Nu va suparati...
![](images/user_woman.png)
Aceasta era fraza umilitoare cu care ne adresam candva vanzatoarelor din magazine. Nu am mai fost in Romania de catvia ani buni. Ma intreb si va intreb: se mai foloseste aceasta introducere umilitoare pentru potentialul cumparator?
Raspunsuri
![](images/user_woman.png)
denizel spune:
Ce-mi place subiectul!!!!!!
Da, blue_eyes, abordarea aceasta se mai foloseste si acum .
~Lumea ar fi mai frumoasa fara macelari~
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/andacos/andacos.jpg)
andacos spune:
Da' ce vrei sa mergi la cumparaturi in Romania?
Nu cred ca se mai foloseset asa des,ca pe vremea cind toate vinzatoarele de alimentara aveau caciula de vulpe argintie!Lumea stie deja ca "clientul nostru ,stapinul nostru"!
Ia sa ridce mina sus ,cel ce s-a adresat vinzatoarelor cu formula asta!
Dana
www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
denizel spune:
Citat: |
citat din mesajul lui andacos ca pe vremea cind toate vinzatoarele de alimentara aveau caciula de vulpe argintie! ![]() |
:))))) Da????? Asa era??? Uite ca pe asta n-o remarcasem :D.
on topic :)).
Daca vanzatoarea se uita la tine, e simplu. Ii spui ce vrei.
Ce faci daca e cu spatele? Cum o atentionezi ca esti in spatele ei? Prin vorbe, nu prin tuse, suflat nasul, dres glasul si alte din astea
![](radtare.gif)
Pana la urma, desi si eu urasc formularea, tot un "nu va suparati" e cel mai la indemana :)))
~Lumea ar fi mai frumoasa fara macelari~
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
eimotto spune:
Nu imi dau seama daca a fost inlocuit de "Fiti amabila va rog!" sau au coexistat.
Si da, se mai adreseaza utilizeaza, chiar si eu uneori in cazuri extreme, desi vanzatoarea nu sesizeaza "tonul"
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/gabidaniela/gabidaniela.jpg)
gabidaniela spune:
Daca e cu spatele eu incep direct cu "as dori sa vad/cumpar cutare lucru" dar in general nu prea am intalnit vanzatoare care sa nu acorde clientului atentie, dimpotriva, daca merg de ex in mall, pai nici nu apuc sa intru pe usa vreunui magazin ca se tine una/unul dupa mine ca scaiul de imi piere tot cheful de shopping.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/Dorsilia/Dorsilia.jpg)
Dorsilia spune:
Cu aceasta atitudine de "nu va suparati" primesti doua posibile reactii:
- esti pus pe stand by si nu te mai baga nimeni in seama o vreme cel putin pana nu repeti "nu va suparati-ul"
- reusesti sa-l faci pe intelocutor sa se simta suficient de important incat sa vrea sa-si dovedeasca/imbunatateasca si mai mult nivelul stimei de sine incordandu-se sa te ajute sa-ti rezolvi problema/cererea. Poate chiar te ajuta cu draga inima, de ce sa excludem si varianta asta?
Daca ai o atitudine mai "impozanta" se intampla conform principiului actiunilor reciproce din fizica alte doua reactii totusi:
- se agita lumea sa te serveasca mai amabil si mai rapid, cu o atitudine exagerat de amabila, uneori si usor servila poate
- se acreste si se boteste brusc fatza celui interpelat si nu te mai serveste nici cat te-ar fi servit daca taceai din gura
le-am testat pe amandoua
editez: in prezent mi se pare ok abordarea de mijloc, pornind de la ideea ca nu trebuie sa am nici o atitudine servila si nici una impunatoare, nimeni nu este servitorul meu si nici eu nu trebuie sa ma milogesc cand apelez la serviciile cuiva platit sa ofere acele servicii. Asa ca abordez un ton normal, respectuoas, mimica prietenos-amabila si cu o atitudine plina de speranta si credinta de genul "sunt sigura ca ma puteti ajuta sa gasesc o solutie pentru...x, y z, treaba"....
Si chiar nu ma simt ciudat spunand asa ceva, in consecinta am remarcat ca oricat de urat s-ar fi uitat cel de dincolo de ghiseu la mine cand am intrat, i se imbunatateste atitudinea oglindind-o pe a mea. Daca as intra si eu plina de nervi probabil ca ne-am lua de par in 5 minute, daca as intra cu coada intre picioare probabil ca m-ar ignora sau ar incerca sa ma expedieze spre altcineva...
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/andacos/andacos.jpg)
andacos spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui denizel
:))))) Da????? Asa era??? Uite ca pe asta n-o remarcasem :D. ~Lumea ar fi mai frumoasa fara macelari~ |
Hai mey,nu spune ca nu stii!
![](icon_smile_big.gif)
![](icon_smile_big.gif)
Dana
www.dropshots.com/andacos#" target="_blank">handarbeit
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
slimatei spune:
Nustiu cat se mai foloseste in Romania, dar eu stiu ca am reusit sa mi-o pastrez. Iar aici, am italienizat-o
"omul e cu atat mai puternic cu cat duce mai multe sarcini in spinare... viata e o adevarata scoala, unde dai examene zi de zi si ceas de ceas, obligat fiind sa treci prin nenumarate probe"
Stefania, mami de
![](zana.gif)
Steluta stralucitoare de Craciun
![](craciun2.gif)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
ADRIANKA spune:
Dar cine obliga potentialul cumparator sa inceapa astfel intrebarea?
Pentru ca o vanzatoare cred ca ar raspunde si la "As dori sa va intreb..." , "imi puteti spune daca..."
Aceasta expresie nu a fost impusa de catre vanzatori/oare, tot clientul este cel care o foloseste. Este o expresie atat de uzuala, insa, incat nimeni nu se mai gandeste la sensul introducerii.
Si poate nu ati avut de-a face cu cumparatori englezi, care cer permisiunea sa te intrebe ceva de mai multe ori intr-o fraza si nu se simt deloc umiliti.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
Elle_23 spune:
Hai mai ca se intampla si la case mai mari. Ce nu-ati auzi de "sorry"
Io zic sa le cuplam si sa iasa ceva de genul: "Imi pare rau, nu va suparati se poate sa vad si eu produsul X."
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)