Suntem in clasa a doua:2010-2011 (4)
Raspunsuri - Pagina 6
happiness spune:
Tot eu...Unde sunteti?
Noi am trecut la poezia "Toamna " de Goga si avem de invatat 3 strofe din poezie si de facut un text scurt despre toamna. La mate tot adunari/scaderi 0-30 si probleme , desigur. Se aduna destul de multe sarcini de lucru de pe o zi pe alta, asa ca nu mai apucam sa facem nimic in plus, nici macar dictari. Si ar trebui, ca la scoala a luat -FB la dictare iar...Aceleasi mari greseli...diacriticele, un punct...
Nicoleta spune:
Happiness, nu te supara pe mine, dar tu iti dai seama cat de exigenta esti? Recunosc, eu am amintiri pe tema asta "mii"... sunt sensibila la subiect... -10 si +9 erau cele mai urate note... fireste, altele nu existau...
-------------------------------------
Hai la drum si-om vedea noi ce si cum!
happiness spune:
La mari greseli am uitat sa pun ghilimelele...
Nu sunt greseli adevarate, in aceeasi zi au dat un mic dialog si cateva propozitii cu ortograme. La ce crezi ca a gresit domnisorica mea?Fireste ca nu la ortograme, pe alea le-a scris perfect! E aceeasi problema legata de atentie, plus am observat ca uita sa se verifice. Cat despre exigenta, da, cred ca sunt. Cum as putea sa le cer elevilor mei sa invete si pe a mea sa o las fara stiinta de carte?![]()
Nicoleta spune:
Greseala nu inseamna nestiinta. Greselile de care zici sunt comune la copiii de varsta fiicei tale. Si nu din nestiinta. Le va invata ea, in timp. Trebuie rabdare si practica. Tu stii care metoda iti este mai la indemana, nu am dreptul sa te critic eu. Doar ca mi-am amintit de mine copil...
-------------------------------------
Hai la drum si-om vedea noi ce si cum!
sorana spune:
Eu sunt de acord cu Nicoleta. Happi relaxeaza-te. Nu se pune problema s-o lasi fara stiinta de carte, evident. Invata, nu?
Dar nu se poate sa nu greseasca deloc-deloc niciodata. Pur si simplu nu e normal, nu e omenesc.
Si eu am pretentii de la fi-mea. Chiar pretentii mari. Dar pur si simplu nu ma pot supara ca a uitat o virgula sau a mancat o litera. Se intampla.
Daca e ceva nestiinta reparam adica facem suplimentar, invatam, etc, dar daca stie si a gresit din neatentie (cum se si intampla in majoritatea cazurilor) asta e, doar ii arat, eventual ceva gen "poate data viitoare o sa fii atenta" dar nu mai mult de atat.
Ieri au dat test la mate din 0 - 30. Doamna nu corecteaza pe loc, le aduce a doua zi, asa ca nu stiu cat a luat, ea zice ca peste 90. Azi n-au mate, probabil maine trec mai departe, la 0-100. La romana nu cred totusi ca dau test azi, mai au o lectie si recapitulare. Au stat 2 zile la "Dumbrava minunata". Si au terminat semnele de punctuatie.
Intre timp s-a apucat de badminton. A fost saptamana trecuta vineri si sambata si ieri. Ii place, e un sport dragut. Se saturase de dansuri, nu mai vroia, asa ca trebuia sa gasim ceva si intamplarea a facut sa gasim badminton. Sper sa ne tinem de asta, macar o perioada. Nu vreau sa faca performanta dar trebuie sa se miste in mod organizat, adica sa faca totusi un sport.
Lala_D spune:
No..iar ma bag ca musca-n lapte
dar ce sa-i faci daca voi imi sunteti dragi.
Sa vedeti litere mancate,cratime si virgule uitate prin clasa a patra cand incep sa scrie foarte mult,foarte repede si mai ales fara sa mai aiba timp sa reciteasca si sa corecteze.
Eu am avut un soc,am crezut ca a uitat copilul limba romana peste noapte pana m-a linistit invatatoarea ca-i absolut normal, ca e o faza si ca ei incep sa scrie si fara sa se mai uite pe hartie.
Si doamna diriginta a facut aceiasi remarca la inceput de a cincea. Motivul este viteza si mancatul literelor,virgule omise este "sport national".
Si daca e sa judecam drept cate dintre noi tasteaza fara greseala un mesaj din prima? La fel si ei la scris.Cand se grabesc apar "minuni".
Lalya spune:
Bun gasit tuturor!
sa va impartasim din "experienta" noastra...
luni am avut test la limba romana, iar marti la matematica....
dupa ce a dat testul la limba romana, baiatul meu mi-a spus ca a fost floare la ureche, f usor si ca a facut totul bine...a venit si rezultatul B-FB!!!!....de ce?..testul are o singura greseala, a scris ham si nu han cum trebuia....doamna s-a suparat pe el si l-a depunctat ptr ca a avut de raspuns la 3 intrebari si el a dat raspunsurile scurte, ex: cine a scris poezia Toamna?...raspunsul lui a fost simplu - Octavian Goga. asa a raspuns la toate cele 3 intrebari. Concluzia este ca nu-i place sa scrie si face tot posibilul sa scrie cat mai putin posibil asa ca a scurtat raspunsurile.
a venit si rezultatul de la matematica....92 puncte!!!
aceeasi poveste- a vaut 2 probleme si la rezultat nu a mai scris ceea ce a aflat...a pus direct rezultatul si arata asa: R:/8 si 22 dar nu a mai scris ce sunt alea....l-am intrebat de ce nu a trecut in paranteza si ce reprezinta rezultatul si mi-a raspuns..."dar intrebarea de ce o mai scriu, nu se vede clar din ea ceea ce am aflat??" . si a mai avut 3 exercitii gresite ceva de genul 12+13=23!!!
M-am suparat pe el, si intr-un fel o inteleg pe Happiness, daca nu-l corectez acum sa fie mai atent, sa se verifice, el nu va incerca singur.
Nu l-am certat doar am stat de vb cu el si i-am spus ca aceste greseli au fost facute nu din neatentie ci ca nu stie ...asa ca facem suplimentar.Daca recunosc acum ca a fost neatent el se va culca pe o ureche (asa cum a mai facut) si nu ii va intra in reflex sa faca verificare.
Sorana si baiatul meu m-a batut la cap sa-l las la badminton. Din pacate nu mai are cand sa mearga si aici.
Laly.
cory77 spune:
Buna din nou! Multumesc, Sorana pentru primirea "calda" pe forumul 
!
Din pacate, la fel de rau stam si noi cu timpul liber si nu reusesc sa particip la discutiile de aici, asa cum imi doresc
.
Saptamana trecuta (joi), au ajuns si ei, la poezia "Toamna " de O. Goga, au avut de invatat trei strofe, i-a si ascultat din ea (acum ne asteptam la autodictare din poezia invatata
). Ei pana acum (in clasa a 2-a) nu au prea facut dictari, doar la evaluari, nu imi dau seama de ce...! Urmeaza sa invete si ortograma "s-a" (nici acestea nu le-au facut deloc pana acum). La matematica, urmeaza sa faca adunari/scaderi in concentrul 30 - 100, cu termen necunoscut.
Am cumparat si noi culegerea "Mate 2000" si facem cate o problema si cateva exercitii pe zi (il iau incet ca nu prea se inghesuie la ele
). Ne pregatim incet ptr. "Micul matematician".
Primesc si ei saptamanal cate un test, am observat ca invatatorul nostru a inceput sa fie mai exigent la notare, in sensul ca nu mai exista FB-, B/FB, tocmai pentru a-i face pe copii sa inteleaga ca pentru un FB curat, trebuie sa isi dea silinta mai mult
.
Din pacate si eu am tendinta sa fiu destul de exigenta cu fiul meu (de ex.: la "Evaluare in educatie" , m-am suparat foarte tare pe el... pentru ca s-a grabit (nu a incercuit cuv. care contineau grupuri de litere "che si chi", "ce si ci", in textul dat, ptr. asta a pierdut 6 pct., desi el a gasit acele cuv. si le-a trecut la urmatoarea cerinta)
,toate astea se intampla fie din lipsa de concentrare, inca nu stapanesc ei foarte bine capitolul acesta. In timp, noi mamicile, incurajandu-i pe copii si repetandu-le ca trebuie sa fie atenti, sa lase graba si sa isi verifice testul, speram ca pe viitor va fi bine, daca nu apar altele
. Sincer, incerc sa il inteleg ca e copil, e inca mic, cerintele sunt mari (este o clasa cu copii buni, cu un nivel ridicat de predare, din cate ne zice invatatorul), pe cat posibil nu vreau sa ajunga subiectul scoala, ceva la care sa se gandeasca cu ura, as vrea sa faca totul din placere pe cat posibil, inca mai astept sa isi dea seama ca e imp. pentru viitorul lui sa invete bine. Si nu in ultimul rand sa il inteleg ca face si un sport de performanta care ii ia din timp si din energie.
Am citit ca multe mamici se plang de copilasi ca scriu mai uratel, noi aici nu avem probleme, daca nu se grabeste scrie frumos si corect. Eu zic ca in primul rand e important sa scrie corect, in rest depinde de temperamentul fiecarui copil cat de frumos reuseste sa scrie .
Cu ambitia, spiritul de competitie, ne regasim si noi printre randurile soranei, dar la varsta asta nu ma astept de al el sa fie f. competitiv, acolo pe la 9 - 10 ani sa vedem...
Acum, ca am scris atat de mult (rar dar bine
), va doresc succes, spor la invatat, iar rezultatele sa fie pe masura eforturilor noastre !
"Noi, cei mari, uitam adesea ca am fost copii. Si lucrul acesta ar trebui sa ni-l aducem aminte, mai ales cand ne gasim in fata copiilor." Al. Vlahuta
sorana spune:
Lalya am senzatia ca baiatul tau e la aceeasi scoala cu fi-mea. As ghici ca e la "B".
Nu stiu daca iti poti activa pm, dar daca da, da-mi un pm cu scoala :)
sorana spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui cory77 Buna din nou! Multumesc, Sorana pentru primirea "calda" pe forumul ![]() Din pacate si eu am tendinta sa fiu destul de exigenta cu fiul meu (de ex.: la "Evaluare in educatie" , m-am suparat foarte tare pe el... pentru ca s-a grabit (nu a incercuit cuv. care contineau grupuri de litere "che si chi", "ce si ci", in textul dat, ptr. asta a pierdut 6 pct., desi el a gasit acele cuv. si le-a trecut la urmatoarea cerinta) ,"Noi, cei mari, uitam adesea ca am fost copii. Si lucrul acesta ar trebui sa ni-l aducem aminte, mai ales cand ne gasim in fata copiilor." Al. Vlahuta |
Fix si exact aceeasi chestie a facut-o si fi-mea. Nu a incercuit pe text dar le-a copiat corect la cerinta urmatoare. Cica n-a vazut cerinta aia .... Si eu m-am ofticat pe neatentia ei si i-am atras atentia sa incerce sa citeasca si cerinta data viitoare cand verifica (asta pentru ca a zis ca a verificat de multe ori, ca a avut timp).
Tot sper ca va veni si vremea "atentiei si concentrarii" la un moment dat. Dar vine Lala si zice ca momentul ala e mai departe decat credeam eu
Edit: Si eu o inteleg (chiar foarte bine) pe Happiness. Mie imi vine sa fac mult mai rau ca ea. Imi vin in minte numai chestii gen stai in casa si faci matematica o luna pana oi fi in stare sa .... DAR ma abtin. Incerc sa respir adanc si sa numar pana la 10 inainte sa scot ceva pe gura
