Temele pentru acasa-intre chin si necesitate

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Foarte interesant. La noi sunt copii cu cerinte educationale speciale amestecati cu cei geniali, si mi se cere sa il aduc pe cel slab la nivel mediu si in acelasi timp sa fac performanta cu cel exceptional, desigur, fara sa neglijez copilul mediu, care face si el ce poate. Asta intr-o clasa de 25-30 de copii si in 45-50 de minute, de 2 ori pe saptamana...Si mie mi se pare OK sa faca fiecare la nivelul lui, ca asta e spre binele copilului, iar amestecul acesta , pentru toleranta si relationare pozitiva, sa se intample la serbari si alte activitati.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

si eu sunt multumita ca se dau temele pe nivelul fiecaruia si la fel se fac anumite cursuri de 2 ori pe sapt tot pe nivelul fiecaruia

al meu stie tabla imultirii si impartirea si a inceput de o vreme sa studieze fractiile, cu cititul deja citeste carti cu 100+ pagini...deci nu stiu cum ar fi fost sa aibe aceleasi teme ca altii care acum repeta adunari pana la 10.



michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Dorsilia spune:

hello

al meu e in clasa I si are teme destul de multe de facut si desi e un copil plin de rabdare si meticulos, deja i se pare mult. Ieri de ex a avut de scris atat in cursul diminetii cat si al dupa-amiezii, in total cam 20 randuri de semne grafice, plus doua fise de colorat, plus de rezolvat la matematica o fisa, plus de citit o poveste (eu citesc, el repovesteste si raspunde la intrebari), plus de reluat din manuale exercitiile orale. Asta pt ca a lipsit doua zile datorita racelii. Azi, desi inca e cu mucisori si tuseste din greu, l-am dus la scoala pt ca ii este foarte greu altfel, are de scris mult ca sa recupereze si ce se scrie in clasa, plus tema de casa.

altfel spus, consider ca temele sunt utile, insa sa nu depaseasca un anumit volum. la noi nu se merge cu copiii pe niveluri diferite de dificultate, toti 31 fac acelasi lucru, indiferent ca unii deja stiu sa citeasca cursiv, sa scrie cu litere de mana sau sa socoteasca bine, indiferent de inclinatiile particulare ale fiecaruia. Deocamdata nu ma pot exprima despre cat de bine e asa, suntem prea la inceput.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alizee spune:

Invatatoarea fetitei mele nu le da multe teme si, totusi, ne-a asigurat ca pana la sfarsitul clasei I vor sti cu totii sa socoteasca,sa citeasca si sa scrie.
Eu cred ca asta este cu mult mai important, decat sa suprasolicite copilul pana la epuizare.



allinta

A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns claujro spune:

Se insista pe lucrul diferentiat cu copiii, dar e greu pentru invatatoare si cele mai multe nu-si bat capul. Din pacate...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adriana mica spune:

Happiness, interesant subiect. Nu suntem la scoala, insa la anul vom trece in grupa pregatitoare / clasa zero sau cum s-o mai numi. Si suntem putin ingrijorati, nu stim inca ce vor stipula normele de aplicare a legii (cat de mult se va prelua din cerintele si modul de organizare al clasei intai).

As vrea sa va intreb ce parere aveti despre cerinta unei invatatoare ca parintii sa citeasca in avans impreuna cu copiii lectia care va fi predata a doua zi? S-a intamplat la clasa intai. Sunt nedumerita, nu imi amintesc nici macar in liceu sa fi beneficiat de o asemenea metoda de predare. Evident, asta incarca si mai mult timpul alocat preocuparilor scolare.

Claujro, asa cum ai remarcat si tu, cred ca este de dorit sa se lucreze diferentiat cu copiii (si acest lucru sa se reflecte in temele pt acasa - este oare posibil?). Inca de anul acesta, educatoarea copilului ne-a spus ca simte nevoia sa faca acest lucru.

De exemplu, Dudu se descurca putin mai greu la activitatile care implica folosirea ustensilelor de scris / colorat in timp ce alti colegi de-ai lui le manuiesc cu foarta multa usurinta. Reversul medaliei: Dudu este priceput la adunari / scaderi si tot soiul de asocieri cu numere / forme / tipare (jocuri logice) pe care le face de cele mai multe ori in cap - nici macar nu stiu daca lucrurile astea fac parte din programa grupei mari, au facut pana acum doar cateva activitati cu multimi. Si da, mi se pare o necesitate ca educatoarea / invatatoarea sa incerce sa il incurajeze la activitatile unde intampina dificultati, sa il stimuleze in plus acolo unde dovedesc abilitati si preocupari peste medie. La gradi este mai usor, nu stiu daca acest lucru va fi posibil dupa ce vom incepe scoala.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

cum facem noi temele:

-am ales sa facem temele afara in curte(cand nu ploua, bineinteles).
-ne luam un castronel cu fructe
-inainte de a se aseza la masa sa faca teme il las sa se joace 5 min cu scuterul, mingea etc...
-il las pe el ordinea in care le face, doar sa le termine
-eu nu stau tot timpul cu el, in general citesc o carte...sau fac ceva prin curte.
-il ajut la intrebari doar daca a citit de 2x si treb sa-mi explice ce nu intelege
la fiecare 10 min facem pauza de 5 min

a venit de cateva ori cu expresia: "nu ma simt...sa fac teme", adica ...nu are chef.
la care i-am spus ca sa o uite, sa nu o mai foloseasca, ca si noi facem ce avem de facut indiferent ca ne "simtim" sau nu.

oricum asta s-a intimplat f. rar. lui chiar ii plac temele si nu avem o problema cu asta.

aditional la teme am o cutie cu activitati si teme extrascolare. el isi alege pe fiecare zi ce materie vrea sa faca...dar pe saptamana respectiva treb sa faca din toate.



michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dana d spune:

Nici eu nu pledez pentru trei ore de teme/zi si nici pentru nici o activitate extrascolara. Si noi mergem de doua ori/saptamana la dans si caut si ceva engleza suplimentar. Timp este inca foarte mult si pentru desene, calculator si joaca ba si pt iesit seara in parc. Eu nu stiu la ce ora ies alte scoli de la ore dar fiica mea iese la 11:30 deci pana seara e o gramada de timp.
Si problema mea e ca vad la fata mea ca se cunoaste lipsa muncii mai ales a scrisului, scrie urat, neregulat, inegal, se vede lipsa exercitiului. In rest e foarte buna la matematica sau la romana dar cu scrisul sunt suparata si asta este doar ca urmare a lipsei exercitiului. Noi (generatia mea) faceam pagini intregi de litere in cl-1-a, fata mea anul trecut nu a avut niciodata mai mult de 5 randuri cu fiecare litera (si in clasa si acasa=in total), si gata, atat a fost. Astfel ca acum ma mai intreaba uneori se face G mare sau H mare sau alte litere mai putin folosite..

Fetele mele

Iremediabil indragostita de CANADA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

La noi in judet, ISJ-ul vrea mai nou sa cerem acordul parintilor pentru teme, altfel nu avem voie sa dam. E o urmare a unor abuzuri facute de unele cadre didactice(se refera mai ales la invatatoare,profesori de romana si matematica). Asa ca dupa ani de zile in care nu am dat mai mult de 2 exercitii ca tema m-am vazut nevoita sa cersesc de la parinti "acordul" scris pentru culegeri si teme, acord pe care l-am primit foarte repede. Parintii sunt de acord cu temele, atata vreme cat nu se exagereaza. Invatatoarea fetei mele a respectat cu sfintenie cerinta si fiica-mea nu are teme deloc...ceea ce nu mi se pare normal. Adica vine copilul la 12-13 acasa si pana se culca nu mai face aboslut nimic, doar se uita la tv si iese afara?! In cele 8 ore de la iesirea de la ore si pana la culcare, sa zicem, are timp de 1 ora si jumatate de teme si in rest se poate odihni/juca...orice doreste el. Ii ramane timp si de plimbare si de extrascolare..Dar sa stea efectiv degeaba nu mi se pare sanatos in primul rand pentru copil ca viitoare persoana adulta.Ganditi-va ca si noi cand venim acasa franti de oboseala de la serviciu mai afcem cate ceva totusi...Repet, urasc abuzurile si exagerarile, nu sunt de acord sa stea copilul 2-3 ceasuri cu stiloul in mana...dar o tema bine gandita care sa nu depaseasca 15-20 minute se poate da. Temele elevilor mei dureaza in medie 10 minute, astfel ca daca ar mai avea de scris la inca 4 obiecte ar trebui sa scrie in total 50 minute. Nu mai mult. E oare prea mult? Eu zic ca nu...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns J G spune:

Dana D, cu ce te-a ajutat in cariera sa scrii frumos? Sau, cu ce te-a ajutat sa muncesti mult cantitativ, repetitiv?
Eu, poate subiectiv, fiind o persoana care scrie foarte rar de mana si atunci pot scrie cu litere de tipar mari si mici, si nu se plange nimeni daca e inteligibil, nu inteleg care-i treaba cu scrisul.
De mult timp astept o ocazie sa intreb pe cineva.

La subiect, mie mi se pare enorm ca un copil de 8 ani sa lucreze 6/7h pe zi. Cred ca varianta cu 10 min/grad e super, si la fel de buna ideea de dat temele luni si predat joi/vineri.

Mergi la inceput