Nu uitati sa faceti reclamatie..
Raspunsuri - Pagina 6
Burtocika spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui irinab eu am medicul de familie pentru copil la medlife si de fiecare data cand ma duc sa-l vada platesc vizita, voi ce stiti este normal? ca eu am inteles ca nu si ma gandeam sa fac reclamatie |
De unde ai inteles tu ca NU ar trebui sa platesti vizita ? Doar pentru ca e medic de familie ? Sau pentru ca e pediatru ?
Eu stiu ca la clinica particulara (inatamplator la Medlife am eu abonament) platesi TOT, daca nu ai abonament.
Si cu abonament (cel mai cel care exista la ei), la care in principiu ai consultatiile gratuite, si tot trebuie sa platesti daca vrei sa intri la dr. Marcu, desi la ceilalti pediatri nu platesti.
XIO spune:
| Citat: | ||
citat din mesajul lui Rufus
Xio, uite, o sa-ti explic eu cum vine treaba cu cutiuta asta: in general, e greu de crezut ca cineva, altul decat cel care le va face vant la cos, se va uita la biletelele din cutie. E ca la Politie: te duci cu o reclamatie si aia incearca sa te convinga sa nu o inregistrezi. Ca sa nu aiba un caz... Imaginea cu vreun sef de sectie cu mana bagata in cutie dupa ultimele biletele este, pentru cei din afara sistemului, o gluma buna. Adica reusita, nu chiar buna... Rufus, Tora si iadele www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=80cd684043d64e6bf268f6&skin_id=701&utm_source=otm&utm_medium=email br / " target="_blank"> Retrospectiva 2008 www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=a1ed73f473ea25944e234a" target="_blank">Retrospectiva 2009"EXPERIENTA este numele pe care-l dam greselilor noastre" Oscar Wilde |
Ei, da, e greu de crezut ca s-ar putea face blablabla, de-aia toata lumea se complace in a se plange pe net si atat, ca altceva oricum e greu de crezut ca...
S-a adoptat si la facultati evaluarea profesorilor si a asistentilor de catre studenti, anonima sau nu, in functie de cum vrea studentul.
Cei care practica asta (in alte tari a aparut mai devreme, evident) s-au gandit ca totusi poate merita sa incerce.
**Fur is for petting***
http://www.facebook.com/#!/adoptiicaini
www.adoptiipisici.ro
capcaunul spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui XIO S-a adoptat si la facultati evaluarea profesorilor si a asistentilor de catre studenti, anonima sau nu, in functie de cum vrea studentul. |
La cativa ani de la introducerea acestor evaluari se poate spune ca este un fiasco. Evaluarile anonime sunt in bataie de joc (profesorii buni dar exigenti sunt cotati foarte prost, in timp ce profesorii slabi pregatiti dar care trec turma au cotatii maxime), cele nominale sunt departe de adevar, in sensul ca sunt scrise ca sa nu supere pe nimeni, iar consiliile facultatilor au ajuns sa le ignore cu desavarsire.
medeea76nou spune:
Nu stiu cum se face, dar eu sunt multumita de medicii din Romania in general. Mi s-a intamplat sa dau si eu peste medici incompetenti, motiv pentru care am apelat la un alt medic, eventual chiar la alti doi, pentru problema respectiva. Ca in orice meserie, exista profesionisti si amatori (cu diploma), asta nu inseamna ca trebuie sa-i catalogam pe toti la fel, iar sistemul sanitar cu atat mai putin.
Noi aplicam urmatoarea regula: avem cativa doctori pe care ne bazam (3 ginecologi, 3 pediatri, un orl-ist, 2 generalisti, 2 radiologi, un cardiolog, un psihiatru). In cazul in care apare o problema, mergem la consult la unul dintre ei, unde intrebam absolut tot ceea ce ne intereseaza, iar daca ceva nu ni se pare in regula, ca parinti fara pregatire medicala, ii sunam pe ceilalti medici din domeniu pentru confirmarea tratamentului si pentru sfaturi suplimentare. Ni s-a intamplat sa ajungem noaptea la urgente, unde am dat peste medici incompetenti (doi medici diferiti in aceeasi noapte, la spitale diferite, ne-au spus ca fetita cea mare are scarlatina si trebuie internata de urgenta, cu tratament injectabil intravenos cu penicilina), insa am refuzat frumos intermarea (asa am simtit ca parinti) si dimineata, la prima ora am ajuns la Bucuresti la unul din medicii agreati de noi, care ne-a spus ca Tea avea rosu in gat si ca, din cauza febrei i s-a marmorat pielea, luand aspectul unor mici pete ce i-a facut pe ceilalti medici sa creada ca fata are scarlatina. Nu le-am facut reclamatie incompetentilor, intrucat nu am avut de suferit de pe urma lor.
Cu toti medicii pastram legatura telefonic, pentru ca de nenumarate ori nu a mai fost nevoie de consult, cel putin in ceea ce priveste copiii ori sarcina, ne trimitem mesaje reciproc de sarbatori, din cand in cand le oferim o mica atentie, drept multumire pentru faptul ca ne putem baza in orice moment al zilei pe ei, relatiile sunt calde, cu o parte dintre ei discutam inclusiv probleme intime, legate de familia lor.
Evitam in acest fel cozi, nervi, tratamente gresite, birocratie, si avem parte de tratamente eficiente, profesionalism, climat calm, familie sanatoasa (copii, parinti, bunici si strabunici).
Mamica de Tea (2006) si de Ana (2008), din nou
29+, bineinteles tot 
anya spune:
Burtocika, se referea la faptul ca la la medicul de familie nu trebuie sa platesti consultatia.
craciunitza spune:
Acesta este un subiect foarte interesant.
Sa facem reclamatie. Fara sa gandim care este cauza problemei.
- intarzierea consultatiilor ni se datoreaza noua, pacientilor (se uita mediciul la tv stiind ca afara asteapta pacienti? nu cred. tot cu alti bolnavi e ocupat medicul nemernicul)
- diagnosticul superficial se datoreaza comunicarii defectuoase cu medicul si faptului ca tot romanul e medic scolit pe google ( nu sunt medic dar m-ar enerva groaznic sa mi se dea lectii la mine in cabinet si vad ca asta a devenit trend general)
- sistemul... ei bine, daaaa, sistemul (ati iesit in strada cand li s-au scazut salariile?)
- reclamatia (n-o citeste nimeni, ori va imaginati ca au un angajat specializat pe citit si triat reclamatii?)
- solutia: adaptati-va situatiei si tineti cont ca acelasi medic se ocupa de mai multi bolnavi. Cand platesti o consultatie nu inseamna ca ti-ai cumparat medic.
Rufus spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui XIO Ei, da, e greu de crezut ca s-ar putea face blablabla, de-aia toata lumea se complace in a se plange pe net si atat, ca altceva oricum e greu de crezut ca... |
Ai dreptate, e greu de crezut ca este altceva decat blablabla, de aceea nu prea crede nimeni; de complacut, iar ai dreptate, insa, iata, din ce in ce mai multi n-o mai fac si, in loc sa bage hartii in cutiute, au o atitudine mai transanta in fata doctorului, sau chiar ii reclama in scris acolo unde trebuie.
Cea mai buna descriere a fenomenului medical din Romania, pe care am auzit-o eu, e data de medeea76, care e multumita, pentru ca s-a asigurat cu cate 3 medici pe specialitate
Rufus, Tora si iadele
www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=80cd684043d64e6bf268f6&skin_id=701&utm_source=otm&utm_medium=email br / " target="_blank"> Retrospectiva 2008 www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=a1ed73f473ea25944e234a" target="_blank">Retrospectiva 2009
XIO spune:
Craciunitza, as adauga la lista scrisa de tine si problema pacientului care nu este de profesie medic, si prin urmare nu intelege actul medical. Mai pe scurt: interpretari eronate facute de un om din afara sistemului.
Eu inainte sa emit o parere (cu certitudine) prefer sa intreb sau sa ma interesez ca sa fiu sigura sau aproape sigura ca este o afirmatie corecta.
Am citit pe destule forumuri interpretari absolut prostesti facute de pacienti si niste cuvinte jignitoare si etichete aduse medicului care de fapt facuse totul bine, dar pacientul nu intelegea asta.
De asemenea mi se pare amuzant cand citesc pe net cum niste persoane afirma cu atata convingere ca medicul X este cel mai bun si cel mai cel, si de fapt medicul ala este undeva la mijloc, sau viceversa.
**Fur is for petting***
http://www.facebook.com/#!/adoptiicaini
www.adoptiipisici.ro
Burtocika spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui craciunitza Acesta este un subiect foarte interesant. Sa facem reclamatie. Fara sa gandim care este cauza problemei. - intarzierea consultatiilor ni se datoreaza noua, pacientilor (se uita mediciul la tv stiind ca afara asteapta pacienti? nu cred. tot cu alti bolnavi e ocupat medicul nemernicul) - diagnosticul superficial se datoreaza comunicarii defectuoase cu medicul si faptului ca tot romanul e medic scolit pe google ( nu sunt medic dar m-ar enerva groaznic sa mi se dea lectii la mine in cabinet si vad ca asta a devenit trend general) - sistemul... ei bine, daaaa, sistemul (ati iesit in strada cand li s-au scazut salariile?) - reclamatia (n-o citeste nimeni, ori va imaginati ca au un angajat specializat pe citit si triat reclamatii?) - solutia: adaptati-va situatiei si tineti cont ca acelasi medic se ocupa de mai multi bolnavi. Cand platesti o consultatie nu inseamna ca ti-ai cumparat medic. |
Nu inseamna ca ti-ai cumparat medic, dar inseamna ca te astepti sa beneficiezi de ceva mai multe decat ai beneficia la o consultatie GRATUITA la care ai dreptul in sistemul de stat.
Ori asta, dupa parerea mea, inseamna:
- respectarea programarilor; programari la ginecologie facute la interval de 10 minute nu au cum sa fie respectate, pt ca ginecologul nu-si "trece degetul peste zona afectata" si-ti pune diagnosticul, cum a facut ortopedul la care Xio a avut o consultatie de 2 minute; evident ca vor aparea intarzieri, mai ales ca stim cu totii ca ginecologii se duc si la nasteri, au urgente etc.
- comunicare cu pacientul; este obligatia doctorului sa ma asculte ce am de spus, sa ma intrebe despre simptome si sa-mi explice afectiunea pe care o am si tratamentul de urmat, NU sa-mi scrie 3 vorbe pe o reteta; de-asta cauta oamenii pe google diverse despre boala lor, pt ca nu obtin toate informatiile de la medicul lor.
- competenta - adica daca dai un ban, te astepti ca problema sa-ti fie rezolvata, nu sa fii plimbat prin n-spe cabinete doar pentru a ti se mai lua alti bani si in final sa ramai "nerezolvat"
Mi se par toate lucruri de bun simt, pe care te astepti sa le gasesti si la stat, daramite la privat, unde mai si platesti pentru ele !
Si totusi intreb si eu ... CE RECLAMAM ? Incompetenta ? Durata consultatiei ? Sau ce ?
boticelina spune:
Si eu sustin cu tarie facerea de reclamatii, consider ca in anumite situatii este chiar cel mai oportun lucru.
Eu am facut reclamatii la OPC impotriva administratiei facultatii cu care aveam un contract de studii si care marise unilateral taxa de studii, si am avut castig de cauza, si pentru mine si pentru colegii mei, am reclamat Posta Romana pentru conditii arbitrare (aici nu s-a rezolvat nimic), am reclamat un sef de magazin Billa pana la mama lu' Billa in Germania, am reclamat compania de telefonie fixa care trena de 3 saptamani remedierea unei conexiuni de net, am reclamat la supermarketuri lipsa locurilor pentru persoanele cu handicap (si au aparut marcajele, dar banuiesc ca nu numai eu am dat din bot).
Medici inca n-am reclamat dar nu e timpul pierdut
Si sunt o fire foarte pasnica desi cred ca par zgripturoica din paragraful de mai sus, dar mie o reclamatie cu limbaj decent mi se pare de 100 de ori mai eleganta decat un comentariu aruncat din varful buzelor sau un batut de sa ca sa priceapa iapa...
Si consider ca sunt indreptatita sa reclam si faptul ca, sa zicem, in sala de asteptare a unui doctor e atarnat un tablou pe care io il consider nepotrivit
. Poate ca el nu e nepotrivit, dar daca asa-l vad io... atrag atentia inca unui om si poate data viitoare cand vin la doctor gasesc un goblen cu o tarancuta 
Deci si eu sustin: Reclamati, reclamati, reclamati! Faceti-o in termeni decenti, argumentat, cereti numar de inregistrare, asigurati-va ca primiti raspuns si lucrurile se vor indrepta incet-incet... Gestul asta are aceeasi valoare simbolica ca si ridicatul unui gunoi de pe jos si punerea lui in cos, contribuie la binele/curatenia comunitatii 
Monica si
Nancy, 04.07.2008"If you are unware of your choices, then you have none"
