De ce nu scrie de pe tabla?
Sunt la capatul nervilor!
Fata mea de 8 ani, cls a 2-a, nu scrie de pe tabla. Adica nu scrie tot. In special la matematica, dar se poate intampla si la romana, muzica etc etc. Caietele de clasa sunt pline de scris cu rosu: scrie mai repede! nu mai pierde vremea! iti lipsesc x enunturi, exercitii etc!
Am exclus ca nu vede la tabla, ca nu intelege continutul, ca e dislexica in vreun fel. Am discutat cu invatatoarea de multe ori acum in cls a 2-a, n-am gasit nicio solutie. S-a intamplat si in cls I, acolo au fost ceva probleme, le-am rezolvat, am schimbat si scoala, aici a mers mai bine cateva saptamani, apoi am luat-o de la capat.
Pur si simplu zice ca e mult si nu scrie pana la capat. F rar se intampla sa scrie tot, mai des la romana, mai niciodata la mate.
I-a dat si calificative de S si I. nimic! (nici noi nu punem accent pe note, e adevarat).
In ultima vreme am remarcat ca daca e loc lasat in caiet, nici nu stie ce trebuia sa scrie acolo.
Mi-e teama ca daca ramane situatia asa, va ramane in urma rau de tot. I-am explicat, am certat-o, am inteles-o, am iertat-o, am pedepsit-o prin retragerea privilegiilor (dulciuri in timpul saptamanii), am facut tot ce se putea, dar nu mai stim ce sa facem.
Am intrebat-o si daca mai au si altii problema asta (ma gandeam ca le da prea mult pt capacitatea lor) dar nu sunt decat ea si inca un baietel.
Nu e proasta, stie de toate, gandeste logic, stie matematica, are vocabular etc etc. Adica nu-i e greu sa rezolve nimic.
Vreau sa inteleg DE CE nu scrie de pe tabla? Numai asa putem rezolva.
Eu stiu ca raspunsul nu e la voi, dar poate ati mai intalnit cu situatia asta, poate va vine vreo idee.
Help!
Raspunsuri
Lala_D spune:
Probabil nu are inca un ritm sustinut si oboseste.
Scrisul de pe tabla implica mai multe actiuni si e relativ dificil, in special in clase mici mai ales daca se scrie zilnic mult.
Probabil nu vede nici o rezolvare a problemei daca ea scrie mai lent si tabla se umple repede iar apoi e stearsa.
Fiul meu e stangaci. In clasele mici mereu a scris intr-un ritm mai lent decat multi dintre colegii lui.
In plus poarta si ochelari de la 3 ani.
In clasa I si poate si a II a se mai intampla sa se stearga tabla inainte sa scrie.
Lasa loc si scria in pauza de la coleg.
Si eu i-am explicat ca pierde mult daca nu reuseste sa scrie tot asa incat a ales el varianta cu scrisul in pauza.
Vei vedea ca odata marita viteza de scris ( la asta se lucreaza prin transcrieri/dictari) se rezolva problema.
Dorsilia spune:
nu am copiii la scoala inca insa imi dau cu parerea, poate e ea mai usor de distras de ce fac cei din jur, pierde ritmul si apoi nu mai poate recupera, poate ca nu se poate concentra bine uneori, poate e obosita, inhibata de prea multe observatii, poate o deranjeaza cineva/ceva, in mod sigur nu o face cu rele intentii, si in plus, eu cred ca se exagereaza cu scrisul in caiete la ciclul primar, atat in clasa cat si acasa. Stiu vecini ce au teme de 2-3 pagini la scriere si la matematica, pai au doar 8 ani!
caro, nu mai pleca urechea cand ti se zice ca doar ea si un baietel raman codasi, ca sigur nu e asa. poate invatatoarea tine un ritm prea alert si obositor la scoala, nu stiu, insa nu brusca fetita, sigur e un motiv extern pt care se intampla ce se intampla, mai ales ca si tu recunosti ca e un copil istet, are logica si capacitati bune
succes sa descoperi ce e la mijloc
edit: eu am un sictir cu sistemul de invatamant: aveam un profesor in liceu care cu dreapta scria si cu stanga stergea, era absolut oribil, asa gasise dansul ideea de a ne tine cu ochii in permanenta pe el, dupa ora lui nu-mi mai simteam mainile si aveam fata rosie de la concentrare, ora urmatoare dormitam
marius spune:
Ai discutat cu invatatoarea? Ce anume a spus invatatoarea? Ce a recomandat? Ce a solicitat? Aveti un coleg/o colega prin apropiere de unde sa cereti cu imprumut caietele ca sa completati acasa ce nu s-a reusit la scoala? Temele pentru acasa sunt facute toate complet? Verifici aceste teme? Stai cu ea acasa sa isi scrie temele pana la capat in cazul in care nu sunt facute corect si complet?
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
carolinah spune:
Lala D - nu cred ca se sterge tabla repede, dar da, mai recupereaza si ea in pauza - ceea ce o face mai lenta la orele urmatoare, ca doar n-a avut pauza...
Lia, ea mi-a zis ca numai ea si alt baietel nu scriu, nu stiu asta de la invatatoare. Da, stiu ca se scrie mult, urasc asta si sist de invatamant, dar ce sa fac, trebuie sa o cresc sa se adapteze la realitatea din jur...
Marius, invatatoarea da din umeri. Si asta, si cea de anul trecut. Atata zic, ca nu vrea, ca pierde vremea, ca se uita pe pereti. La teme e cam acelasi lucru, de cele mai multe ori are nevoie sa stea cineva langa ea sa faca tot, sa o impinga de la spate. Nu e nevoie de ajutor propriu-zis, doar de Hai, hai, hai mai repede, scrie etc. Da, verificam de fiecare data sa fie corect, complet. Nu prea greseste, doar ca nu face daca nu stai de capul ei. Sunt dispusa sa fac asta, e un copil care are nevoie de noi langa ea si ne-am asumat-o. Ma mai enervez, dar fac. Insa la scoala n-o pot ajuta.
Nu avem pe nimeni in imediata apropiere, nici n-as indrazni sa-i deranjez in fiecare zi... mai sunam daca nu stie ce are tema ca nu-si noteaza, asta insa s-a mai remediat ca i-am zis ca si daca nu scrie tot de pe tabla, macar sa scrie ce are tema...
Inca o tampenie: am invatat-o sa prescurteze cand scrie de pe tabla sau enuntul din manualul de mate. I-a subliniat invatatoarea cu rosu, ca cica sa scrie complet. Maine cand o duce sotul la scoala va vorbi cu invatatoarea sa o lase cu prescurtari, ca se demotiveaza mai rau.
sanziana27 spune:
Cum sa scrie cu prescurtari? Pai ce tine mine peste o saptamana ce a prescurtat?
Are coleg/a de banca? Are un prieten/a in clasa? Acestia cum se descurca?
Unde este banca ei?mai in fata, in spate are pe cineva mai inalt in fata ei? Nu cumva a observat ca a nu scrie de pe tabla a devenit un motiv prin care ea atrage atentia asupra ei, a tuturor?Are vreo materie la care exceleaza?
Mamica fericita de boboci de toamna:
Dragos Mihai (26 septembrie 2006) si David Gabriel (8 octombrie 2008)
Despre cei doi nazdravani
carolinah spune:
Revin.
Cand era mica am banuit-o de hiperactivitate, dar s-a domolit mult.
Mi-am pus problema daca are deficit de atentie, dar nu cred, ca treaba asta e legata numai de scoala/teme, nu are asa ceva la alte activitati (balet, engleza de la Lexis, FTK, desenat, TV, joaca cu sora-sa ore in sir pe aceeasi tema etc).
Asa ca nu mai stiu, in afara ca poate se plictiseste crunt...
carolinah spune:
Sanziana, ca sa fiu sincera, chiar daca nu tine minte e OK, ca se repeta de mii de ori aceleasi chestiuni plicticoase, plus ca de fapt nici nu e necesar sa scrii enunturile problemelor, rezolvarea e cea care conteaza, din punctul meu de vedere. Si noi foloseam prescutari si toata scoala am folosit si intelegeam perfect ca nr=numar, prop=propozitie, fiec=fiecare samd. Tu nu foloseai? Toti colegii mei foloseau...
Sta in banca a 2-a, e prietena buna cu colega ei de banca si inca 2 fete care stau exact in spatele lor. Ele, toate 3, o mai ajuta sa recupereze, ii mai dicteaza in pauze, chiar ii scriu in caiet... Cele 3 fete sunt f constiincioase. Insa la teste si ascultare la oral, fata mea e mai buna ca ale, clar.
Invatatoarea zice ca de fapt e cea mai buna din clasa, nu pot sa zic ca exceleaza la altceva decat muzica, insa e f buna la toate materiile si ia fara exceptie FB la tot - scris/oral. E pasionata de muzica, are ureche muzicala si o voce f buna.
Nu stiu daca incearca sa atraga atentia asupra ei. Nu m-am gandit la aspectul asta... In general vorbind insa, adora sa fie in centrul atentie, se baga in seama oriunde si cu oricine, poate fi chiar stridenta uneori si toata lumea trebuie sa urmeze regulile ei altfel e suparare mare, se lasa cu lacrimi, iesit din joc etc etc.
corap spune:
da' de ce sa nu scrie cu prescurtari? (intreb si eu, ca una care a scris toata viata (aprox) cu prescurtari si nu mi s-a intamplat vreodata sa nu inteleg ce-am scris.)
CorinaDani spune:
caro, in ce banca sta fetita ta ? crezi ca daca ar sta in prima banca, s-ar putea concentra mai bine asupra transcrierii de pe tabla in caiet ? sau asta ar inhiba-o si mai mult ? cu cine sta in banca ? ii place sau nu respectivul coleg de banca, se intelege bine cu el/ea?
oricum, pentru fetita ta schimbarea scolii si a invatatoarei, implicit a colegilor, nu este un lucru atat de banal.
spui ca la inceputul clasei a 2-a lucrurile au mers bine, apoi situatia s-a inrautatit. ar trebui sa afli cum si de ce lucrurile au mers bine la inceput si ce anume s-a intamplat mai apoi, cand ea a inceput sa taraganeze cu scrisul.
uite, imi amintesc perfect, in clasa a 3-a m-a pus invatatoarea sa stau in banca cu un baiat dintr-o familie modesta, era cam codas la invatatura, avea si probleme mari cu vederea (purta ochelari cu lentile groase, gen sticla de sifon); ei bine, ajunsesem sa nu mai suport sa merg la scoala, nu ma mai puteam concentra la ore pentru un motiv de care acum imi este rusine : baiatul acesta mirosea foarte urat, din mai multe motive - locuia intr-o casa darapanata, parintii faceau focul cu lemne, carbuni si motorina, acolo unde dormeau faceau si mancare, probabil ca nici nu avea conditii sa se spele, iar rufele erau spalate cu sapun de casa...nu stiu, cert este ca ajunsesem si eu sa prind in haine acest miros greu...pana la urma nu am mai suportat si cu lacrimi in ochi m-am ridicat in picioare la una dintre ore si am spus ca eu nu mai pot sa stau in banca cu georgescu pentru ca miroase urat...dupa care m-a bufnit plansul...ce vreti, minte de copil de 8-9 ani...mi-e asa jena acum cand imi aduc aminte...bietul baiat, ce-o fi fost in sufletul lui...
am povestit asta sa intelegi ca poate exista ceva care o deranjeaza pe fetita ta, sau ii distrage atentia in asa masura incat nu se poate concentra si nu mai poate tine ritmul cu ce se scrie pe tabla.
chiar mi se pare ciudat ce a spus fetita ta, ca doar ea si un alt baietel raman in urma...deci timp si spirit de observatie pentru acest detaliu a avut...insa nu as pune baza 100% pe aceasta afirmatie, poate a spus asta doar ca o scuza, ca sa nu fie ea singura codasa, ca exista cel putin inca un coleg aflat in aceeasi situatie...
si nu in ultimul rand, nu ar trebui sa excluzi ideea ca poate fetitei tale nu-i place matematica sau nu intelege tot, sau se plictiseste la aceasta ora...de ce la romana scrie aproape tot si la mate nu ? ai intrebat-o ?
Corina - mami de printesa Lori ( 25.06.2007 )
"Oamenii eficienti sunt cei mai mari lenesi, dar sunt niste lenesi inteligenti" (David Dunham)
marius spune:
Hai se te intreb ceva direct. Daca la scoala s-a spus/precizat/scris ca se scrie corect si complet nu crezi ca ar trebui respectate aceste cerinte? Nu are importanta ce crezi tu, ce opinie ai tu ce faceai tu. Conteaza ce i se cere ei, cum i se cere ei. Asa incat rezuma-te la opiniile tale - strict in ceea ce te priveste. Nu are nici cea mai mica legatura cu fiica ta si scoala ei. Intelegi ideea?
Pe de alta parte inca tot nu am inteles prea bine. Daca stai langa ea, face ce are de facut in timp util sau nu? Daca aceasta este o solutie, ramai langa ea. Asta e. Si eu as cauta un coleg sau o colega in apropiere de unde sa fac rost de caiete, mai asam rusinea de-o parte - este mult mai important sa o pui pe linie, sa depuna efortul de a scrie tot ce era de scris, fara prescurtari, fara pauze, fara pagini lipsa. Daca nu veti fi consecventi va deveni borderline - adica va transforma aceste deficiente ca fiind ceva firesc, statusul ei se va schimba, conceptia se va schimba, ceva de genul "merge si asa, ce are?". Consecinetele se vor vedea atat pe termen scurt cat mai ales pe termen lung.
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa