Scolari de Iulie - August 2004 * 79
Raspunsuri - Pagina 17
mitzura spune:
Discutii intense pe aici...
Eu din cate stiu, toata clasa I, sau macar primul semestru e de tranzitie de la gradinita spre scoala. E exagerat sa astepti de la copii sa se comporte perfect, normal ca vor face ce au facut la gradinita, adica sa vorbeasca mai tare, sa se plimbe prin clasa, asta pana cand ajung sa respecte regulile. De asta invatatoarele se plang de clasa I, ca e grea, copiii sunt inca greu de stapanit.
Acuma sa spui ”nu cred ca se va schimba”, mi se pare mult si e echivalent din punctul meu de vedere cu a-i pune o eticheta copilului. Asa ca din punctul meu de vedere invatatoarea ar avea o bulina neagra. Dar mai da-i ceva timp...poate a gresit si ea, toti mai gresim.
Si eu sunt cadru didactic si am lucrat si cu copii mici din scoala si gradinita. Mie mi se pare ca talent pedagogic inseamna sa cunosti potentialul fiecarui copil si sa i-l respecti. E mai dinamic - da-i o sarcina mai dinamica. Nu memoreaza poezii - ok, poate deseneaza frumos. Si asa mai departe. Daca incerci sa-i aduci pe toti la acelasi calapod, nu numai ca nu reusesti, dar se lasa cu frustrari de ambele parti. Eu asa cred si imi doresc ca invatatoarea lui Tudor sa fie asa.
Iar neatenti cred ca sunt multi de pe aici, si multi la varsta asta. De Tudor stiu sigur ca e, chiar imi fac probleme cu asta. In prima zi le-a spus ca toti copiii de pe randul de la usa sa aduca in fata o floricica cu numele lor pe ea. Cat timp au iesit cei de pe randul respectiv Tudor a stat numai cu mana ridicata, pentru ca el nu a auzit ca trebuie sa iasa doar copiii de pe acel rand. Iar cand i-a venit randul sa iasa, a uitat floarea. Dar atentia se educa si ea...
mitzura spune:
Acuma zic si eu ca e usor de zis , dar in practica nu stiu cum as fi...ca n-am lucrat niciodata cu 30 de copii odata, ci doar ca logoped cu grupe mult mai mici. Iar acum, cu studentii cu care lucrez, problemele sunt altele decat la clasa intai.
Dar vorbesc pentru ca am cunoscut multi dascali prin gradinitele/scolile/facultatile in care am lucrat, unii cu talent si chemare si altii care nu aveau ce cautau la catedra (chiar si la universitate, n-o sa credeti cat de important este aspectul asta si cum te taxeaza studentii daca nu stii sa predai, oricat de geniu ai fi).
Si eu sunt fan de alte sisteme de invatamant, comparativ cu cel romanesc. Mi se pare ca al nostru ii incorseteaza prea mult cu niste reguli si nu cultiva deloc creativitatea si expresivitatea copiilor (ganditi-va numai cate ore de desen/muzica au comparativ cu romana/matematica). Dar e un aspect foarte important aici. Raportul elevi/dascal. Am vizitat gradinite din Anglia in cadrul unui proiect. Erau nemaipomenite! Dar era o teacher la 7-10 copii si mai avea si o teacher assistant in unele cazuri, care ii pregatea materialele, etc. Nu poti pastra aceeasi calitate si nu poti avea aceleasi metode cand ai o invatatoare la 30 de copii. E simplu.
ema spune:
Bunny,din pacate nu pot.Pot sa-ti trimit eventual adresa mea de e-mail pe PM?
http://family.webshots.com/album/580797520cauZfy?start=12
aici cateva pagini de anul trecut cu scriere de mana si de tipar,si tabla inmultirii...fiecare bucatica de lemn pe partea cealalta are rezultatul.Just for fun tabla sta in living pe masuta si de cate ori trece pe acolo intoarce doua trei patratele.
bunny spune:
Mitzu- la noi sunt 30 de copii in clasa, o invatatoare si asitenta in cl 1-a .. apoi ajutorul e numai ptr o jum de zi . De ex noi nici nu am cunoscut-o pe teacher asistent- la 12 pleaca.
Muzica - aici de ex sunt ca si neexistente, daca di tu copilul sa invete bine dar din scoala , nu prea invata. Copilul vrea sa invete recorder..bun ,, inscris la club etc ... dar cerinta minima la incepatori e sa cunoasca notele muzicale. Pai, de aia il dau la incepatori ... deci? Nu e asa de roz nici aici. A scoli private.. au ore de muzica, innot, footbal, desen ...
mitzura spune:
Da, realizez ca si in Anglia nu e peste tot asa cum am vazut eu, tot asa cum s-ar putea sa fie diferita situatia in gradinite fata de scoli. De asemenea e posibil sa ne fi aratat si ei gradinitele si scolile cele mai bune . Dar statistic cred ca stau totusi mai bine la raportul dascal/copii.
Ok, n-au ore de muzica, dar tot mi se pare sistemul mai relaxat decat cel din Romania. De exemplu faptul ca nu trebuie sa faca tema de pe o zi pe alta ci de pe o saptamana pe alta, lasi copilului libertate sa-si faca un plan, sa se organizeze. Apoi faptul ca au o disciplina unde lucreaza pe diverse proiecte, cu diferite resurse. Li se da mai multa libertate, cred. Poate ma insel...
bunny spune:
mitzu- aici ai dreptate si asta imi place enorm - cum pe baza unui subiect , au proiect de facut, orele de romana sunt bazate pe aceiasi idee, pina si la mate gasesc ...in acest fel fara sa realizeze, copii invata istorie, geografie si fac materiile de baza.
Din cauza asta i-am lasat libertatea copilului acum ca la juniori sa-si fac singur programul, de cluburi, joaca, Xbox .. citit, teme..care cum spui tu au de ex 15cuvinte spelling , 1foaie mate , o carte ptr o saptamina de 60-100pg . Ideea e ca daca acum in clasele astea mici as mai sta si eu acasa sa fac ore intregi temele... mai tirziu , cind va avea teme de pe o zi pe alta va fi satul.
ema- da-mi pe pm email-ul tau te rog . Trimit tirziu diseara, ca acum astept musafiri 7 adulti +copilul la seara de curry si cricket (ptr baieti )
kim222 spune:
exact cum spui tu Mani..este si-n USA..pe vremuri cand nu aveam copii radeam de sistem, acum imi dau seama ce batuta in cap eram
Andries spune:
Citat: |
citat din mesajul lui kim222 sa va mai spun una..cum credeti ca incerca ea sa-l linisteasca?? zicandu-i..Stricam prietenia!!..la care Luca zambea smechereste.. Si ne-a mai spus la toti ca au limbaj de gradi si ca trebuie lucrat intens... Toti sunt perfecti..doar al meu este diferit..asta era concluzia..daca doar pe mine m-a oprit din 32 de parinti..De aceea v-am intrebat si pe voi ce credeti.. Intrebare retorica..la invatatoarea asta m-am chinuit eu sa ajung?..by the way..este si psiholog! |
Eu nu inteleg ce inseamna "trompeta". Vorbeste tare? Pune accentul pe silabe altfel decat restul clasei? Vorbeste fara pauze intre cuvinte?
E cam aiurea exprimarea, sincer. La oi in scoala deja am fost anuntati ca exista psiholog ft bun pentru probleme de adaptare si de asemenea logoped. Mi se pare rezonabil asa.