"Copilul trebuie "dresat" pavlovian ..." (4)
Raspunsuri - Pagina 5
olympia spune:
Nu va mai certati aiurea. In Romania nu au voie profesorii sa pedepseasca scotand elevul indisciplinat din clasa. In scoala in care merg copiii mei, mi s-a explicat clar asta. Profesorii sunt responsabili de copii tot timpul petrecut la scoala si nu-si asuma riscul ca un elev scos pe hol pentru cinci minute si furios din cauza asta sa plece, sa dispara sau sa sparga un geam si sa se accidenteze sau altele asemenea. Discuta cu el in clasa, il mustra eventual in particular in pauza, cheama parintii la scoala, scad nota la purtare, dar nu dau time-out.
saskia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui olympia Nu va mai certati aiurea. In Romania nu au voie profesorii sa pedepseasca scotand elevul indisciplinat din clasa. In scoala in care merg copiii mei, mi s-a explicat clar asta. Profesorii sunt responsabili de copii tot timpul petrecut la scoala si nu-si asuma riscul ca un elev scos pe hol pentru cinci minute si furios din cauza asta sa plece, sa dispara sau sa sparga un geam si sa se accidenteze sau altele asemenea. Discuta cu el in clasa, il mustra eventual in particular in pauza, chiama parintii la scoala, scad nota la purtare, dar nu dau time-out. Pene colorate... cate putin din toate! album gradina |
Olympia pai tocmai "discutatul asta cu el in clasa" ni s-a spus ca este mai daunator pentru el decat time-out-ul. Acest discutat cu el inseamna subminarea increderii in el, expunerea lui personala in fata colectivului, si multe altele.
Pe cand time-out-ul ca timp de gandire, reflexie, whatever nu inseamna ca il expui ca pe "elementul perturbator" al clasei, nu il etichetezi, nu il faci sa-si piarda alfa-beta-omega loc in ierarhia clasei, ca virgula copiii au gasti, prieteni si asa mai departe.
Daca voi considerati ca scoala romaneasca stie sa stapaneasca mai bine aceste situatii, bravo, super, inseamna ca e pe gustul vostru si e perfect pentru copiii vostri.
Eu inteleg mentalitatea astora de aici si motivele lor si mi se par mult mai bune, neutre ca sa zic asa. Si sunt si multumita de ceea ce vad mai tarziu ca adolescenti.
saskia spune:
Citat: |
Cat despre time-out sau ne-time out sa fim seriosi: Pana pe la doi ani time-out ul e pentru parinti, nu pentru copil, ca el n-are capacitatea sa cogiteze cat de nasol e sa-ti tragi farfuriile in cap. Pe de alta parte daca parintele scoate fum pe nari dupa asa o isprava e mai bine sa se impuna un time out inainte sa se ajunga la zbierete si violenta. |
Exact. Perfect de acord cu tine. Dar e mult mult mai bine ca parintele sa fie calm si sa continue parcurgerea zilei in termeni buni alaturi de copilul lui, si daca foloseste time-out-ul pentru el, nu vad unde apare violenta si umilirea aia de care tot vorbesc AP-istele :).
olympia spune:
Saskia, "discutatul" asta in clasa e ceva ce variaza probabil de la profesor la profesor, sau de la scoala la scoala, poate ca depinde de conducerea scolii si de comitetul de parinti de acolo. Stiu ca-s si derapaje urate, in care copilul e umilit, am aflat despre ele, din presa. Eu n-am auzit de lucruri de felul asta la scoala noastra. Sunt copii nazdravani si la clasele mici, stiu ca doar am fetita in primara, sunt si la cele mari, ca am fecior liceean si aflu ce minuni se intampla si pe acolo. Nimic iesit din firescul peisajului scolar cu toata culoarea lui, pe cat mi-l amintesc si eu.
saskia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui olympia Saskia, "discutatul" asta in clasa e ceva ce variaza probabil de la profesor la profesor, sau de la scoala la scoala, poate ca depinde de conducerea scolii si de comitetul de parinti de acolo. Stiu ca-s si derapaje urate, in care copilul e umilit, am aflat despre ele, din presa. Eu n-am auzit de lucruri de felul asta la scoala noastra. Sunt copii nazdravani si la clasele mici, stiu ca doar am fetita in primara, sunt si la cele mari, ca am fecior liceean si aflu ce minuni se intampla si pe acolo. Nimic iesit din firescul peisajului scolar cu toata culoarea lui, pe cat mi-l amintesc si eu. Pene colorate... cate putin din toate! album gradina |
Scoala copiilor tai e buna, ok, dar restul. Alea unde se intampla derapaje?
Si revin si zic. Tocmai pentru a se evita interpretarea dupa ureche a diferitelor idei, aici e convenit sa existe o linie generala care se aplica la scoli, si sa nu depinda de profesor, comitete de parinti, etc.
Deci pana acum nu vad superioritatea metodei cu "discutatul in clasa", tocmai pentru ca e lasat la latitudinea profesorului. Iar profesorul e om si el, cu defecte sau nu, cu idei si principii diferite si nu e in primul rand, psiholog.
Si eu nu vad ce trebuie discutat, in cazul in care deranjezi o clasa. E simplu, nu te supui ca ceilalti regulilor si conduitei in scoala. Atat.
alex_andra spune:
Citat: |
citat din mesajul lui adra_bell Saskia, ideea este ca un copil invata de acasa cum sa se comporte in comunitate. Un copil care perturba comunitatea are probleme care pornesc de acasa blog The hand that rocks the cradle is the hand that rules the world |
Nu stiu daca te referai in general, sau la orice varsta.
Dar fi-mea , de exemplu, a fost, in jurul varstei de 1 an jumate o muscacioasa si bataioasa.
Cum prindea vreun copil, care i se parea ei ca vine in spatiul ei de joaca sau o deranjea, cum pac, sarea sa=i dea una, sa-l impinga sau sa-l muste.
Nu vedea acasa asta.
Nu noi, parintii, sau bunicii o invatam sa fie agresiva. Pur si simplu asa era ea.
La noi in casa nu se tipa, noi nu ne certam.
Si da, o luam pe sus atunci cand vedeam ca face asa.
Am mai si certat-o, da.
Am avut chiar o perioada in care evitam locurile de joaca cu multi copii.
alex_andra spune:
Referitor la co-sleeping, stiam ca exista studii, recunosc, nu am citit nicioadata despre asta.
Dar eu, in prima luna de viata a fie-mii, am dormit mult timp (adica de pe la ora 2, pana dimineata la 7), cu ea.
O puneam pe pieptul meu si dormeam asa.
Sau, langa mine, dar cel mai des, pe piept, pe marginea patului.
Cand venea mama dimineata la noi, se ingrozea cand ma vedea asa.
Sotul meu imi spunea mereu ca bunica lui si-a sufocat un copil dormind cu el.
Dar eu nu pot sa inteleg, pentru ca dormeam cu atat grija, incat nici un cm nu ma miscam din loc.
NU inteleg cum as fi putut sa ma pun peste copil si sa-l sufoc.
NU neg ca au existat cazuri, numai ca nu inteleg fenomenul.
Acum, mare fiind, la 2 ani, dimineata, la 5-6 cere la noi in pat si mai dormim cu ea asa, inca vreo ora-doua,in timpul saptamanii.
Simt orice miscare a ei,orice scancet, orice.
alex_andra spune:
kari, normal ca trebuie sa existe reguli.
Din punctul meu de vedere, un copil fara reguli, e ca o buruiana lasata in voia sortii, neglijata.
Alexia27 spune:
M-am tot gandit daca sa ma bag in discutie sau nu. Si pentru ca nu am energia si timpul sa intru in dispute interminabile, am ales calea de compromis
Pentru cine vrea sa citeasca despre attachment parenting, si despre oearesce mecanisme de dezvoltare ale copilului le sugerez
Daniel Hughes "Attachment focused parenting".
Copiez aici cuprinsul cartii, dar rog intelegere ca-l las in engleza
Introduction: Connection versus Correction
1. What is attachment and how does parenting affect it?
2. Establish safety
3. Understand intersubjectivity
4. Recognize your own attachment history
5. Establisg PACE (adica playfulness-acceptance-curiosity-empathy)
6. Communicate
7. Relate emotionally
8. Reflect
9. Repair
10. Reducing attachment resistance
Alte titluri:
Daniel Hughes, "Building the bonds of attachment"- 2006
Dan Siegel, "The developing mind"- 1999
Asta pentru cine chiar vrea sa inteleaga despre ce e vorba si nu doreste doar sa comenteze doar de dragul de a comenta.
Si ca o nota personala: nu sunt de acord cu time out-ul, nu mi-am pus fata niciodata in time out, dar cu draga imima mi-am "trimis" un profesor in time out (se se gandeasca nitel )
I am alive and I am here forever
Michael Jackson
I won't be a rock star. I will be a legend
Freddie Mercury
olympia spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui saskia
Scoala copiilor tai e buna, ok, dar restul. Alea unde se intampla derapaje? Si revin si zic. Tocmai pentru a se evita interpretarea dupa ureche a diferitelor idei, aici e convenit sa existe o linie generala care se aplica la scoli, si sa nu depinda de profesor, comitete de parinti, etc. Deci pana acum nu vad superioritatea metodei cu "discutatul in clasa", tocmai pentru ca e lasat la latitudinea profesorului. Iar profesorul e om si el, cu defecte sau nu, cu idei si principii diferite si nu e in primul rand, psiholog. Si eu nu vad ce trebuie discutat, in cazul in care deranjezi o clasa. E simplu, nu te supui ca ceilalti regulilor si conduitei in scoala. Atat. |
Saskia, eu am inteles ca regulile nu permit scoaterea unui copil din clasa, ca regulile-s de la ministerul invatamantului sau din scoala n-am mai intrebat. S-a pus problema ca-s diversi copii care deranjeaza intentionat ora, fac pe clovnii si unii parinti au zis "da de ce nu-i dati afara din clasa ca pe vremea noastra asa era" si li s-a spus clar "n-avem voie, raspundem de ei, plus ca ar zice mersi ca oricum cer des voie la toaleta, ei chiar vor sa scape de ora". Se vorbeste cu parintii, copiii sunt mustrati pe loc in clasa si se trece mai departe cu lectia. Nu le scade nicio stima de sine ca-s mustrati, copiii care fac pe clovnii chiar cer un plus de atentie, o provoaca si aici sunt de acord cu Adra Bell, de multe ori problema e de acasa.
Derapajele pomenite sunt cazuri izolate si le-am mentionat ca stiam ca se intampla, da oricum nu erau cazuri de "time-out", au fost subiecte la Generale, era altceva acolo, furt nu mai stiu ce si un prof tampit i-a facut copilului atata morala ca pustiul s-a dus acasa si s-a sinucis.
Nu te gandi imediat ca scolarii din Romania au parte de discursuri moralizatoare in clasa, la cat de stufoasa e programa, nici n-ar avea timp profii de asa ceva. Atitudinea profesor-elev e in general prieteneasca, nu ca pe vremuri cand era acea severitate rece in care nu se-auzea nici musca.