la scoala.
Nici nu stiu de unde sa apuc problema asta daca-i asa... Ce sa ii explic daca nu verbalizeaza nicio problema legata de scoala si da semne ca totul e ok?? Iar cu plecarea mea, asta a fost, a trecut, dar burtica tot o doare.

Valeu, cat am scris! Weekend frumos sa aveti!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iahim spune:

Ochi verzi,multumesc mult!Am citit materialul la care faci referire,cred ca la ei la clasa se lucreaza la un nivel ridicat pentru ca multi stiu sa citeasca...Dimineata am lucrat cu el recunoasterea sunetului" ö"...a fost odihnit si mai atent.Totusi ii este foarte greu la sunetele cu 3 si 4 litere!

Pentru ca alti copii stiu sa citeasca este posibil ca el sa aiba calificative mai slabe.Eu am mers pe principiul ca toate aceste lucruri sa vina de la sine,nu l-am presat sa invete sa citeasca,nu a avut frati mai mari de la care sa invete...ce pot sa fac acum?Toate aceste lucruri imi creaza frustrari si ma face sa ma simt vinovata ca nu am lucrat mai mult cu el la gradinta!

Cunosc un copil pe care parintii l-au dus 3 ani consecutiv intr-o grupa pregatitoare(de la varsta de 4 ani) pentru ca sa deprinda cititul pana merge la scoala.Si,in cele din urma,l-au dat la scoala la 6 ani pentru ca in 2 ani copilul a invatat sa citeasca.Bineinteles,nu singur.Eu nu am facut asa.Si iata consecintele.

Copilul nu va deprinde recunoasterea sunetului in silabe corect,deci nu va putea sa ia FB pentru ca nu stie sa citeasca.Cel putin asta este concluzia mea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Ochi verzi, deci sa inteleg ca e importanta identificarea asta a sunetului pentru mai tarziu...atunci mai repet si eu cu a mea, eu nu-i dadeam mare importanta

Alexia are o singura problema aici, mare si lata! Nu greseste, nu mananca litere, identifica sunetul bine, dar greseste la despartirea in silabe , la anumite tipuri de silabe si se duce naiba tot aici.
Pe teste la scoala a luat ea FB , dar au fost cuvinte usoare, pe care le desparte intuitiv, de genul A-BE-CE-DAR.
Dar o ora ne-am certat pe diferenta dintre AR-TIST si A-CRO-BAT.Fi-mea ma intreaba de ce, ca ea are tendinta de a desparti A-RTIST . Zi-mi te rog din suflet, ce explicatie pot sa-i dau ? N-am decat sa-i explic pur si simplu pe regulile de despartire in silabe, ca altfel le va tot gresi...am invatat acum vocale/consoane pe drumul de la mamaie spre casa si deseara da-i explicatii cu creionul pe hartie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alizee spune:

Citat:
citat din mesajul lui Soleil
allinta, no offence, voi v-ati distrat copios inainte de culcare, dar cu copilul ala ca e speriat de ceva ce nici n-a facut cum ramane? Nu era mai bine sa afli tu de la ea ce si cum inainte sa vorbesti cu baietelul?...


Poate nu m-am exprimat eu clar : nimeni nu s-a rastit la acel baietel si nici nu am folosit un ton intimidant.
A doua zi, am lamurit situatia cu d-na pedagog. Nu l-am mai intalnit pe baietel, ca as fi discutat cu el.
Iei prea in tragic o situatie de genul asta.
Ai citit cand am povestit ca fetita mea a incasat un sut in cap de la batausul clasei ? Cum ar fi trebuit sa procedez, in opinia ta ?


allinta

A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.

Mergi la inceput