ADD?

Raspunsuri - Pagina 10

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Si uite cum iar a deviat subiectul lui Caro.
Sunt convinsa ca in alte tari e alt sistem de invatamant, bazat pe alte principii. La noi asta e sistemul.
Olimpiade si concursuri - sunt importante (chiar foarte). Dupa noua lege, care intra in vigoare in anul scolar urmator, vor conta notele acestora la admiterea in liceu.

Chiar asa - Caro fetita ta a fost la concursuri? Care sunt rezultatele? Daca are rezultate foarte bune in concursuri te-as sfatui sa schimbi scoala / invatatoarea. Daca nu, atunci trebuie sa gasesti o metoda ca fetita ta sa invete mai mult.
Edit sa clarific:
Daca are copilul rezultate foarte bune (si poti verifica asta in concursuri, adica cu o corectura independenta, subiecte nationale, etc) poate ca pur si simplu nivelul scazut al clasei o plictiseste si i-ar fi mai bine intr-un loc mai "competitiv", mai aproape de valoarea ei. Daca insa rezultatele sunt slabe atunci problema e la ea (voi).

Din punctul meu de vedere Happi a procedat foarte bine cu copilul neatent. Mi se pare firesc sa astepte un pic, sa ignore un timp scurt problema pentru a vedea ce si cum si abia apoi (daca mai e cazul) sa incerce o metoda. Nu cred ca un profesor ar trebui sa tina o clasa intreaga pe loc din cauza unui singur copil. Daca mai mult de jumatate de clasa avea probleme intelegeam sa ziceti ca e vina profesorului, dar asa ....

Mie, ca parinte, mi se pare firesc sa fac ce pot astefl incat copilul meu sa se adapteze cerintelor sistemului, mi se pare perfect nerealist sa cred ca voi schimba sistemul pentru a se potrivi copilului meu "special". In realitate cred ca majoritatea copiilor au dificultati (fie si foarte mici) de a se adapta scolii. Si e firesc. Adica sunt obligati sa stea in banca, sa faca teme, etc. Dar eu cred ca obligatia parintilor si profesorilor este sa ii conduca incet-incet spre adaptarea la sistemul de invatatamant, nu sa zica "da-l incolo de sistem, facem noi cum ne duce capul".

Happi nu pune la suflet.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Sorana, .
Eu sunt curioasa unde sunt totusi moderatorii si de ce nu li s-a parut agresiv si jignitor tonul unora de pe aici la adresa mea. Si de ce daca ai o alta parere trebuie neaparat sa apara unii sa te desfiinteze...Oricum, voi incerca sa scriu doar la topicul nostru cu copii de clasa a II a, unde slava Domnului sunt mamici destepte , inimoase si tolerante. Asta ca sa nu mi-a mai "iau" ca indraznesc sa fiu profesor in tara asta si mai am inca si pretentii la opinii proprii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Hai, nu te mai da asa lovita! Cele care te-au sifonat au frustrari la adresa sistemului de invatamant si tu reprezinti acel sistem, nu a fost neaparat personal.

In cazul meu un profesor ca tine ar fi un dezastru pentru copilul meu care e pe spectru autist si e mai atipic. Fiica-mea nu pare atenta in clasa, nu scrie decat cateodata (din fericire aici nu se considera dezastru) si are probleme cu limbajul expresiv. Probabil in Romania ar fi fost ignorata la clasa sau terorizata cu scrisul sau pur si simplu considerata idioata pentru ca limbajul ei este usor bizar si are dificultati ca exprime ce doreste sau ce gandeste. Aici scoala recunoaste problemele ei si o ajuta foarte mult, plus ca ii da posibilitatea sa se desfasoare la materiile la care are talent, cum ar fi matematica si calculatoarele unde lucreaza muuult peste nivelul anului. In sistemul din Ro copilul meu ar fi fost lasat de caruta, ar fi fost copilul ala ignorat la romana, copilul ala terorizat de profesoara care o lua personal ca nu scrie de pe tabla sau ca sta cu capul pe banca, copilul ala la care nu i s-ar fi intins mana, care nu ar fi fost ajutat pentru ca profesoara era ocupata cu ajutatul olimpicilor. Asta in ciuda faptului ca are un IQ foarte mare si la materiile exacte este extrem de talentata. Dar ar fi ratat si acolo pentru ca odata ce ai eticheta de idiot sau copil dificil nu te mai baga nimeni in seama.

Din cauza asta pe mine ma deranjeaza sa vad promovat un sistem in care fiecare copil trebuie sa fie la fel, sa scrie de pe tabla sa stea drept in banca, daca nu face asta, este fie ignorat fie terorizat cu note mici (chiar daca doar pe caiet), parca e o fabrica, toate pachetele trebuie sa fie la fel, nu exista interes sau respect pentru varietate.

Din pacate sistemul de invatamant romanesc este in fiecare an mai aberant, scoate cei mai multi analfabeti din europa dar pare sa nu bage in seama asta ci se manndreste cu cei 3-4 olimpici internationali care pleaca din tara oricum. Si in tara raman analfabetii. Dar asta nu pare sa ingrijoreze pe nimeni.

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns a_alinta spune:

vor mai trece multi ani pana cand vom adapta invatamantul, si nu la bugetul ala care stie cine il face, ci la realitatea ca nu toti copiii pot accesa programa facuta in stilul romanesc.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bird70 spune:

Citat:
citat din mesajul lui sorana
Olimpiade si concursuri - sunt importante (chiar foarte). Dupa noua lege, care intra in vigoare in anul scolar urmator, vor conta notele acestora la admiterea in liceu.

Am inteles ca trebuie platita o taxa la aceste concursuri, nu pot sa nu ma intreb cine patroneaza firmele organizatoare si ce spaga au platit ca notele de la concursuri sa conteze la admitere . Credeam ca sistemul de invatamant romanesc a atins deja maximul ridicolului, dar uite ca mai gasesc cate ceva cu care sa impresioneze.

Citat:
Nu cred ca un profesor ar trebui sa tina o clasa intreaga pe loc din cauza unui singur copil. Daca mai mult de jumatate de clasa avea probleme intelegeam sa ziceti ca e vina profesorului, dar asa ....

Pai intrebarea este, era toata clasa la nivelul cerut in programa? Pentru ca nivelul extrem de slab al absolventilor romani arata ca foarte multi elevi nu sunt nici macar pe aproape de nivelul cerut de programa scolara. In situatia asta mi se pare total nedrept sa impingi nivelul foarte sus pentru 2-3 elevi cand restul nu sunt nici macar de un 5 cinstit. Pentru cei care sunt capabili de performanta, aceasta trebuie facuta in afara orelor de clasa sau in clase speciale. La scoala copiilor mei profesorii identifica copiii speciali, fie ca sunt peste nivel sau sub nivelul clasei. Toate clasele dintr-un an au acelasi orar, deci au matematica in acelasi timp de exemplu. In ora de matematica sunt 2-3 copii din fiecare clasa care merg cu un profesor si fac matematica la un nivel mai ridicat si 2-3 copii din fiecare clasa care gasesc matematica mai dificila care fac matematica separat in ideea sa recupereze si sa-i prinda din urma pe cei de la clasa. Stiu ca asta nu se poate face in Romania, dar ca idee, nu se lasa de caruta toata clasa pentru a impinge 2-3 copii cu potential.

Citat:
Mie, ca parinte, mi se pare firesc sa fac ce pot astefl incat copilul meu sa se adapteze cerintelor sistemului,...

Si daca sistemul este gresit? Daca exista alte modele care au succes si care functioneaza, daca exista studii care arata ca sistemul nu este benefic copiilor? Nu faci nimic? Nu protestezi? Nu incerci sa schimbi pentru binele copilului tau?

Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viviana spune:

Bird, sunt ani de cand incercam sa chimbam sistemul.
Se opun atat unii profesori cat si unii parinti.

Unii profesori se opun pentru ca ar insemna sa li se reduca numarul de ore prin aerisirea materiei si atunci ar trebui sa le suplineasca cu alte activitati.
Sunt parinti, multi din pacate, care cred ca a invata foarte mult, a toci, a dobandi cunostinte peste puterea de intelegere a copilului este ceva benefic.

Uite un exemplu. Profesoarea de romana a fii-mi este extraordinara. Are 4 olimpici pe tara cu diverse premii si vreo 10 ramasi la nivel de municpiu. Cu elevii de-a 8-a face pregatire sambata si duminica la ea acasa, iar cu cei de-a 6-s si a 7-a la scoala tot sambata si duminca.

Are o clasa de-a V-a, unde nivelul copiilor este de nota 8. Le-a spus parintilor ca in acea clasa nu are copii de nivel olimpic si i-a rugat sa-i acorde un an pentru a-i pregati si va merge cu ei la olimpiada in clasa a VI-a.
Parintii au facut scandal, au facut sesizare la director si inspectorat pentru ca odraslele lor nu sunt trimise la olimpiada.

Edit: aceasta profesoara are un dar special, ii place sa predea, ii iubeste pe toti copiii si este singurul profesor la ale carui ore este liniste mormantala. Are si doctoratul.


Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns denizel spune:

Citat:
citat din mesajul lui happiness

Sorana, .
Eu sunt curioasa unde sunt totusi moderatorii si de ce nu li s-a parut agresiv si jignitor tonul unora de pe aici la adresa mea. Si de ce daca ai o alta parere trebuie neaparat sa apara unii sa te desfiinteze...Oricum, voi incerca sa scriu doar la topicul nostru cu copii de clasa a II a, unde slava Domnului sunt mamici destepte , inimoase si tolerante. Asta ca sa nu mi-a mai "iau" ca indraznesc sa fiu profesor in tara asta si mai am inca si pretentii la opinii proprii.



happiness, daca tu, un adult, esti atat de afectata pentru ca alti adulti te-au contrazis si ti-au aratat unde gresesti, imi pot imagina extrem de usor ce simte un copil (care cel mai probabil are probleme in familie) care la scoala e intampinat cu aceeasi indiferenta si lipsa a consideratiei care i se arata si acasa, precum si ce simte el daca nici macar unicul merit pe care profesoara e dispusa sa i-l recunoasca (acela de a fi un bun stergator al tablei ) nu poate fi apreciat cu ceva multumiri de forma din cauza ca ea e ocupata cu cei mai buni elevi, elevii in legatura cu care i se sugereaza copilului ca au un statut pe care el nu-l poate avea vreodata (e un copil problema doar, nuuu???)


Semneaza o mamica proasta, indolenta si intoleranta care nu ar avea niciodata ce sa caute printre mamicile copiilor de clasa a II despre care ne spui ca te inteleg atat de bine.



~Lumea ar fi mai frumoasa fara macelari~




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Citat:
citat din mesajul lui sorana
Olimpiade si concursuri - sunt importante (chiar foarte). Dupa noua lege, care intra in vigoare in anul scolar urmator, vor conta notele acestora la admiterea in liceu.

Ma bucur pentru copilul meu ca nu gandesc asa.
Acel portofoliu care va folosi la liceu are la baza notele din anii 5-8 si examenele nationale date in clasa a VI-a si a IX-a. Din clasa a V-a nu se mai participa in masa la concursuri.

Bird ma bucur pentru tine ca nu esti in Romania. Exact asa s-ar fi intamplat cum spui.
Citat:
Probabil in Romania ar fi fost ignorata la clasa sau terorizata cu scrisul sau pur si simplu considerata idioata pentru ca limbajul ei este usor bizar si are dificultati ca exprime ce doreste sau ce gandeste. Aici scoala recunoaste problemele ei si o ajuta foarte mult, plus ca ii da posibilitatea sa se desfasoare la materiile la care are talent, cum ar fi matematica si calculatoarele unde lucreaza muuult peste nivelul anului. In sistemul din Ro copilul meu ar fi fost lasat de caruta, ar fi fost copilul ala ignorat la romana, copilul ala terorizat de profesoara care o lua personal ca nu scrie de pe tabla sau ca sta cu capul pe banca, copilul ala la care nu i s-ar fi intins mana, care nu ar fi fost ajutat pentru ca profesoara era ocupata cu ajutatul olimpicilor. Asta in ciuda faptului ca are un IQ foarte mare si la materiile exacte este extrem de talentata. Dar ar fi ratat si acolo pentru ca odata ce ai eticheta de idiot sau copil dificil nu te mai baga nimeni in seama.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Vic spune:

Interesanta discutia, chiar daca nu mai are nimic legat de ADD. Pentru a intelege mai bine ce simte un copil in clasa, mai ales un copil cu dificultati de invatare, va recomand sa urmariti workshopul lui Richard Lavoie, How difficult can this be, aici. Din pacate este in engleza. Eu l-as pune ca parte obligatorie in cursul de pedagogie, care in Australia nu este doar un curs de un semestru, ci este un an de studii, compus din mai multe subiecte, toate axate pe intelegerea gandirii si comportamentului copilului, si cum se poate adapta stilul de predare la nevoiele copiilor, astfel incat sa-i incluzi pe toti.

Mergi la inceput