Inca o spaga la medic...

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ralucis spune:

Dar de asta stiti, nu? E recenta, recenta treaba.
http://www.zf.ro/companii/sec-johnson-johnson-ar-fi-platit-mita-medicilor-din-romania-8144842

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ymca spune:

ARPIM - Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente are un cod de conduita pus la punct si respectat- sper! - de companiile farmaceutice care fac parte din Asociatie. Am incercat sa caut pagina lor de net ca sa vad cate companii farmaceutice sunt actualmente membre dar site-ul lor este "under construction" (companiile farmaceutice mari cu siguranta fac parte din asociatie)

Pe alt site am gasit totusi un extras din Codul etic, si anume capitolul intitulat sugestiv Cadouri.

Articolul 10. Cadouri

Sectiunea 10.01. Profesionistilor din domeniul sanitar nu li se poate furniza, oferi sau promite nici un cadou, avantaj pecuniar sau beneficiu in natura ca stimulent pentru a prescrie, achizitiona,furniza, vinde sau administra un produs medicamentos.

Sectiunea 10.02. In conformitate cu SecTiunea 2.01 de mai sus, atunci cand se promoveaza produse medicamentoase catre profesionisti din domeniul sanitar, se pot furniza, oferi sau promite cadouri, avantaje pecuniare sau beneficii in natura unor astfel de persoane numai daca cele in cauza sunt necostisitoare si relevante pentru practicarea medicinii sau farmaciei.

Sectiunea 10.03. Cu exceptia cazului in care poarta toate informatiile stipulate in Sectiunea 2.01 de mai sus, cadourile nu pot sa poarte mai mult decat numele si logo–ul membrului ARPIM si numele produsului medicamentos, sau denumirea sa comuna internationala, daca exista, sau marca comerciala, si o declaratie simpla a indicatiilor pentru a desemna categoria terapeutica a produsului sau modul de administrare.

Sectiunea 10.04. Nu trebuie oferite sau furnizate cadouri in beneficiul personal al profesionistilor din domeniul sanitar (cum ar fi biletele pentru evenimente culturale sau ale altor medii de distractie).

Sectiunea 10.05. Obiectele de utilitate generala constituie cadouri acceptabile daca sunt necostisitoare si relevante pentru activitate, putand include pixuri, agende, calendare, ceasuri de masa sau alte articole similare de papetarie si cadouri traditionale de Craciun, Paste sau de ziua internationala a femeii, cum ar fi dulciuri sau flori.

Sectiunea 10.06. Un cadou „necostisitor“ este unul care a avut pentru membrul ARPIM respectiv un cost nu mai mare de 30 euro inclusiv TVA (sau echivalentul in RON),.

SecTiunea 10.07. Obiectele de utilizare strict medicala sunt permise pana la o valoare de 100 euro inclusiv TVA (una suta euro sau echivalentul in RON). Aceste obiecte trebuie sa fie menite sa acopere golurile finantarii insuficiente a medicinii sociale si pot fi de exemplu dispozitive de masurare a fluxului respirator de varf, stetoscoape, termometre, sfigmomanometre, otoscoape, oftalmoscoape, laringoscoape, ciocane de reflexe, oglinzi de examinare (purtate pe cap – ORL) rinoscoape, dispozitive pentru masurarea glicemiei, retractoare ale limbii, cantare si dispozitive de masurare a inaltimii etc. Nu trebuie oferite sau furnizate nici un fel de obiecte care depasesc aceasta valoare, cum ar fi aparate de aer conditionat, frigidere, echipament medical costisitor etc.

Sectiunea 10.08. Obiectele furnizate unui medic sau unui spital sau clinici ca imprumut permanent sau pe termen lung sunt considerate cadouri si se supun prevederilor acestui cod.

Sectiunea 10.09. Nu sunt acceptabile obiectele destinate utilizarii la domiciliu si care nu au o utilizare clara in practica medicala obisinuita sau in orice alt domeniu sanitar, cum ar fi aparate/dispozitive electrocasnice, telefoane, aparate electronice, automobile.
Sectiunea 10.10. Nu trebuie oferite sau furnizate plati in bani sau in echivalenti ai banilor (cum ar fi certificatele sau cupoanele cadou).

Sectiunea 10.11. Indiferent de cele de mai sus, pentru a sprijini eforturile medicinei primare in dezvoltarea tehnico-medicala si stiintifica, sunt permise in cazurile urmatoare donatii sau sponsorizari ale spitalelor, clinicilor sau institutiilor de sanatate publica: donatii sau sponsorizari destinate specific (demonstrate prin contract oficial) pentru echipament medical sau tehnic de uz general sau renovarii si adaptarii spatiilor de spital/clinice. Sustinerea de acest fel trebuie sa fie strict neconditionata (fara sa necesite in schimb prescriptii sau alte angajamente) si sa fie legata direct de activitatea medicala a spitalului/clinicii respective. Pentru transparenta, toti membrii ARPIM care au intentii de donare sau de sponsorizare de acest fel vor informa Grupul de Lucru15 pentru Mediul Etic al ARPIM si vor da curs actiunii dupa primirea aprobarii prealabile de la cel putin jumatate plus unu dintre membri (patru din sapte).

Sectiunea 10.12. In conditii similare sunt permise sponsorizari catre formele private de organizare a profesiei (cabinete medicale individuale / persoane fizice autorizate) dar numai in limita unei sume anuale totale pentru sponsorizarea unei persoane organizate in formele specifice de organizare a profesiei de maximum EUR 2,000 (sau echivalent in RON) inclusiv TVA. Pentru transparenta, toti membrii ARPIM care au intentii de donare sau de sponsorizare de acest fel vor informa Grupul de Lucru pentru Mediul Etic al ARPIM si vor da curs actiunii dupa primirea aprobarii prealabile de la cel putin jumatate plus unu dintre membri (patru din sapte).

Sectiunea 10.13. Donatiile de medicamente nu intra sub incidenta prezentului Cod.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns saskia spune:

Citat:
citat din mesajul lui marius

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Citat:
citat din mesajul lui marius

Asta e deja ala bala portocala.
Daca prescrie medicamentul mai ieftin se striga
"Huooo vrea sa nu ma fac bine imi prescrie ce-i mai prost, medic incompetent, huoo!"
Daca prescrie un medicament mai scump se striga:
"Huooo, vrea sa ma jefuiasca, eu nu am bani de pita si imi baga pe gat ce e mai scump, ca sa-i iasa banu' hotii... huooo... spagarii... huooo"

Pe de alta parte parca vad medicul roman cu notebookul intrand pe google sa vada ce pret are medicamentul Hocomiki fata de Rokopiki in ultimele 24 de ore de la lansare la farmacia de la colt.

Pe romaneste ala bala portocala...

Eu as intreba pacientul: care doreste sa-l cumpere pe hokomiki sau pe rokopiki?

Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Marius bineinteles ca pacientul ar trebui sa aleaga in situatia in care doctorul nu are o experienta clinica mai buna cu un anumit tip de medicament, vezi ceea ce a scris Darkbendis.

Problema apare atunci cand medicul inlocuieste experienta clinica cu avantajele date de compania X. Acei medici sunt de blamat care sugereaza sau spun direct medicamentul x este mai bun decat y pe baza procentului din vanzari.

Edit: iar aceasta practica este importata din alte tari, nu e romaneasca.


Buuun sa presupunem ca tu lucrezi la dep. marketing al unei prodigioase firme de productie farmaceutica si scoate produsul A care este si mai prost si mai scump (ca sa fortam situatia) pe piata. Desigur o politica propusa este sa se plateasca spaga si/sau procent din vanzari fiecarui medic care are competenta in a prescrie produsul A sump si prost in defavoarea altor produse similare. Acum managementul firmei ia decizia economica de a se aplica aceasta procedura. Tu si restul colegilor tai (5-10) din departament fiind keyaccount manageri trebuie sa puneti in aplicare aceasta decizie de piata.
Cum procedati? Luati toate cabinetele la rand? bateti la usa? trimiteti emailuri? telefonati? va uitati in pagini aurii? Care este solutia concreta de aplicare de asa maniera incat sa se vada eficacitatea si vanzarile pt produsul A sa creasca semnificativ intr-un interval de timp considerat relevant cu un cost antrenat (spaga) evidentiabil.
Deci?
As fi curios de orice raspuns in aceasta directie.

Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Marius lucrez in management dar pe alt profil economic. Si da se practica "fondul de protocol" mai o cina la Marriott, mai un team-building platit de companie nu stiu unde, locatii mai selecte si pas cu pas ii faci dependenti de un "anume lux". Si pe urma cand e vorba sa aleaga intre firma ta si alta pecare crezi ca o vor alege ?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns saskia spune:

Am uitat sa spun ceva important: cam cum crezi tu? e normal sa cunoasca sa zicem unii toti medicii din sectorul 6, altii din sectorul 5, pai altfel ce departament de vanzari ar avea firma respectiva.

Eu stiu toate firmele concurente din ro, ca doar nu sunt milioane de firme (pe un domeniu sa fim clari). Cred ca asa se procedeaza si in firmele de medicamente, ca doar pe vanzari se bazeaza si ei. Pe profitul care sa ii satisfaca pe actionari si pe comisionul care sa ii satisfaca pe ei .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui saskia

Citat:
citat din mesajul lui marius

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Citat:
citat din mesajul lui marius

Asta e deja ala bala portocala.
Daca prescrie medicamentul mai ieftin se striga
"Huooo vrea sa nu ma fac bine imi prescrie ce-i mai prost, medic incompetent, huoo!"
Daca prescrie un medicament mai scump se striga:
"Huooo, vrea sa ma jefuiasca, eu nu am bani de pita si imi baga pe gat ce e mai scump, ca sa-i iasa banu' hotii... huooo... spagarii... huooo"

Pe de alta parte parca vad medicul roman cu notebookul intrand pe google sa vada ce pret are medicamentul Hocomiki fata de Rokopiki in ultimele 24 de ore de la lansare la farmacia de la colt.

Pe romaneste ala bala portocala...

Eu as intreba pacientul: care doreste sa-l cumpere pe hokomiki sau pe rokopiki?

Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Marius bineinteles ca pacientul ar trebui sa aleaga in situatia in care doctorul nu are o experienta clinica mai buna cu un anumit tip de medicament, vezi ceea ce a scris Darkbendis.

Problema apare atunci cand medicul inlocuieste experienta clinica cu avantajele date de compania X. Acei medici sunt de blamat care sugereaza sau spun direct medicamentul x este mai bun decat y pe baza procentului din vanzari.

Edit: iar aceasta practica este importata din alte tari, nu e romaneasca.


Buuun sa presupunem ca tu lucrezi la dep. marketing al unei prodigioase firme de productie farmaceutica si scoate produsul A care este si mai prost si mai scump (ca sa fortam situatia) pe piata. Desigur o politica propusa este sa se plateasca spaga si/sau procent din vanzari fiecarui medic care are competenta in a prescrie produsul A sump si prost in defavoarea altor produse similare. Acum managementul firmei ia decizia economica de a se aplica aceasta procedura. Tu si restul colegilor tai (5-10) din departament fiind keyaccount manageri trebuie sa puneti in aplicare aceasta decizie de piata.
Cum procedati? Luati toate cabinetele la rand? bateti la usa? trimiteti emailuri? telefonati? va uitati in pagini aurii? Care este solutia concreta de aplicare de asa maniera incat sa se vada eficacitatea si vanzarile pt produsul A sa creasca semnificativ intr-un interval de timp considerat relevant cu un cost antrenat (spaga) evidentiabil.
Deci?
As fi curios de orice raspuns in aceasta directie.

Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Marius lucrez in management dar pe alt profil economic. Si da se practica "fondul de protocol" mai o cina la Marriott, mai un team-building platit de companie nu stiu unde, locatii mai selecte si pas cu pas ii faci dependenti de un "anume lux". Si pe urma cand e vorba sa aleaga intre firma ta si alta pecare crezi ca o vor alege ?



Asa... si cam cati medici zici tu ca ar trebui pescuiti la o masa la Marriott sau un teambuilding ca sa aiba relevanta retetele emise de ei pentru produsul tau? Riscam un scenariu? Eu sunt patronul firmei de productie tu esti angajatul meu pr probleme de marketing-dezvoltare ... si imi propui urmatorul scenariu... Ce zici te bagi? Ca as putea face un scenariu rapid la o adica...fara pretentii mari , doar asa macro.

Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns saskia spune:

Marius nu stiu . Nu ma bag ca nu cunosc piata de medicamente din Romania. Dar ia zi tu cum te-ai gandit? Bine nu s-or baga si ei la toti medicii, dar la cei cu faima, ce zici de asta, cei cu multi pacienti, unde stiu ca vor face vanzare(sau pe zone, unde stau cei cu bani si-si permit medicamente scumpe). De altfel ia si tu ce zic lejer ca nu stiu cum se procedeaza pe piata asta. Eu zic cum se procedeaza pe alte piete, poate astia or fi curati, mai stii? eu nu vreau sa vorbesc in necunostiinta de cauza, doar presupun, aplic un model economic si la ei, asa en gros, si atat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns saskia spune:

Marius pentru dinamica unei firme e foarte important sa intre pe piata. Ce se intampla in continuare tine mult de politica de vanzari a unei firme. Daca sunt firma X de medicamente si vreau sa ajung cunoscuta incep cu lobby, incep cu marketingul produsului si de unde sa incep daca nu de la medici, care ei il prescriu.

Acum intre 200 de firme de medicamente cum sa il fac sa ma aleaga taman pe mine? Pai ii bag mai intai pliante, lugu-lugu ca ce bun e, studii de specialitate, etc.

Daca pe reteta scrie doar substanta activa si restul depinde de farmacii, considerati comentariul meu nul . Atunci marketingul produsului se face direct la ei (urmand acelasi model de convingere).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andacos spune:

Citat:
citat din mesajul lui OanaP

Acum sa raspund comentariului rautacios referitor la durerile de cap. Da, in trecut in fiecare luna sufeream crunt de dismenoree. Atat de tare incat ma tavaleam pe jos, in dureri ce culminau cateodata cu lesin, trebuia sa imi iau liber de la scoala sau birou. Dar am avut rabdarea sa ii acord creierului si simturilor timpul sa proceseze acele dureri sa imi cunosc organismul (ce se intampla pe parcursul procesului de durere, cum se intampla, ce se simte altceva in afara de durere). Si crede-ma nu era o veselie. Daca inainte durerile ma tineau o zi jumate, acum ma tin cateva secunde, adunate cap la cap daca fac 20 de minute e bine. Dar acum stiu ce trebuie sa fac sau sa nu fac pe parcursul unei luni, ce sa mananc si ce sa nu mananc sau cand sa mananc samd.



Oana,poate imi explici si mie ce ai vazut tu rautacios in mesajul meu!Chiar as aprecia lucrul asta!

Despre dismenoree nu vreau iar sa discutam ,pentru ca si eu sufar de e viatza intreaga(cu o pauza in perioada imediat urmatoare ce am nascut) de asa ceva si uite ca totusi creierul meu nu vrea sa proceseze informatzia ce incerc sa i.o dau!Sa nu uitam ca suntem organisme diferite,cu un prag al durerii diferit!

Dana


www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Citat:
citat din mesajul lui XIO

Citat:
citat din mesajul lui Lali

E un subiect la moda.

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/vacante-si-procente-din-vanzari-in-schimbul-prescrierii-unor-medicamente.html

Daca tu Xio prescrii un medicament din cele cinci pentru ca firma respectiva ti-a sponsorizat participarea la un congres, iar pacientul din fata ta nu prea si-l permite e OK ?
Pentru ca un medicament cu aceeasi compozitie vandut de o firma care trimite doctorii la congrese, da procente din vanzari sau alte avantaje materiale doctorilor va fi in principiu mai scump decat un medicament cu aceeasi compozitie fabricat de o firma care nu are astfel de cheltuieli extra.



Medicii pe care ii stiu si cu care lucrez si evident eu, prescriem medicamente in functie de posibilitatile pacientului.
Ii explicam frumos ca exista 2 optiuni: un medicament mai puternic, cu efect mai rapid, dar este mais cump, sau un medicament mai ieftin dar la care dureaza ceva mai mult.
Asa era si la urgente, nu prescriam Nexium care e scump, ci varianta mai ieftina.
Asta era valabila si pt. gipsuri si orteze.

Acum daca dam in paranoia si credem ca daca are un pix cu Yasmine si ne prescrie Yasmine e din cauza ca primeste bani, eu zic sa nu mai mergeti la medic.


Medicul nu prescrie cianura sau fecale, prescrie un medicament.
Nu exista nici un contract scris intre medic si companie, companiile fac tot timpul cadouri si prezentari, incearca sa sponsorizeze spitalul sau medicul pt. a fi promovat medicamentul X.
Esteca si asezarea in raft a produselor la magazin.
Cine da mai multi bani primeste rafturile mai bune.



**Fur is for petting***
http://www.facebook.com/#!/adoptiicaini
www.adoptiipisici.ro


Daca procedezi asa cum ai scris in primele doua paragrafe e perfect.

Sper ca restul raspunsului nu mi se adreseaza, cel putin partea cu cianura sau fecalele ma depasesc in continuarea raspunsului meu. Eu nu generalizez, stiu ca exista si medici onesti dar ceea ce au filmat unii si altii nu e paranoia.
Daca tu nu ai vazut nu inseamna ca nu se intampla. Asa cum eu nu generalizez cazurile negative, nu generaliza nici tu cazurile pozitive.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns XIO spune:

Nu, nu ti se adreseaza, am vrut sa modific pt. a specifica acest lucru dar nu eram logata si am lasat-o balta.

pana acuma m intalnit un singur medic pe care il "suspectez" de o colaborare, dar nu cu firma farmaceutica, ci cu o farmacie. Mi-a prescris o lotiune si o crema si mi-a spus sa merg la farmacia X de pe strada Y.
Era langa spital, am abnuit ca din cauza asta o fi dar -am luminat mai incolo. Asta era aceeasi dr care mi-a spus sa pregatesc ceva pt. asistenta la intrarea in sala si m-a intrebat cum am venit nepregatita la spital in conditiile in car nu am mers de fericire sau plictiseala, ci pt. o intrventie.


**Fur is for petting***
http://www.facebook.com/#!/adoptiicaini
www.adoptiipisici.ro

Mergi la inceput