Inca o spaga la medic...

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Citat:
citat din mesajul lui marius

Citat:
citat din mesajul lui saskia

Citat:
citat din mesajul lui marius

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Citat:
citat din mesajul lui marius

Asta e deja ala bala portocala.
Daca prescrie medicamentul mai ieftin se striga
"Huooo vrea sa nu ma fac bine imi prescrie ce-i mai prost, medic incompetent, huoo!"
Daca prescrie un medicament mai scump se striga:
"Huooo, vrea sa ma jefuiasca, eu nu am bani de pita si imi baga pe gat ce e mai scump, ca sa-i iasa banu' hotii... huooo... spagarii... huooo"

Pe de alta parte parca vad medicul roman cu notebookul intrand pe google sa vada ce pret are medicamentul Hocomiki fata de Rokopiki in ultimele 24 de ore de la lansare la farmacia de la colt.

Pe romaneste ala bala portocala...

Eu as intreba pacientul: care doreste sa-l cumpere pe hokomiki sau pe rokopiki?

Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Marius bineinteles ca pacientul ar trebui sa aleaga in situatia in care doctorul nu are o experienta clinica mai buna cu un anumit tip de medicament, vezi ceea ce a scris Darkbendis.

Problema apare atunci cand medicul inlocuieste experienta clinica cu avantajele date de compania X. Acei medici sunt de blamat care sugereaza sau spun direct medicamentul x este mai bun decat y pe baza procentului din vanzari.

Edit: iar aceasta practica este importata din alte tari, nu e romaneasca.


Buuun sa presupunem ca tu lucrezi la dep. marketing al unei prodigioase firme de productie farmaceutica si scoate produsul A care este si mai prost si mai scump (ca sa fortam situatia) pe piata. Desigur o politica propusa este sa se plateasca spaga si/sau procent din vanzari fiecarui medic care are competenta in a prescrie produsul A sump si prost in defavoarea altor produse similare. Acum managementul firmei ia decizia economica de a se aplica aceasta procedura. Tu si restul colegilor tai (5-10) din departament fiind keyaccount manageri trebuie sa puneti in aplicare aceasta decizie de piata.
Cum procedati? Luati toate cabinetele la rand? bateti la usa? trimiteti emailuri? telefonati? va uitati in pagini aurii? Care este solutia concreta de aplicare de asa maniera incat sa se vada eficacitatea si vanzarile pt produsul A sa creasca semnificativ intr-un interval de timp considerat relevant cu un cost antrenat (spaga) evidentiabil.
Deci?
As fi curios de orice raspuns in aceasta directie.

Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Marius lucrez in management dar pe alt profil economic. Si da se practica "fondul de protocol" mai o cina la Marriott, mai un team-building platit de companie nu stiu unde, locatii mai selecte si pas cu pas ii faci dependenti de un "anume lux". Si pe urma cand e vorba sa aleaga intre firma ta si alta pecare crezi ca o vor alege ?



Asa... si cam cati medici zici tu ca ar trebui pescuiti la o masa la Marriott sau un teambuilding ca sa aiba relevanta retetele emise de ei pentru produsul tau? Riscam un scenariu? Eu sunt patronul firmei de productie tu esti angajatul meu pr probleme de marketing-dezvoltare ... si imi propui urmatorul scenariu... Ce zici te bagi? Ca as putea face un scenariu rapid la o adica...fara pretentii mari , doar asa macro.

Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Marius nu inteleg ce te nedumereste pe tine. Ca sunt prea multi medici care trebuie abordati ? Se face repede o ierarhie pe diverse criterii si se ia usor decizia cu cine se incepe si unde se termina in functie de bugetul alocat si de asteptari.
Companiile farmaceutice si distribuitoare de medicamente sunt companii foarte puternice, cu bugete imense, nu vorbim de nea Pastaie care are fabrica de pilule de durere de cap.

Crede-ma scenariul acesta e oricum (legal, ilegal, moral, imoral)numai imposibil d.p.d.v. logistic sau organizatoric nu e.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Risti o estimare si un plan concret de abordare?

Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Citat:
citat din mesajul lui marius

Risti o estimare si un plan concret de abordare?

Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Da. Daca am bugetul si targetul fara probleme. Dar tot nu inteleg ce vrei sa spui, sa inventez eu in direct apa calda ca sa te convingi ca exista ?
Exista, se practica. Sunt anchete in privinta asta.
Modul de abordare e filmat mai jos si daca medicii filmati nu protesteaza cred ca e real.

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/vacante-si-procente-din-vanzari-in-schimbul-prescrierii-unor-medicamente.html

Exista liste peste liste cu medici, pe specialitati, pe numar de pacienti, pe sectoare, orase, cartiere, spitale, policlinici. Cum crezi ca sunt invitati la congrese pe banii firmelor respective, crezi ca se pun afise in piata publica sau se striga ?

Pana si Danone face intalniri prin diverse locatii la munte sau la mare cu medici pediatri ca sa recomande iaurtul lor de la diversificare... una din pediatrele care s-au ocupat de baiatul meu mi-a spus ca i-a refuzat.

Mi se pare mai interesanta insa discutia daca este moral sau legal sau pana unde este moral sau legal.

Edit: Marius, daca si la Xio au ajuns pixulete cu firmele de medicamente (Xio, no offence ), toti doctorii pe care ii stiu eu scriu retete si alte indicatii pe foicele cu antet de medicament, halatele iar sunt multe gata branduite, ba chiar dermatoloaga are "reteta" gata scrisa (de o anumita firma de dermato-cosmetice date pe post de tratament sa ne-ntelegem), trebuie sa bifeze in dreptul produselor alese casuta, si de cate ori/zi. Crezi ca a plouat cu ele in spital/policlinica/cabinete particulare ? E clar ca exista un "dialog" permanent medic/distribuitor medicamente, totul e care e limita ...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns XIO spune:

Lali, firmele de farmaceutice incearca sa isi promoveze produsele.
Nu au ajuns pixurile "pana si" la mine, este normal sa vina la spital cu diverse prezentari ale produselor sau ofertelor noi, si atunci primesti o mapa cu descrierea, pix, halat, boneta, memory stick si altele.
Nu prescrii medicamentul X din cauza ca primesti bani de la firma, ca nu este in interesul medicului sa nu-si trateze bine pacientul si acesta sa mearga in alta parte.
faptul ca eu am pix de la o companie farmaceutica (la congrese sunt standuri care dau mostre de medicamente, pixuri, lucruri mici) nu inseamna ca cineva imi da bani sa prescriu medicamentul cutare, iar ideea asta ca pleci de la medic si ti-e frica sa nu-ti fi prescris ala ceva doar pt. ca primeste de la firma cadouri mi se pare mai mult decat aberanta.
Ca daca asa sta situatia, repet, sa nu ami mearga nimeni la medic.
Accept zicea pe alt topic ca nu e bine sa faci anestezie generala la chiuretaj, sa-l faci pe viu ca sa vezi ce baga medicul ala in tine, sa nu-ti faca nu stiu ce. Pai daca asta e mentalitatea eu nu intelegde ce mai vine lumea la spital.



**Fur is for petting***
http://www.facebook.com/#!/adoptiicaini
www.adoptiipisici.ro

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Deus spune:

Xio primesc atentii ca sa prescrie anumite tipuri de medicamente! si asta o spun medicii din jurul meu. Asa cum farmacistii primesc excursii in zone de vis si plicuri grase! si asta se stie de mult si concret(poti sa-ti dau date clare)...Aici nu-i vorba de teoria conspiratiei, aici este vorba ca intr-adevar s-au dat antibiotice mult prea tari la cazuri usoare si acuma si sa vrei nu ai ce sa mai faci cu cele usoare - vezi ce simplu se face o dependenta? Se prescrie un fel de medicament sau la farmacie ti-e recomandat unul scump si daca intrebi totusi dar nu aveti o alta varianta iti zice senina "ba da" cu de trei ori mai mic pretul.
Nu contest sunt si medicii f buni care nu fac asta! dar sunt si medici/farmacisti care sunt cumparati. Tu Xio nu ai primit atentii ca nu ai 2000(sau mai multi) de pacienti ai tai, cum au altii.

Ce-i gresit la topic, dupa parerea mea, este generalizarea. Sunt medici f buni si cinstiti si sunt medici mai putini buni si mai putin cinstiti. Dar asta este valabil in orice alt domeniu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Olina87 spune:

prin anii '90 a fost un mare scandal intr-o tara foarte civilizata din vestul Europei, care s-a lasat cu arestarea a peste 30 de medici chirurgi ortopezi care promovau si puneau numai o anumita proteza de sold, evident in schimbul unor comisioane grase, deci se poate si chiar la nivel inalt, mai ales la noi unde coruptia e legea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Olina87 spune:

ps: protezele fiind, desigur, rambursate de asigurari, care s-au si ocupat de fapt sa descopere reteaua, intrucit erau mult mai scumpe decit alternativele existente

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Selene_Bunny spune:

Citat:
citat din mesajul lui motanik

Aici mereu avem compusul pe reteta si nu denumirea medicamentului de farmacie, chiar eram curioasa cum e in Ro ca am cam pierdut contactul.
Multumesc pt raspunsuri.

--------------------

Angels wanted to do the moonwalk so God sent one to bring Michael Jackson




Se scrie substanta activa, din cate stiu. Am in fata o reteta pentru Aerius (antialergenic). Pe reteta scrie: Desloratadinum 0,5 mg/ml. Si la farmacie, daca imi da altceva decat ce vreau, pe motiv ca substanta activa este aceeasi, le atrag atentia sa imi dea ce trebuie. S-a intamplat asa pentru bunica mea, cu Tanakanul, care are ca substitut Gingko Biloba. Ei, nu e totuna.

Blogul meu - de la noi, pentru ei!

NOU - colectia de martie!

Bazar general - fiecare implicare conteaza!

Daria-Nandini, haiosenii si dragalasenii






Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns salcia spune:

E o practica extrem de raspandita, si nu de ieri-de azi. Cum spunea cineva, in Romania e "importata" de marile companii de pharma, care vin cu know-how-ul si "bunele" practici.

Eu am lucrat intr-una dintre cele mai mari companii de distributie de farmaceutice si parafarmaceutice si exact asa se face. Sunt oameni specializati, pe tipuri de produse/zone, care se ocupa cu promovarea produselor lor in zona respectiva, prin metode mai mult sau mai putin ortodoxe (mai putin, in cazul nostru). Targetul nostru, fiind companie de distributie, erau farmacistii si managerii de spitale (unde e batalie mare pentru programele nationale). Nu vreti sa stiti ce fonduri de protocol aveam, si ce bataie de cap era sa alegem cadouri (excursii exotice, bijuterii cu diamante etc.).

In cazul companiilor producatoare, targetul sunt medicii, si este exact aceeasi schema (nu vreau sa spun ca toti medicii sunt de acord cu aceste practici, dar o mare parte dintre ei da). Excursii, participari la diverse conferinte, cadouri etc. Daca ati vazut filmul "Love and Other Drugs" ati inteles schema, asa e si in realitate. Toti medicii dermatologi la care am mers (si sunt foarte multi) erau "influentati" de companiile producatoare de dermatocosmetice, toti prescriau cremele x sau y, indiferent ca era nevoie de ele sau nu. Ba chiar am avut o discutie foarte instructiva cu unul dintre acesti dermatologi, care vroia sa ma convinga sa colaborez cu una dintre companiile respective, devenind reprezentant medical (ei sau key account managerii sunt "avocatii diavolului").

Acestea sunt niste metode la granita dintre moral si imoral, as spune mai degraba ca de fapt au cam trecut granita, insa batalia de pe piata asta e extrem de dura, iar companiile farmaceutice vor profit mai mult, si mai mult, cat mai mult. Asta e realitatea, pacientii din pacate nu prea conteaza. Ca in cazul oricarei multinationale, profitul e sfant, si scopul scuza mijloacele.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Ok - devine interesant.
Salcia si Lali:

Am un buget de 100.000 lei alocat pentru 30 de zile pentru promovarea unui antibiotic nou pe spectru general, numit produsul A, pt. care doresc o crestere a volumului de vanzare cu 20% (sunt rezonabil) incepand cu 30 de zile pe un interval de analiza de 60 de zile - volumul actual al vanzarii medii pe acelasi interval de referinta fiind de 300.000 unitati.

Ok daca ziceti ca se practica apeland la medici cum ati aloca (consuma) fondul de mai sus pe intervalul de referinta specificat astfel incat sa aveti o probabilitate a cresterii volumului de vanzari mentionata in target pe intervalul de timp alocat avand actualul volum de vanzari pt acelasi interval de timp de referinta?

Mie imi plac exemplele concrete, indiferent de valorile luate pt exemplificare, singura conditie sa fie tangibile si mai ales sa produca efectul scontat (cresterea volumului de vanzare) in conditii de timp si buget. Resursele umane aflate la dispozitie sunt 15 persoane (keyaccount manageri).



Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput