Suntem in clasa a doua:2010-2011 (4)
Raspunsuri - Pagina 4
Lala_D spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana Dar inteleg ca se depuncteaza in concursuri. Sorana si Monica (28.09.2002) |
Nu, poti sa stai linistita. E suficient sa fie citet/inteligibil.
Al meu mai este si stangaci, nu a scris never frumos (pictat,caligrafic), nu o va face niciodata.
Ca si aspect este urat dar se intelege ce scrie.
Nu a fost niciodata depunctat la concursuri/olimpiade.Stiu sigur acest lucru deoarece de foarte multe ori a luat punctaje maxime ori scrisul era ...tot urat.
Nici invatatoarea lui nu a depunctat niciodata scrisul urat si nici nu a punctat suplimentar pe cel frumos. Era de parere ca : "caligrafia este o arta si nu pot fi toti artisti".
sorana spune:
Lala - m-am linistit de tot. E bine ca nu se depuncteaza nicaieri. Sa fie inteligibil mi se pare normal ... doar nu pot oamenii puncta ceva ce nu pot citi. Dar "frumusetea" e relativa, vorba ta, depinde de "artist".
loryi1974 spune:
Sorana,s-ar putea sa fi facut prea repede saltul la caietul tip dictando.Noi inca lucram pe tip II,dar am avut o fata in clasa care a scris temele de vacanta pe dictando si a inceput sa scrie mic-da mic de tot si acum invatatoarea incearca sa o ajute.
Ma uit si la fiica-mea,pe tip II scrie ok,dar pe dictando sau pe cele cu file veline are un scris mai urat deocamdata.Eu cu ea am avut probleme pe la bastonase si toate cele cand ma mai enervam si nu-mi folosea la nimic,ba era si mai rau
.Incet,incet si-a reglat scrisul singura fara sa ii rup pagini sau sa o mai cert.Nu cazi pe spate de frumos,dar arata ok.Ne-au fost de mare ajutor si pixurile cu guma,pe aici am auzit prima data-inca o data multumiri.
madyrizi spune:
baiatul meu scrie frumusel pe caiet dictando. pe caiet tip II eram ingrozite, si eu si doamna, cand vedeam ce strambaturi de litere facea. doamna i-a si spus ca asta e defectul lui major. aaaa... si lenea... si asta e un defect major la el. am inteles insa cum sa-l combat. cu conditii.
Mami
de
www.pregnancy-duedate.com/tickers/z7m2069icppvwhff.png" target="_blank">Mihai siwww.pregnancy-duedate.com/tickers/3n5z7sh3szzc8t5z.png" target="_blank">Alex
AlexsiMihai
AlexsiMihai
www.dianalaura.wblog.ro
veniti ALBUMUL MEU
pt. Alexandru Hapaleti si alti copii
am nevoie de voturi
sorana spune:
Lory habar n-am daca-i devreme sau tarziu.
La noi ca si la madyrizi scrisul arata mult mai bine pe dictando fata de tip II unde arata mai bine decat pe tip I.
E normal sa scrie mai mic pe dictando, asa sunt liniile facute. Sau poate de-aia arata mai bine, ca-i mai mic?
Cum adica s-o ajute sa scrie mai mare? Scrie cum scrie, cata vreme poti citi e ok.
alba_ca_zapada spune:
Noi suntem dintre cele care cica nu suntem prea destepte... pentru ca scriem frumos. 


Din fericire, nu suntem prea multe pe-aici!
| Citat: |
| citat din mesajul lui Sabina intervin si eu sa spun ca daca in clasa 1 si cand nu se grabeste scrie uperb, in rest scrie oribilos:) Si mi-=am dat seama ca scrisul e un mijloc, nu un scop. Cine scrie prea frumos cica nu e prea destept, asa ce relax:) Cu cat inbteligenta e mai dezvoltata, scrisul e mai dubios, pt ca se esentializeaza totul. daca nu e clar, mai dezvolt. Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil! Cum mi-am alaptat copiii Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă. |
dinubebe spune:
Buna seara, fetelor,
Noi am prelungit cu inca o zi vacanta asta mititica si tare bine ne-a prins...inclusiv mie, caci m-am desprins cvasi total pentru 10 zile de oras, de telefoane, de calculator. Am fost la tara cu copiii si nici macar nu mi-am luat telefonul sau laptopul...asa un sentiment de usurare si de relaxare eu nu am mai trait de foarte multa vreme...in consecinta, nu ne-am invrednicit sa ne intoarcem la timp acasa si am invoit ambii copii pentru ziua de luni.
Cu toate astea, am avut caiete si carti cu noi. Pentru ca la baiat, in clasa intai, lucrurile merg un pic mai dificil si doamna lor este si foarte exigenta, am preferat sa lucram aproape zilnic cate ceva, ca sa nu rupem complet ritmul de la scoala. Si, ca sa nu fie frustrarea lui prea mare, am avut ceva de lucru suplimentar si pentru fata, desi ea avea oricum si de citit.
Revenind la scoala, au inceput sa pregateasca evaluarea la romana si la matematica au trecut deja la adunari si scaderi peste ordin cu numere de la 0 la 100. La cunoasterea mediului au de pregatit iarasi cate ceva la portofoliu, au ajuns la lectia cu cerealele, asta dupa ce saptamana trecuta am rascolit intr-un scop similar toata provizia de seminte de legume a parintilor mei. Pana la urma, a trebuit sa mai si cumpar cateva seminte de legume de la magazinele specializate.
Oricum, treaba asta cu portofoliul imi suna cateodata cam nepotrivit pentru vremurile de acum, mai ales cand a fost vorba de a strange ilustratii sau fotografii/imagini de la munte si campie...
Legat de aspectul scrisului, si fata mea scrie cu stanga si eram tentata sa consider ca scrie urat. Multa vreme am tot mocnit in sufletul meu aceasta nemultumire si chiar ma gandeam ca poate trecerea direct la dictando la inceputul clasei a doua nu a fost tocmai de bun augur. Astazi, insa, cand tocvmai ma pregateam sa ii reprosez ca scrie prea mare si prea labartat, in timp ce mai multi parinti consultam niste fise la romana despre poezia Toamna, au fost cativa care au laudat scrisul fetei mele, zicand ca e foarte frumos...Evident ca m-am uitat si eu la fisele copiilor lor si intr-adevar, erau cuvinte si mai labartate si mai mare scrise...Acuma, ce sa zic, incep sa banuiesc ca e o tendinta generala asta, dupa ce trec de la liniatura si spatierea atat de exacta a caietelor de tip I si chiar de tip II, sa le cam scape litere mai grasute si cuvinte mai labartate, caci imi imaginez ca le vine greu sa aprecieze distanta corecta intre litere si sa pastreze totodata si forma lor corecta.
La modul concret, au avut de facut la fisa vreo 4 sarcini, dintre care ultima era sa faca un desen inspirat de poezia Toamna.
Alte sarcini au fost sa scrie din memorie minimum trei expresii frumoase intalnite in poezie, sa raspunda la trei intrebari legate de poezie (ce a impodobit gradina ?, cum bate vantul ?, s-a-m-d) si sa scrie - autodictare - primele doua strofe ale poeziei. Per total, fii-mea a facut o fisa foarte buna, insa nu fara greseala, nu a reusit niciodata asa ceva. Scapa mai putine greseli, e drept, a mai invatat si ea sa se mai verifice dupa ce termina, dar chiar si asa inca mai uita de cate o caciulita la A, sau virgulita la tz, mai scapa cate un I la vreun plural articulat, cate un punct la final de propozitie si tot de-astea...
Am invatat-o sa se evalueze in paralel cu doamna, in functie de greselile facute, scazand cate o jumatate de punct pentru fiecare greseala (daca ne referim la sistemul de punctare de la 0 la 10) sau 5 puncte in cazul punctarii de la 0 la 100. Sunt constienta de faptul ca e o evaluare foarte exigenta, dar, pentru ca nu vad sa se demoralizeze de rezultate, continuam asa, ca sa se obisnuiasca sa pretinda mult de la ea. In plus, stilul doamnei e ceva mai generos si nu as dori sa o vad stagnand la un nivel care desi este foarte bun poate in scurt timp sa se dovedeasca depasit. Sunt constienta, si cred ca si ea, ca la un evaluator mai exigent, cum e cazul invatatoarei baiatului, rezultatele nu ar mai fi fost asa de spectaculoase in mod constant. De altfel, avem deja ca tinta olimpiadele si concursurile scolare, si, pentru ca uneori sunt puse in joc premii atragatoare, e suficient de motivata sa faca o figura buna.
Suplimentar nu prea face, decat cand si cand, nici nu prea ii ramane cine stie ce timp, lucram din mate 2000 si din caietul cu ortogramele sau subiectele la nastasescu, mai ales cand apar unele noi.
Ca veni vorba de suplimentar si de concursuri, am vazut la diverta o carte de la Paralela 45 cu probleme de matematica pe diferite trepte de dificultate, incheindu-se cu unele care la prima vedere mi-au parut extrem de complicate. Nu mai retin numele cartii, m-am razgandit in ultimul moment sa o iau, dar, daca o regasesc, va spun mai multe.
Va doresc o seara buna, iar scolareilor le urez sa aiba lectii usoare, sau macar placute.
Toate cele bune, Loredana
sorana spune:
Loredana am patit si eu chestia asta cu perceptia.
Adica eu tot zic ca fi-mea scrie foarte urat dar ... i-a vazut o alta mamica un caiet si a zis ceva gen "uau ce frumos scrie Monica". Si pentru ca n-am fost de acord a zis sa ma uit in ce hal scrie fata ei
. Asa ca e posibil totusi sa fie doar perceptia mea.
Vezi, Alba ca Zapada, e relativa chestia asta cu frumusetea
.
Sabina spune:
alba ca zapada
, hai ca ai luat-o aiurea:))
deci, repet, si fimea scrie absolut superb cand nu se grabeste (si nu e proasta deloc, ba e cel mai destept si frumos copil din lume, LOL, plus talentata pana la cer si inapoi
)
Dar in momentul in care copiii nostri se maresc si incep sa vada din scris un MIJLOC nu un SCOP, scrisul se -asa zis - urateste (mie nu mi se pare ...), se esentializeaza si din litere ramanne doar ce e minimum necesar pt a fi recunoscute.
Daca un adult de 25 de ani mai are scris de clasa a doua, atunci vorbim despre o inteligenta...medie, sa-i spunem :)
loredana, mi-a atrs ceva atentia, ca un beculet de alarma:
| Citat: |
| De altfel, avem deja ca tinta olimpiadele si concursurile scolare, si, pentru ca uneori sunt puse in joc premii atragatoare, e suficient de motivata sa faca o figura buna. |
Nu e bine. Nu trebuie sa invete ca sa obtina recompensa. Asta aduce f f mari dezavantaje in viata.
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog,
Sofia Galagia si
bb Gheo
anemona spune:
Dragele mele, tot citind aici ma mai consolez si eu cu scrisul fetei mele (clasa I). E stangace, dar nu asta e problema, pentru ca acea mana stanga face minuni cand vrea ea. Dupa ce a scris mai frumusel literele asa individual, la scrisul cuvintelor scrie urrrraaaat, pentru ca se grabeste. Ea stie sa scrie de mana de anul trecut si acum a prins viteza la scris si efectiv nu o pot determina sa scrie cu rabdare. Scrie repede ca sa termine si ii iese ceva total inestetic. Nu poate sa se incardeze in acele patratele de la tip I, depaseste, le face strambe, si nu ca n-ar putea, dar efectiv o exaspereaza sa stea sa le picteze.
Iar doamna noastra nu apreciaza deloc asta, vad ca la cuvinte nu mai ia bravo, doar vazut si atat.
Sper ca macar sa scrie corect, pentru ca asta conteaza mai mult dupa parerea mea.
Dar in final vroiam sa zic ca toti ajungem sa scriem la fel, adica sa tastam la computer
.
Cred ca ar trebui sa se introduca un curs de dactilografie, din ala de nu te uiti la claviatura, ala va fi cu adevarat util in viitor. Cine mai scrie de mana in ziua de azi?!
