7 ani

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

Fara intentia de a intra in polemici.
Parerea mea e ca pomenile ar trebui sa se dea pentru sufletul celui viu nu celui mort.
Cel mort daca e la Dumenzeu ce-i mai trebuie mancare si haine... iar daca nu e cu Dumnezeu, astea oricum nu-i mai sunt de folos si nu mai pot schimba situatia necredintei lui.

Iar daca dai de pomana si traiesti in pacat tot nu sunt vazute ca fapte bune si primite de Dumnezeu.

Pomeniile sunt rodul credintei.Dupa cum a spus Domnul Isus in Evanghelia dupa Matei 25:31-46



michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

Sufletele atat vii cat si cele moarte au folos din milostenie. Milostenia oamenii o percep de regula ca fiind in plan fizic pentru ca aici ne aflam si e mai palpabil, mai usor de lucrat cu partea asta. Se considera tot milostenie a mangaia pe cel intristat, a sterge lacrima celui ce plange si nu mai vorbim de cel mort- a-l ingropa si a te ruga pentru el. Dar fiecare face ce poate mai bine. Fireste ca e mai simplu sa dai de pomana ceva de mancare sau de imbracat decat sa te rogi pentru cel decedat.
Cu atat mai mult cu cat avem mintea risipita si nu avem trezvie la rugaciune, ci de obicei mintea zburda unde vrea ea, numai la cel decedat nu se gandeste, ca sa nu mai spunem, ca nu se ridica pana la Domnul.... Imediat ce pare ca suntem acolo, Sus cu rugaciunea, apare ispititorul cu gandurile, cu grijile, cu intrebarile....

In consecinta: milostenia are folos pentru cel mort nu ca ar primi haina sau mancarea respectiva, ci primeste mangaiere din aceasta milostenie datorita faptului ca cel ce da, o da cu dragoste. Tocmai aceasta dragoste mangaie sufletul celui raposat. Este gresit sa se creada ca are nevoie mortul de haina x, de plapoma, de pat samd... In rai nu e nevoie de ele. In iad nici atata. Dar de dragoste este nevoie, pentru ca spun sfintii parinti ca in Rai ne vom hrani cu dragostea noastra a unora fata de ceilalti si a Lui Dumnezeu fata de noi.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

La rugaciunea pentru cel raposat (Ectenia mortilor) la noi, la ortodocsi, se spune asa:

'' (...)ca nu este nimeni sa fie viu si sa nu greseasca, ci numai Tu sngur esti fara de pacat; dreptatea Ta este dreptate in veac si cuvantul Tau este adevarul"

De vreme ce nu este nimeni fara de pacat, ar insemna ca nimeni nu poate face milostenie...ca nu este primit. Eu nu cred asa ceva.
Ci Domnul stie pe cine cheama la credinta si cum anume.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gusta spune:

Iasmin eu nu am crezut pana nu a murit tata si il simt cu mine.Iasmin si imi place pilda.

Dicristea aia a calugarului mi se pare deplasata.Adica daca sunt casatorita si dau de pomana dar nu o fac din suflet o fac asa e mai primit decat cand tot ce fac fac cu suflet.

Eu am dat de pomana la olandezi si clar ca nu a fost slujba sau ceva ,dar cand am plecat din Ro preotul mi-a zis ca pot sa dau de pomana in orice colt de lume numai sa o fac din suflet .Si a asa am facut a dus Mara la scoala la copii si cand am facut pachetele m-am gandit numai la el si am facut totul din suflet, copii au ramas mirati unii chiar se bucurau si cand au fost intrebati de parinti de ce au primit au zis ca a murit bunicul Marei .Si sunt sigura ca pomana a fost primita .

Marilena si Mara Augusta

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

Citat:
citat din mesajul lui Iasmin08

Sufletele atat vii cat si cele moarte au folos din milostenie. Milostenia oamenii o percep de regula ca fiind in plan fizic pentru ca aici ne aflam si e mai palpabil, mai usor de lucrat cu partea asta. Se considera tot milostenie a mangaia pe cel intristat, a sterge lacrima celui ce plange si nu mai vorbim de cel mort- a-l ingropa si a te ruga pentru el. Dar fiecare face ce poate mai bine. Fireste ca e mai simplu sa dai de pomana ceva de mancare sau de imbracat decat sa te rogi pentru cel decedat.
Cu atat mai mult cu cat avem mintea risipita si nu avem trezvie la rugaciune, ci de obicei mintea zburda unde vrea ea, numai la cel decedat nu se gandeste, ca sa nu mai spunem, ca nu se ridica pana la Domnul.... Imediat ce pare ca suntem acolo, Sus cu rugaciunea, apare ispititorul cu gandurile, cu grijile, cu intrebarile....

In consecinta: milostenia are folos pentru cel mort nu ca ar primi haina sau mancarea respectiva, ci primeste mangaiere din aceasta milostenie datorita faptului ca cel ce da, o da cu dragoste. Tocmai aceasta dragoste mangaie sufletul celui raposat. Este gresit sa se creada ca are nevoie mortul de haina x, de plapoma, de pat samd... In rai nu e nevoie de ele. In iad nici atata. Dar de dragoste este nevoie, pentru ca spun sfintii parinti ca in Rai ne vom hrani cu dragostea noastra a unora fata de ceilalti si a Lui Dumnezeu fata de noi.

Iasmin, mama de strengar de 9 anisori


ai spus f. frumos. si ar fi bine daca aceste pomeni s-ar face din inima si nu doar ca o obligatie.
dar ce mi se pare ipocrizie...e cand lumea incearca sa faca "ca la carte" aceste pomeni, dar nici pe departe nu incearca sa-l cunoasca pe Dumnezeu.
Ascultam si respectam cuvintele altor oameni dar nu pe al lui Dumenzeu.


michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

Citat:
citat din mesajul lui Iasmin08

La rugaciunea pentru cel raposat (Ectenia mortilor) la noi, la ortodocsi, se spune asa:

'' (...)ca nu este nimeni sa fie viu si sa nu greseasca, ci numai Tu sngur esti fara de pacat; dreptatea Ta este dreptate in veac si cuvantul Tau este adevarul"

De vreme ce nu este nimeni fara de pacat, ar insemna ca nimeni nu poate face milostenie...ca nu este primit. Eu nu cred asa ceva.
Ci Domnul stie pe cine cheama la credinta si cum anume.

Iasmin, mama de strengar de 9 anisori


una e sa gresesti si alta e sa traiesti in pacat.

michelle

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dicirstea spune:

Citat:
citat din mesajul lui Iasmin08

In consecinta: milostenia are folos pentru cel mort nu ca ar primi haina sau mancarea respectiva, ci primeste mangaiere din aceasta milostenie datorita faptului ca cel ce da, o da cu dragoste. Tocmai aceasta dragoste mangaie sufletul celui raposat. Este gresit sa se creada ca are nevoie mortul de haina x, de plapoma, de pat samd... In rai nu e nevoie de ele. In iad nici atata. Dar de dragoste este nevoie, pentru ca spun sfintii parinti ca in Rai ne vom hrani cu dragostea noastra a unora fata de ceilalti si a Lui Dumnezeu fata de noi.

Iasmin, mama de strengar de 9 anisori


Eu nu am citit atat, nici nu stiu sa ma exprim asa frumos...dar in esenta asta era si gandul meu.
Sa dai cu sufletul cuiva care multumeste tot din suflet.

Si mie mi s-a parut exagerat calugarul, chiar asa... e mai binevenita o pomana facuta cu parere e rau si doar de ochii lumii dar de catre cineva care "nu traieste in pacat" decat una facuta din tot sufletul de catre cineva care ...cine stie ce motiv a avut sa nu se casatoreasc. Preotul ne-a spus ulterior ca la calugari sunt alte canoane, ca ei sunt mai severi....asta e..

Acum, sa revenim la oile noastre, eu as fi vrut sa fac totul bine, de aceea am intrebat ce si cum si cat. Daca nu exista o parere unanima inseamna ca bugetul si simtul practic sunt limita, iat pentru slujba am inteles asa:

lumanari din acelea mai mari
2 prosoape (preot si dascal)
paine din aceea speciala, imi scapa numele, dar am vazut odata
vin (de lasat la biserica)
pomelnic
...
am scapat ceva?




CAPRA CU 2 IEZI


mamica lui Matei Constantin (21.05.2007) si a lui Theodor Cristian (03.06.2009)

MINUNEA MEA

www.flickr.com/photos/11558563@N06/" target="_blank"> A DOUA MINUNE 2

A DOUA MINUNE

MOS CRACIUN 2010

www.animalutze.com/umanitare/bb-darius/index.php" target="_blank">Ajutati-l si pe Darius!

Sa o ajutam pe Georgi sa mearga

Manu - papusa fara picioare

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

Colacul si coliva. Astea le-ai uitat.

Colacul reprezinta viata vesnica, e rotund ca un inel (in esenta si verigheta exprima acelasi lucru, unirea pe vecie). Deci prin colac ne aratam ca noi credem ca dupa moarte viata continua, nu se ''rupe''.

Coliva este alcatuita din boabe de grau. Aceasta reprezinta credinta noastra ca vom invia la Judecata si vom avea trup din nou.

"Adevarat, adevarat zic voua ca daca grauntele de grau, cand cade în pamant, nu va muri, ramane singur; iar daca va muri, aduce multa roada" (Ioan, 12:24)

Mai multe despre coliva www.crestinortodox.ro/inmormantarea/ce-semnifica-coliva-97036.html" target="_blank">http://www.crestinortodox.ro/inmormantarea/ce-semnifica-coliva-97036.html

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

Imi cer scuze de offtopic

Michelle tu ai dreptate in unele privinte. Dar ramane la latitudinea noastra. Sa nu uitam de femeia samarineanca ce avusese 5 barbati. Dar Domnul ei i-a cerut apa. Nu s-a dus la nici unul dintre cei ce slujeau in Templu. Si crede-ma ca aceia nu traiau in pacatele in care traia ea. Ca sa nu mai vorbim ca Domnul spune ca nu a venit pentru cei ''drepti'' ci pentru cei ''pacatosi''...
Si cu toate acestea, tocmai din aceasta pacatoasa a facut Domnul primul sau ''apostol''. Imediat dupa ce a vorbit cu ea, aceasta a alergat in sat strigand tuturor ca a vazut pe Hristos (desi nu era luata in seama, ca una ce traia in pacat, cum bine spui). Iar in sat erau atatia care nu traiau in pacat, dar tocmai aceasta pacatoasa s-a invrednicit sa il vada si sa vorbeasca cu Hristos. In traiditia noastra ortodoxa se spune ca aceasta a luat mai apoi numele de Fotini si a mers si a predicat pe Domnul in Roma, unde a fost mai apoi decapitata devenind astfel mucenica, deci sfanta.
Eu zic ca tainele lui Dumnezeu sunt mari, nu avem noi a arunca cu piatra in nimeni.

In plus, uite ce zice Hristos:
34. Atunci va zice Împaratul celor de-a dreapta Lui: Veniti, binecuvantatii Tatalui Meu, mosteniti împaratia cea pregatita voua de la întemeierea lumii.
35. Caci flamand am fost si Mi-ati dat sa mananc; însetat am fost si Mi-ati dat sa beau; strain am fost si M-ati primit;
36. Gol am fost si M-ati îmbracat; bolnav am fost si M-ati cercetat; în temnita am fost si ati venit la Mine.
37. Atunci dreptii Îi vor raspunde, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand si Te-am hranit? Sau însetat si Ti-am dat sa bei?
38. Sau cand Te-am vazut strain si Te-am primit, sau gol si Te-am îmbracat?
39. Sau cand Te-am vazut bolnav sau în temnita si am venit la Tine?
40. Iar Împaratul, raspunzand, va zice catre ei: Adevarat zic voua, întrucat ati facut unuia dintr-acesti frati ai Mei, prea mici, Mie Mi-ati facut.
41. Atunci va zice si celor de-a stanga: Duceti-va de la Mine, blestematilor, în focul cel vesnic, care este gatit diavolului si îngerilor lui.
42. Caci flamand am fost si nu Mi-ati dat sa mananc; însetat am fost si nu Mi-ati dat sa beau;
43. Strain am fost si nu M-ati primit; gol, si nu M-ati îmbracat; bolnav si în temnita, si nu M-ati cercetat.
44. Atunci vor raspunde si ei, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand, sau însetat, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau în temnita si nu Ti-am slujit?
45. El însa le va raspunde, zicand: Adevarat zic voua: Întrucat nu ati facut unuia dintre acesti prea mici, nici Mie nu Mi-ati facut.
46. Si vor merge acestia la osanda vesnica, iar dreptii la viata vesnica
(Matei, 25:34-46)

Vezi acolo vreun cuvant ca sa faca milostenie doar cei care nu traiesc in pacat? Eu nu vad. Si sunt convinsa ca desi la judecata voi da socoteala de pacatele mele, poate pentru ele voi avea raspuns, ca deh, sunt om si toti gresim. Dar pentru lipsa dragostei fata de aproapele, nu! Voi fi deci intrebata de ce nu am avut dragoste de semeni (nu am hranit, imbracat pe cel gol, etc).. Asta este cea mai mare intrebare la Judecata din punctul meu de vedere, pentru ca aici simt ca nu am ce raspuns sa dau, cu atat mai mult cu cat Hristos a avut atata dragoste ca si pe cruce a fost suit ca sa ne mantuiasca.
Iertare, nu doresc sa tulbur pe nimeni, este parerea mea.

Mergi la inceput